Přeskočit na hlavní obsah

Centurion [55%]


http://www.csfd.cz/film/253271-centurion/

Režisér Pádu do tmy Neil Marshall si vzal jednu z hvězd Hanebných panchartů Michalea Fassbendera a vyrazil na domorodce. Již od trailerů těžce surová podívaná, vypráví o osudu centuriona římské armády jenž je po útěku ze zajetí domorodého kmene, vzpouzejícího se římské armádě, zachráněn devátou legií, mířící do hlavního tábora kmene, mající za cíl polapení a zabití velitele domorodců. Jenže vše nejde přesně podle plánu a celá akce mizí v prachu hned při prvním setkání s odporem.

Celkově vzato je Centurion viceméně zbytečným filmem, sázejícím na surovost, digitální krvavost a v rámci možností slušnou stylizaci, kterou se snaží zakrýt hodně velké díry ve scénáři. Ve výsledku tak divák dostane porci surové dobové řežby, která místy postrádá hlavu a patu, avšak v efektivním podání.

PS. Ač se snaží Olga Kurylenko sebevíc, ani chvíli jsem jí její roli nežral.



Koktejl :
35% Digitální krev a surovost na každém metru
50% Scénář bez děr asi jako ementál
15% V rámci možností slušná zábava

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to. 

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem?