Přeskočit na hlavní obsah

Rallye smrti 2 [20%]



http://www.csfd.cz/film/267967-rallye-smrti-2/

Na DVD od: 14.02.2011

V loňském roce se na diváky z pultů s domácím videem seběhlo hned několik Direct-to-DVD sequelů nedávných hitů. Kromě pokračování hororů 30 dní dlouhá noc a Zrcadla se dostalo i na pokračování dva roky starého remake kultovní Death Race 2000 s názvem Rallye smrti. Snímek inspirovaný nejen původním filmem ale i sérií počítačových her Carmageddon předvedl Jasona Stathama v akční výplachové jízdě bez servítek která zručně servírovala přesně to, co se od ní čekalo. Zkombinovala béčkovou story, surové prostředí a slušně rytmicky tepající akci. Dá se ale s úspěchem vstoupit dvakrát do téže řeky?



Jedním slovem, nedá. Prequel se na to snaží jít od lesa a tak nabízí v podstatě to stejné jako původní díl jen v bleděmodrém. Kopíruje se úplně všechno. To jak úspěšně, je již věc druhá. Základní premisa je tedy podobná, jen s tím rozdílem, že zde přichází tématika závodů na povrch až někde za polovinou filmu. Necelou hodinu se režisér snaží přivést na stejnou vlnu s hlavním hrdinou, což nefunguje ani v nejmenším. Notně tomu sekundují jak castingové WTF v podobě téměř identických typů hlavních postav s prvním dílem, tak zásadní faily ve scénáři. O dialozích ani nemluvě. Celý film tak je paradoxně, i přes poměrně zvučná jména mezi obsazením, hledáním důvodu, proč by diváka mělo něco z toho, co se děje na obrazovce, zajímat.



Video prequel k Rallye smrti je televizní produkcí zavánějící kopírování původního filmu pomocí čínské kopírky. Pár věcí to vynechá, některé rozmaže. Ve výsledku jen zbytečné pokračování, které nenabízí nic jiného než opisování bez vizuální líbivosti, charakteru hlavních postav a něčeho čemu se říká snesitelný scénář. Gradaci podivných momentů ve finále jen umocní fakt, že v závěru si někdo nejspíše uvědomil, že by bylo třeba navázat a celý film se tak přesune do úplně jiné roviny. Pár slušných minut ovšem nezachrání ubohou hodinu a půl. A nezachrání to ani sázka na jistotu u některých skladeb v soundtracku.




Koktejl :
20 % Scénář který stojí za to
20 % Kopírování v plném proudu
20 % Rallye smrti bez Rallye smrti
20 % Auta
20 % Direct-to-Hell

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem? 

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to.