Přeskočit na hlavní obsah

Rallye smrti 2 [20%]



http://www.csfd.cz/film/267967-rallye-smrti-2/

Na DVD od: 14.02.2011

V loňském roce se na diváky z pultů s domácím videem seběhlo hned několik Direct-to-DVD sequelů nedávných hitů. Kromě pokračování hororů 30 dní dlouhá noc a Zrcadla se dostalo i na pokračování dva roky starého remake kultovní Death Race 2000 s názvem Rallye smrti. Snímek inspirovaný nejen původním filmem ale i sérií počítačových her Carmageddon předvedl Jasona Stathama v akční výplachové jízdě bez servítek která zručně servírovala přesně to, co se od ní čekalo. Zkombinovala béčkovou story, surové prostředí a slušně rytmicky tepající akci. Dá se ale s úspěchem vstoupit dvakrát do téže řeky?



Jedním slovem, nedá. Prequel se na to snaží jít od lesa a tak nabízí v podstatě to stejné jako původní díl jen v bleděmodrém. Kopíruje se úplně všechno. To jak úspěšně, je již věc druhá. Základní premisa je tedy podobná, jen s tím rozdílem, že zde přichází tématika závodů na povrch až někde za polovinou filmu. Necelou hodinu se režisér snaží přivést na stejnou vlnu s hlavním hrdinou, což nefunguje ani v nejmenším. Notně tomu sekundují jak castingové WTF v podobě téměř identických typů hlavních postav s prvním dílem, tak zásadní faily ve scénáři. O dialozích ani nemluvě. Celý film tak je paradoxně, i přes poměrně zvučná jména mezi obsazením, hledáním důvodu, proč by diváka mělo něco z toho, co se děje na obrazovce, zajímat.



Video prequel k Rallye smrti je televizní produkcí zavánějící kopírování původního filmu pomocí čínské kopírky. Pár věcí to vynechá, některé rozmaže. Ve výsledku jen zbytečné pokračování, které nenabízí nic jiného než opisování bez vizuální líbivosti, charakteru hlavních postav a něčeho čemu se říká snesitelný scénář. Gradaci podivných momentů ve finále jen umocní fakt, že v závěru si někdo nejspíše uvědomil, že by bylo třeba navázat a celý film se tak přesune do úplně jiné roviny. Pár slušných minut ovšem nezachrání ubohou hodinu a půl. A nezachrání to ani sázka na jistotu u některých skladeb v soundtracku.




Koktejl :
20 % Scénář který stojí za to
20 % Kopírování v plném proudu
20 % Rallye smrti bez Rallye smrti
20 % Auta
20 % Direct-to-Hell

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?