Přeskočit na hlavní obsah

Bez soucitu [45%]


Česká premiéra : 17.6. 2010

http://www.csfd.cz/film/248763-bez-soucitu/

Pierre Morel známý díky režii Okrsku 13 a hlavně pak díky dva roky starému thrilleru s Liamem Neesonem 96 hodin, přichází se svým novým snímkem Bez soucitu, který je jeho předešlé tvorbě dost podobný, ovšem trochu jinak než by se slušelo. Srovnání s 96 hodinami je slyšet docela často avšak až na místo konání toho má Bez soucitu daleko víc společného s Okrskem 13. V 96 hodinách Morel předvedl, že si umí ohlídat i jiné prvky než jen akci ve videoklipovém tempu a tak se příběh otce zachraňujícího na stará kolena svou unesenou dceru stal po právu příjemným překvapením jak v evropské tak americké distribuci, kdy se jednalo nejen o úspěch kasovní ale i u kritiky získal mnoho pozitivních recenzí. Logicky Morelův další film s ním každý srovnával už od počátku a to je možná jeden z největších kamenů úrazu. Žádných 96 hodin podruhé se totiž ani zdaleka nekoná.

Film jako takový nemá se svým předchůdcem kromě místa konání a jména režiséra (i to byste místy nepoznali) téměř nic moc společného. Když to vezmu od podlahy, samotná hlavní dvojice je až neskutečně nevyvážená, kdy Travolta předvádí sympatickou hláškující mašinu, která sype hlášky ve stejném tempu v jakém stíhá zabíjet teroristy a přitom stihne přidat i pár narážek pro znalejší diváky, oproti tomu Jonathan Rhys Meyers. který mě osobně přijde děsně nesympatický sám o sobě, celý film plní úlohu zakřiklého podržtašky který je tam jen do počtu. Akce je natočena sice obstojně i když ta digitálnost z toho bije až moc do očí.

Celkově se jedná o zaměnitelné béčko, které zaujme a pobaví maximálně jednou a to hlavně díky Travoltovi ovšem za měsíc od shlédnutí si na něj ani nevzpomenete.

Koktejl :
10% 96 hodin
10% Digitální zvrhlost
30% Francie bez francouzů
50% Travolta zase jednou v badass roli






Celkem : 45%

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem? 

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to.