Přeskočit na hlavní obsah

Blitz [55%]


http://www.csfd.cz/film/265655-blitz/


Thriller
Velká Británie, 2011, 97 min

Hudba:

 Ilan Eshkeri


Jason Statham má v posledních letech celkem formu. Ačkoliv akčnímu žánru moc přízeň diváků v kinech v současné době není moc nakloněna, jemu se daří celkem poctivě servírovat minimálně jeden akční zářez do kin ročně. Co se kvalit týče, je to trochu diskutabilní, nicméně ze současných akčních hvězd se činí asi nejvíce. A co si budeme povídat, jeho filmy sází hlavně na jeho charisma, jeho muskulaturu a osobní souboje. Po Hollywoodské štaci se ale Statham vrací ke svým základům do Anglie se svým novým snímkem Blitz. 


Nekompromisní policista Tom Brant je v krizi. Trpí syndromem vyhoření a navíc jeho poslední zásah proti trojici ozbrojených lupičů nedopadl zrovna nejlépe. Jeho jméno si vzala média na paškál a jeho nadřízený z toho není úplně nadšený. Jako by toho nebylo málo, v okolí začíná řádit sériový vrah policistů, který si říká Blitz. Pro Branta se stává případ osobním, neboť mezi jedním ze zavražděných je jeho kolega a blízký přítel. To však ještě netuší, že i on sám se stává jedním z dalších cílů šíleného psychopata.



Blitz rozhodně není podobný snímkům ve kterých Jason Statham začínal. Na pozici režiséra totiž chybí výraznější tvůrčí osobnost jakou byl například Guy Ritchie. Ani se nejedná o jednu z kopií Kurýra, na to tu je zase málo akce. Zásadním problémem Blitze je totiž fakt, že snímek sám neví čím by chtěl být. Jestli sarkastickým pohledem na vyšetřování sériového vraha, slušných hlášek je tu na to dost, nebo silně atmosferickým psychothrillerem. Ani jedna poloha totiž není stoprocentní. Bohužel ani padesátiprocentní.



Elliott Lester se totiž rozhodl spíše než sázet na originalitu využívat ověřené postupy a zaběhlý moderní vizuální styl. Jistě, vypadá to celkem k světu ale to je tak vše. Spíše než něčím zvláštním to působí poněkud zbytečným dojmem. Další problém je v postavě hlavního záporáka, kterého Luke Evans ztvárnil tak přesvědčivě asi jako kdyby ho hrál někdo z ansámblu Ordinace v růžové zahradě. Zase ovšem na druhou stranu spojení hudebního žánru Drum and Bass s akčními sekvencemi vyšlo na jedničku. Škoda jen, že tu té akce moc není.



V celku tak Blitz není úplným zklamáním, nicméně žádná sláva to také není. Pěkný vizuál, slušná kombinace hudby s akčními sekvencemi a možná až trochu moc velké omezení akčních scén. Kdyby se tvůrci nebáli do té akce jít o něco více, hned by to byl veselejší pohled. Problém ovšem je, že pak už by úděsná topornost hlavní záporné postavy byla do očí bijící. Už jen kvůli těm trefným hláškám stojí ale Blitz za to.

Jason Statham alias Jason Statham. Další z řady podobných filmů tohoto charismatického bijce se snaží držet možná až příliš při zemi. Thrillerové zápletce o vrahovi policistů by slušelo více akce a šikovnější výběr hlavní záporné postavy. A vlastně i zručnější člověk za kamerou. Tahle snaha o to jít s trendy sice celkem vyšla ale na větvi z toho rozhodně nebudete. Díky úsměvným dialogům a slušným hláškám však Blitz za vaši hodinku a půl stojí. 

 Hodnocení
55%





Koktejl :
30 % Jason Statham
30 % Sázka na jistotu
25 % Slušné hlášky
15 % Topornost hlavního záporáka


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to. 

Blade Runner 2049 [85%]

Jeden z největších filmových kultů posledních desetiletí hlásí návrat. Sci-fi Blade Runner Ridleyho Scotta se dočkalo přímého následovníka od jednoho z nejvelebenějších režisérů současnosti, které včerejším dnem vstoupilo do českých a slovenských kin. Pro velkou část publika se jedná dokonce o filmovou událost podzimu (ne-li celého roku). Očekávání byla veliká, nicméně už ze začátku je potřeba říct jednu věc. Blade Runner 2049 je filmová pecka, kterou si nebudete chtít nechat ujít, ať už jste fanoušci originálu, či nikoliv.