Přeskočit na hlavní obsah

Moon [79%]


http://www.csfd.cz/film/248829-moon/

V kinech ČR: 01.04.2010
Na DVD od: 06.09.2010

Příběh sci-fi snímku Moon pojednává o astronautovi Samovi, který je jediným členem těžební základny na měsíci, kde pracuje jako kontrola a údržba automatizovaného těžebního mechanismu. Jeho smlouva kterou podepsal na tři roky se blíží ke konci a tak se Sam těší, až se navrátí domů ke své ženě. Něco tu ale nehraje...


Moon je režijním debutem Duncana Jonese, syn slavného muzikanta Davida Bowieho. Díky ušpiněné surové stylizaci a mechanickým trikům tak vykouzlil v téhle digitální době něco, co tu hodně dlouho nebylo. Tahle psychická sonda, kdy člověk zjišťuje, že je sám sobě nepřítelem je na takovouto stylizaci jak dělaná a ten chlad a psychická deprese sálající z filmu je i pro běžného diváka zcela hmatatelným pojmem.

Celému tomu navíc vévodí sympatická One Man show v podání Sama Rockwella, který je až na palubní počítač ( skvěle zvolený hlas Kevina Spaceyho ) sám. Rozhodně se nejedná o moc pozitivní podívanou ale spíše o težkou psychickou sondu zabalenou do nekompromisně studeného hávu který až překvapivě dobře funguje.



Koktejl :
55 % One Man Show, v hlavní roli Sam Rockwell
25 % Ledově chladná atmosféra
10 % Měsíc
10 % Člověk sám sobě vlastním nepřítelem

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem? 

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to.