Přeskočit na hlavní obsah

Všechno nejhorší | Happy Death Day [50%]

Hororových jednohubek se do roka dostane do kin poměrně dost. Oproti nim se ale právě novinka tohoto týdne Všechno nejhorší rozhodla vyrukovat s poměrně originální premisou. Opisujíc od dnes již kultovní komedie Na Hromnice o den více vrhá hlavní hrdinku do opakujícího se dne, na jehož konci ji čeká boj o holý život. Podařilo se tentokrát opět zabodovat v posledních letech nadmíru úspěšnému producentovi Jasonu Blumovi i s tímto kouskem? A stojí tenhle horor za vaši návštěvu kina?
Tree (Jessica Rothe) si naplno užívá studentského života. Po jedné z velkých pařeb se probouzí na pokoji u neznámého studenta Cartera (Israel Broussard), okno ze včerejšího večera se ovšem jeví jako její nejmenší problém. Právě je totiž den jejích narozenin, který je sice pro ostatní důvod k oslavě, pro ni však hořká připomínka toho, že před pár lety přišla o svoji matku, díky čemuž se odcizila se svým otcem. Aby toho navíc nebylo málo, letošní narozeniny se pro ni promění doslova v noční můru, neboť na konci dne ji po cestě na oslavu narozenin zavraždí neznámý pachatel v masce školního klubu. Tree se ovšem probouzí opět ve stejném okamžiku tentýž den ráno a celý scénář se opakuje...

Na jednu stranu proč ne. Na Hromnice o den více i ve své podstatě nedávná akční pecka Na hraně zítřka s podobným principem pracovali více než slušně, tak proč to nezkusit i v hororovém balení, že? Potenciál pro opakované zabíjení hlavní hrdinky by tu byl a s trochou originality se i přes trochu podivný název filmu mohl uvnitř skrývat poměrně nápaditý horor. Bohužel té nápaditosti snímek nad rámec kopírování základního vyprávěcího principu příliš nepobral. Čekáte-li tak cokoliv jiného než jen průměrný horor na jedno zhlédnutí ozvláštněný neokoukaným konceptem, budete v kině z výsledku zklamáni. 

Film sice nabídne v několika momentech celkem slušné momenty a některé kousky z kamerou působí v žánru zajímavě, nemohl jsem se ale ani na moment zbavit pocitu, že se tady jede možná až příliš na jistotu. To navíc podrývá hlavní záporák filmu, který jakoby byl směsicí všemožných hororových klišé a trpí absencí čehokoliv osobitého, díky čemuž by se dokázal fanouškům do mysli zapsat (a ne, podivná maska dětského maskota místního týmu opravdu takto nefunguje). Když pak člověk ani po té hodině a půl nedostane odpověď proč se tenhle opakovaný scénář vlastně děje, připadá si tak nějak okraden o svůj čas. 

Jistě, do kin se každoročně hrnou zástupy daleko horších blábolů, už jen to ovšem není argument pro to dělat z hororu Všechno nejhorší něco, co vlastně není. Pokud se k vám horory dostanou jen zřídkakdy a máte chuť na něco trochu méně okoukaného čím zaplácnout večerní zábavu, pak asi nemá smysl vám tuhle podívanou rozmlouvat. Pokud ovšem horory jsou pravidelná součást vašeho filmového jídelníčku, pak vám nemá moc co tahle novinka nabídnout. Tuctové zpracování (byť i to může být v porovnání s některou konkurencí vlastně i docela pozitivum), kultura současných studentek na amerických vysokých školách a po všech ohledech průměrný a ničím příliš zajímavý horor, který ale překvapivě rychle skončí díky opisování od slavné komedie. Pokud vám tohle stačí, pak směle račte dál, pokud jste ovšem čekali něco více, svou návštěvu kina ještě zvažte.    
    
Rádoby originální horor, který pod opisováním od Na Hromnice o den více nic moc převratného vlastně neskrývá. Tuctový horor z vysokoškolského prostředí tak končí jako ještě snesitelná jednohubka především díky tomu, že překvapivě rychle a nenásilně uteče. Ale ten záporák je zatraceně promarněná šance. A doteď mě sakra zajímá, proč se to hlavní hrdince vlastně dělo...  
20% Vysokoškolské párty
20% Pořádná narozeninová oslava 

10% Vraždy
50% tuctová hororová práce 
Všechno nejhorší
(Happy Death Day, Všetko najhoršie)
Horor / Mysteriózní / Thriller
USA, 2017, 96 min

Režie: Christopher Landon
Scénář: Scott Lobdell
Kamera: Toby Oliver
Hudba: Bear McCreary
Hrají: Jessica Rothe, Israel Broussard, Charles Aitken, Rachel Matthews, GiGi Erneta, Ruby Modine, Rob Mello
Producenti: Jason Blum
Střih: Gregory Plotkin
Scénografie: Cece Destefano
Kostýmy: Meagan McLaughlin

Nevhodný mládeži do 12 let
Česko V kinech od: 02.11.2017 CinemArt
Slovensko V kinech od: 02.11.2017 CinemArt SK
USA V kinech od: 13.10.2017 Universal Pictures US





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?