Přeskočit na hlavní obsah

Slender Man

Slender Man jako postava patří mezi snad nejznámější creepypasty které kolují po internetu. Tyhle krátké hororové příběhy, jejichž popularita byla pár let zpět na vrcholu, mají své kouzlo především díky formě jakou jsou podávány - jednoduché hororové povídky, texty a vyprávění, které se hodí k táboráku nebo na dlouhé zimní či letní večery. O adaptaci samotného příběhu o Slender Manovi se pokoušelo už několik médií a díky jeho popularitě došlo nakonec i na film (byť trochu s křížkem po funuse, přeci jen tohle téma bylo aktuální tak dva roky zpátky).  A tak díky celkem nákladné reklamní kampani se i do českých kin dostává tenhle horor, který má být jednou z žánrových událostí tohoto roku. Stojí ale výsledný produkt za vaši návštěvu? 


Čtyři kamarádky se jednoho večera rozhodnou, ovlivněny svými spolužáky ze školy, kteří se pokoušeli o to samé, že z nudy zkusí vyvolat "Slender Mana", předmět děsivých povídaček a hororových příběhů u táboráku. Vše ovšem začne zanedlouho nabírat velice děsivý směr když se jedna z nich ztratí beze stopy. Zbylé tři se rozhodnout zjistit co se s ní stalo a po chvíli objeví děsivé  tajemství jejich zmizelé kamarádky. Katie (Annalise Basso) se zajímala o okultní praktiky a chtěla se nechat Slender Manem unést díky problémům se svým alkoholickým otcem...   

Což o to, natočit film o Slender Manovi je vlastně docela fajn nápad. Když by to člověk vzal za dobrý konec, mohla by z toho vzejít docela dobře děsivá podívaná. Jenže to je problém, který trápí tuhle docela slušně zpackanou adaptaci. Čtyři roky od události, která tuhle postavu zpopularizovala, by film musel nabídnout přeci jen něco navíc, než jen v podstatě rutinní hororovou rozcvičku bez nápadu. Hlavně by pak film nesměl být očividně bez ladu a skladu dramaticky přestříhán takovým způsobem, že je na první pohled znatelné, že části filmu zkrátka chybí - stačí se podívat na první trailer, který k tomuto filmu vyšel (ano, pohybujeme se tady opět v rovině Rogue One).

Jasně, dalo by se tu spekulovat o vlivu kontroverze ohledně spojitosti s pobodáním dvanáctileté dívky jejími kamarádkami z 31. května 2014, které částečně tenhle film inspirovalo, nicméně faktem zůstává, že velké části filmu chybí (jedna relativně důležitá postava z prvního traileru ve filmu ve výsledku vůbec není, stejně jako chybí značné množství hororových brutalit - s největší pravděpodobností ve snaze získat benevolentnější přístupnost v kinech) a je to znát. Neříkám tady, že by to film kdoví jak zachránilo, jisté věci by ale díky tomu mohly dávat trochu větší smysl než v tom, co se právě dostává do českých a slovenských kin. 


Propagační materiály k filmu se snaží diváctvo nalákat na novou hororovou událost, která se snaží být dalším legendárním hororem pro aktuální generaci (něco na způsob Kruhu v době, kdy ještě frčely v plné parádě VHS). A to se ani zdaleka nedaří jednoduše proto, že Slender Man není ve výsledku moc dobrý film ani děsivý horor. Režisér Sylvain White totiž v rámci hodiny a půl servíruje docela lacině vypadající snahu o horor, kteréžto jediným prodejním artiklem je snad ona návaznost na populární creepypastu. Herecky i řemeslně se jedná o neskutečně nudnou rutinu, která nebýt relativně slušné hudební složky, nemá vlastně moc co nabídnout. Slabší kamera tomu navíc moc nepomáhá. A přitom právě postava jakou je Slender Man si o určitou hravost vyloženě říká. 

Hororová novinka Slender Man tak vlastně vůbec nezvládla vytěžit potenciál předlohy a spíše než o must-see hororový kousek se jedná o jednorázovou podívanou, která bude mít problém uspokojit i ty nejméně náročné díváky. Pokud jste totiž za posledních pět až deset let viděli alespoň pár hororů co šly k nám do kin, nemá tenhle nový přírůstek nic nového co by vám nabídnul. Tedy snad jen nudu, promarněný potenciál a slabý příběh. Jestli vám tohle stojí za návštěvu kina nechám už na vás.     
Populární předloha proměněná v hodinu a půl rutiny, nudy a beznaděje. Filmový Slender Man je viditelně značně ořezaným hororovým kouskem, který nad rámec využití asi nejznámější creepypasty nenabídne zhola nic nového, originálního nebo alespoň zajímavého. Řemeslně podprůměrný kousek nemá moc co zachránit a ani docela slušná hudební složka neudělá z téhle žánrové rozcvičky nic lepšího než jen  slaboduchou snahu přiživit se na popularitě něčeho co už nějaký ten čas není úplně v kurzu.      

Slender Man
Horor

USA, 2018, 93 min

Režie: Sylvain White
Scénář: David Birke
Kamera: Luca Del Puppo
Hudba: Brandon Campbell, Ramin Djawadi
Hrají: Joey King, Julia Goldani Telles, Javier Botet, Annalise Basso, Taylor Richardson, Jaz Sinclair, Kevin Chapman, Michael Reilly Burke, Jessica Blank, Alex Fitzalan, Jeffrey Corazzini, Remington Keyes
Producenti: Bradley J. Fischer, James Vanderbilt, William Sherak, Robyn Meisinger, Sarah Snow
Střih: Jake York
Scénografie: Jeremy Woodward
Kostýmy: Deborah Newhall

Nevhodný mládeži do 15 let

Česko V kinech od: 23.08.2018 Falcon
Slovensko V kinech od: 23.08.2018 Itafilm
USA V kinech od: 10.08.2018 Sony Pictures

https://www.csfd.cz/film/486279-slender-man/
https://www.imdb.com/title/tt5690360/

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Chicagský tribunál | The Trial of the Chicago 7

Díky opět se zpřísňujícím opatřením a všeobecné situaci nejenom ve filmovém průmyslu je osud očekávaných filmových hitů zatím neznámý. Velké letní filmy se odsouvaly prvně na podzim, poté na příští rok s nadějí, že situace se dramaticky zlepší. Není to ovšem problém jen velkých blockbusterů ale také umělecky hodnotnějších filmů, které pomýšlejí na nějaké to ocenění začátkem příštího roku. Jedním z takových byl i hvězdně obsazený příběh na motivy skutečných událostí z tvůrčí dílny Aarona Sorkina Chicagský tribunál , který od Paramountu v červnu koupil Netflix aby jej v půlce října nabídly svým předplatitelům. A byl to od nich zatraceně dobrý tah...