Přeskočit na hlavní obsah

Voda pro slony | Water for Elephants [60%]








V kinech ČR od:12.05.2011 
V kinech SR od:12.05.2011 

Francis Lawrence před nějakým časem divákům předvedl vydařenou komiksovou podívanou Constantine s Keanu Reevesem v hlavní roli. Poté se vydal na sklonek lidského pokolení spolu s Willem Smithem ve snímku Já, Legenda. Od té doby uplynul už nějaký čas a tak se vrací do kin s knižní adaptací Voda pro slony, ve kterém se poněkud odchýlil od svého rozsahu témat. Romantické drama nabídne v hlavní rolích Reese Witherspoon a Roberta Pattinsona, stačí to pro zajímavost filmu?


Rád bych řekl, že ano. Snímek Voda pro slony je založený na fiktivním příběhu jedné z největších cirkusových katastrof, která  cirkusové historii kdy stala. Na jedno ze současných představení přichází pozdě téměř stoletý Jacob Jankowski. Když se mu pořadatelé snaží pomoci, zjišťují z jeho vyprávění, že byl u Cirkusu Benzini Brothers zrovna v době, kdy se tato tragédie stala. Díky jeho vyprávění se tak divákům rozkrývá celý jeho příběh od samotného začátku. Tehdy se díky nehodě jeho rodičů a problémům s penězi vydává na útěk ze života, když naráží na vlak cirkusu...


A tady začínají ty hlavní problémy. Nechtěl sem být předem zaujatý vůči představiteli hlavní role, nicméně již v těchto momentech jsem měl v některých momentech problém mu jeho postavu uvěřit. Když se potom přidá ještě Reese Witherspoon, která má přidat romantické jiskření mezi těmito dvěma, je o problém zaděláno. Jistě v rámci možností to funguje, nicméně tu nehynoucí touhu tam prostě divák nemá šanci dohledat. Co se však týče třetího prvku milostného trojúhelníku, principála cirkusu v podání Christopha Waltze, tam je situace diametrálně odlišná. Ve scénách kdy se objeví na plátně, nemá problém přehrát kohokoliv a jeho charakter který ladně střídá metodu cukru a biče mu věříte od začátku do konce. Jeho charisma je cítit na každém centimetru a nebýt jeho násilnické výbušné povahy, myslím, že mu diváci budou fandit daleko více než průhlednému hlavnímu hrdinovi, který sice v některých scénách působí věrohodně, nicméně ve scénách dalších těžce zklamává. To je nejvíce vidět na scéně kdy jde potlučený se vztekem zpět do cirkusu udělat něco moc zlého. Tu macho povahu jsem mu nevěřil zatím nikde a zde to působí až komicky. Nemohl jsem si pomoci. 


Co se týče zpracování, snímek nabízí slabší nadprůměr, kdy rozmáchlé scény v klidu navozují kýženou atmosféru kočovných umělců a stylově reflektují naděje a nadšení hlavní postavy, když z nich při stavbě mohutného stanu sálá ta pozitivní energie něčeho nového neprozkoumaného. V této věci snímek funguje na jedničku, i když obrazová stylizace pomocí barevných filtrů trochu za hranici běžného standardu by dle mého názoru neuškodila.  Navíc celý snímek je podkreslen působivou hudbou Johna Newtona Howarda, který opět předvádí, proč je jedním z největších jmen současného Hollywoodu. Hravá kombinace dobové muziky s klasickou orchestrální muzikou funguje skvěle a místy drží celý snímek pohromadě.


V konečném důsledku tak snímek tratí hlavně díky nepřílišné uvěřitelnosti hlavní milostné dvojice, avšak nabízí stylovou dobovou podívanou z cirkusového prostředí, která stíhá hrát i na emoce i na okouzlení diváka. I přes chyby které se ve snímku vyskytují však nabízí poměrně slušnou podívanou, které sice neurazí, nicméně ani moc nenadchne. Což je možná právě největší škoda, neboť se jedná o zahozenou příležitost. Já ostatně čekal daleko více. 

Voda pro slony je stylovou dobovou podívanou z prostředí cirkusové manéže, na které se na pozadí jedné z největších cirkusových katastrof odehrává zhoubný milostný trojúhelník. Francis Lawrence natočil lehce nadprůměrný snímek který řemeslně funguje na výbornou, je podkreslen vydařenou hudbou ze pera Jamese Newtona Howarda nicméně selhává v hlavním prvku snímku, nepřesvědčivé milostné dvojici. Co naplat, že Christoph Waltz je ve své roli sadistického principála skvělý, když strhne na sebe celý film a zbytek tak působí jen jako pozadí jeho pádu.   
PS. Robert Pattinson v tomto snímku jede za Tým Jacob !  




Koktejl :
30 % Slušná atmosféra
30 % Skvělá hudba
20 % Bezkrevná hlavní milostná dvojice
20 % Christoph Waltz

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to. 

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem?