Přeskočit na hlavní obsah

The Mechanic [60%]


http://www.csfd.cz/film/254158-mechanic-the/

Simon West natočil v roce 1997 skvělý Con Air, nicméně od té doby jen paběrkuje s průměrnými filmy jako Tomb Rider a televizními seriály. Před nedávnem se však opět pustil do příprav několika projektů, které by ho mohly vrátit zase na výsluní. Jedním z nich je remake snímku z roku 1972, který u nás běžel pod názvem Mechanik zabiják, ve kterém si hlavní roli zahrál Charles Bronson.  Jeho aktualizovaná verze nabízí jednoho z posledních akčních herců ze staré školy, Jasona Stathama. Ten se živí jako mechanik, nájemný zabiják který za finanční obnosy zbavuje svět nepříjemných osob. Je elitním zabijákem společnosti a jeho práce bývají čisté a beze stop. To vše se ovšem zkomplikuje v momentě, kdy dostane za úkol odstranit svého dlouholetého přítele a mentora.



To vše se zkomplikuje v momentě, kdy po jeho vraždě, začne po vrahovi svého otce pátrat marnotratný syn v podání Bena Fostera. Mechanik rozhodně není ničím originální či převratný film, to je třeba říci hned na začátku. Kdo by to také od podobné látky čekal. Výhoda ovšem je, že Simon West má zkušenosti s akčním žánrem a tak pro něj tento žánr nebyl problémem. Mechanik je tak postaven na řemeslně slušné kameře která jen velmi dobře podporuje surovou a zběsilou akci, které film nabízí dostatek. I přes místy otravné záběry a úlety je obraz na velmi slušné úrovni.



Co se týče hereckých osobností, Jason Statham opět zabírá nejvíce prostoru svou naprosto typickou rolí badass drsňáka, který si nejde pro ránu daleko. Plní tak přesně to co od něj fanoušci chtějí, mlátí lidi, střílí zloduchy a tváří se při tom jako vždy ultradrsně. Na chvíli se tam mihne Donald Sutherland a značnou část filmu si pro sebe urve jeho filmový syn Ben Foster, který Stathamovi nezůstává nic dlužen.



The Mechanic je tak čistě řemeslně odvedenou prací, která ač nenabízí jediný prvek navíc, svojí práci odvádí dokonale trefně a bez sebemenších zádrhelů. Takhle dobře zvládnutých žánrovek se v dnešní době nevidí, zvláště s tak vyvedenou akcí. Jen škoda, že na snímek nedostal Simon West větší rozpočet, místy je to až nepěkně moc vidět.




Koktejl :
60 % Čistokrevná akce
20 % Rutina
20 % Jason Statham stokrát stejně

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?