Přeskočit na hlavní obsah

Hacker | Blackhat [45%]

Ja tomu už šest let od doby, kdy se Michael Mann podíval se svojí filmovou novinkou do kin. Naposledy tomu bylo v roce 2009, kdy do kin přivedl příběh Johna Dillingera ve snímku Veřejní nepřátelé. Nyní se vrací zpět do popředí, aby dokázal, že na to stále má s thrillerem o kyberteroristovi s názvem Hacker. Jak se tahle válka ve světě počítačů vyvedla? Moc ne. 

Nicholas Hathaway (Chris Hemsworth) patří mezi špičkové hackery, avšak před lety i na něj došlo a při zásahu FBI skončil za mřížemi. Sem se ho nyní rozhodl vyhledat jeho bývalý spolubydlící z vysoké Chen (Leehom Wang), který jako člen bezpečnostních složek Číny spolupracuje s americkou FBI na odhalení a dopadení hackera, který ohrožuje svými činy celý svět. A Hathaway je ten nejpovolanější člověk, který může s vyšetřováním pomoci. Před lety totiž společně s Chenem napsali kód, který nyní neznámý terorista využívá k prolomení ochrany zabezpečených serverů. A přetížení elektrárny, které mělo za následek úmrtí několika desítek lidí, byl jen začátek... 

Byl jsem docela zvědavý, s čím se po takové pauze Mann vytáhne. Nebudu zastírat, že díky filmům jako Nelítostný souboj, Collateral nebo filmová adaptace seriálu Miami Vice, se zařadil celkem suverénně mezi mé oblíbence. Nic ovšem netrvá věčně a Hacker toho právě může být krásným příkladem. Je totiž za poslední dobu jen málo filmů, kde toho funguje ještě méně jako v téhle vyhypované hře kočky s myší. 

Nechci tu samozřejmě tvrdit, že by byl Hacker vyloženě špatný snímek, to nikoliv. Být to videobéčko s druhým z Hemsworthů, docela bych to i bral, nicméně od produkce této kvality zkrátka člověk čeká nějakou úroveň. Ne jen stereotypní vrstvení života zbavených replik, logiky zbavených příběhových zvratů, přílišných konstruktů co se týče náhodných situací a tak vlastně celkové tvorby takového počítačového MacGyvera, který se v závěru se šálou, šroubovákem, pár časopisy a lepící páskou vydá vstříc špičkám kriminální organizace která hodlá zorganizovat jeden z nejnepravděpodobnějších teroristických útoků, který byť je sice originální, vyvolává spíše úsměv než že by jej někdo mohl brát vážně. 

Není to ovšem ani jindy parádní vizuální zpracování, které by Hackera vytáhlo z břečky ve které se ocitl. Jedna dobrá soubojová scéna a pár pěkných záběrů neanuluje hned několik neskutečně špatně nasnímaných soubojů, kde zrychlení bojujících účastníků působí přinejmenším podivně. Nezachrání to ani časté hand-held kamery, které sice měly asi umocňovat diváckou imerzi do příběhu, ve skutečnosti ale spíše působí otravně, neboť je docela problém rozluštit často co se vlastně děje nad rámec toho, že skupina lidí někam běží a kamera se za nimi třepe jak kdyby kameraman dostal za běhu epileptický záchvat.     

Když se pak film po dvou hodinách přiřítí do docela nesmyslného konce, při které všechno a všechny vyřeší docela humorná miskalkulace hlavního záporáka (který se ve filmu mimo jiné objeví asi až na poslední čtvrthodinku), který poruší svoje zásady jen a proto, že film potřebuje mít nějaký finální showdown, ve kterém sám ještě připomene svoje zásady, které před závěrem pro změnu poruší ještě jednou. Hlavně že to ale vypadá cool. Dokonce to asi vypadalo tak cool, že se ani dav lidí nerozutekl když se začalo střílet a kriminálníkům se samopaly začala z hlavy lítat krev. Holt jiná země, jiný mrav. Čekáte-li ale na atmosféře silně vystavení drama jako Collateral, či hon kočky s myší jako v případě Nelítostného souboje, čekejte dále. Ani jednomu se v tomto případě nedočkáte.    


Hacker je totiž skrz na skrz průměrná thrillerová práce, které by spíše slušely videopůjčovny před pár lety, než kino v roce 2015. Předvídatelné zvraty, hloupé a nelogicky smýšlející postavy, vrstvení stereotypů a docela rušivé zpracování. Takový je nový film Michaela Manna, který nezachrání ani v celku solidní hudební doprovod (který sice nese oficiální titulek Harryho Gregson-Williamse a Atticuse Rosse, z jejich kompozice je prý ve filmu použito naprosté minimum díky zásahům režiséra) ani jinak docela solidní Chris Hemsworth v hlavní roli. První letošní zklamání právě dorazilo do kin.  
Michael Mann a jeho nepříliš triumfální návrat. Hacker, coby jeho další zářez po šestileté pauze, přináší docela zklamavší thriller o kyberterorismu a hře kočky s myší moderní doby. Slabá vizuální stránka, mrzký scénář plný logických lapsů, vrstvení stereotypů a nepravděpodobných událostí, to vše dává dohromady přes dvě hodiny dlouhé průměrné béčko, které nezachrání ani jinak solidní Hemsworth. Tohle se zkrátka nepovedlo a snaha udělat z hlavního hrdiny tak trochu MacGyvera tomu rozhodně nepomáhá. 
 Koktejl: 
20% Počítače
20% Exotické země
20% Terorismus 
20% Hackeři
20% Akce
Hacker
(Blackhat, Cyber)
Akční / Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller
USA, 2015, 132 min

Režie: Michael Mann
Scénář: Morgan Davis Foehl
Kamera: Stuart Dryburgh
Hudba: Harry Gregson-Williams, Atticus Ross
Hrají: Chris Hemsworth, Viola Davis, Holt McCallany, Wei Tang, Lee-Hom Wang, Archie Kao, Ritchie Coster, Michael Bentt, Kirt Kishita, Spencer Garrett, Manny Montana, William Mapother, Jason Butler Harner, John Ortiz, Yorick van Wageningen

Nevhodný mládeži do 12 let
Česko V kinech od: 15.01.2015 CinemArt
Slovensko V kinech od: 15.01.2015 Barracuda Movie

USA V kinech od: 16.01.2015 Universal Pictures US

http://www.csfd.cz/film/341230-hacker/
http://www.imdb.com/title/tt2717822/






Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ztracen v džungli | Jungle

Skutečné příběhy táhnou, zvláště pak ty, u kterých místy zůstává rozum stát na dtím, co všechno někteří lidé dokázali přežít či udělat. Na této vlně se pokouší svézt i jedna z posledních letošních novinek v českých a slovenských kinech, australské drama Ztracen v Džungli, v jehož hlavní roli se objevil Daniel Radcliffe a které mapuje jednu životní etapu dobrodruha Yossiho Ghinsberga. Vyplatí se mezi vánoci vyrazit na tuhle napínavou podívanou nebo je lepší zůstat v klidu doma a užít si raději nějaký ověřený kousek? 

Všechno nejhorší | Happy Death Day [50%]

Hororových jednohubek se do roka dostane do kin poměrně dost. Oproti nim se ale právě novinka tohoto týdne Všechno nejhorší rozhodla vyrukovat s poměrně originální premisou. Opisujíc od dnes již kultovní komedie Na Hromnice o den více vrhá hlavní hrdinku do opakujícího se dne, na jehož konci ji čeká boj o holý život. Podařilo se tentokrát opět zabodovat v posledních letech nadmíru úspěšnému producentovi Jasonu Blumovi i s tímto kouskem? A stojí tenhle horor za vaši návštěvu kina?

S láskou Vincent | Loving Vincent

Do českých a slovenských kin dorazil před pár dny snímek, který si jen tak s kterýmkoliv snímkem historie nespletete. Film S láskou Vincent pojednávající o posledních momentech života slavného malíře Vincenta Van Gogha je totiž jako vůbec první snímek historie složen kompletně z olejových maleb, které imitují právě styl malíře, o jehož životě tenhle životopisný snímek pojednává. Práci 120 malířů, která vyústila v 65 tisíc maleb rozpohybovaných do netradičního filmu najdete od 25. ledna v nabídce vybraných kin. Má ovšem tenhle snímek co nabídnout za hranicemi ojedinělé vizuální podoby?