Přeskočit na hlavní obsah

Konec zločinu v Americe | The Last Days of American Crime

Netflix vužívá pomalu doznívajícího sucha díky pandemii, která zavřela většinu kin po celém světě, a na závěr této situace přidává do své nabídky originální akční počin s názvem Konec zločinu v Americe, založený na stejnojmenném komiksu z roku 2009. Zrodil se nový hit téhle platformy, jak se jí v poslední době docela daří, nebo se jedná o další žánrový přešlap, kterých už má Netflix v záloze hned několik? 


Po nezdařené loupeži se známý kriminálník Graham Bricke (Édgar Ramírez) chystá opustit USA a vydat se do Kanady. Na území Spojených států totiž vláda zanedlouho spustí signál, který všem lidem bez speciálního implantátu zamezí dělat cokoliv nelegálního. Vše ovšem bere za své v momentě, kdy jeho bratr umírá údajně následkem sebevraždy ve vězení...

 
Olivier Megaton se vrací. Člověk který se navždy zapsal do filmové historie tím, že potřeboval přesně 165.7 střihů aby dostal Liama Neesona v akční sekvenci přes plot se po menší tvůrčí odmlce vrací s komiksovou adaptací pro Netflix. A i když to z traileru vypadalo vlastně docela zajímavě, nápaditě a neokoukaně, výsledek je trošku někde jinde. To co se totiž od prvních několika minut tváří jako vlastně docela osobitá a svým způsobem ponurá žánrovka z další americké revoluce, kterou vedou zkorumpované bezpečnostní složky, je ve výsledku až nepříjemně přímočará, smyslu a logiky zbavená tuctová částečně akční podívaná, která nemá zhola co nabídnout. Většinu času navíc svým scénářem, dialogy a gradací příběhu až uráží. 


Nic moc totiž ve filmu Konec zločinu v Americe nedává smysl, hlavní hrdina je manipulovatelný pitomec, který se tváří celé dvě hodiny superdrsně ale přitom mu to ani na minutu neberete, a ostatní na tom nejsou o moc lépe. Michael Pitt v roli vyšinutého mafiána je sice obstojný, Sharlto Copley je ale těžce nevyužitý a Anna Brewster je sice sexy, ale vymaštěná jak papír od vysočiny, takže jí vážně tu ultra geniální hackerku s nadhledem vážně jen těžko budete věřit. Navíc, podobně jako v případě hlavního hrdiny ta její vnitřní temnota a záhadnost vážně nefunguje a je po pár minutách vlastně docela k smíchu. 

Hlavním problémem filmu jsou ovšem megatuna a jeho scénáristé. Tenhle režisér prostě neumí točit akci a už o tom několikrát přesvědčil (ať už druhý a třetí díl 96 hodin tak třetí Kurýr). Tady to sice tak vyloženě špatné není (jako dodnes úsměvné a legendární patálie kamery, střihu a Liama Neesona96 hodin: Zúčtování) ovšem to málo akce, které film nabídne, není dostatečně dobré nato, aby zastínilo nijaký zbytek. Film se totiž pokouší navodit tísnivou atmosféru Spojených států, kde zanedlouho zločincům odzvoní (jen proto aby je nahradili ti s odznaky), nicméně tahle myšlenka je utopena v nezajímavém nánosu zbytečného balastu který je natažený na téměř dvě a půl hodiny.   
  

Co filmu ovšem škodí nejvíce je absence jakéhokoliv uvěřitelného a smysluplného rozvoje příběhu a postav. Konec zločinu v Americe totiž servíruje fakta, staví hrdiny do situací, které nedávají v rámci možností moc smysl a když už se tam nějaký náznak spojitosti a smysluplnosti objeví, ve snaze šokovat diváka to celé pošlou k šípku. Postavy jsou spíše archetypy než nějaké trojrozměrné postavy a díky hereckým výkonům a "parádním" dialogům jediné čemu ve výsledku fandíte, jsou závěrečné titulky. Celé to rádoby emocionální finále navíc podtrhuje jak trestuhodně mimo tahle ta žánrová pecička na začátek filmového léta vlastně je. 

Tohle se zkrátka nepovedlo ani trochu. Konec zločinu v Americe je nudná, nepříliš zajímavé a šíleně dlouhá akční snaha o osobitý temný kus z blízké budoucnosti, který pohřbívá nejenom nudná režie ale především hloupé postavy, scénář a nepřiměřená délka. Abych byl upřímný, jen těžko hledám argumenty, proč se oplatí tuhle podívanou vlastně vůbec vidět. Na nic jsem ani po pár dnech od projekce nepřišel...  
Tuctový, hloupý a přehnaně natažený akční pokus, který se snaží být tak temný, osobitý a depresivní, až mu to vlastně vůbec nejde. Přímočarý a nepříliš dobře vystavěný scénář, otravné postavy a absence kauzality a logiky podráží tomuto žánrovému počinu nohy ještě o něco více, než ona přepálené stopáž téměř dvě a půl hodiny. 



Konec zločinu v Americe
The Last Days of American Crime
Akční / Dobrodružný / Krimi

USA, 2020, 148 min

Režie: Olivier Megaton
Předloha: Rick Remender (komiks)
Scénář: Karl Gajdusek, Rick Remender
Kamera: Daniel Aranyó
Hudba: David Menke
Hrají: Michael Pitt, Sharlto Copley, Édgar Ramírez, Anna Brewster, Jay Anstey, Inge Beckmann, Sean Cameron Michael, Tamer Burjaq, Robert Hobbs
Producenti: Jesse Berger, Jason Michael Berman
Střih: Mickael Dumontier
Scénografie: Sébastien Inizan
Kostýmy: Reza Levy

Na VOD od: 05.06.2020 Netflix

https://www.csfd.cz/film/300770-konec-zlocinu-v-americe/
https://www.imdb.com/title/tt1552211/


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?