Přeskočit na hlavní obsah

Lov | The Hunt

Současná situace není pro kinaře zrovna dvakrát lichotivá. Díky všudypřítomným opatřením způsobeným šířením koronaviru jsou kina už nějakou dobu uzavřená a jejich otevření je v nedohlednu. Jak tuzemské tak zahraniční filmy odkládají data svých premiér a novinek se tak dočkáme jen v rámci streamovacích služeb, které ovšem díky opatřením po celém světě omezují produkci nových snímků a seriálů. Universal se jako první rozhodl situaci řešit poněkud osobitě a své nové snímky, které teď nasazoval do kin nebo měl v plánu nasadit, uvolnil do VoD distribuce. Takový je i případ odkládaného filmu Lov z minulého roku, který po veřejné kritice rozpoutané Donaldem Trumpem na jeho Twitteru zmizel z podzimního slotu a do kin byl nasazen až nyní. A díky současným opatřením se několik dní na to objevil snímek na streamovací platformě produkční společnosti Universal. My tak z klidu domova můžeme posoudit, zda-li ta kontroverze kolem snímku loni v létě byla oprávněná. 


Skupina dvanácti jedinců se probouzí v lesích na americkém venkově. Bez sebemenšího ponětí, jak se tu vzali, je čeká zanedlouho boj o hole přežití. Když objeví přepravní kontejner plný zbraní, dojde jim, že tu něco nehraje. Stávají se totiž lovnou zvěří. V současném politickém klimatu ve Spojených státech jsou konzervativci trnem v oku liberálním elitám z vyšších společenských vrstev. A právě skupinka takových se z tohoto sociálně politického konfliktu rozhodla udělat krvavý sport... 

Jasně, ta kontroverze kolem filmu má své opodstatnění. Logicky smýšlející jedinec by to mohl brát jako nadsázku a filmové přikrášlení stále sílícího rozkolu (ostatně nejenom v USA) a zahnání celého tohoto problému do úplného extrému, to by ovšem někdo nad filmem musel přemýšlet nad rámec nástřelu základní premisy filmu Lov.


To co se na vás totiž během té hodinky a půl čistého času, co vám tenhle kus zabere, chystá, je akčně hororové béčko, které si s ničím nebere moc servítky. Ostatně za to mu patří hodně velká pochvala, neboť trochu svým způsobem boří zaběhlé konvence a nebojí se tu a tam šokovat a naprosto antiklimaticky šokovat diváka, aby si nebyl ničím jistý. A to je zatraceně fajn zase jednou vidět někoho, kdo se nebojí jít trochu proti proudu. 

Navíc je to celé zabalené v do extrému zahnaného sociálního komentáře, kde jsou obě strany konfliktu vyobrazeni v tom maximálně nadsazeném vyobrazení (a paradoxně z toho vycházejí hůře právě oni přehnaně korektní a sociálně cítící liberálové, kteří loví konzervativce). Je tak docela úsměvné, že celá kampaň konzervativců proti tomuto filmu vlastně byla kontraproduktivní ve všech ohledech. Subverze per excellence. 


Řemeslně se jedná o slušně zvládnuté a překvapivě i docela surové béčko, které mísí horor, akční film s prvky thrilleru a hororu. Výsledné kombo je na tu hodinku a půl docela fajn a těch pár dobře mířených humorných momentů jen krásně podtrhuje tu nadsázku a do extrému zahnanost tohoto počinu. Lov je díky tomu sympatická žánrovka, která vlastně nemá moc velké ambice ale to co si předsevzala plní beze zbytku.    

Pokud tedy máte v karanténě náladu na celkem svižně utíkající jednohubku, která se s nadsázkou trefuje do politické situace (nejenom ve Spojených státech) a přitom zvládá docela slušně bavit, pak máte ve filmu Lov vlastně docela sympatickou volbu. Navíc Betty Gilpin si v druhé půli film tak trochu krade pro sebe a to není vůbec na škodu. Tohle se zkrátka na poměry docela povedlo. 
Slušně odvedená žánrová práce, která má s notnou dávkou nadsázky i sociálně politický přesah a nebojí se jít tak trochu proti konvencím. Ve výsledku vlastně docela fajn hodinka a půl, u které se nudit rozhodně nebudete a navíc přidá i trochu dobře mířeného humoru. 


Lov
(The Hunt)
Akční / Thriller / Horor / Komedie

USA, 2020, 90 min

Režie: Craig Zobel
Scénář: Nick Cuse, Damon Lindelof
Kamera: Darran Tiernan
Hudba: Nathan Barr
Hrají: Betty Gilpin, Hilary Swank, Ike Barinholtz, Wayne Duvall, Ethan Suplee, Emma Roberts, Christopher Berry, Sturgill Simpson, Kate Nowlin, Amy Madigan, Justin Hartley, Glenn Howerton, Macon Blair, Teri Wyble, Steve Coulter, J.C. MacKenzie, Reed Birney, Juan Gaspard, Jim Klock, Sylvia Grace Crim, Dean J. West
Producenti: Jason Blum, Damon Lindelof
Scénografie: Matthew Munn
Kostýmy: David Tabbert

Nepřístupné pro děti do 15 let

USA V kinech od: 13.03.2020 Universal Pictures US

https://www.csfd.cz/film/702725-lov/
https://www.imdb.com/title/tt8244784/

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Joker

Jen málokterá komiksová postava je tak ikonická, jako jeden z nejznámějších záporáků z komiksového univerza Joker, který desítky let zatápí především Batmanovi. Na filmová plátna se tento psychopatický klaun dostal již v několika podobách, v aktuální novince Joker se na jeho zrod zkouší režisér Todd Phillips podívat z trochu jiného úhlu. A ať už si myslíte, že je v dnešní době už překomiksováno nebo ne, tenhle ten kousek by vám rozhodně neměl utéct. Veškerá ta šuškanda okolo filmu, jenž si odbyl premiéru na festivale v Benátkách má totiž svoje opodstatnění. Tohle totiž není váš běžný komiksový flák pro celou rodinu... 

Spravedlnost podle Spensera | Spenser Confidential

Na první březnový týden si Netflix nachystal další novinku, která budí pozornost diváků. Svůj nový film totiž pro Netflix natočil komerčně realtivně úspěšný rutinér Peter Berg a do hlavní role tentokrát opět sehnal Marka Wahlberga. Jedná se tak již o několikátou jejich spolupráci v řadě a minimálně to co doposud natočili, stálo vždy za to. Bude z toho i tentokrát úspěch? Producenti Netflixu by rozhodně byli rádi, kdyby se knižní postava z pera Roberta B. Parkera  dočkala dostatečné popularity, aby si tahle kriminálka vysloužila pokračování, po kterém film v závěru pokukuje. Spravedlnost podle Spensera to ovšem nebude mít jednoduché a záleží, kolik fanoušků si tahle knižní adaptace nakonec na platformě najde...