Přeskočit na hlavní obsah

Kurýr: Restart | Transporter Refueled [40%]

Když se před lety sportovec Jason Statham rozhodl po několika hudebních videoklipech také vyzkoušet seriozní herectví, dopomohl mu k herecké kariéře režisér Guy Ritchie dvojicí svých snímků. Byl to ale až producent Luc Besson, který s ním v hlavní roli rozjel akční záležitost Kurýr, která čerpala notnou inspiraci v reklamní sérii The Hire automobilky BMW. Z Kurýra se stal hit, který se dočkal dvou dalších pokračování a jednoho televizního seriálu, zatímco z představitele hlavní role se stal pojem mezi akčními hrdiny a dnes patří mezi nejvýraznější představitele žánru posledních let. Když se po nepříliš vyvedené trojce rozhodl se značkou skončit Jason Statham, jeho roli přebral britský herec Ed Skrein, který právě díky této roli opustil seriál Hra o trůny. Stojí    

Frank Martin (Ed Skrein) je špičkou ve svém oboru. Za slušný finanční obnos si můžete zakoupit jeho služby kurýra, který se na nic neptá a vždy dodrží domluvenou dohodu. Tedy za předpokladu, že neporušíte jedno z jeho tří pravidel. Právě to ovšem udělal jeho nejnovější klient, kterým je mladá žena, která potřebuje přepravit lup z banky na bezpečné místo. Během akce ovšem mění předem sjednanou dohodu a Frank se tak musí rozhodnout, porušit svá pravidla, nebo jednat. V jeho rozhodnutí mu ovšem pomůže jeho nová klientka, která mu oznámí, že její společnice unesli Frankova otce (Ray Stevenson) a pokud nebude Frank dělat co se mu řekne, zabijí ho. To je ovšem ale jen špička ledovce, neboť dámy právě okradli jednoho z nejvlivnějších mafiánů na francouzské riviéře.   


Uff, tak kde začít. Je docela těžké se nějak rozepsat o filmu, od kterého člověk neměl absolutně žádná očekávání a který dokázal i přesto silně zklamat. Na jedné straně chápu potřebu se značkou pokračovat i poté, co se ji rozhodl člověk, na kterém to vše stálo opustit. Nicméně právě to by mělo být ukazatelem toho, že by to možná chtělo trochu jiný přístup, než zkoušet to samé nanovo s novým obsazením. To ostatně ukázal již trailer, který má do efektivnosti propagace 13 let (!!) starého filmu hodně daleko (pro porovnání kinotrailer na jedničku zde). Zkrátka když se někdo pokusí udělat novou stathamovku bez Jasona Stathama, koleduje si o průser. A bohužel to se i tady stalo. 

Nový Kurýr otevírá svoji novou kapitolu bez ohledu na nějakou kontinuitu s předešlými díly série, což bych jako problém úplně neviděl. Ed Skrein se snaží dodat nové, mladší verzi profesionálního řidiče/akčního hrdiny nový rozměr a zároveň postavu modernizovat, což už bych možná jako problém trochu viděl. Ne že by na to neměl, v několika momentech funguje v roli překvapivě působivě a zajímavě, bohužel jeho herecký výkon je značně nevyrovnaný a nachází se ve filmu hned několik momentů, kdy mu to takříkajíc nežerete. To ovšem není problém jen jeho ale i samotného filmu. 

Ten totiž udržuje sestupnou kvalitativní tendenci kterou série od svého prvního dílu udržuje a zároveň scénář dává direkt smysluplnosti nebo nápaditosti. Zkrátka vše co se na plátně za to něco málo přes hodinku a půl odehraje, je jen variací na vše stokrát viděné (včetně recyklace samotné série), navrstvené na neskutečně hloupý scénář s tak mizernými dialogy, že by z toho až jeden brečel. To by nevadilo, kdyby se všichni netvářili jak je všechno cool a super a originální. Do toho si připočtěte snad jen jediný solidní herecký výkon (Ray Stevenson má charisma a potřebné proporce pro zábavnou roli ale i přes jeho veškerou snahu mu scénář dost podkopává kolena), s přimhouřením očí průměrnou akci, mizerný dabing některých postav a nevýrazného záporáka, který jen podtrhuje nesmyslnost a mdlost třetího aktu celého filmu. 


I když bych tak chtěl novému Kurýrovi fandit, nemůžu. I přes relativně skromnou stopáž se jedná o nudnou akční blbost, která se hodně rychle přejí (bez pochyb ještě před koncem samotného filmu). Mizerné obsazení vedlejších rolí s ještě horšími výkony, hloupý scénář a průměrná akce, především pak také absence výrazné prezence v hlavní roli a násilné protlačování product placementu Audi. Jediný pokrok oproti třetímu dílu je tak ve střihu akce, která je teď alespoň vidět. Čtvrtý Kurýr je tedy dalším velikým zklamáním tohoto roku a jedním z nejmizernějších filmů tohoto léta. Snaha o resuscitaci značky se těžce nevyvedla a na vás v kinosálech čeká nudná hodinka a půl, které se daří jedna věc naprosto přesvědčivě. Donutit vás si zase pustit jedničku.        
Pokus o pozvednutí značky, který značku nejspíš dorazil. Hloupá akční blbost trpící především absencí výrazného představitele hlavní role a tupým scénářem, který jen podporují mizerné výkony většiny zúčastněných. Ed Skrein se sice snaží, ale marně, a Ray Stevenson to všechno nevytáhne, neboť mu scénář razantně hatí většinu šancí. Jediný pokrok je tu v nasnímání akce, kde Megatuna řádil posledně tak, že ani tahle mizerná akční výplachovka jeho neumětelství nepřekoná. Zkrátka ztráta času, nuda a jedna docela dlouhá reklama na Audi a jejich nejnovější vozítka.     
 Koktejl: 
80% Nuda
10% Akce
10% Extra porce nudy navrch
Kurýr: Restart
(Le Transporteur: Héritage, Transporter Refueled, Kuriér: Reštart, The Transporter Legacy)
Akční / Krimi / Thriller
Francie / Čína, 2015, 96 min

Režie: Camille Delamarre
Scénář: Luc Besson, Robert Mark Kamen
Kamera: Christophe Collette
Hudba: Alexandre Azaria
Hrají: Ed Skrein, Ray Stevenson, Loan Chabanol, Radivoje Bukvic, Anatole Taubman, Gabriella Wright, Tatiana Pajkovic, Wenxia Yu, Mikael Buxton, Lenn Kudrjawizki, Samir Guesmi, Noémie Lenoir

Nevhodný mládeži do 12 let
Česko V kinech od: 03.09.2015 Bioscop
Slovensko V kinech od: 03.09.2015 Magic Box
Francie V kinech od: 09.09.2015 EuropaCorp Distribution

http://www.csfd.cz/film/381406-le-transporteur-heritage/
http://www.imdb.com/title/tt2938956/


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Joker

Jen málokterá komiksová postava je tak ikonická, jako jeden z nejznámějších záporáků z komiksového univerza Joker, který desítky let zatápí především Batmanovi. Na filmová plátna se tento psychopatický klaun dostal již v několika podobách, v aktuální novince Joker se na jeho zrod zkouší režisér Todd Phillips podívat z trochu jiného úhlu. A ať už si myslíte, že je v dnešní době už překomiksováno nebo ne, tenhle ten kousek by vám rozhodně neměl utéct. Veškerá ta šuškanda okolo filmu, jenž si odbyl premiéru na festivale v Benátkách má totiž svoje opodstatnění. Tohle totiž není váš běžný komiksový flák pro celou rodinu... 

Tenkrát v Hollywoodu | Once Upon a Time in Hollywood

Quentin Tarantino se vrací do kin se svým devátým filmem. Hvězdami nabitý snímek Tenkrát v Hollywoodu se vydává do hlavního města amerického filmu v roce 1969, kdy byla na obzoru hrůzná událost, za kterou stál Charles Manson. Trochu jiný pohled na události ze skutečného světa se v další ódě na filmové klasiky let minulých pokusí Tarantino představit divákům se své skoro tříhodinové novince točící se okolo upadající kariéry velké filmové a televizní hvězdy... A vynést nějaký konečný verdikt nad jeho devátým filmem se ukázalo jako docela obtížný úkol.