Přeskočit na hlavní obsah

Červená Karkulka | Red Riding Hood [25%]


http://www.csfd.cz/film/283223-cervena-karkulka/


Na DVD od:10.08.2011 
Na Blu-ray od:10.08.2011 


Drama / Thriller
USA, 2011, 100 min


Byla nebyla jedna pohádka, kterou znaly téměř všechny malé děti i jejich odrostlejší kolegové. Znali ji i jejich rodiče, jelikož se jednalo o jednu z klasických pohádek. Tu jednou dostal chrabrý bohatýr z království v Hollywoodu geniální nápad. Přizval si režisérku, která dala světu první díl fenoménu zvaného Stmívání, a rozhodl se udělat dospělejší verzi této pohádky, která se bude stylově odvíjet právě od tohoto mytologicky bohatého a emočně dokonalého Stmívání. Bohatýr si totiž řekl, že pokud tohle letí, sveze se na úspěchu a vydělá na tom nějaké zlaťáky. O ty tu jde především. Toliko k humorné vložce na začátek, u zbytku filmu si ho moc neužijete.


Červená Karkulka žije ve vesnici kterou před lety sužovaly nájezdy vlkodlaka. Dlouhých několik let už je ovšem klid a tak občané žijí spokojeně dál. Karkulka má už od dětství slabost pro místního krasavce a když se do příběhu dostáváme, plánuje s ním utéct z města.  To ovšem zhatí nemilá zpráva z vesnice. Vlkodlak opět zaútočil a odnesla to karkulky sestra. Muži z vesnice se rozhodnou pro pomstu a vydávají se do hnízda té bestie s jasným cílem ji zabít, zatímco Karkulka zjišťuje, že má naplánovanou svatbu s krasavcem číslo dvě. Toho ovšem chce pro Karkulku hlavně její matka, Karkulka samotná má oči jen pro krasavce číslo jedna a pořád v hlavě uvažuje o útěku. Ten však zhatí samozvaný inkvizitor, kněz kterého pozval do vesnice jeden z místních, aby zatočil s vlkodlačí hrozbou.


Ten inkvizitor byl papírově jedna z mála nadějí na něco záživného ve filmu. Bohužel ani tak se nestalo. Bitevní kněz s tváří Garyho Oldmana má sice místy celkem slušný projev ale celkově to vypadá jako by si tento ověřený herec záporáků vybral svoji slabší chvilku.  Ani ten totiž v záplavě bezkrevného příběhu nemá moc co nabídnout. První problém bych hledal ve scénáři. Ono totiž když většinu postavíte na tom, aby to vypadalo jako Stmívání, bude s tím trochu potíž. Možná právě kvůli tomu, že první film byl celkem tupá nuda, která uspěla hlavně u dívek určitého věkového rozmezí. A nemyslím si, že by zrovna Karkulka byla pro ně. Jistě, je tu krasavec číslo jedna, který svůj účes a celý herecký projev notně inspiroval u svého protějšku z konkurenčního snímku. Jediná výhoda je, že není až tak gumový, takže nemáte chuť mu zapíchnout v půlce filmu vidličku mezi oči.


Co se týče zbytku, kopíruje se tu téměř všechno. Dokonce si tu Billy Burke, zahraje taktéž otce hlavní hrdinky, který si čas od času přihne. To tu vytváří poměrně zajímavou paralelu, nicméně jedeme dál. Ono to totiž s tou plochostí a sterilitou postav je daleko horší než by se mohlo zdát. Už dlouho se mi nestalo, že bych měl při sledování filmu potřebu udělat něco násilného hlavní herecké postavě. Nejde o sympatie, Amanda Seyfried je poměrně sympatická, alespoň pro někoho určitě, nicméně její projev coby nebojácné Karkulky co má větší koule než polovina mužů ve vesnici mě otravoval od začátku do konce. Nehledě na záplavu nemastných neslaných výkonů ostatních, tedy sterilujeme opět po vzoru koho jiného než Stmívání.


A to je právě ten problém. Režisérka si očividně usmyslela, že pokud tenhle styl o ničem zafungoval jednou skvěle, proč by ho nešlo ždímat do nekonečna. Ten kdo při tom trpí je ovšem divák. Když by totiž vypadal záživněji i záznam obědu německých turistů v motorestu, někde je něco šeredně špatně. Jak říká jedno přísloví, Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Bohužel se to sem až trestuhodně hodí.


V celkovém shrnutí se tak hledá na Červené Karkulce něco pozitivního opravdu velmi těžko. Jedná se totiž o naprosto nudnou variaci na nudnou podívanou podloženou známou pohádkou, na kterou je tu asi 5x odkázáno a tím veškerá podobnost končí. Navíc je to nudně a sterilně zpracované s opravdu notnou inspirací u snímku Stmívání, a to ať již motivy, tak vzhledem a projevem postav.

Byla jednou jedna Červená Karkulka a ta neměla téměř nic společného s předlohou. Jednalo se totiž o lacinou napodobeninu rádoby romantického fenoménu o lidech a ne zrovna lidských bytostech, vyobrazených jako gumoví teenageři. Film Červená Karkulka je totiž psána přesně na míru nenáročného filmu pro masy, která ovšem končí jako hloupý sled nelogických chování postav, nepravděpodobných situací a "skvělých" hereckých projevů. Uff.


Hodnocení
25%




Koktejl :
20 % Příliš digitální vlkodlak
20 % Tupost a sterilita 
20 % Ještě jednou tupost a ještě větší sterilita
40 % Stmívání (Twilight saga )

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Chicagský tribunál | The Trial of the Chicago 7

Díky opět se zpřísňujícím opatřením a všeobecné situaci nejenom ve filmovém průmyslu je osud očekávaných filmových hitů zatím neznámý. Velké letní filmy se odsouvaly prvně na podzim, poté na příští rok s nadějí, že situace se dramaticky zlepší. Není to ovšem problém jen velkých blockbusterů ale také umělecky hodnotnějších filmů, které pomýšlejí na nějaké to ocenění začátkem příštího roku. Jedním z takových byl i hvězdně obsazený příběh na motivy skutečných událostí z tvůrčí dílny Aarona Sorkina Chicagský tribunál , který od Paramountu v červnu koupil Netflix aby jej v půlce října nabídly svým předplatitelům. A byl to od nich zatraceně dobrý tah...