Přeskočit na hlavní obsah

Spravedlnost podle Spensera | Spenser Confidential


Na první březnový týden si Netflix nachystal další novinku, která budí pozornost diváků. Svůj nový film totiž pro Netflix natočil komerčně realtivně úspěšný rutinér Peter Berg a do hlavní role tentokrát opět sehnal Marka Wahlberga. Jedná se tak již o několikátou jejich spolupráci v řadě a minimálně to co doposud natočili, stálo vždy za to. Bude z toho i tentokrát úspěch? Producenti Netflixu by rozhodně byli rádi, kdyby se knižní postava z pera Roberta B. Parkera  dočkala dostatečné popularity, aby si tahle kriminálka vysloužila pokračování, po kterém film v závěru pokukuje. Spravedlnost podle Spensera to ovšem nebude mít jednoduché a záleží, kolik fanoušků si tahle knižní adaptace nakonec na platformě najde... 


Bývalý policista Spenser (Mark Wahlberg) si právě odseděl pět let ve vězení za napadení svého nadřízeného. Měl důkazy o jeho zkorumpovanosti, ovšem nepovedlo se mu je prosadit a případ byl zameten pod stůl zbytkem bostonské policie. Po pětiletém pobytu za mřížemi se hodlá z Bostonu přesunout do Arizony a živit se jako řidič kamionu a celou tuhle aféru hodit za hlavu. Tyhle plány ovšem berou za své v momentě, kdy je v den jeho propuštění z vězení popraven policejní kapitán Boylan (Michael Gaston), který byl právě tím, koho Spenser před lety surově zmlátil. Nyní se tedy bývalý policista dostává na přední místa seznamu podezřelých a to i přesto, že měl na inklinovanou dobu alibi. Spenserovy plány se tímto nezabývat dorazí to, když je jeho bývalý kolega z policejního sboru nalezen s průstřelem hlavy po údajné sebevraždě a obviněn jako pachatel hrůzného zločinu na kapitána Boylana... 

Při pohledu na to, kdo za touhle novinkou stojí by se jeden až těšil, co si to pro něj Netflix na tenhle měsíc připravil. Kriminálka s množstvím schopných lidí v ansámblu, která by se vyjímala v kinech? Sem s tím. Jenže ona to není takové, jak by se mohlo zdát. Berg a spol se rozhodně pokoušeli o něco jako Jack Reacher, tj. surověji pojatá kriminálka ze staré školy v relativně střídmém rozpočtu kde atmosféra a příběh utáhnou i místy podvyživený snímek. A to se jim úplně nepovedlo. Ne proto, že by snad byl Marky Mark... tedy Mark Wahlberg málo sympaťák na tuhle roli, svůj part zvládá obstojně - i když je to pořád on sám a ne postava kterou se snaží ztvárnit. Ale on toho film nad rámec obstojného zpracování moc nenabízí... 


Tenhle kus by totiž moc rád byl další vydařenou žánrovkou, kriminálkou, ke které se budete rádi vrace a vlastně si s chutí dáte další porci po víceméně stejných kličkách. Jenže to se tak úplně nedostavilo. Filmový Spenser je jen další z řady morousů co si nejdou pro ránu daleko, jeho parťák Hawk (Winston Duke) má sice charisma ale na nic moc víc než na pár úsměvných momentů se nezmůže a Alan Arkin a Iliza Shlesinger jsou fajn ale prostoru moc nemají. O nevýrazných a hodně stereotypních záporácích ani nemluvě (pokud se tedy necháte filmem oblbnout natolik, aby vám nebylo jasné jak se věci mají od prvních momentů). Může za to ale ostatně i scénář, který psal Brian Helgeland s nováčkem Seanem O'Keefem. Téměř dvouhodinová směs žánrových klišé, pomalého budování bez atmosféry a prázdných dialogů moc nenadchne a minimálně od Helgelanda s jeho renomé bych čekal podstatně víc. 

