Přeskočit na hlavní obsah

TRON: Legacy 3D [75%]


http://www.csfd.cz/film/245694-tron-legacy-3d/

V kinech ČR: 16.12.2010
V kinech SK: 06.01.2011

Původní Tron z roku 1982 se stal v průběhu let těžce kultovní záležitostí. Snímek který v době své premiéry nesklidil moc kladné ohlasy a jeho kvality docenilo diváctvo a kritika až v pozdějších letech. Ostatně o jeho kultovosti svědčí fakt, že je z něho i v dnešní době neustále citováno. Jako příklad lze uvést mnoho dílů populárního South Parku. V Disney se před pár lety rozhodli tuto značku opět oživit a navázat na příběh počítačového génia Kevina Flynna. Ten několik let po událostech jedničky zmizel a zanechal po sobě jen syna, který zdědí jeho impérium. Ten ovšem místo aby pokračoval v odkazu svého otce jen mrhá svým životem. Vše se ale změní, když jeden z otcových bývalých spolupracovníků dostane na pager zprávu od několik let pohřešovaného Kevina Flynna.


Předně, Tron: Legacy rozhodně není film pro každého. To co tu hraje prim je vizuální stránka a podmanivý hudební podkres. Vizuálně si debutant Joseph Kosinski pohlídal update celkového feelingu světa Trona na výbornou. Stále je z toho cítit to stejné jako minule je převedené do dnešních CGI poměrů a obohacené o atmosferickou hloubku. Další prvek hrající ve prospěch snímku je naprosto fenomenální soundtrack, o který se postarali Daft Punk. Snímek je ve většině případů navíc stříhán jako jeden z mála na hudební podkres a nikoliv naopak, což je výrazně ve prospěch hrajícím prvkem, zvláště ve scéně z baru.


Co je trochu horší, jsou občas až přílišná klišé a ke konci i celkem výrazná inspirace univerzem Hvězdných válek. Ovšem na druhou stranu je zase fakt, že filmů které dokáží tuto inspiraci takhle prodat je málo. Asi nejzásadnější problém celého snímku je plytký a nezáživný děj. Snaha dostat se do nějaké hloubky tu absolutně nefunguje a děj jako takový je celkem o ničem.


Tron: Legacy 3D je vizuální onanie (ve třetím rozměru ještě o úroveň lepší), která razí cestu tvrdou obrazovou palbou v hudební režii vynikajícího soundtracku a za účasti dvojnásobné porce Jeffa Bridgese. Děj se ztratil někde cestou.

PS. Michael Sheen v roli Zeuse je naprosto skvělý.
PS. 2 OST je jedním z nejzdařilejších soundtracků posledních několika let.



Koktejl :
60 % Vizuální onanie založená na stylu původního Trona
30 % Souhra obrazu a naprosto skvělé hudby
10 % Klišé a mdlý děj

Komentáře

  1. Mohla to být vskutku slušná podívaná. Sountrack je co se týče soundtracků velmi netypický a pro Trona stylový, zase důkaz toho, jak moc hudba může za úspěch filmu - viz skvělý sountrack k HPVII, part I :-)

    OdpovědětVymazat
  2. PS I. Opravdovou třešničkou na dortu, pravým bonbónkem mohl být dlouho oskarově nedoceněný a neoceněný (až do filmu Crazy Heart) Jeff Bridges, jeden z nejlepších a nejcharismatičtějších herců současnosti :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to. 

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem?