úterý, dubna 23, 2013

Konečná | The Last Stand [60%]


Konečná

http://www.csfd.cz/film/289175-konecna/
http://www.imdb.com/title/tt1549920/

Alternativní názvy: The Last Stand


Nevhodný mládeži do 15 let
V kinech ČR od: 07.02.2013 Bontonfilm CZ
V kinech SR od: 07.02.2013 Bontonfilm SK

Akční / Thriller / Krimi
USA, 2013, 107 min

Režie: Ji-un Kim
Scénář: George Nolfi, Jeffrey Nachmanoff
Hrají: Arnold Schwarzenegger, Peter Stormare, Rodrigo Santoro, Jaimie Alexander, Eduardo Noriega, Zach Gilford, Forest Whitaker, Luis Guzmán, Johnny Knoxville, Harry Dean Stanton, Genesis Rodriguez, John Patrick Amedori, Daniel Henney, Kristen Rakes, Richard Dillard, Arron Shiver, Sonny Landham

Arnolda není třeba představovat. Jedna z filmových ikon let minulých se po úspěšné politické kariéře rozhodla ve velkém vrátit k filmu. Své povinné zastávky na dostaveníčko akčné ročenky v obou dosavadních dílech Expendables: Postradatelní už má za sebou, nicméně v únoru došla do kin jeho sólovka, která si to v dohledné době zamíří na pulty s DVD. Tentokrát se už ale láme chleba, dokáže Arnold Schwarzenegger i po letech utáhnout akční nářez sám o sobě, nebo už patří do starého železa. Tuhle otázku se pokus zodpovědět americký debut korejského talentu Ji-un Kima. 

Šerif malého městečka na hranici USA a Mexika Ray Owen si užívá svůj den volna. Velká část obyvatel je mimo město a tak se těší a poklidný víkend. Ten však naruší průjezd podezřelé dvojice. Při vyšetřování zjišťují, že je dvojice zapojená do něčeho většího než jen nějakého nelegálního obchdou. Dvojice totiž s dalšími kumpány staví provizorní most přes kaňon na území Mexika. Před několika hodinami totiž při převozu FBI unikl z vazby největší drogový baron na světě a míří si to v upraveném závodním sporťáku přímo na tento most a mimo americkou jurisdikci. Začíná hra s časem a šerif Owen a pár obyvatel maloměsta jsou tím jediným, co stojí v cestě tomuto zločinci. Odejít bez boje ho ovšem nenechají.

Je překvapivě fajn vidět Arnieho zase na plátně s pistolí proklatě nízko u pasu. Poslední léta která trávil v politických kruzích se na něm sice trestuhodně podepsali, nicméně stále má dostatek charismatu ze své dřívější herecké kariéry nato, aby jste si s nostalgií povzdechli, když se ožene revolverem po kusu hovězího. Není to sice to co to bývalo a ta nejistota tam je sice místy vidět, nicméně pořád vypadá se zbraní v ruce lépe, než kupříkladu jistý vlkodlak, který se snažil protlačit mezi akční hrdiny. Jednoduše Arnie přichází sice jako akční děda (narozdíl od třeba Slye), avšak v akci mu to pořád sekne. Bohužel ne vždy úplně a ne vždy se to obejde bez skřípání zubů, většinou na divácké straně. Konečná totiž není taková idylka, jak by se na první pohled mohlo zdát. I přesto že se pořád jedná o solidní akční snímek, očekávání byla trochu výše. 

Problém je zejména v kadenci. Film má své momenty a určitě hned několika sekvencemi doslova rozdmýchá dávno utichlé plameny v Arnoldově stárnoucím kolosu, těch však není ani v této akci s nadsázkou dost. Rozhodně ne tolik, kolik se vás snaží nalákat upoutávky. Většinu času totiž arnie něco dělá, sem tam u toho někoho poškádlí ale ony momenty, kdy horký letní vzduch naplňuje šedá kůra mozková a rajčatový protlak jsou ve filmu minimálně. 

Konečná je totiž díky značné míře komiských scének v mnohých částech více komedií. Než-li vážně míněným akčním snímkem. Netvrdím, že bych s šaškováním Luise Guzmána a Johnnyho Knoxvillea měl nějaký zásadnější problém, nicméně těch humorných věcí je tu daleko více a mnohdy i nejspíše mimo záměr tvůrců. Samozřejmě, podobně prostoduchá zápletka nemůže být brána příliš vážně, avšak hlavní záporák v podobě kokainového barona byl příliš i na mě. Bohužel dostává podobně velké množství prostoru jako stárnoucí bijec, což jen podrývá kvality filmu. 

Holt, ne každý návrat je ideální. Ačkoliv návrat nejslavnějšího akčního rakušana neskončil ani zdaleka tak, jak by si jeho fanoušci přáli, Konečná není nakonec ani úplný provar. Olovo opět lítá vzduchem, sem tam se nějaká hláška s nejpamátnějším rakouským přízvukem mezi zuby přeci jen procedí a celé to nevypadá vlastně zase tak špatně. Občas je to sice trochu nuda, nicméně své publikum si to dle mého vždy najde. Vítez zpět, Arnolde.       


Naživu a stále kope. Arnie se vrátil a pár zloduchů z toho zase nebude mít radost. Olovo létá stejně jako šedá kůra mozková, krev stříká a suché hlášky padají. Kadence toho všeho je sice velmi malá, hlavní záporák nudný až otravný a celé je to možná až trochu zdlouhavé, naivní a hloupé, avšak stále to má své momenty. Comeback ve velkém stylu se tak úplně nekoná, avšak i přes svůj věk, kdykoliv se objeví Arnie na plátně, třísky stále lítají několik bloků daleko. Na opravdu akční návrat si ale asi budeme ještě muset počkat, jestli vůbec. 



Hodnocení: 60%

Koktejl: 
20% Akce
20% Humor
20% Arnold zpět na plátně
20% Recyklace
20% Nuda


---------------------------------------------------------------------------------------------------
 

sobota, dubna 20, 2013

Nevědomí | Oblivion [65%]


Nevědomí

http://www.csfd.cz/film/282846-nevedomi/
http://www.imdb.com/title/tt1483013/

Alternativní názvy: Oblivion, Nevedomí


Nevhodný mládeži do 12 let
V kinech ČR od: 18.04.2013 CinemArt
V kinech SR od: 18.04.2013 Barracuda Movie

Sci-Fi / Akční / Dobrodružný / Fantasy / Thriller
USA, 2013, 124 min

Režie: Joseph Kosinski
Scénář: Joseph Kosinski, Karl Gajdusek, Michael Arndt, William Monahan
Kamera: Claudio Miranda
Hudba: M83, Anthony Gonzalez
Hrají: Tom Cruise, Morgan Freeman, Olga Kurylenko, Nikolaj Coster-Waldau, Andrea Riseborough, Zoë Bell, Melissa Leo, James Rawlings

Joseph Kosinski vstoupil do filmového průmyslu před pár lety svým celovečerním debutem, pokračováním kultovního snímku Tron z roku 1982, digitálním velkofilmem TRON: Legacy. Pro mnohé, mě včetně, se jedná o nedoceněný snímek, který své nedostatky po příběhové stránce více než dostatečně vynahrazuje svým audiovizuálním kabátem, který bez debat patří k tomu nejlepšímu, co se za poslední léta na filmová plátna dostalo. Ještě než se však Kosinski pustí do třetího dílu, rozhodl se věnovat svůj čas dalšímu sci-fi, snímku Nevědomí v hlavní roli s Tomem Cruisem, který se dostal tenhle týden do kin.  

Technik Jack Harper pracuje jako údržbář hlídkujících sond na válkou zpustošené zemi. Spolu se svojí partnerkou Victorií jsou jedinými obyvateli země, všichni ostatní se buď vyskytují na oběžné dráze v mechanickém kolosu zvaném Tet, případně na lidské základně na Titanu. Dvojici už zbývají poslední dva týdny dohlížení na sondy, které zajišťují bezproblémový provoz generátorů energie na povrchu naší planety, předtím, než se ke zbytku přeživších připojí. Na zemi totiž přežívají zbytky jednotek vetřelců, kteří přežili konec války. Ti chtějí sabotovat snahy lidské rasy o přežití mimo zpustošenou zem. Jak ovšem Jack zjišťuje, nic není úplně takové, jako by sem ohlo na první pohled zdát. Válka totiž ještě ani zdaleka neskončila...  

Kosinski potvrzuje jednu zásadní věc. Jako člověk, který má za sebou teprve dva filmy, se etabloval jako člověk s neskutečným audiovizuálním citem, který se nebojí využít spolupráce s proslavenými skupinami na poli elektronické hudby k tomu, aby divákům dodal podmanivý audiovizuální koktejl, který bude fungovat i naponěkolikáté. Pravda, není to sice tak hodnotná záležitost jako před lety uvnitř počítače, nicméně vizuální kvality jsou něco, co bude Nevědomí vytýkat opravdu jen ten největší puntičkář. Zásadní problémy tohoto sci-fi jsou totiž někde trochu jinde.  

Tahle epická podívaná za 120 mega je totiž pod naleštěným vizuálem něčím naprosto neoriginálním a hloupým. Příběh je plný nelogického chování postav,  zásadních děr v příběhu a ve své podstatě je recyklací všeho a zároveň ničeho. Když si totiž odeberete prvky, které jsou prachsprostě vypůjčené z jiných snímků podobného žánru (závěrečná scéna jako by byla napsaná pro pokračování Trona spíše než pro samostatné sci-fi), zbyde vám rádoby chytrá, naivní zápletka, která na trhu s originalitou moc nepochodila. 

Ono celkově ta post-apo atmosféra je na jednu stranu strašně fajn. nicméně jak se v tom člověk začne trochu rýpat, uvědomí si, že některé scenérie prostě a jednoduše žádným způsobem nemohou vzniknout a film tak vytváří naprosto absurdní verzi nelichotivé budoucnosti která zamotá mozek i tomu nejvíce naivnímu divákovi. Na druhou stranu místy trochu problematický kabátek doplňuje parádní hudební doprovod, který i ve slabších chvílích zachraňuje co se dá. Francouzské duo Daft Punk tentokrát nahradili jejich krajané M83, kteří sice udělali krok k trochu tradičnějšímu filmovému doprovodu, avšak v působivosti nabízí podobně hodnotný a do značné míry méně obvyklý hudební zážitek, který dokonale doplňuje především vizuálně zaměřený film.

Nevědomí je totiž ukázkovým případem snímku, na který se pěkně kouká a dokáže potěšit hned několika detaily, stejně jako některými motivy, nicméně v celku to tak nějak vlastně nefunguje a nikdo nevím proč. Morgan Freeman má málo prostoru a ani jeho mentorská pozice nestíhá zachraňovat to, co mizerný scénář pohřbil. Je to celkem škoda. Avšak i po započtení tohoto všeho si Nevědomí zaslouží velmi decentní palec nahoru. Nemůžu totiž říci, že bych se nudil, nebo se nebavil. Někdy sice na účet tvůrců, jindy proto, že v detailu snímek fungoval. Ty dvě hodiny ale utekly rychle a rád si to dám někdy znovu, což je věc, kterou o většině žánrové konkurence říci nemohu. Navíc má Morgana Freemana, který si neodpustí jednu nebo dvě jízlivé narážky, a to se počítá.   


Kosinski a jeho vizuální koncert podruhé, tentokrát ovšem výrazně slaběji. Nevědomí doplácí na stejné neduhy, které trápily druhého Trona, ovšem v kontextu prostoduchého post-apo scifi mišmaše kontrastují daleko více. Nevědomí je totiž těžce neoriginální a do značné míry hodně naivní podívanou, která se snaží působit sofistikovaně a chytře, nicméně divácký zážitek redukuje opět na několik málo scén a především perfektně naleštěnou audiovizuální stránku, tentorkát v doprovodu M83. Vyloženě špatné to není, ale podmanivé jako Tron také ne. Pro příště by možná bylo vhodné dopilovat těch několik děr o velikosti Grand Canyonu ve scénáři a mohla by z toho být fajn kultovka. Protentokrát jen decentní palec nahoru.  



Hodnocení: 65%

Koktejl: 
50% Nuda
25% Snaha o něco víc než to je
25% Film podle šablony

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

čtvrtek, dubna 18, 2013

Zlomené město | Broken City [55%]

Zlomené město
http://www.csfd.cz/film/300771-zlomene-mesto/
http://www.imdb.com/title/tt1235522/

Alternativní názvy: Broken City, Zlomené mesto


V kinech ČR od: 25.04.2013 Bontonfilm CZ
V kinech SR od: 25.04.2013 Bontonfilm SK

Krimi / Drama / Thriller
USA, 2013, 109 min

Režie: Allen Hughes
Scénář: Brian Tucker
Kamera: Ben Seresin
Hudba: Atticus Ross
Hrají: Mark Wahlberg, Russell Crowe, Catherine Zeta-Jones, Barry Pepper, Kyle Chandler, Justin Chambers, Jeffrey Wright, Alona Tal, Natalie Martinez, James Ransone, William Ragsdale, Griffin Dunne, Michael Beach, Ric Reitz, Andrea Frankle, James Rawlings, Brittney Alger

Thrillery naštěstí stále ještě nevyšly z módy a Mark Wahlberg i Russell Crowe jsou herecké hvězdy, které jednoduše dokáží přitáhnout diváky. Právě na tyto dvě věci se snaží spoléhat nový snímek jednoho z režisérů Knihy přežití. Allen Hughes se se svým novým snímkem vydává do zkorumpovaného vedení radnice v New Yorku. Zadařilo se tentokrát lépe? 

Soukromé očko Billy Taggart dostává od starosty města New York za úkol vypátrat milence své ženy. S blížícími volbami totiž starosta Nicholas Hostetler nemůže riskovat další skandál, jeho oponent už tak dostal eso v podobě pochybného projektu privatizovaných pozemků Bolton Village Housing Project. Billy práci přijímá, neboť mu před sedmi lety starosta smetl ze stolu obvinění ze zabití a soudní proces, který ukončil Billyho kariéru u policie. Nyní je na času službu oplatit, avšak jak brzy zjišťuje, celá situace kolem manželky a jejího milence je trochu jinak. Billy se stává pěšákem v mocenské hře někoho jiného. 

Natočit dobrý thriller je často větší problém než se zdá. Ročně se do kin ženou zástupy lepších či horších snímků tohoto žánru, ale jen malá část z nich se opravdu kvalitativně zapíše do filmového fondu. Bohužel, Zlomené město přes veškerou snahu patří do první kategorie, jelikož problémů je zde hned několik. Tím nejzásadnějším je ale fakt, že film neví, čím vlastně chce být.

Divák dostává útržky policejního dramatu, který se v zápětí převine do detektivní kriminálky s nadhledem, inspirované adrenalinovými thrillery aby v závěru skončil jako hutný politický thriller se špetkou akce. Tohle by nebyl zase až takový problém, kdyby se alespoň jedna část z tohoto spletence žánrů a motivů vydařila. Ani jedna část totiž nepůsobí komplexně a tak je divákem cloumáno od seriozních momentů k těm zase ne tak vážně braným. To vše ve skrz na skrz průměrné zápletce, kterou podporuje podobně vydařené zpracování. Jediné co tu nehraje, jsou ti áčkoví herci. 

 Chtěl jsem Zlomenému městu fandit, vážně chtěl, ale nejde to. Wahlberg se ocitá opět ve své typické roli v dalším šablonovém filmu, který se snaží diváka přesvědčit, jak moc chytrý je, přitom nakonec zůstane jen trpká pachuť a nic víc. Atticus Ross se sice snaží diváky povzbudit alespoň doprovodem, který čerpá inspiraci kde to jde a do značné míry funguje, ovšem co se týče všeho ostatního, nějak nevím, komu vlastně tenhle film doporučit. Fanouškům ústředního hereckého dua? Možná. Fanouškům dobrých thrillerů? Ale kdeže. Dejte si raději znovu nějakou klasiku.

Marky Mark a jeho velká nuda. Zlomené město je další kriminálkou, kde se Wahlberg pohybuje ve stejném charakteru, tentokrát dostal jako sekundanta Russella Crowea, který se za jeho zády snaží protlačit snímek jako politický thriller. Marně. Nový snímek Allena Hughese  je průměrnou nudou, která jen díky několika zábleskům něčeho víc a hereckému obsazení neskončí v propadlišti dějin. 


Hodnocení: 55%

Koktejl: 
50% Nuda
25% Snaha o něco víc než to je
25% Film podle šablony

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pátek, dubna 12, 2013

Pád Bílého domu | Olympus Has Fallen [75%]


Pád Bílého domu

http://www.csfd.cz/film/318722-pad-bileho-domu/
http://www.imdb.com/title/tt2302755/

Alternativní názvy: Olympus Has Fallen, Pád Bieleho domu 


Nevhodný mládeži do 15 let
V kinech ČR od: 11.04.2013 Bontonfilm CZ
V kinech SR od: 11.04.2013 Bontonfilm SK

Akční / Thriller
USA, 2013, 119 min

Režie: Antoine Fuqua
Scénář: Creighton Rothenberger, Katrin Benedikt
Hrají: Gerard Butler, Morgan Freeman, Finley Jacobsen, Radha Mitchell, Aaron Eckhart, Dylan McDermott, Ashley Judd, Cole Hauser, Melissa Leo, Tory Kittles, Angela Bassett, Robert Forster, Rick Yune, Phil Austin, Philippe Radelet, Shane Land, David Joseph Martinez, Arden Cho

Loni tu byly dvě sněhurky, tento rok si dáme zase pro změnu dvakrát útok na sídlo amerického prezidenta. Bílý dům se stane terčem útoku militantních skupin a to hned ve dvou akčních snímcích. Ještě než přijde další digitální smršť od Rolanda Emmericha ve filmu Útok na Bílý dům, přichází akční vypalovačka Pád Bílého domu s Gerardem Butlerem v hlavní roli. Okolo snímku se tvoří šeptanda, že se jedná o lepší smrtonostnou past, než jako předvedl John před pár týdny v kinech. Jaký je Pád Bílého domu pod režijní taktovkou tvůrce Training Day?


Mike Banning patřil mezi elitní členy prezidentské ochranky. Prezident Spojených států Bejnamin Asher v něj měl absolutní důvěru. To bylo ale před 18ti měsíci. Při rutinním přejezdu prezidentské kolony na benefiční akci za zimního večera došlo k dopravní kolizi a Mike v zájmu záchrany hlavy státu zachránil prezidenta na úkor jeho ženy. Poté byl suspendován a dnes pracuje jako úředník na ministerstvu financí. Den po Dnu nezávislosti přijíždí do Washingtonu zástupce Jižní Korey, který společně se zástupci americké vlády chtějí odvrátit krizi hrozící díky militantní Korejské lidově demokratické republice. Avšak v momentě, kdy toto setkání započne, Bílý dům se stane terčem teroristické skupiny hájící právě zájmy země na severní části Korejského poloostrova. Obrana sídla prezidenta je zaskočena a než stihnou armáda a policejní složky efektivně zareagovat, teroreisté jsou spolu s prezidentem a dalšími vysoce postavenými politiky unseni a drženi jako rukojmí v protiatomovém bunkru hluboko pod oválnou pracovnou. Mike, pracující v té době jen blok od místa útoku, se stává jedním z mála trénovaných agentů kteří jsou schopni zareagovat. Je nyní na něm, aby zdánlivě bezvýchodnou situaci ovlivnil a zachránil jak prezidenta, tak jeho syna který se ukrývá někde v okupovaném sídle. 

Pokud vám zápletka a vlastně celý snímek zavání tak trochu jako mix akčních osmdesátek a devadesátek, především pak dvojdílné přepadení se Stevenem Seagalem, patriotistické snímky s Chuckem Norrisem a nebo pak především McTiernanovu Smrtonostnou past, nebudete příliš daleko od skutečnosti. Pád Bílého domu je totiž jako vystřižený z této doby. Srdce fanouška akčního žánru tak zase jednou zaplesá. Do kina se dostal zase jednou nářez jako ze staré školy. 


Ano, můžete namítnout: "Ale, vždyť je to hloupé. Je tam plno nehezkých digitálních efektů a celé to je vlastně dost nelogické." Na tyto argumenty je ale jednoduchá odpověd, který z filmů ze kterých tato akční pecka vychází byl. Je to tak jednoduché, pokud čekáte naleštěnou záležitost, o které budete moci rozjímat ještě následující hodiny po projekci, volte rozhodně jinde, tady dojdete k psychické ujmě. Pád Bílého domu je totiž akční nářez, který zmíněné nedostatky kompenzuje jak nejlíp umí. Ano, je hloupý, ano je většinu času nelogický a hlavní časové schéma které pokrývá filmový narativ je vlastně úplná blbost. K tomu si přidejte opravdu mizerné digitální triky. Tolik k nedostatkům. Důvod, proč snímku uděluji takovéto hodnocení je fakt, že pod touto slupkou laciné proamerické propagandy v ne zrvona prvotřídním vizuálu se skrývá akčňák, který má větší koule než cokoliv, co za poslední dobu šlo do kin. McClane by se měl vážně obávat o svůj flek. Butler mu totiž názorně ukazuje, jak udělat z největšího symbolu Washingtonu kůlničku na dříví. S pořádnou porcí tomatové omáčky. 

Gerard Butler zpět v akci ukazuje, proč je 300: Bitva u Thermopyl nekomrpomisní akční dikcí z velké části díky jeho zásluze. V první polovině to sice ještě není tak výrazné, nicméně jakmile po slabším rozjezdu odloží kravatu a škrobené chování, nasadí vestu, do ruky Glock a začne sypat suché hlášky, Pád Bílého domu se stává jeho one man show s hostující šedou kůrou mozkovou teroristických jednotek. A já jako divák nemohu říct nic jiného než "Sakra, jo!" Takhle se to dělá, takhle to lidi baví a ještě se pořád najde dostatek lidí, kteří si na podobný snímek zajdou raději, než na další bezkrevnou záležitost s mírným ratingem.     

Pokud tedy patříte mezi tu akčně pozitivní část diváctva, nelze nic jiného, než doporučit co nejdříve návštěvu kina. Dostanete prvotřídní akční béčko se všemi klady i zápory, které toto tvrzení přináší. K tomu navíc parádní obsazení bohaté na známé tváře. To vše v patriotistickém balení se spoustou olova a krve. Servírujte dokuď je to stále ještě teplé.  
Gerard Butler a jeho krutopřísná dikce jak udělat akčňák s koulema, že se z toho i Johnu McClaneovi zatočí hlava, zejména v poslední době. Pád Bílého domu je naivní, nelogická a místy dostatečně hloupá proamerická propaganda v té nejčirejší podobě, obdařená mizernými digitálními efekty. Na druhou stranu je to také prvotřídní akční béčkový výplach, který zejména v druhé polovině rozpumpuje srdce nejednoho akčního fanouška do pořádného tempa. Butler je frajer, který už jen svým charismatem dělá z Bílého domu kůlničku na dříví, když přidá suché hlášky, stává se navíc ultimátním akčním hrdinou, který nám už v kině chyběl.



  Hodnocení: 75%

Koktejl: 
50% Akce
10% Nelogika
25% Patriotismus nejhrubšího zrna
15% Kečup jako za starých časů

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pondělí, dubna 08, 2013

Kouzelníci | The Incredible Burt Wonderstone [35%]

The Incredible Burt Wonderstone
http://www.csfd.cz/film/304789-incredible-burt-wonderstone-the/
http://www.imdb.com/title/tt0790628/

Komedie
USA, 2013, 100 min

Režie: Don Scardino
Scénář: Jonathan M. Goldstein, John Francis Daley
Hudba: Lyle Workman
Hrají: Jim Carrey, Steve Carell, Steve Buscemi, Olivia Wilde, James Gandolfini, Alan Arkin, Brad Garrett, Jay Mohr, Melissa Ordway, David Letterman, Michael Herbig, Derek Graf

Jsou snímky, na které se těšíte jen proto, že vypadají zajímavě. Pak jsou snímky, na které se těšíte už jen kvůli tomu, kdo se na nich podílí. A pak jsou snímky, které přináší jak zajímavou látku, tak parádní obsazení. The Incredible Burt Wonderstone je přesně takovým filmem. Kouzelnická komedie, kde se objeví Steve Carell, Steve Buscemi a Jim Carrey? Tahle kombinace prostě nemůže dopadnout špatně, když jim záda kryje Olivia Wilde a Alan Arkin, dalo by se říci. Jak si ale tahle očekávaná komedie vede v reálu?

Kouzelnické duo The Incredible Burt & Anton už působí úspěšně několik let na prknách Las Vegaského kasína. O jejich šou však v poslední době opadá zájem, zejména díky přesunu diváckých sympatií k extrémní magii kterou předvádí pouliční kouzelník Steve Gray. Vše vede až k rozpadu slavného dua kouzelníku a celoživotních přátel. Burt chce ovšem znovu na vrchol a cesta to nebude jednoduchá. Rozhodně se ale nevypracuje zpět do záře reflektorů bez nového partnera. Motivací pro to udělat opět něco se svým životem a postavit svoji kariéru na nohy mu je ovšem nabídka majitele několika kasín na pětiletý kontrakt na show v jeho nejnovějším luxusuním zařízení v centru Las Vegas. Na tuto pozici si ale brousí zuby i miláček davů Gray.    

Udělat dobrou komedii je těžké, ať si tvrdí kdo chce co chce. Musíte se trefit do vkusu co největší skupině lidí. No a pokud možno nepoužívat příliš (pokud možno žádný) fekální humor. To se ovšem v poslední době mnoha filmům nedaří. The Incredible Burt Wonderstone se tvářil jako od začátku trochu jiný pokus. Snímek stojící především na jedněch z posledních komediálních hvězd, které neztratily oblibu publika, přišel s neokoukanou kouzelnickou tématikou a sliboval zábavu pro celou rodinu. Někde po cestě se ale stala chyba. 

Už dlouho se mi totiž nestalo, že bych viděl komedii, která ba jednoduše byla tak... nevtipná. Kromě toho co na vás vybalí trailer, totiž nabízí přesně jednu vtipnou ani ne deseti vteřinovou scénu a to je vše. Zbylých devadesát minut nudného balastu okolo, který se tváří, jakoby originalita byla sprosté slovo. Carell i ve své obvyklé otrávené poloze neskutečně nudí, Jim Carrey i přesto, že je stále sympaťák a má jeden dva světlé momenty, jede na půl plynu a ještě k tomu v podivné poloze. Ve výsledku tak nadšení ze sledování této dvojice zase projednou na plátně vyprchá několik minut poté, co film začne. 

Není moc třeba co říkat dál, zbytek totiž jede přesně podle zažitých současných komediálních šablon, takže cokoliv vyjímečného v jiných ohledech také nečekejte. The Incredible Burt Wonderstone je jednoduše jedna velká nuda, která promarnila obrovský potenciál. Dvě komediální esa, poměrně zajímavý námět, pár slušných herců na pozadí a přesto takový podprůměrný výsledek. Až si místy říkám, jestli se tou otrávenou polohou hlavního hrdiny nesnažili tvůrci něco říci. Nevím. Jediné co vím určitě je, že už takhle začátkem roku tu máme jedno z největších zklamání sezony.   

Když dva dělají totéž není to totoéž. Tak jako tak, je to ovšem nuda.  The Incredible Burt Wonderstone je hořkým zklamáním letošního roku. Dvě komediální esa ani několik zvučných men na pozici přihrávačů nestačí, když to po scénáristické stránce jednoduše nefunguje. Nesympatické postavy, nuda a zbytečnosti. Těch pár momentů co ve filmu vyvolají úsměv, si můžete dát v traileru a ta jedna která je ve filmu navíc, za tu hodinu a půl mlácení se na suchu jednoduše nestojí. Promiň Jime, ale tohle vážně ne. 


  Hodnocení: 35%

Koktejl: 
90% Nuda
10% Záblesky humoru

pátek, dubna 05, 2013

Lesní duch | Evil Dead [65%]

Lesní duch
http://www.csfd.cz/film/267976-lesni-duch/
http://www.imdb.com/title/tt1288558/

Alternativní název: Evil Dead

Nevhodný mládeži do 15 let
V kinech ČR od: 04.04.2013 Falcon
V kinech SR od: 11.04.2013 ITAFilm

Horor / Thriller

USA, 2013, 91 min

Režie: Fede Alvarez
Scénář: Sam Raimi, Fede Alvarez, Diablo Cody, Rodo Sayagues
Kamera: Aaron Morton
Hudba: Roque Baños
Hrají: Shiloh Fernandez, Jane Levy, Jessica Lucas, Lou Taylor Pucci, Elizabeth Blackmore

Režisér Sam Raimi, ještě předtím než si začal hrát s pavoučím mužem a čarodějem ze země Oz,  přivedl na svět sérii hororových titulů, které dodnes patří mezi klasiku. Na horory Lesní duch, Smrtelné zlo 2 a Armáda temnot se pak pokusil před lety navázat snímkem Stáhni mě do pekla, který tolik nadšení jako jeho původní trilogie s Brucem Campbellem rozhodně nesklidil. Avšak zatímco pomalu začíná připravovat regulérní pokračování původní trilogie, do kin včera přišel dlouho očekávaný remake jeho původního filmu. Snahu rozbořit zažité názory na předělávky klasik si navíc produkčně sám Raimi pohlídal. Jak ale nové pojetí Lesního ducha tedy dopadlo?  

