Přeskočit na hlavní obsah

Manhunt


Když se řekne jméno John Woo, většině fanoušků filmové akce se vybaví hity devadesátých let, kterými tenhle původem čínský režisér dominoval scénu akčního filmu. Ať už se jednalo o jeho hongkongské (a dodnes legendární) klasiky Killer a Hard Boiled nebo jeho nejlepší hollywoodský zářez Tváří v tvář. S novým tisíciletím se ale tenhle nápaditý tvůrce přesunul zpět do Asie, kde se věnoval spíše dramatické a historické tvorbě. Loni se ovšem s velkou pompou vrátil do žánru akčního filmu a jeho novinka Manhunt se začátkem května 2018 dostala po celém světě do nabídky Netflixu. Stojí novinka legendy akčního žánru za to? 

Špičkový právník farmaceutické společnosti Du Qiu (Hanyu Zhang) se rozhodne pro změnu působiště, což se ovšem nehodí jeho zaměstnavateli do krámu. mohl by totiž mimo vliv společnosti ohrozit nekalé praktiky, které ve firmě během jeho působení probíhaly. Padne tedy rozhodnutí jej za pomoci inspektora místní policie odstranit z cesty. Je na něho připravena past, která má za cíl na něj svalit vraždu, kterou nespáchal. Du Qiu se vydává na útěk před policí, během kterého se musí pokusit očistit své jméno a pomstít se těm, kteří na něj tuhle boudu ušili...     

Je docela smutné sledovat, že tentýž režisér, který byl kdysi považován za jednoho z nejnápaditějších tvůrců akčního žánru, se ke svému nejbližšímu žánru vrací v této podobě. Namísto originálních nápadů a jeho specifické hravosti (byť ta někdy byla i na škodu, viz Mission: Impossible II kupříkladu) se totiž tentokrát vrátil s akcí, která více méně jen kopíruje žánrové šablony a opakuje jedno klišé za druhým, přímo opisujíc od režisérových starších filmů a jiných úspěšných akčních kultů z devadesátek. Problém ovšem je, že v dnešní době podobné snažení působí nadmíru nepřirozeně (i na poměry asijské kinematografie), trestuhodně zastarale a tak trochu "pozérsky".   

Manhunt je totiž takovým patvarem filmu, který se snaží ze všech sil být strašně cool a badass, až mu to vlastně vůbec nejde. Akční choreografie by prošla tak leda u amatérského filmu, o nějaké atmosféře nebo napětí ani nemluvě. Když se k tomu navíc přidá značně podivná hudební složka, která kombinuje zdánlivě neslučitelné motivy, přemýšlíte, pro koho vlastně tenhle podivný mišmaš v rouše akčního videobéčka vlastně je?   

Mám totiž tak trochu problém najít cokoliv pozitivního na téhle žánrovce. Jasně, možná kamera nebyla úplně nejhorší a herecký ansámbl (i když tam to jako tradičně docela dost kazí děsivé postsynchrony v nucených částech, kdy postavy mluví anglicky. To je ale děsivě málo na akční snímek, který má téměř dvě hodiny. akce je tu sice dostatek, chvíli po projekci mám ale problém si vůbec vybavit kteroukoliv z těchto scén. Ona řemeslná jistota a nápaditost spojená s originalitou a hravostí, která byla pro Johna Woo typická v jeho prvních filmech, jako by tu nebyla. Manhunt by se totiž dal nejlépe popsat jako docela hodně laciný pokus jak napodobit filmy Johna Woo pod režijním dohledem nějakého fušéra. Tohle ovšem nemá na starosti někdo jiný ale sám Woo. 

Akční záležitost Manhunt je tak po všech ohledech docela smutným zklamáním. Ti kdo doufali v návrat jedné z výrazných osobností devadesátkové akce se bohužel dočkali docela bolestivého vystřízlivění. Tohle je spíše než navázání na odkaz svých prvotin necitelné kopání do svého vlastního odkazu. Nudná, nucená, laciná a nepřesvědčivá podívaná, která nepodává žádný argument k tomu, proč ji věnovat téměř dvě hodiny vašeho času.   
John Woo a jeho nevydařený pokus navázat na svoje legendární akční kusy. Hodně laciné, nedotažené a trestuhodně neoriginální. Hravost a nápaditost je ta tam. Tohle je tuctová kopírka všeho možného bez jakéhokoliv charakteru, která vykrádáním a opisováním i od prvních akčních filmů
Johna Woo tak trochu ve výsledku kazí i jeho samotný odkaz legendy devadesátkové akce. 

Manhunt
(Zhui bu)

Akční

Hong Kong / Čína, 2017, 106 min

Režie: John Woo
Scénář: John Woo
Kamera: Takuró Išizaka
Hudba: Taró Iwaširo
Hrají: Hanyu Zhang, Masaharu Fukujama, Tao Okamoto, Ji-won Ha, Džun Kunimura, Hirojuki Ikeuči, Jasuaki Kurata, Nanami Sakuraba, Naoto Takenaka, Johan Karlberg
Producenti: Gordon Chan

V kinech: 
Čína  od: 24.11.2017 Media Asia Film Distribution 
Hong Kong od: 23.11.2017 Media Asia Film Distribution

https://www.csfd.cz/film/42848-manhunt/
https://www.imdb.com/title/tt4537986/



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Avengers: Endgame

Největší filmová událost posledních let je tady. Završení plánů Marvelu, které začaly v roce 2008 a zároveň také rozuzlení příběhu, který přesně před rokem přišel do kin v Avengers: Infinity War. Ano, Avengers: Endgame dnešním dnem vstupuje do českých a slovenských kin a s ním také konec jedné éry. Je nad slunce jasné, že film samotný bude událost srovnatelná snad jen se závěry těch největších filmových sérií historie. Jak se ale Marvelu podařilo uzavřít celé ty roky budování a dospěl celý ten propojený příběh na pozadí do zaslouženě povedeného konce?

Složka 64 | Journal 64

Severské kriminálky se těší dlouhodobé oblibě a to ať již se jedná o knižní nebo filmové počiny. O sérii Oddělení Q od Jussi Adler-Olsena to platí dvojnásob. Knižní předlohy už několikátý rok patří mezi žánrové bestsellery a série jejich filmových adaptací zraje s každým dílem. Nyní se do kin vydává již čtvrté pokračování s názvem Složka 64, které se s poměrně aktuálním tématem pokusí navázat na úspěchy dílů předešlých. A pokud vám tahle série doposud unikala, není lepší čas tento nedostatek napravit. 

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room. Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku Wind River z minulého roku?