Co víc, nepotěší ani Bergova režie. Celý film působí jako prošlapávání už stokrát projité cestičky, které sice dokoukáte ale za pár hodin po projekci začně být docela problém vzpomínat, co se tam vlastně stalo. Trochu trestuhodnému výsledku napomáhá i jinak docela nevýrazná práce s kamerou Tobiase A. Schliesslera, která snad vyjma dvou momentů prostě jen sleduje onu béčkovou kriminálku bez ničeho nového či výrazného, co by stálo za řeč. Film díky tomu vypadá hodně "televizně" a zapadl by i vedle klasické seriálové kriminálky, kterých je v televizi víc než dost.     


Co tedy k novince Spravedlnost podle Spensera říct závěrem? Jedná se obstojnou kriminálku, která toho ale moc nového nepředvede nad rámec běžného žánrového klišé a klasických kliček. Wahlberg je opět v poloze seriozní Wahlberg a je docela fajn, zbytek ale stojí sotva za řeč. Akce moc není, napětí také ne a výraznější atmosféru by člověk jen těžko hledal. Dialogy mají pár světlých momentů a několik hlášek se povedlo, nicméně na hodinu a třičtvrtě je to prostě málo. Pokud máte náladu na béčkovou kriminálku a nemáte příliš velká očekávání, je tahle novinka asi docela snesitelnou výplní jednoho večera. Jinak bych se asi raději podíval jinde.         
Mark Wahlberg a přehlídka žánrových klišé v docela výrazně televizním zpracování. Peter Berg si vybral slabší chvilku a servíruje docela zapomenutelnou kriminálku na motivy knižní série o které jste sice neslyšeli. Obstojné, pár slušných momentů, několik slušných hlášek ale jinak docela běžný béčkový pokus o něco, co tam prostě není. Někdo se moc díval na Jacka Reachera a řekl si, že to zkusí také. Ale moc se to nepovedlo.   

Spravedlnost podle Spensera
(Spenser Confidential, Wonderland)
Drama / Krimi / Mysteriózní / Thriller

USA, 2020, 110 min

Režie: Peter Berg
Předloha: Robert B. Parker (kniha)
Scénář: Brian Helgeland, Sean O'Keefe
Kamera: Tobias A. Schliessler
Hudba: Steve Jablonsky
Hrají: Mark Wahlberg, Bokeem Woodbine, Alan Arkin, Winston Duke, Michael Gaston, Marc Maron, Iliza Shlesinger, Post Malone, James DuMont, Hope Olaide Wilson, Lexie Roth, Colleen Camp, Cassie Ventura
Producenti: Peter Berg, Stephen Levinson, Neal H. Moritz, Mark Wahlberg
Střih: Michael L. Sale
Scénografie: Neil Spisak
Kostýmy: Virginia Johnson

Na VOD od: 06.03.2020 Netflix

https://www.csfd.cz/film/671043-spravedlnost-podle-spensera/
https://www.imdb.com/title/tt8629748/
https://www.netflix.com/cz/title/81005492

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Black Widow

Dlouho odkládaná sólová mise pro Black Widow je konečně tady. Zatímco Warneři se se svými komiksovkami snažili alespoń částečně uspět v době pandemie, Marvel odkládal dokud to jen šlo. A tak jeho letošní filmová a seriálová nabídka je o to objemnější. Po trojici seriálů se ovšem dostává ke slovu i samotný snímek, který celou novou fázi Marvelu měl původně odstartovat. Výprava do minulosti nejvýraznější ženské členky Avengers do období chvíli po  Captain America: Občanská válka   je právě teď v kinech. Vyplatí se na ni vyrazit?    

Kurýr: Restart | Transporter Refueled [40%]

Když se před lety sportovec Jason Statham rozhodl po několika hudebních videoklipech také vyzkoušet seriozní herectví, dopomohl mu k herecké kariéře režisér Guy Ritchie dvojicí svých snímků. Byl to ale až producent Luc Besson, který s ním v hlavní roli rozjel akční záležitost Kurýr , která čerpala notnou inspiraci v reklamní sérii The Hire automobilky BMW. Z Kurýra se stal hit, který se dočkal dvou dalších pokračování a jednoho televizního seriálu, zatímco z představitele hlavní role se stal pojem mezi akčními hrdiny a dnes patří mezi nejvýraznější představitele žánru posledních let. Když se po nepříliš vyvedené trojce rozhodl se značkou skončit Jason Statham, jeho roli přebral britský herec Ed Skrein, který právě díky této roli opustil seriál Hra o trůny . Stojí