Přeskočit na hlavní obsah

Sicario 2: Soldado | Sicario: Day of the Soldado

Původní Sicario: Nájemný vrah byl docela příjemným překvapením. Snímek Denise Villeneuvea se stal jedním z hitů roku 2015 a vysloužil si chválu snad na všech frontách. V pokračování se ovšem kromě části hereckého ansámblu vrací jen scénárista Taylor Sheridan s tím, že se války kartelů chytá razantně odlišný realizační tým. Podařilo se i tak natočit pokračování hodné odkazu jedničky? Nebo se v tomhle případě jedná o derivát, který kvalit jedničky ani z daleka nedosahuje? 

Federální agent Matt Graver (Josh Brolin) stojí před dalším nelehkým úkolem. Nedávné teroristické útoky na půdě USA zavedou ministerstvo vnitra až k bossům drogových kartelů v Mexiku a Mattovi přistává na stole úkol - rozpoutat novou válku kartelů s cílem je co nejvíce oslabit a zlikvidovat co nejvíc jejich příslušníků. K tomu si opět přizve Alejandra (Benicio Del Toro), nájemného vraha, který má k likvidaci hlavy jednoho z kartelů své osobní důvody... 

Upřímně řečeno, pokračovat v takhle výrazném filmu, jakým Sicario: Nájemný vrah byl, je samo o sobě docela řehole, navíc když v podstatě absentuje hlavní herecká představitelka. Jenže tentokráte se se vyměnil i ansámbl za kamerou, režisér Denis Villeneuve se vrhl společně s kameramanem Rogerem Deakinsem na Blade Runnera 2049, hudbu pak převzal jeden z instrumentalistů jedničky Hildur Guðnadóttir ještě před tím, než se Jóhann Jóhannsson letos v únoru předávkoval. Vrátil se tak pouze scénárista Taylor Sheridan jehož scénář ovšem i v případě prvního filmu byl jednoznačně tím slabším článkem. A bohužel to samé platí i pro pokračování, ve kterém je díky absenci výrazných tvůrčích osobností tenhle fakt ještě o to více vidět.

Tam kde totiž Villeneuve s Deakinsem v jedničce drželi film pevně v rukou zpracováním a nekompromisní atmosférou, kterou budovali od začátku až do infarktového finále, tady se Stefano Sollima s Dariuszem Wolskim snaží jen co nejvíce napodobit styl, kterým právě první film celý příběh agentky Kate Macer zpracovával. Problém je, že ačkoliv se očividně snaží a pár momentů má náboj stejně jako jednička, díky téměř absentující atmosféře a spoustě hluchých míst, kdy si člověk jen přeje aby se film dal zase do pohybu, tahle snaha přichází docela na buben. Navrátivší postavy jsou pořád cool, film a scénář s nimi neumí moc pracovat a tak se vám zdá, že v některých momentech film funguje jako na drátkách a v jiných dumáte nad tím, proč se do dvojky někdo vůbec pouštěl.

Nechci tím tvrdit, že by byl Sicario 2: Soldado vyloženě špatný film, to nikoliv. Pořád se jedná o hvězdně obsazený thriller, který alespoň vzdáleně připomíná to, co předvedla jednička. V přímém srovnání se svým předchůdcem ovšem těžce zaostává a nenabízí zdaleka tak jedinečný nebo precizní thriller z prostředí kartelů jak by asi tvůrci zamýšleli. Kamera je ve výsledku jen slušná, hudebně až na repetici motivů z prvního filmu to žádná obzvláště velká sláva taky není a scénář (který byl mojí výtkou i posledně) je zde minimálně o třídu slabší. To co tak Sollima servíruje je spíše než plnohodnotným pokračovatelem odkazu značky Sicario spíše jen takovým menším derivátem, který sice nabízí opět neskutečně cool Joshe Brolina a Benicia Del Tora, ale ne o nic moc víc k tomu.   

Sicario 2: Soldado v rámci možností jako pokračování funguje, odliv talentu je ale na výsledném produktu citelný a dost ho pocítí i samotní diváci. Jako přemýšlivý dospělejší thriller s nekompromisním přístupem to stále funguje, díky slabším scénáři a hodně častým hluchým místům to má ale k vytříbenosti dost daleko. Útok na vavříny se zkrátka tentokrát nekoná.  
Návrat nájemného vraha do prostředí války kartelů se sice nevydařil úplně tak, jak by si mnoho z nás přálo, pořád se ale jedná o relativně slušný thriller, který nenudí. Odliv talentu je ale na výsledném produktu cítit poměrně dost, stejně jako slabý scénář, který trpí docela častými hluchými místy, kdy přemýšlíte nad nesmrtelností brouka než se děj zase začne hýbat kupředu.  

Sicario 2: Soldado
(Sicario: Day of the Soldado, Sicario 2)
Akční / Drama / Krimi / Thriller

USA / Itálie, 2018, 122 min

Režie: Stefano Sollima
Scénář: Taylor Sheridan
Kamera: Dariusz Wolski
Hudba: Hildur Guðnadóttir
Hrají: Benicio Del Toro, Josh Brolin, Isabela Moner, Jeffrey Donovan, Catherine Keener, Manuel Garcia-Rulfo, Matthew Modine, Shea Whigham, Ian Bohen, Tasha Ames, James Devoti, Jackamoe Buzzell, Catherine Haun, J.D. Garfield, Ryan Begay, Mario Moreno, Andrea Good, Lawrence Gilligan, Jake Picking, Bruno Bichir, Christopher Heyerdahl, Faysal Ahmed, David Castañeda, Rob Franco
Producenti: Basil Iwanyk, Erica Lee, Thad Luckinbill, Trent Luckinbill, Edward L. McDonnell, Molly Smith
Střih: Matthew Newman
Scénografie: Kevin Kavanaugh
Kostýmy: Deborah Lynn Scott

Nevhodný mládeži do 15 let

Česko V kinech od: 28.06.2018 Vertical Ent.
Slovensko V kinech od: 28.06.2018 Forum Film SK
USA V kinech od:         29.06.2018 Sony Pictures

https://www.csfd.cz/film/469033-sicario-2-soldado/
https://www.imdb.com/title/tt5052474/

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Spravedlnost podle Spensera | Spenser Confidential

Na první březnový týden si Netflix nachystal další novinku, která budí pozornost diváků. Svůj nový film totiž pro Netflix natočil komerčně realtivně úspěšný rutinér Peter Berg a do hlavní role tentokrát opět sehnal Marka Wahlberga. Jedná se tak již o několikátou jejich spolupráci v řadě a minimálně to co doposud natočili, stálo vždy za to. Bude z toho i tentokrát úspěch? Producenti Netflixu by rozhodně byli rádi, kdyby se knižní postava z pera  Roberta B. Parkera  dočkala dostatečné popularity, aby si tahle kriminálka vysloužila pokračování, po kterém film v závěru pokukuje. Spravedlnost podle Spensera to ovšem nebude mít jednoduché a záleží, kolik fanoušků si tahle knižní adaptace nakonec na platformě najde...