Přeskočit na hlavní obsah

Ant-Man a Wasp | Ant-Man and the Wasp

Marvel letos jede ve velkém. Poté co začátkem roku představil neskutečnou hitovku Black Panther, která strčila do kapsy i daleko slavnější kolegy, se vytáhl se třetím Avengers, kteří navrátili sérii lesk po trochu zklamavší dvojce. Než však přijde příští rok Captain Marvel a s ní i pokračování Avengers, které příběh Thanosova tažení dokončí, je tu Ant-Man a Wasp, pokračování trochu odlehčenější marvelovky z roku 2015. Máš však film v tomhle limbu, v jakém se po událostech Avengers: Infinity War Marvelovky nacházejí, šanci uspět? Pro fanoušky jedničky rozhodně má. 

Scott Lang (Paul Rudd) má po událostech v Německu docela problém. Aby neskončil znovu ve vězení na dlouhých dvacet let, musí dodržovat domácí vězení stanovené vládou po dobu dvou let. Jenže dva roky jsou dlouhá doba a tak zatímco zbytek Avengers má vlastní agendu nebo je na útěku, Scott se snaží sekat latinu aby se nedostal do ještě většího průšvihu s vládou, než v jakém je. To vše se ovšem mění v momentě, kdy jej po dvou letech na útěku kontaktuje Hope Van Dyne (Evangeline Lilly). Ta se se svým otcem totiž snaží dostat do říše kvant, ve které už Scott jednou byl... 

Bylo trochu zvláštní si představit, co vlastně od druhého Ant-Mana čekat. Filmový vesmír Marvelu má v podstatě v současnosti pauzu a tak jsem byl docela zvědav jak události dvojky tvůrci odůvodní, neboť by se měla odehrávat více méně těsně před událostmi Infinity War. Jenže to je právě to, stejně jako první Ant-Man stál tak trochu bokem oproti ostatním marvelovkám, i dvojka v tomhle přístupu pokračuje (navíc absentuje až na pár narážek nějaká výraznější spolupráce s kýmkoliv mimo Ant-Manův ansámbl). A to je ve výsledku vlastně možná i dobře, neboť to napomáhá vymezit tuhle sólovku (byť tady hraje docela důležitou roli i Wasp, tedy to v konečném důsledku vlastně sólovka v pravém slova smyslu není) jako takového malého bratříčka hlavní sérii. A to je myslím přesně ten prostor, který Ant-Manovi sedí. Může si totiž dovolit být jiný, očividně méně nákladný ale také osobitější a také trochu více ujetější. 

A přesně tímhle sbírá dvojka hodně pozitivních bodů. Navštěvuje ty samé "nejlepší hity" z jedničky a dodává přídavek, zatímco zvládá být alespoň z části tak hravá jako jednička. Určitá nápaditost a jistota v provedení zde tak trochu chybí (holt absence Edgara Wrighta je zde ještě citelnější než u předané jedničky), i tak ale zvládá Peyton Reed se svým druhým dobrodružstvím v rámci možností bavit a občas vykouzlí opravdu vtipné momenty. Film nicméně trpí menší krizí identity toho, že neví čím vlastně chce být. Mnoho elementů, které ne vždy drží úplně pohormadě a slabší záporačka mají za následek to, že Ant-Man a Wasp působí po většinu času fragmentovaně a tak trochu nehotově. 

Tomu napomáhají i slabší triky, které sice byly problém i minule, zde je ta kvalita ještě o něco znatelnější, jelikož film působí tak trochu "kartonově" a lacině. Je to sice škoda, zvláště když už se jedná o druhý díl, kde by člověk tak nějak čekal, že se tvůrci pokusí napravit chybky jedničky. Pořád se ale co se týče "dvojek" od marvelu jedná o zástupce těch lepších kousků. Pozitivem totiž v tomhle případě je to, že se Reed nesnaží být větší, temnější a vážnější jako ve většině blockbusterových pokračování, spíše se jedná o takový pokus o nášup na všech frontách. 

Ant-Man a Wasp je ve výsledku vlastně docela fajn komiksová podívaná, která sice působí tak trochu lacině a nedodělaně, na druhou stranu v záplavě všemožných komiksových záležitostí posledních let má tahle výprava do říše kvant alespoň vlastní charakter a jen tak si ji s něčím nespletete. Postavy, především pak navrátilci z jedničky jsou stejně fajn jako posledně a vůbec to celé působí tak fajn nenáročně a zábavně, že vám ty chyby filmu v konečném důsledku vlastně ani tolik nevadí. Jako taková letní komiksová jednohubka tak tenhle snímek funguje skvěle.           
Dvojka Ant-Mana má rozhodně co nabídnout i přes své očividné nedostatky. Tenhle nášup všeho dobrého z jedničky sice částečně postrádá nápaditost a hravost prvního dílu (a působí tak trochu lacině a "kartonově"), bavit ale zvládá dostatečně a nudit se ve společnosti navrátilců z jedničky rozhodně nebudete. Zkrátka ideální letní jednohubka která ani v záplavě jiných komiksáren neztratila charakter. 
Ant-Man a Wasp
(Ant-Man a Wasp)
Akční / Dobrodružný / Sci-Fi

USA, 2018, 118 min

Režie: Peyton Reed
Předloha: Stan Lee (komiks), Jack Kirby (komiks), Larry Lieber (komiks)
Scénář: Chris McKenna, Erik Sommers, Paul Rudd, Andrew Barrer, Gabriel Ferrari
Kamera: Dante Spinotti
Hudba: Christophe Beck
Hrají: Paul Rudd, Evangeline Lilly, Michael Douglas, Michelle Pfeiffer, Michael Peña, Walton Goggins, Hannah John-Kamen, Laurence Fishburne, Bobby Cannavale, Judy Greer, David Dastmalchian, T.I., Randall Park, Abby Ryder Fortson, Goran Kostic, Sean Kleier, Michael Cerveris, Riann Steele, Hayley Lovitt, Madeleine McGraw, Tim Heidecker
Producenti: Kevin Feige, Stephen Broussard
Střih: Dan Lebental, Craig Wood
Scénografie: Shepherd Frankel
Kostýmy: Louise Frogley

Nevhodný mládeži do 12 let

Česko V kinech od: 05.07.2018 Falcon
Slovensko V kinech od: 05.07.2018 Saturn

https://www.csfd.cz/film/113868-ant-man-a-wasp/
https://www.imdb.com/title/tt5095030/

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými.