Přeskočit na hlavní obsah

Babylon A.D. [35%]


http://www.csfd.cz/film/224698-babylon-ad/

V kinech ČR: 25.03.2010
V kinech SK: 24.12.2009
Na DVD od: 17.12.2010

Na pulty videopůjčoven se dostala minulý měsíc po několika letech problémová sci-fi Babylon A.D. s Vinem Dieselem v hlavní roli. Tento příběh žoldáka z post-apokalyptické budoucnosti podle novely Maurice G. Danteca, neměl režisér Mathieu Kassovitz možnost regulérně dokončit. Problémy se zásahy studia a překročení rozpočtu při natáčení vyvrcholily vlehce odbytou verzi pro kina, která vyhořela ja u diváků tak u kritiků. Na DVD se ovšem dostává kromě ní i verze Unrated, která je oproti ní obohacena o vynechané scény a místy odlišně sestříhána. Výslednou kvalitu snímku to tedy poměrně dost posunuje směrem vzhůru. Nicméně ani to nestačí, aby se z Babylonu A.D. stal dobrý film.



Ve světě rozhodně problém není. I přes nepříliš profesionální look lokací to nepůsobí rušivě a tak člověk v rámci možností věří atmosféru úpadku a třídní dělení společnosti. I celý feeling filmu tomu napomáhá a tak kromě závěrečných částí filmu v moderní společnosti to celé působí příjemně béčkově bez nějakých vyšších ambicí. Problém však nastává, když začíná vrcholit snaha o hluboký náboženský podtext a hloubkovou sociální sondu. V Unrated verzi je to sice trochu věrohodnější, nicméně i tak to celé působí spíše jako špatný vtip.



Babylon A.D. je značně nezdařeným pokusem, kde se přemrštěné ambice a snaha o komplexnost staly pomyslným katem celého snímku. Ve své Unrated verzi nabízí divákovi relativně srozumitelnější a bohatější děj s upraveným vyústěním, které celý snímek kvalitativně zvedá, hlavně v závěru. I přesto se však jedná průměrné sci-fi béčko, které nemá moc čím nadchnout. Jako žánrová výplň pro ortodoxní fanoušky žánru celkem funguje, ostatní ať se poohlédnou jinde.



Koktejl :
30 % Přehnané ambice
20 % Post-apo svět
10 % Náboženství a víra v klišé
40 % Celý film jede na Diesel

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem? 

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to.