Přeskočit na hlavní obsah

Zelený sršeň [50%]


http://www.csfd.cz/film/243455-zeleny-srsen/


V kinech ČR od:13.01.2011 
V kinech SR od:27.01.2011 


Michel Gondry je znám jako adorovaný tvůrce originálních filmů. I on se však stejně jako další osobití režiséři (Např. Darren Aronofsky) rozhodl svézt na vlně komiksových adaptací pro Hollywood. Zelený sršeň, je sice adaptací stejnojmenného rozhlasového seriálu, podle kterého teprve vznikl komiks, nicméně v rámci estetiky a stylu se drží hranic stanovených typickým vzorcem pro komiksový film. Tedy nezbedný syn se po ztrátě otce odebere k výčitkám svědomí a rozhodne se něco udělat se svým životem.



To něco je vydávání se za maskovaného zloducha potírající zločinnou konkurenci za doprovodu bývalého sluhy jeho zemřivšího otce. Ten nemá nadání jen pro tvorbu výborné ranní kávy, ale i pro tvorbu super silných ozbrojených aut v šibeničním limitu. Celou tuto idylku však naruší jeden mafiánský vůdce s krizí identity, který se rozhodne v rámci podpory znovuzvolení senátora eliminovat Zeleného sršně, který by to mohl ohrozit.



Zelený sršeň je prvním předvojem letošního komiksového nášupu ve formě hned několika komiksových adaptací na filmové plátno. Tato adaptace, ačkoliv lákala na zajímavou osobu na režisérské stoličce, celkem nezvyklé obsazení a stylovou akci. Problém je, že i když to vše působí poměrně zajímavě na ploše několika minut ve formě traileru, v celovečerní formě se to rozmělní na nepříliš zajímavou podívanou, podloženou pár zábavnými akčními scénami a to je vše.



Sršeň je nepříliš zábavnou, celkem sterilní a až na pár akčních scén ve slušném hávu poměrně nudnou, dvouhodinovou adaptací, která nemá potenciál příliš pobavit nezainteresované jedince. Zvláště v over the top finále. Co ovšem trápí film nejvíce je těžce nevýrazný záporák v podání Christopha Waltze. Ten i přes očividnou snahu nedostává tolik prostoru, aby jeho postava hrála nějakou důležitější roli. Celkově tedy těžký průměr s trochou zábavného koření.    



Koktejl :
30 % Nuda
30 % Nevýraznost
30 % Snaha o něco co tam prostě není
10 % Pár zajímavých scén

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Joker

Jen málokterá komiksová postava je tak ikonická, jako jeden z nejznámějších záporáků z komiksového univerza Joker, který desítky let zatápí především Batmanovi. Na filmová plátna se tento psychopatický klaun dostal již v několika podobách, v aktuální novince Joker se na jeho zrod zkouší režisér Todd Phillips podívat z trochu jiného úhlu. A ať už si myslíte, že je v dnešní době už překomiksováno nebo ne, tenhle ten kousek by vám rozhodně neměl utéct. Veškerá ta šuškanda okolo filmu, jenž si odbyl premiéru na festivale v Benátkách má totiž svoje opodstatnění. Tohle totiž není váš běžný komiksový flák pro celou rodinu... 

Tenkrát v Hollywoodu | Once Upon a Time in Hollywood

Quentin Tarantino se vrací do kin se svým devátým filmem. Hvězdami nabitý snímek Tenkrát v Hollywoodu se vydává do hlavního města amerického filmu v roce 1969, kdy byla na obzoru hrůzná událost, za kterou stál Charles Manson. Trochu jiný pohled na události ze skutečného světa se v další ódě na filmové klasiky let minulých pokusí Tarantino představit divákům se své skoro tříhodinové novince točící se okolo upadající kariéry velké filmové a televizní hvězdy... A vynést nějaký konečný verdikt nad jeho devátým filmem se ukázalo jako docela obtížný úkol.