Přeskočit na hlavní obsah

Spravedlnost podle Spensera | Spenser Confidential


Na první březnový týden si Netflix nachystal další novinku, která budí pozornost diváků. Svůj nový film totiž pro Netflix natočil komerčně realtivně úspěšný rutinér Peter Berg a do hlavní role tentokrát opět sehnal Marka Wahlberga. Jedná se tak již o několikátou jejich spolupráci v řadě a minimálně to co doposud natočili, stálo vždy za to. Bude z toho i tentokrát úspěch? Producenti Netflixu by rozhodně byli rádi, kdyby se knižní postava z pera Roberta B. Parkera  dočkala dostatečné popularity, aby si tahle kriminálka vysloužila pokračování, po kterém film v závěru pokukuje. Spravedlnost podle Spensera to ovšem nebude mít jednoduché a záleží, kolik fanoušků si tahle knižní adaptace nakonec na platformě najde... 


Bývalý policista Spenser (Mark Wahlberg) si právě odseděl pět let ve vězení za napadení svého nadřízeného. Měl důkazy o jeho zkorumpovanosti, ovšem nepovedlo se mu je prosadit a případ byl zameten pod stůl zbytkem bostonské policie. Po pětiletém pobytu za mřížemi se hodlá z Bostonu přesunout do Arizony a živit se jako řidič kamionu a celou tuhle aféru hodit za hlavu. Tyhle plány ovšem berou za své v momentě, kdy je v den jeho propuštění z vězení popraven policejní kapitán Boylan (Michael Gaston), který byl právě tím, koho Spenser před lety surově zmlátil. Nyní se tedy bývalý policista dostává na přední místa seznamu podezřelých a to i přesto, že měl na inklinovanou dobu alibi. Spenserovy plány se tímto nezabývat dorazí to, když je jeho bývalý kolega z policejního sboru nalezen s průstřelem hlavy po údajné sebevraždě a obviněn jako pachatel hrůzného zločinu na kapitána Boylana... 

Při pohledu na to, kdo za touhle novinkou stojí by se jeden až těšil, co si to pro něj Netflix na tenhle měsíc připravil. Kriminálka s množstvím schopných lidí v ansámblu, která by se vyjímala v kinech? Sem s tím. Jenže ona to není takové, jak by se mohlo zdát. Berg a spol se rozhodně pokoušeli o něco jako Jack Reacher, tj. surověji pojatá kriminálka ze staré školy v relativně střídmém rozpočtu kde atmosféra a příběh utáhnou i místy podvyživený snímek. A to se jim úplně nepovedlo. Ne proto, že by snad byl Marky Mark... tedy Mark Wahlberg málo sympaťák na tuhle roli, svůj part zvládá obstojně - i když je to pořád on sám a ne postava kterou se snaží ztvárnit. Ale on toho film nad rámec obstojného zpracování moc nenabízí... 


Tenhle kus by totiž moc rád byl další vydařenou žánrovkou, kriminálkou, ke které se budete rádi vrace a vlastně si s chutí dáte další porci po víceméně stejných kličkách. Jenže to se tak úplně nedostavilo. Filmový Spenser je jen další z řady morousů co si nejdou pro ránu daleko, jeho parťák Hawk (Winston Duke) má sice charisma ale na nic moc víc než na pár úsměvných momentů se nezmůže a Alan Arkin a Iliza Shlesinger jsou fajn ale prostoru moc nemají. O nevýrazných a hodně stereotypních záporácích ani nemluvě (pokud se tedy necháte filmem oblbnout natolik, aby vám nebylo jasné jak se věci mají od prvních momentů). Může za to ale ostatně i scénář, který psal Brian Helgeland s nováčkem Seanem O'Keefem. Téměř dvouhodinová směs žánrových klišé, pomalého budování bez atmosféry a prázdných dialogů moc nenadchne a minimálně od Helgelanda s jeho renomé bych čekal podstatně víc. 

