Přeskočit na hlavní obsah

Bez soucitu [45%]


Česká premiéra : 17.6. 2010

http://www.csfd.cz/film/248763-bez-soucitu/

Pierre Morel známý díky režii Okrsku 13 a hlavně pak díky dva roky starému thrilleru s Liamem Neesonem 96 hodin, přichází se svým novým snímkem Bez soucitu, který je jeho předešlé tvorbě dost podobný, ovšem trochu jinak než by se slušelo. Srovnání s 96 hodinami je slyšet docela často avšak až na místo konání toho má Bez soucitu daleko víc společného s Okrskem 13. V 96 hodinách Morel předvedl, že si umí ohlídat i jiné prvky než jen akci ve videoklipovém tempu a tak se příběh otce zachraňujícího na stará kolena svou unesenou dceru stal po právu příjemným překvapením jak v evropské tak americké distribuci, kdy se jednalo nejen o úspěch kasovní ale i u kritiky získal mnoho pozitivních recenzí. Logicky Morelův další film s ním každý srovnával už od počátku a to je možná jeden z největších kamenů úrazu. Žádných 96 hodin podruhé se totiž ani zdaleka nekoná.

Film jako takový nemá se svým předchůdcem kromě místa konání a jména režiséra (i to byste místy nepoznali) téměř nic moc společného. Když to vezmu od podlahy, samotná hlavní dvojice je až neskutečně nevyvážená, kdy Travolta předvádí sympatickou hláškující mašinu, která sype hlášky ve stejném tempu v jakém stíhá zabíjet teroristy a přitom stihne přidat i pár narážek pro znalejší diváky, oproti tomu Jonathan Rhys Meyers. který mě osobně přijde děsně nesympatický sám o sobě, celý film plní úlohu zakřiklého podržtašky který je tam jen do počtu. Akce je natočena sice obstojně i když ta digitálnost z toho bije až moc do očí.

Celkově se jedná o zaměnitelné béčko, které zaujme a pobaví maximálně jednou a to hlavně díky Travoltovi ovšem za měsíc od shlédnutí si na něj ani nevzpomenete.

Koktejl :
10% 96 hodin
10% Digitální zvrhlost
30% Francie bez francouzů
50% Travolta zase jednou v badass roli






Celkem : 45%

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Joker

Jen málokterá komiksová postava je tak ikonická, jako jeden z nejznámějších záporáků z komiksového univerza Joker, který desítky let zatápí především Batmanovi. Na filmová plátna se tento psychopatický klaun dostal již v několika podobách, v aktuální novince Joker se na jeho zrod zkouší režisér Todd Phillips podívat z trochu jiného úhlu. A ať už si myslíte, že je v dnešní době už překomiksováno nebo ne, tenhle ten kousek by vám rozhodně neměl utéct. Veškerá ta šuškanda okolo filmu, jenž si odbyl premiéru na festivale v Benátkách má totiž svoje opodstatnění. Tohle totiž není váš běžný komiksový flák pro celou rodinu... 

Tenkrát v Hollywoodu | Once Upon a Time in Hollywood

Quentin Tarantino se vrací do kin se svým devátým filmem. Hvězdami nabitý snímek Tenkrát v Hollywoodu se vydává do hlavního města amerického filmu v roce 1969, kdy byla na obzoru hrůzná událost, za kterou stál Charles Manson. Trochu jiný pohled na události ze skutečného světa se v další ódě na filmové klasiky let minulých pokusí Tarantino představit divákům se své skoro tříhodinové novince točící se okolo upadající kariéry velké filmové a televizní hvězdy... A vynést nějaký konečný verdikt nad jeho devátým filmem se ukázalo jako docela obtížný úkol.