Přeskočit na hlavní obsah

The Mechanic [60%]


http://www.csfd.cz/film/254158-mechanic-the/

Simon West natočil v roce 1997 skvělý Con Air, nicméně od té doby jen paběrkuje s průměrnými filmy jako Tomb Rider a televizními seriály. Před nedávnem se však opět pustil do příprav několika projektů, které by ho mohly vrátit zase na výsluní. Jedním z nich je remake snímku z roku 1972, který u nás běžel pod názvem Mechanik zabiják, ve kterém si hlavní roli zahrál Charles Bronson.  Jeho aktualizovaná verze nabízí jednoho z posledních akčních herců ze staré školy, Jasona Stathama. Ten se živí jako mechanik, nájemný zabiják který za finanční obnosy zbavuje svět nepříjemných osob. Je elitním zabijákem společnosti a jeho práce bývají čisté a beze stop. To vše se ovšem zkomplikuje v momentě, kdy dostane za úkol odstranit svého dlouholetého přítele a mentora.



To vše se zkomplikuje v momentě, kdy po jeho vraždě, začne po vrahovi svého otce pátrat marnotratný syn v podání Bena Fostera. Mechanik rozhodně není ničím originální či převratný film, to je třeba říci hned na začátku. Kdo by to také od podobné látky čekal. Výhoda ovšem je, že Simon West má zkušenosti s akčním žánrem a tak pro něj tento žánr nebyl problémem. Mechanik je tak postaven na řemeslně slušné kameře která jen velmi dobře podporuje surovou a zběsilou akci, které film nabízí dostatek. I přes místy otravné záběry a úlety je obraz na velmi slušné úrovni.



Co se týče hereckých osobností, Jason Statham opět zabírá nejvíce prostoru svou naprosto typickou rolí badass drsňáka, který si nejde pro ránu daleko. Plní tak přesně to co od něj fanoušci chtějí, mlátí lidi, střílí zloduchy a tváří se při tom jako vždy ultradrsně. Na chvíli se tam mihne Donald Sutherland a značnou část filmu si pro sebe urve jeho filmový syn Ben Foster, který Stathamovi nezůstává nic dlužen.



The Mechanic je tak čistě řemeslně odvedenou prací, která ač nenabízí jediný prvek navíc, svojí práci odvádí dokonale trefně a bez sebemenších zádrhelů. Takhle dobře zvládnutých žánrovek se v dnešní době nevidí, zvláště s tak vyvedenou akcí. Jen škoda, že na snímek nedostal Simon West větší rozpočet, místy je to až nepěkně moc vidět.




Koktejl :
60 % Čistokrevná akce
20 % Rutina
20 % Jason Statham stokrát stejně

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to. 

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem?