Přeskočit na hlavní obsah

Warcraft: První střet | Warcraft [55%]

Warcraft je fenomén, především díky neskutečnému úspěchu, jaký má onlineový díl z této série s názvem World of Warcraft. Najde se jen málo lidí, kteří by tuto hru nehráli, případně by o ní alespoň neslyšeli. Již pěkných pár let se díky právě popularitě zatím posledního titulu z této fantasy série připravuje její filmová podoba, která se nyní konečně dostává i do českých a slovenských kin. Ta si bere za předlohu především první dva díly herní série a několik knižních rozšíření tohoto univerza. Jak ale dlouho očekávaný epický film dopadl? A podařilo se tentokrát konečně zlomit kletbu videoherních filmů? 
Po dlouhé době míru se do krajiny Azerothu vrátila opět válka. Poté, co Gul'dan (Daniel Wu) pomocí Fel magie otevře portál do země lidí, přináší s sebou první várku orků s úmyslem dobýt Azeroth pro sebe. Do cesty se mu ovšem postaví lidské jednotky pod vedením Anduina Lothara (Travis Fimmel), který musí najít způsob, jak orkského warlocka zastavit a zabránit mu před přenesením celé Hordy a tím zamezit téměř jisté porážce. Gul'dan ovšem nejedná sám...    

Filmový Warcraft je zajímavým zážitkem. Nemůžu říci, že by se jednalo o vyloženě špatnou podívanou, své příznivce si tenhle velkofilm určitě najde (soudě podle reakcí v sále během projekce). Problém ovšem je, že s ohledem ke zdrojové látce, úrovni, s jakou Blizzard svoji nejcennější značku prezentuje, i k talentu, jaký byl na tenhle letní blockbuster vypotřebováno, se dere na mysl především slovo zklamání. A to přitom Warcraft svoji filmovou štaci nezačíná vůbec zle. 

Problém ovšem je, že po několika momentech, které připravují prostor pro samotný děj a několika akčních pasážích, které působí překvapivě příjemně, začíná být jasný jeden zásadní problém filmu. Přejdu teď fakt, že zvolená výprava a vizuální styl filmu nedosahuje ani zdaleka kvalit a úrovně preciznosti, s jakou je tahle značka spojena (stačí se podívat jen na animace či cutscény například právě z World of Warcraft a jeho rozšíření). Hlavním problémem filmu jsou totiž jeho hrdinové. I když se totiž v rámci kánonu série jedná o docela důležité postavy, člověk se jen těžko brání pocitu, že mu jsou všichni ti šašci v barevných kostýmech vlastně úplně volní. Drtivá většina postav v rámci filmu neprochází žádným vývojem, jejich projev je plochý a život postavám nedodá ani snaha o to roztáhnout jejich osobní problémy do velkolepého měřítka filmu. 

Travis Fimmel v hlavní roli těžce nepřesvědčil už v trailerech, jeho projev přesto nepatří k tomu nejhoršímu, to spadá na Bena Fostera a jeho Strážce, který je suverénně tím nejhorším, co tenhle film v kině nabídne. I přesto, že tohoto herce mám rád, pro jeho přehrávání a nepřesvědčivý výkon v celé šíři filmu není v produkci podobného měřítka moc omluvy. Člověk tak ve výsledku (ať už jeho věrnost patří ke kterékoliv ze soupeřících stran, nebo mu je to absolutně jedno) více fandí orkům, protože ti se alespoň někam posunou v rámci filmu a emoce s nimi spojené nejsou jen jasně cílený konstrukt. 

Duncan Jones se totiž v rámci svého několikaletého dítka pokoušel s širokým záběrem zahrnout množství samotného příběhu hry a zároveň představit poměrně obsáhlý a komplikovaný svět s veškerou jeho mytologií a postavami. To má za následek, že i během dvou hodin, které vám film v kině zabere, se toho moc nestane a celý film působí spíše jako nastavovaný prequel k něčemu, spíše než samostatný start epické filmové série. To je jasné především díky uspěchanému a nepříliš dobře napsanému závěru, který i jinak celkem ucházejícímu filmu podráží stoličku pod nohama. 

Výsledný film je tak souborem dobrých a špatných nápadů, který místy baví, místy nudí a po projekci se vám stejně většina filmu z hlavy vykouří. Všepohlcující atmosféra se nedostavila, postavy nudí (některé by vás až svojí blbostí donutily vzít meč do rukou sami) a těch několik slušných momentů a odkazů k videoherním titulům nestačí moc vykrývat to, co je na filmu špatné. Jistě, vizuální vábničky v podobě filmové adaptace důvěrně známých míst fungují na jedničku, hudba (byť se variují pouze dva tři motivy) taky celkem šlape ale to je tak ve výsledku všechno. Filmový Warcraft představuje vesmír této série filmovým fanouškům docela obstojně ale zapomíná především bavit. Hardcore fanoušci budou spokojení, ti kdo nemají tak nastudováno, se možná budou trochu ztrácet. Pokud je vám tedy látka blízká, nemá smysl vám návštěvu kina moc rozmlouvat. Pokud ovšem svět Azerothu pilně nastudovaný nemáte, nebo jen čekáte nadprůměrnou fantasy podívanou, přistupujte k téhle novince obezřetně. Warcraft: První střet je jen lehoulince nadprůměrnou fantasy podívanou, která toho krom představení světa moc navíc nepředvede.    
      
Fantasy velkolepý snímek na pokračování. Duncan Jones natočil velkolepou adaptaci jedné z nejpopulárnějších her současnosti, která kromě představení části mytologie a samotného světa moc ve výsledku nezvládá. Akce je fajn, zpracování v rámci možností také, nicméně hrdinové (především ti lidští) otravují, nikam se moc nepohnou a po nánosu toho všeho, představovačkách a dvou hodinách v kině pořád čekáte, kdy se začne něco konečně dít a ony přijdou titulky. Spíše než jako velkolepý blockbuster tak Warcraft: První střet působí jako jen stěží lehce nadprůměrný aperitiv před hlavním chodem. Zarytým fanouškům série to nemá smysl rozmlouvat, nicméně čekáte-li od Warcraftu něco víc než jen snesitelný pokus o velkolepé fantasy na motivy populární série, dočkáte se v kině zklamání. 

10% Příslib do budoucna
30% Otravní herci a jejich postavy
10% Slušná akce a zpracování
50% Průměrné fantasy

Warcraft: První střet
(Warcraft, Warcraft: Prvý stret)
Fantasy / Dobrodružný / Akční
USA, 2016, 123 min

Režie: Duncan Jones
Scénář: Duncan Jones, Charles Leavitt
Kamera: Simon Duggan
Hudba: Ramin Djawadi
Hrají: Ben Foster, Travis Fimmel, Dominic Cooper, Paula Patton, Toby Kebbell, Robert Kazinsky, Daniel Wu, Clancy Brown, Ben Schnetzer, Ruth Negga, Burkely Duffield, Daniel Cudmore, Callum Keith Rennie, Ryan Robbins, Patrick Sabongui, Andre Tricoteux, Christian Sloan, Elena Wurlitzer
Producenti: Jon Jashni, Thomas Tull, Charles Roven, Stuart Fenegan, Alex Gartner
Střih: Paul Hirsch
Scénografie: Gavin Bocquet
Kostýmy: Mayes C. Rubeo

Nevhodný mládeži do 12 let
Česko V kinech od: 09.06.2016 CinemArt CZ
Slovensko V kinech od: 09.06.2016 CinemArt SK
USA V kinech od: 10.06.2016 Universal Pictures US

http://www.csfd.cz/film/233328-warcraft-prvni-stret/
http://www.imdb.com/title/tt0803096/



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Avengers: Endgame

Největší filmová událost posledních let je tady. Završení plánů Marvelu, které začaly v roce 2008 a zároveň také rozuzlení příběhu, který přesně před rokem přišel do kin v Avengers: Infinity War. Ano, Avengers: Endgame dnešním dnem vstupuje do českých a slovenských kin a s ním také konec jedné éry. Je nad slunce jasné, že film samotný bude událost srovnatelná snad jen se závěry těch největších filmových sérií historie. Jak se ale Marvelu podařilo uzavřít celé ty roky budování a dospěl celý ten propojený příběh na pozadí do zaslouženě povedeného konce?

Složka 64 | Journal 64

Severské kriminálky se těší dlouhodobé oblibě a to ať již se jedná o knižní nebo filmové počiny. O sérii Oddělení Q od Jussi Adler-Olsena to platí dvojnásob. Knižní předlohy už několikátý rok patří mezi žánrové bestsellery a série jejich filmových adaptací zraje s každým dílem. Nyní se do kin vydává již čtvrté pokračování s názvem Složka 64, které se s poměrně aktuálním tématem pokusí navázat na úspěchy dílů předešlých. A pokud vám tahle série doposud unikala, není lepší čas tento nedostatek napravit.