Přeskočit na hlavní obsah

You Should Have Left

Pandemie a uzavření kin udělalo hodně producentům a distributorům docela velkou čáru přes rozpočet a nevynechalo to i hororového guru Jasona Bluma a jeho Blumhouse Productions. Poté, co nakonec po krátké štaci v kinech pustil do oběhu Lov (který se nakonec dočkal uvedení o něco později i v tuzemských kinech) a horor Neviditelný, nakonec pustil místo do široké kinodistribuce na VoD platformy také další připravovaný horor You Should Have Left. Povedl se tenhle děsivý horor na motivy knižní předlohy s Kevinem Baconem v hlavní roli? 

Theo Conroy (Kevin Bacon) je úspěšný a finančně velmi dobře zaopatřený podnikatel, který žije poslední roky v ústraní. Jeho pověst totiž pošpinilo obvinění z vraždy své první manželky, která spáchala sebevraždu. I když byl soudem zproštěn viny, tahle událost se stala pevnou součástí jeho života. Nyní, o několik let později odjíždí se svojí současnou manželkou a dcerkou do moderního domu na venkově ve Walesu, kde spolu chtějí strávit společný čas než se kvůli práci na několik týdnů rozdělí. Dům, ve kterém bydlí má ovšem v okolí svou pověst...  

Tohle mohla být hodně velká paráda, bohužel není. A těch problémů co tenhle horor trápí je hned několik. V prvním bodě bych asi vyšvihl Amandu Seyfried, které sice část role jako namyšlená a sebestředná herečka jde naprosto skvěle, tu citlivou a s otevřeným srdcem starající se matku ji ovšem nežerete ani na moment. Prostě to v sobě nemá v druhé půli filmu to už ani nevypadá, že by se nějak měla snažit. Způsob, jakým je napsaná její postava tomu rozhodně nepomáhá. A když se celý film věnujete až na pár výjimek jen třem postavám a z toho jedna trestuhodně nefunguje, filmu to dost podráží nohy. 


Naneštěstí ale ne tolik, jako je samotná logika příběhu a vyprávění. Ano v závěru to vlastně vypadá hezky a působivě a celý příběh člověka s osobními traumaty které ohrožují nejenom jeho ale i jeho rodinu je sice fajn, v průběhu té hodiny a půl to ovšem moc smysl nedává a jeho chování je přinejmenším na pováženou. Jednotlivé motivy příběhu navíc nemají prostor na to se rozvinout a mít tak skutečný dopad na diváka, vše působí tak trochu zkratkovitě a nahodile od jednoho bodu k druhému. Divák si tak připadá jak kdyby procházel jmenný seznam bodů příběhu a jen odškrtával co se musí stát. Fakt, že by se s filmem (ostatně jako v případě Neviditelného) dalo hrát bingo hororových klišé a šablon je věc druhá. 

Je to docela škoda, protože na filmu není vše jen špatné. You Should Have Left totiž i přes své neduhy není vlastně úplně ztráta času a jako výplňovka na dlouhý večer u které nebudete muset zase tolik přemýšlet asi fungovat v rámci možností bude. Navíc Kevin Bacon je pořád sympaťák a i když mu scénář podkopává nohy, velké úseky filmu stojí hlavně na něm. Co je ovšem největší devízou filmu je samotná kamera a výprava. Sídlo, ve kterém se děj filmu převážně odehrává je působivé a způsob jakým si s ním hraje kamera Anguse Hudsona prostě baví. I když ani tento aspekt není bezchybný, v rámci těch 93 minut hned několikrát vykouzlil film tak sympatické záběry, že by mu člověk i nějaké ty nelogičnosti a šablonovitost odpustil 

 

Kolem a kolem je You Should Have Left vlastně svým způsobem skrz naskrz průměrná záležitost, která po sečtení všech pro a proti ničím vyloženě nenadchne a ničím vyloženě neurazí. Pár dobrých momentů, pár špatných a jinak jedeme podle klasické hororové šablony a režisér David Koepp sype jednu hororovou klasiku za druhou. Ke cti mu slouží to, že se téměř zřekl využívání jumpscares a budoval spíše děsivost skrze atmosféru a pomalou hru s divákem, není tam ovšem nic co by tenhle film vytrhlo z oblasti hororového spotřebního zboží, po kterém za půl roku nikdo ani neštěkne. Což je celkem škoda. 
Hororová rutina s Kevinem Baconem. You Should Have Left má sice místy hodně sympatickou kameru a charismatického představitele hlavní role, jinak je to ovšem soubor okoukaných žánrových prvků přesně podle klasických šablon. Je sice fajn, že se tvůrci rozhodli spíše než z každého rohu skákat na diváka budovat temnou a mrazivou atmosféru, jednotlivé prvky ale nemají dostatek prostoru na to aby měly nějaký dopad ve filmu tak není až na samotný závěr nic, co by stálo alespoň trochu za zmínku. Jasně, závěrečná rekapitulace je v rámci možností fajn, neospravedlňuje ovšem jinak trochu nelogický postup. Jako spotřební zboží pro fanoušky béčkových hororů asi fajn, jinak ale čistý průměr. 

You Should Have Left
Drama / Horor / Mysteriózní / Thriller

USA, 2020, 93 min

Režie: David Koepp
Předloha: Daniel Kehlmann (kniha)
Scénář: David Koepp
Kamera: Angus Hudson
Hudba: Geoff Zanelli
Hrají: Kevin Bacon, Amanda Seyfried, Lowri Ann Richards, Geoff Bell, Colin Blumenau, Avery Tiiu Essex, Eli Powers
Producenti: Jason Blum
Scénografie: Sophie Becher
Kostýmy: Susie Coulthard




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Joker

Jen málokterá komiksová postava je tak ikonická, jako jeden z nejznámějších záporáků z komiksového univerza Joker, který desítky let zatápí především Batmanovi. Na filmová plátna se tento psychopatický klaun dostal již v několika podobách, v aktuální novince Joker se na jeho zrod zkouší režisér Todd Phillips podívat z trochu jiného úhlu. A ať už si myslíte, že je v dnešní době už překomiksováno nebo ne, tenhle ten kousek by vám rozhodně neměl utéct. Veškerá ta šuškanda okolo filmu, jenž si odbyl premiéru na festivale v Benátkách má totiž svoje opodstatnění. Tohle totiž není váš běžný komiksový flák pro celou rodinu... 

Spravedlnost podle Spensera | Spenser Confidential

Na první březnový týden si Netflix nachystal další novinku, která budí pozornost diváků. Svůj nový film totiž pro Netflix natočil komerčně realtivně úspěšný rutinér Peter Berg a do hlavní role tentokrát opět sehnal Marka Wahlberga. Jedná se tak již o několikátou jejich spolupráci v řadě a minimálně to co doposud natočili, stálo vždy za to. Bude z toho i tentokrát úspěch? Producenti Netflixu by rozhodně byli rádi, kdyby se knižní postava z pera Roberta B. Parkera  dočkala dostatečné popularity, aby si tahle kriminálka vysloužila pokračování, po kterém film v závěru pokukuje. Spravedlnost podle Spensera to ovšem nebude mít jednoduché a záleží, kolik fanoušků si tahle knižní adaptace nakonec na platformě najde...