
Hercule Poirot (Kenneth Branagh) platí za jednoho z nejlepších detektivů na celém světě. V poslední době už se mu už jeho práce dostává lehce pod kůži a tak by si rád dopřál dovolenou. Tu ovšem už v jejich počátcích kazí zpráva té nejvyšší důležitosti a tak je Poirot nucen nasednout na slavný Orient expres a vydat se do Francie. Co ovšem v té chvíli ještě netuší je, že se během několikadenní cesty jeho další případ bude odehrávat v samotném vlakovém spoji, během večera je totiž usmrcen jeden z cestujících...

Až se tomu nechce věřit, nicméně tato herecká sestava nezvládá zaujmout. Takové množství hereckého potenciálu zde přichází vniveč. Samotná předloha balancuje na hraně absurdity, kdy celá hlavní myšlenka příběhu je tak geniální až je vlastně absurdní a umělá, nicméně díky šikovně napsanému příběhu, nikdy nepřekročí tu hranici dobrého k pitomému. Film ovšem jakoby si nevěděl rady se samotným příběhem a místo až klaustrofobického a komorního příběhu se mění v observační odvyprávění kostry příběhu, která jakoby si spíše chtěla odkroužkovat veškeré povinnosti a důležité body bez jakéhokoliv zájmu a poté na diváky vrhnout emocionální závěr. Bohužel díky tomu, že absentuje jakákoliv výraznější atmosféra, nemají prostor vyniknout ani samotné postavy, které mají tak díky tomu působí spíše dojmem divadelního nácviku, než vážně míněného vyšetřování vraždy.

Může za to i audiovizuální stránka, kdy hudebně díky Patricku Doyleovi nabízí film poměrně slušný standard, který podporují působivé exteriérové velké celky s titulním vlakem dělícím měnící s krajinu, v momentě kdy se ovšem kamera Harise Zambarloukose zaměří na hrdiny, přináší několik podivných momentů, které dále tříští atmosféru. Na jedné straně v některých momentech možná až příliš osobní, v jiných momentech pak zase až příliš odcizená. V celku je ovšem právě kamera tím, co filmu definitivně podráží nohy.

Nová verze legendárního příběhu se i přes velké ambice a silný herecký fond topí v elementárních chybách a nevyrovnanosti, které podkopávají nohy nepříliš uvěřitelní či zajímavé herecké výkony, slabá kamera a téměř nepřítomná atmosféra. Sám Branagh pak coby Hercule Poirot funguje tak vlastně jen napůl. Tahle verze Agathy Christie tak oslnit příliš nezvládá a vedle ostatních zpracování tohoto příběhu působí možná až příliš nedokonale a podivně.
50% Legendární příběh
50% Podivná, nevyrovnaná a pochybná žánrová práce
50% Podivná, nevyrovnaná a pochybná žánrová práce

(Murder on the Orient Express, Vražda v Orient exprese)
Drama / Krimi / Mysteriózní / Thriller
USA / Malta, 2017, 114 min
Režie: Kenneth Branagh
Předloha: Agatha Christie (kniha)
Scénář: Michael Green
Kamera: Haris Zambarloukos
Hudba: Patrick Doyle
Hrají: Johnny Depp, Daisy Ridley, Michelle Pfeiffer, Penélope Cruz, Kenneth Branagh, Willem Dafoe, Judi Dench, Lucy Boynton, Leslie Odom Jr., Derek Jacobi, Tom Bateman, Joseph Long, Olivia Colman, Sergej Polunin, Marwan Kenzari, Richard Price, Josh Gad, Manuel Garcia-Rulfo
Producenti: Kenneth Branagh, Ridley Scott, Simon Kinberg, Mark Gordon, Michael Schaefer, Aditya Sood, Judy Hofflund
Střih: Mick Audsley
Scénografie: Jim Clay
Kostýmy: Alexandra Byrne
Nevhodný mládeži do 12 let
Česko V kinech od: 09.11.2017 CinemArt
Slovensko V kinech od: 09.11.2017 CinemArt SK
USA V kinech od: 10.11.2017 20th Century Fox
Komentáře
Okomentovat