Přeskočit na hlavní obsah

Zelený sršeň [50%]


http://www.csfd.cz/film/243455-zeleny-srsen/


V kinech ČR od:13.01.2011 
V kinech SR od:27.01.2011 


Michel Gondry je znám jako adorovaný tvůrce originálních filmů. I on se však stejně jako další osobití režiséři (Např. Darren Aronofsky) rozhodl svézt na vlně komiksových adaptací pro Hollywood. Zelený sršeň, je sice adaptací stejnojmenného rozhlasového seriálu, podle kterého teprve vznikl komiks, nicméně v rámci estetiky a stylu se drží hranic stanovených typickým vzorcem pro komiksový film. Tedy nezbedný syn se po ztrátě otce odebere k výčitkám svědomí a rozhodne se něco udělat se svým životem.



To něco je vydávání se za maskovaného zloducha potírající zločinnou konkurenci za doprovodu bývalého sluhy jeho zemřivšího otce. Ten nemá nadání jen pro tvorbu výborné ranní kávy, ale i pro tvorbu super silných ozbrojených aut v šibeničním limitu. Celou tuto idylku však naruší jeden mafiánský vůdce s krizí identity, který se rozhodne v rámci podpory znovuzvolení senátora eliminovat Zeleného sršně, který by to mohl ohrozit.



Zelený sršeň je prvním předvojem letošního komiksového nášupu ve formě hned několika komiksových adaptací na filmové plátno. Tato adaptace, ačkoliv lákala na zajímavou osobu na režisérské stoličce, celkem nezvyklé obsazení a stylovou akci. Problém je, že i když to vše působí poměrně zajímavě na ploše několika minut ve formě traileru, v celovečerní formě se to rozmělní na nepříliš zajímavou podívanou, podloženou pár zábavnými akčními scénami a to je vše.



Sršeň je nepříliš zábavnou, celkem sterilní a až na pár akčních scén ve slušném hávu poměrně nudnou, dvouhodinovou adaptací, která nemá potenciál příliš pobavit nezainteresované jedince. Zvláště v over the top finále. Co ovšem trápí film nejvíce je těžce nevýrazný záporák v podání Christopha Waltze. Ten i přes očividnou snahu nedostává tolik prostoru, aby jeho postava hrála nějakou důležitější roli. Celkově tedy těžký průměr s trochou zábavného koření.    



Koktejl :
30 % Nuda
30 % Nevýraznost
30 % Snaha o něco co tam prostě není
10 % Pár zajímavých scén

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem? 

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to.