Co víc, nepotěší ani Bergova režie. Celý film působí jako prošlapávání už stokrát projité cestičky, které sice dokoukáte ale za pár hodin po projekci začně být docela problém vzpomínat, co se tam vlastně stalo. Trochu trestuhodnému výsledku napomáhá i jinak docela nevýrazná práce s kamerou Tobiase A. Schliesslera, která snad vyjma dvou momentů prostě jen sleduje onu béčkovou kriminálku bez ničeho nového či výrazného, co by stálo za řeč. Film díky tomu vypadá hodně "televizně" a zapadl by i vedle klasické seriálové kriminálky, kterých je v televizi víc než dost.     


Co tedy k novince Spravedlnost podle Spensera říct závěrem? Jedná se obstojnou kriminálku, která toho ale moc nového nepředvede nad rámec běžného žánrového klišé a klasických kliček. Wahlberg je opět v poloze seriozní Wahlberg a je docela fajn, zbytek ale stojí sotva za řeč. Akce moc není, napětí také ne a výraznější atmosféru by člověk jen těžko hledal. Dialogy mají pár světlých momentů a několik hlášek se povedlo, nicméně na hodinu a třičtvrtě je to prostě málo. Pokud máte náladu na béčkovou kriminálku a nemáte příliš velká očekávání, je tahle novinka asi docela snesitelnou výplní jednoho večera. Jinak bych se asi raději podíval jinde.         
Mark Wahlberg a přehlídka žánrových klišé v docela výrazně televizním zpracování. Peter Berg si vybral slabší chvilku a servíruje docela zapomenutelnou kriminálku na motivy knižní série o které jste sice neslyšeli. Obstojné, pár slušných momentů, několik slušných hlášek ale jinak docela běžný béčkový pokus o něco, co tam prostě není. Někdo se moc díval na Jacka Reachera a řekl si, že to zkusí také. Ale moc se to nepovedlo.   

Spravedlnost podle Spensera
(Spenser Confidential, Wonderland)
Drama / Krimi / Mysteriózní / Thriller

USA, 2020, 110 min

Režie: Peter Berg
Předloha: Robert B. Parker (kniha)
Scénář: Brian Helgeland, Sean O'Keefe
Kamera: Tobias A. Schliessler
Hudba: Steve Jablonsky
Hrají: Mark Wahlberg, Bokeem Woodbine, Alan Arkin, Winston Duke, Michael Gaston, Marc Maron, Iliza Shlesinger, Post Malone, James DuMont, Hope Olaide Wilson, Lexie Roth, Colleen Camp, Cassie Ventura
Producenti: Peter Berg, Stephen Levinson, Neal H. Moritz, Mark Wahlberg
Střih: Michael L. Sale
Scénografie: Neil Spisak
Kostýmy: Virginia Johnson

Na VOD od: 06.03.2020 Netflix

https://www.csfd.cz/film/671043-spravedlnost-podle-spensera/
https://www.imdb.com/title/tt8629748/
https://www.netflix.com/cz/title/81005492

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Joker

Jen málokterá komiksová postava je tak ikonická, jako jeden z nejznámějších záporáků z komiksového univerza Joker, který desítky let zatápí především Batmanovi. Na filmová plátna se tento psychopatický klaun dostal již v několika podobách, v aktuální novince Joker se na jeho zrod zkouší režisér Todd Phillips podívat z trochu jiného úhlu. A ať už si myslíte, že je v dnešní době už překomiksováno nebo ne, tenhle ten kousek by vám rozhodně neměl utéct. Veškerá ta šuškanda okolo filmu, jenž si odbyl premiéru na festivale v Benátkách má totiž svoje opodstatnění. Tohle totiž není váš běžný komiksový flák pro celou rodinu... 

Tenkrát v Hollywoodu | Once Upon a Time in Hollywood

Quentin Tarantino se vrací do kin se svým devátým filmem. Hvězdami nabitý snímek Tenkrát v Hollywoodu se vydává do hlavního města amerického filmu v roce 1969, kdy byla na obzoru hrůzná událost, za kterou stál Charles Manson. Trochu jiný pohled na události ze skutečného světa se v další ódě na filmové klasiky let minulých pokusí Tarantino představit divákům se své skoro tříhodinové novince točící se okolo upadající kariéry velké filmové a televizní hvězdy... A vynést nějaký konečný verdikt nad jeho devátým filmem se ukázalo jako docela obtížný úkol.