Přeskočit na hlavní obsah

Pohřbený | Buried (2010) [60%]


http://www.csfd.cz/film/264747-pohrbeny/

Ryan Reynolds se letos představí v kinech coby komiksový hrdina Green Lantern. Na to jak úspěšně se mu podaří prodat mužskou verzi komiksové Arabely běžnému, originálním komiksem netknutému divákovi si budeme muset ještě několik měsíců počkat. Každopádně o jeho hereckých kvalitách a jeho charisma pochybovat nelze. V menších filmech už několikrát předvedl, že utáhne i sebevážnější role. Utáhne však i film o zaživa pohřbeném americkém občanovi někde v Iráku?


Snímek Pohřbený pojednává o civilním řidiči Paulovi Conroyovi, který pracuje v Iráku. Při přepadení konvoje je jako jediný ponechán naživu. Jediným problémem však je, že je ponechán naživu pod zemí ve staré dřevěné rakvi. Pokud únosce nedostane 5 milionů dolarů během několika hodin, Paul zemře. Ten má však k dispozici mobilní telefon a rozhodně se nehodlá vzdát bez boje.



Předně, tenhle snímek není nic pro klaustrofobiky. Celý snímek se totiž odehrává jen v prostoru rakve vyplněného jedním uneseným spolu s chabým osvětleném které obstarává zapalovač zippo, mobilní telefon a svítící tyčinky. Co do přístupu rozhodně originální snímek, který jde ještě o trochu dále než třeba nedávných 127 hodin. Překvapivě to není na škodu, jelikož Ryan Reynolds nemá problém udržet svojí one man show celou dobu ve vyšlápnutých kolejích. A to i přes fakt, že se toho ve filmu moc neděje. Hra s limitovanou vizuální stránkou patří také mezi klady.


Pohřbený je minimalistické drama o pohřbeném řidiči, který má jen velmi omezenou šanci na přežití. Pokud se divák dokáže naladit na celkovou minimalistickou stránku snímku, nebude mít problém s faktem, že celý snímek stojí a padá na výkonu Ryana Reynoldse. Obdobná one man show jako v případě snímku Moon se sice nekoná, avšak v rámci možností je Pohřbený zaručeně originálním snímkem se skvělou atmosférou. I přes fakt, že se toho moc v něm neděje.



Koktejl :
33 % Ryan Reynolds pohřbený za živa
33 % Originalita
34 % Rakev

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem? 

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to.