Přeskočit na hlavní obsah

Kurýr: Restart | Transporter Refueled [40%]

Když se před lety sportovec Jason Statham rozhodl po několika hudebních videoklipech také vyzkoušet seriozní herectví, dopomohl mu k herecké kariéře režisér Guy Ritchie dvojicí svých snímků. Byl to ale až producent Luc Besson, který s ním v hlavní roli rozjel akční záležitost Kurýr, která čerpala notnou inspiraci v reklamní sérii The Hire automobilky BMW. Z Kurýra se stal hit, který se dočkal dvou dalších pokračování a jednoho televizního seriálu, zatímco z představitele hlavní role se stal pojem mezi akčními hrdiny a dnes patří mezi nejvýraznější představitele žánru posledních let. Když se po nepříliš vyvedené trojce rozhodl se značkou skončit Jason Statham, jeho roli přebral britský herec Ed Skrein, který právě díky této roli opustil seriál Hra o trůny. Stojí    

Frank Martin (Ed Skrein) je špičkou ve svém oboru. Za slušný finanční obnos si můžete zakoupit jeho služby kurýra, který se na nic neptá a vždy dodrží domluvenou dohodu. Tedy za předpokladu, že neporušíte jedno z jeho tří pravidel. Právě to ovšem udělal jeho nejnovější klient, kterým je mladá žena, která potřebuje přepravit lup z banky na bezpečné místo. Během akce ovšem mění předem sjednanou dohodu a Frank se tak musí rozhodnout, porušit svá pravidla, nebo jednat. V jeho rozhodnutí mu ovšem pomůže jeho nová klientka, která mu oznámí, že její společnice unesli Frankova otce (Ray Stevenson) a pokud nebude Frank dělat co se mu řekne, zabijí ho. To je ovšem ale jen špička ledovce, neboť dámy právě okradli jednoho z nejvlivnějších mafiánů na francouzské riviéře.   


Uff, tak kde začít. Je docela těžké se nějak rozepsat o filmu, od kterého člověk neměl absolutně žádná očekávání a který dokázal i přesto silně zklamat. Na jedné straně chápu potřebu se značkou pokračovat i poté, co se ji rozhodl člověk, na kterém to vše stálo opustit. Nicméně právě to by mělo být ukazatelem toho, že by to možná chtělo trochu jiný přístup, než zkoušet to samé nanovo s novým obsazením. To ostatně ukázal již trailer, který má do efektivnosti propagace 13 let (!!) starého filmu hodně daleko (pro porovnání kinotrailer na jedničku zde). Zkrátka když se někdo pokusí udělat novou stathamovku bez Jasona Stathama, koleduje si o průser. A bohužel to se i tady stalo. 

Nový Kurýr otevírá svoji novou kapitolu bez ohledu na nějakou kontinuitu s předešlými díly série, což bych jako problém úplně neviděl. Ed Skrein se snaží dodat nové, mladší verzi profesionálního řidiče/akčního hrdiny nový rozměr a zároveň postavu modernizovat, což už bych možná jako problém trochu viděl. Ne že by na to neměl, v několika momentech funguje v roli překvapivě působivě a zajímavě, bohužel jeho herecký výkon je značně nevyrovnaný a nachází se ve filmu hned několik momentů, kdy mu to takříkajíc nežerete. To ovšem není problém jen jeho ale i samotného filmu. 

Ten totiž udržuje sestupnou kvalitativní tendenci kterou série od svého prvního dílu udržuje a zároveň scénář dává direkt smysluplnosti nebo nápaditosti. Zkrátka vše co se na plátně za to něco málo přes hodinku a půl odehraje, je jen variací na vše stokrát viděné (včetně recyklace samotné série), navrstvené na neskutečně hloupý scénář s tak mizernými dialogy, že by z toho až jeden brečel. To by nevadilo, kdyby se všichni netvářili jak je všechno cool a super a originální. Do toho si připočtěte snad jen jediný solidní herecký výkon (Ray Stevenson má charisma a potřebné proporce pro zábavnou roli ale i přes jeho veškerou snahu mu scénář dost podkopává kolena), s přimhouřením očí průměrnou akci, mizerný dabing některých postav a nevýrazného záporáka, který jen podtrhuje nesmyslnost a mdlost třetího aktu celého filmu. 


I když bych tak chtěl novému Kurýrovi fandit, nemůžu. I přes relativně skromnou stopáž se jedná o nudnou akční blbost, která se hodně rychle přejí (bez pochyb ještě před koncem samotného filmu). Mizerné obsazení vedlejších rolí s ještě horšími výkony, hloupý scénář a průměrná akce, především pak také absence výrazné prezence v hlavní roli a násilné protlačování product placementu Audi. Jediný pokrok oproti třetímu dílu je tak ve střihu akce, která je teď alespoň vidět. Čtvrtý Kurýr je tedy dalším velikým zklamáním tohoto roku a jedním z nejmizernějších filmů tohoto léta. Snaha o resuscitaci značky se těžce nevyvedla a na vás v kinosálech čeká nudná hodinka a půl, které se daří jedna věc naprosto přesvědčivě. Donutit vás si zase pustit jedničku.        
Pokus o pozvednutí značky, který značku nejspíš dorazil. Hloupá akční blbost trpící především absencí výrazného představitele hlavní role a tupým scénářem, který jen podporují mizerné výkony většiny zúčastněných. Ed Skrein se sice snaží, ale marně, a Ray Stevenson to všechno nevytáhne, neboť mu scénář razantně hatí většinu šancí. Jediný pokrok je tu v nasnímání akce, kde Megatuna řádil posledně tak, že ani tahle mizerná akční výplachovka jeho neumětelství nepřekoná. Zkrátka ztráta času, nuda a jedna docela dlouhá reklama na Audi a jejich nejnovější vozítka.     
 Koktejl: 
80% Nuda
10% Akce
10% Extra porce nudy navrch
Kurýr: Restart
(Le Transporteur: Héritage, Transporter Refueled, Kuriér: Reštart, The Transporter Legacy)
Akční / Krimi / Thriller
Francie / Čína, 2015, 96 min

Režie: Camille Delamarre
Scénář: Luc Besson, Robert Mark Kamen
Kamera: Christophe Collette
Hudba: Alexandre Azaria
Hrají: Ed Skrein, Ray Stevenson, Loan Chabanol, Radivoje Bukvic, Anatole Taubman, Gabriella Wright, Tatiana Pajkovic, Wenxia Yu, Mikael Buxton, Lenn Kudrjawizki, Samir Guesmi, Noémie Lenoir

Nevhodný mládeži do 12 let
Česko V kinech od: 03.09.2015 Bioscop
Slovensko V kinech od: 03.09.2015 Magic Box
Francie V kinech od: 09.09.2015 EuropaCorp Distribution

http://www.csfd.cz/film/381406-le-transporteur-heritage/
http://www.imdb.com/title/tt2938956/


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechno nejhorší | Happy Death Day [50%]

Hororových jednohubek se do roka dostane do kin poměrně dost. Oproti nim se ale právě novinka tohoto týdne Všechno nejhorší rozhodla vyrukovat s poměrně originální premisou. Opisujíc od dnes již kultovní komedie Na Hromnice o den více vrhá hlavní hrdinku do opakujícího se dne, na jehož konci ji čeká boj o holý život. Podařilo se tentokrát opět zabodovat v posledních letech nadmíru úspěšnému producentovi Jasonu Blumovi i s tímto kouskem? A stojí tenhle horor za vaši návštěvu kina?

To | IT (70%)

Nejsem úplně fanouškem hororů, především pak produkce z posledních let, kde je jen málo originálních nápadů a téměř vše je jen oživování starých klišé a remaky kdysi populárních značek. Jeden z nich ovšem už od začátku vyvolával zájem nejednoho hororového skeptika. Tím je remake snímku To na motivy knihy Stephena Kinga. Původní televizní film udělal z Tima Curryho legendu a spousta lidí má dodnes také díky tomuto snímku strach z klaunů. Nyní však přiochází nová verze, kterou dlouhou dobu připravoval režisér Temného případu Cary Joji Fukunaga aby ji pak na povel dostal tvůrce hororu Mama Andy Muschietti, od které se čekaly velké věci. Naplnila tahle hororová novinka svůj potenciál?  

Ztracen v džungli | Jungle

Skutečné příběhy táhnou, zvláště pak ty, u kterých místy zůstává rozum stát na dtím, co všechno někteří lidé dokázali přežít či udělat. Na této vlně se pokouší svézt i jedna z posledních letošních novinek v českých a slovenských kinech, australské drama Ztracen v Džungli, v jehož hlavní roli se objevil Daniel Radcliffe a které mapuje jednu životní etapu dobrodruha Yossiho Ghinsberga. Vyplatí se mezi vánoci vyrazit na tuhle napínavou podívanou nebo je lepší zůstat v klidu doma a užít si raději nějaký ověřený kousek?