Přeskočit na hlavní obsah

Megamysl [70%]


http://www.csfd.cz/film/268133-megamysl/

V kinech ČR: 02.12.2010
V kinech SK: 02.12.2010

Komiksové adaptace hýbou filmovým světem. Je tomu již tak několik let a fanoušci to pocítí hlavně letos kdy se do kin řítí největší komiksová vlna. Jejich vliv ale v Hollywoodu je viditelný jíž několik let a tak není divu, že se jím nechávají studia inspirovat i v případě animovaného filmu. Vedle nedávného Já, padouch přichází konkurenční snímek, který se snaží nahlížet na superhrdinskou tématiku poněkud jiným způsobem. Megamysl vypráví o superzloduchovi, kterému se při jednom souboji se svou úhlavní nemesis podaří jej eliminovat. Získává tak celé město pro sebe. Zjišťuje však, že to není to co si představoval a tak vymyslí plán, jak dodat zase svému životu nějakou šťávu.


Megamysl se vydává poněkud odlišným způsobem než konkurenční Já, padouch. I když je zde vidět podobná změna charakteru hlavního hrdiny, jeho motivace jsou jiného charakteru. Celý příběh až po závěrečné rozuzlení poměrně rychle uteče, nicméně tempo by zasloužilo v některých místech trochu více práce. Naštěstí i v těch slabších místech se film dokáže slušně opřít o vybraný soundtrack (Ozzy Ozbourne, Guns'n'Roses, Michael Jackson nebo třeba AC/DC), silné popkulturní odkazy a relativně slušný humor.


Megamysl tak díky tomu pomyslný souboj o prsa vyhrává. Slušné dabingové obsazení doplňuje vcelku vkusná vizuální stránka, která je už u Dreamworks poměrně standard. Nejen, že se na něj dobře kouká, je i zábavný a to nejen pro cílové publikum. Megamysl je neškodnou, zábavnou, místy napínavou animovanou podívanou, která nestíhá za svou necelou hodinu a třičtvrtě nudit a to i přes žánrová klišé a typické rozuzlení. V rámci roku 2010 patří mezi ty nejpovedenější animované záležitosti v kinech.

PS. Jonah Hill už začíná být otravný nejen svým hereckým projevem ale i dabingem.



Koktejl :
50 % Bad guy
20 % Slušná vizuální stránka
10 % Herecké obsazení
10 % Soundtrack
10 % Klišé

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem? 

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to.