Vyléčit člověka ze závislosti na drogách určitě není žádná procházka růžovým sadem. Když máte kolem sebe své nejbližší, může se to ale povést. Mia na tom není nejlíp a tak se rozhodne skoncovat se svojí závislostí. Se svým bratrem a kamarády se vydává do jejich rodinné chaty, kde ji její nejbližší budou oporou, kteří ji pomohou dostat se z toho nejtěžšího. Ani jeden z pětice však ještě netuší, že drogová závislost jednoho z nich bude jejich nejmenší problém. Chvíli po příjezdu totiž objevují ve sklepě místnost, kde se pořádaly okultistické rituály a také knihu zavázanou ostnatým drátem. Tím, že ji jeden z nich otevře však vyvolává pradávný rituál, který má na zem přivolat démona, který nastolí vládu hrůzy a teroru. Dokud však síly zla nepohltí všech pět, je zde stále naděje na to, zachránit sebe i zbytek lidstva. 

Když už se v trendu předělávek pouští tvůrci do veškerých klasik, jednou musela přijít řada i na jednu z nejslavnějších "chatových" hororových jízd. Původní koncept s Brucem Campbellem by ovšem dnes asi jako horor neobstál ( i když uvidíme v již ohlášeném pokračování ) a tak se režírující Fede Alvarez rozhodl vydat poněkud jiným směrem. Ten tam je nadhled a do značné míry humorné pojetí. Nový Lesní duch je prvotřídní hororová nakládačka, která si pro surové záběry jako vystřižené z krvavého béčka nejde daleko, která drásá diváka atmosférou a prokládá to povinnou porcí lekaček a bu-bu-bu ze všech směrů.  Kdo tedy čeká jen modernizovanou záležitost jako v případě konkurence, mohl by se hodně spálit. 

Samozřejmě, horor který se na plakátech kasá taglinem "Nejděsivější film jaký kdy uvidíte" bude mít asi k humoru daleko. A je to pravda. Humor se tu vyskytuje pouze formou narážek na původní sérii, jinak se tu moc nezasmějete. Na druhou stranu to s tou děsivostí není tak horké. Spíše se totiž jedná o nejkrvavější film, který uvidíte v normální kinodistribuci. Není to totiž děs, co vás drží celou dobu na nohou. Jsou to právě surové vyobrazení, které krásně ukazují, jak za těch třicet let které dělí původní a novou verzi pokročili tvůrci masek a efektů. Tím ovšem myslím staré dobré masky, cákající krev a podobné srandy, ne tu digitalní náplast, kterou se snaží tvůrci cpát všude. Tu tady uvidíte jen ve vyloženě nutných případech. Jednoduše starý dobrý surový horor podle staré školy, který si s ničím moc nebere servítky; tedy něco, co jen tak v kině dnes neuvidíte. 

A právě za to patří tvůrcům palec nahoru. Už jen fakt, že se jim v dnes už trapně nafukované konkurenci found footage rychlokvašek a podobně dlouhotrvajících parazitů na slavných začkách tento remake jednoduše povstává jako malý vítěz. Jistě se najde spousta diváků, kteří jej nesmyslně strhají a také několik fanoušků originálu, kteří absenci nadhledu a humoru jednoduše nesnesou. Faktem ovšem je, že i přesto, že to místy trochu drhne a tempo se trochu vytrácí postupem času, Lesní duch je plnokrevným zástupcem hororového žánru, který ani na moment nedělá ostudu hodně známé značce. Je to totiž surový horor přesně tak jak má film honosící se touto nálepkou být a obsahuje hned několik momentů, které donutí obsah vašeho žaludku k nejistotě. Pokud tak hodinka a půl klasického hororového zážitku je to co hledáte, neotálejte, nedejte na recenze a názory a zajděte si do kina udělat názor sami. Jedno je jisté, podobnou nálož v kině zase jen tak neuvidíte.  

PS. Fanoušci původní série, počkejte si na konec titulků. Dostanete dvouvteřinové vábítko, které vám jednoduše vyvolá úsměv na tváři po cestě domů. 


Nový Lesní duch je krásnou ukázkou toho, jak pokročil hororový žánr za třicet let který dělí originál od remaku. Raimi produkčně přináší do kin surovost, která oprošťuje původní materiál od humoru a nadsázky, aby drásal zažívání diváků rukou Fede Alvareze celou hodinu a půl. Nová verze hororové klasiky je neskutečně surový zážitek, který se v kině jen tak nevidí. A i když má své mouchy jako ztráta tempa a atmosféry, stále se jedná o nekompromisní  chuťovku, která musí v dnešní době found footage rádoby hororů každého fanouška klasického krvavého pojetí jednoduše potěšit. Potitulková pomrkávačka po budoucím dalším dílu původní trilogie pak funguje snad úplně nejlépe ze všech potitulkových bonusů co jsem viděl, i přes to, že se jedná pouze o dvě vtěřiny. Groovy.     





  Hodnocení: 65%

Koktejl: 
50% Brutalitky jak se patří
25% Okultismus
25% Návrat slavné značky v úplně novém balení. 

středa, dubna 03, 2013

Jako za starejch časů | Stand Up Guys [65%]


Jako za starejch časů

http://www.csfd.cz/film/311783-jako-za-starejch-casu/
http://www.imdb.com/title/tt1389096/

Alternativní názvy: Stand Up Guys


Mládeži přístupný
V kinech ČR od: 04.04.2013 Falcon
V kinech SR od: 07.03.2013 Forum Film SK

Komedie / Krimi
USA, 2012, 95 min

Režie: Fisher Stevens
Scénář: Noah Haidle
Kamera: Michael Grady
Hrají: Al Pacino, Christopher Walken, Alan Arkin, Julianna Margulies, Katheryn Winnick, Vanessa Ferlito, Mark Margolis, Addison Timlin, Lucy Punch, Rick Gomez, Weronika Rosati, Jay Bulger

Je trochu škoda, že sláva a lesk některých herců v současné době upadá, ačkoliv stále mají co nabídnout. Jednou z takových osobností je i Al Pacino, člověk který se vryl nejednomu filmovému maniakovi do paměti hned několika nezapomenutelnými rolemi. V poslední době ovšem moc prostoru na plátně nemá. A když už k něčemu takovému dojde, většinou je to béčko nebo sebemrskačské přihrávání vyčpělému komikovi (ano mluvím teď o šílenosti jménem Jack a Jill). Je tedy fajn, když se objeví ve snímku, kde má zase možnost ohromit sál naplno svým charismatem. Zvláště když mu kryjí záda Christopher Walken a Alan Arkin. Jak tahle rozpustilá komedie o mužích co ještě rozhodně nepatří do starého železa dopadla?

Valentine je propuštěn po 28 letech z vězení, kde skončil po jedné nevydařené akci. Za ni vzal veškerou vinu na sebe, nicméně i to je některým jeho bývalým kolegům málo. Při přestřelce která se před jeho zatčením strhla, totiž přišel o život syn jednoho z nich, mafiána Claphandse. Ten pověřil nejlepšího přítele uvězněného Valentina, Douga, aby jej okamžitě po propuštění z vězení zabil, jinak si může chystat rakev i pro sebe. Val s podobnou situací při propuštění z vězení počítá, a tak Dougovi ani jeho povinnost nevyčítá. Chce alespoň prožít svůj poslední den naplno, než skončí jeho život úplně. Ve společnosti přátel. A tak se vydávají s Dougem do domova důchodců vysvobodit jejich společného přítele Hirsche s cílem zažít alespoň poslední noc jako za starých časů. 

Celá zápletka možná může znít trochu jako lehce kriminální variace na Než si pro nás přijde a v podstatě to je také to, co vlastně dostanete. Nesmíte sice některé věci ve snímku moc řešit a snést solidní množství přehnaných hereckých výkonů, zejména v druhé polovině, nicméně v polovině snímku s nástupem postavy Alana Arkina na scénu jako by všechno začalo zapadat do sebe, jak to mělo fungovat již od začátku. ona naivita a bezohledná přímočarost se sice úplně nevytratí, nicméně vážné momenty začnou opravdu působit, humor začne konečně bavit a celkově Jako za starejch časů začne být snímek, který byste si možná i v budoucnu někdy zopakovali. 


Je to zejména díky hravosti a přirozenější atmosféře, s jakou pardálové otevřou druhou polovinu snímku. To co totiž po první polovině vypadalo na další hřebíček do herecké rakve ústřední dvojice, se přehoupne v příjemnou oddychovku, kde sice herci dávají znát svůj věk, ovšem s nadhledem tuto překážku obcházejí, citují starší filmy a dohromady jednoduše baví. Není to sice ona ultimátní důchodcovská jízda jako za starých časů, ve kterou mnozí doufali, úplná prohra to ale zdaleka také není. Co si budeme povídat, horší než nahrávat Sandlerovi na fekální vtípky to snad ani být nemůže. 

Jednoduše a prostě, Jako za starejch časů je slušná komedie využívající stejné premisy s koncem života jako kupříkladu zmíněný snímek Než si pro nás přijde. První polovina by mohla mnohé odradit, stejně jako režijní nejistota Fishera Stevense, nicméně v druhé polovině je vše, alespoň částečně zapomenuto. Je sice škoda, že to hrdinové dopracovali sem, do komediálních béček, nicméně pořád si raději dám Walkena s Pacinem v něčem podobném, než dvacet snímků s hvězdičkami typu Taylora Lautnera. Možná stárnu, možná to jen prostě mám radši jako za starejch časů.  

Jako za starejch časů pánové charismatem podlamují kolena. Sice ne tak jako by se v ideálním případě dalo očekávat, nicméně po možná až trochu zbytečně bídné první polovině se chlapci s příchodem Arkina dostanou konečně do obrátek a servírují oddychovku, ve které dokazují, že ačkoliv možná mají o nějakou tu vrásku a šedinu navíc, pořád je o co stát. Režijně to sice trochu hapruje ale to pro tentokrát pominu. Už jen proto, že snímek pro těch pár opravdu upřímných momentů jednoduše nemohu poslat do průměru.  

  Hodnocení: 65%

Koktejl: 
50% Stará garda
20% Humor
15% Osudovost
15% Akce