Přeskočit na hlavní obsah

Hon na čarodějnice [35%]


http://www.csfd.cz/film/248144-hon-na-carodejnice/

V kinech ČR od:13.01.2011 
V kinech SR od:03.02.2011

Dominic Sena nikdy nepatřil do první ligy, co si budeme povídat. Jeho remake 60 sekund je sice relativně fajn snímek, ovšem jeho ostatní projekty zavání průserem. Čekat proto od jeho vize fantasy řežby něco převratného, je těžký osobní risk. Přesto většina diváků podlehne klamání tělem, které předvádí trailerová kampaň doprovázející Hon na čarodějnice. Stejně jako u většiny ostatních ambiciozních béček, i u Honu je následná celometrážní realita poněkud diametrálně odlišná.



Příběh se zaměřuje na hrdinného křižáckého bijce Behmana, který se se svým nejlepším přítelem Felsonem přes nevoli církve vrací z křižáckých výprav do rodné domoviny. Tu nachází zdevastovanou a v úpadku, za který je zodpovědný mor. Ten podle církve má na starosti mladá dívka, která byla obviněna za čarodějnictví. Aby byla očištěna, jsou dva křižáci vysláni na výpravu do kláštera, který jako poslední vlastní rukopis k vymítání ďábla.



Hlavním problémem Honu je fakt, že přichází více méně nedlouho poté, co se do kin dostal podobně laděný hrdina Solomon Kane. Tomu ovšem nesahá ani po kolena. Hon na čarodějnice je totiž digitální směsicí nápadů z druhé ruky, které jsou neobratně nalepené na celkem slušný atmosferický základ. Ten se ovšem neopírá o žádnou hlubší myšlenku, tedy ve výsledku působí jen jakási směsice hezkých záběrů o ničem.



Hon na čarodějnice je tak typickým vyvařeným béčkem, které recykluje nápady jinde viděné, kombinuje je se slušnou atmosférou a rádoby pěknými záběry s povědomými tvářemi. Sem tam se mihne charismatická čarodějnice a digitální čerti. Kdo od toho nečeká nic jiného, bude relativně spokojen. Kdo se však nechal obalamutit a doufá v akcí našlapanou historickou  fantasy řežbu, ruce pryč.



Koktejl :
30 % Second-hand
25 % Nicolas Cage
15 % Čarodějnice v digitálním kabátku
30 % Laciná nuda se špetkou akce

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Joker

Jen málokterá komiksová postava je tak ikonická, jako jeden z nejznámějších záporáků z komiksového univerza Joker, který desítky let zatápí především Batmanovi. Na filmová plátna se tento psychopatický klaun dostal již v několika podobách, v aktuální novince Joker se na jeho zrod zkouší režisér Todd Phillips podívat z trochu jiného úhlu. A ať už si myslíte, že je v dnešní době už překomiksováno nebo ne, tenhle ten kousek by vám rozhodně neměl utéct. Veškerá ta šuškanda okolo filmu, jenž si odbyl premiéru na festivale v Benátkách má totiž svoje opodstatnění. Tohle totiž není váš běžný komiksový flák pro celou rodinu... 

Tenkrát v Hollywoodu | Once Upon a Time in Hollywood

Quentin Tarantino se vrací do kin se svým devátým filmem. Hvězdami nabitý snímek Tenkrát v Hollywoodu se vydává do hlavního města amerického filmu v roce 1969, kdy byla na obzoru hrůzná událost, za kterou stál Charles Manson. Trochu jiný pohled na události ze skutečného světa se v další ódě na filmové klasiky let minulých pokusí Tarantino představit divákům se své skoro tříhodinové novince točící se okolo upadající kariéry velké filmové a televizní hvězdy... A vynést nějaký konečný verdikt nad jeho devátým filmem se ukázalo jako docela obtížný úkol.