Přeskočit na hlavní obsah

The Mechanic [60%]


http://www.csfd.cz/film/254158-mechanic-the/

Simon West natočil v roce 1997 skvělý Con Air, nicméně od té doby jen paběrkuje s průměrnými filmy jako Tomb Rider a televizními seriály. Před nedávnem se však opět pustil do příprav několika projektů, které by ho mohly vrátit zase na výsluní. Jedním z nich je remake snímku z roku 1972, který u nás běžel pod názvem Mechanik zabiják, ve kterém si hlavní roli zahrál Charles Bronson.  Jeho aktualizovaná verze nabízí jednoho z posledních akčních herců ze staré školy, Jasona Stathama. Ten se živí jako mechanik, nájemný zabiják který za finanční obnosy zbavuje svět nepříjemných osob. Je elitním zabijákem společnosti a jeho práce bývají čisté a beze stop. To vše se ovšem zkomplikuje v momentě, kdy dostane za úkol odstranit svého dlouholetého přítele a mentora.



To vše se zkomplikuje v momentě, kdy po jeho vraždě, začne po vrahovi svého otce pátrat marnotratný syn v podání Bena Fostera. Mechanik rozhodně není ničím originální či převratný film, to je třeba říci hned na začátku. Kdo by to také od podobné látky čekal. Výhoda ovšem je, že Simon West má zkušenosti s akčním žánrem a tak pro něj tento žánr nebyl problémem. Mechanik je tak postaven na řemeslně slušné kameře která jen velmi dobře podporuje surovou a zběsilou akci, které film nabízí dostatek. I přes místy otravné záběry a úlety je obraz na velmi slušné úrovni.



Co se týče hereckých osobností, Jason Statham opět zabírá nejvíce prostoru svou naprosto typickou rolí badass drsňáka, který si nejde pro ránu daleko. Plní tak přesně to co od něj fanoušci chtějí, mlátí lidi, střílí zloduchy a tváří se při tom jako vždy ultradrsně. Na chvíli se tam mihne Donald Sutherland a značnou část filmu si pro sebe urve jeho filmový syn Ben Foster, který Stathamovi nezůstává nic dlužen.



The Mechanic je tak čistě řemeslně odvedenou prací, která ač nenabízí jediný prvek navíc, svojí práci odvádí dokonale trefně a bez sebemenších zádrhelů. Takhle dobře zvládnutých žánrovek se v dnešní době nevidí, zvláště s tak vyvedenou akcí. Jen škoda, že na snímek nedostal Simon West větší rozpočet, místy je to až nepěkně moc vidět.




Koktejl :
60 % Čistokrevná akce
20 % Rutina
20 % Jason Statham stokrát stejně

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Joker

Jen málokterá komiksová postava je tak ikonická, jako jeden z nejznámějších záporáků z komiksového univerza Joker, který desítky let zatápí především Batmanovi. Na filmová plátna se tento psychopatický klaun dostal již v několika podobách, v aktuální novince Joker se na jeho zrod zkouší režisér Todd Phillips podívat z trochu jiného úhlu. A ať už si myslíte, že je v dnešní době už překomiksováno nebo ne, tenhle ten kousek by vám rozhodně neměl utéct. Veškerá ta šuškanda okolo filmu, jenž si odbyl premiéru na festivale v Benátkách má totiž svoje opodstatnění. Tohle totiž není váš běžný komiksový flák pro celou rodinu... 

Tenkrát v Hollywoodu | Once Upon a Time in Hollywood

Quentin Tarantino se vrací do kin se svým devátým filmem. Hvězdami nabitý snímek Tenkrát v Hollywoodu se vydává do hlavního města amerického filmu v roce 1969, kdy byla na obzoru hrůzná událost, za kterou stál Charles Manson. Trochu jiný pohled na události ze skutečného světa se v další ódě na filmové klasiky let minulých pokusí Tarantino představit divákům se své skoro tříhodinové novince točící se okolo upadající kariéry velké filmové a televizní hvězdy... A vynést nějaký konečný verdikt nad jeho devátým filmem se ukázalo jako docela obtížný úkol.