Přeskočit na hlavní obsah

Ženy sobě | Bridesmaids [45%]


http://www.csfd.cz/film/280389-zeny-sobe/


Komedie
USA, 2011, 125 min

Režie:

 Paul Feig


Judd Apatow je považovaný posledních pár let za jednoho z nejpřednějších producentů hollywoodských komedií posledních let. Opravdový hit už ale pár let neměl a tak se pokusil trochu přiživit na úspěchu Pařby ve Vegas. Do kin se tak dostává snímek Ženy sobě, který si z nedávného hitu vypůjčuje poměrně mnoho. Tentokrát jsou ovšem u kormidla ženy a místo na rozlučku se svobodou, se podíváme na všechny akce se svatbou spojené. Vítejte ve světě družiček. 


Annie má krizi. Její život je v troskách. Jediným člověkem, který ji drží nad vodou je její kamarádka Lillian. Tu ovšem požádá její přítel o ruku. Spolu s jejími dalšími kamarádkami tak musí Annie uspořádat rozlučku se svobodou pro Lillian. Všechno ale nebude tak jednoduché pro hlavní hrdinku, neboť na její místo nejlepší kamarádky se tlačí Lillianina nová kamarádka Helen. Navíc se jí postupně hroutí nejen milostný život, ale i veškeré předsvatební akce které plánuje, končí fiaskem. Nejen díky tomu se tak dvě nejlepší kamarádky začínají odcizovat.



Jeden z komediálních hitů v kinech za letošní léto, se moc nesnaží skrýt notnou dávku inspirace v Pařbě ve Vegas. Bohužel , některé scény, stejně jako typy postav jsou převzaté až trestuhodně. Ať už co se týče formální stránky, nebo příběhové. To by ovšem nebyl ten největší problém, potud je snímek stále ještě fajn. Problémy totiž nastávají, když snímek nechrlí zrovna jednu z over the top scének a snaží se hrát na vážnější linku, což mu ale vůbec nejde. Celé to v praxi vypadá asi tak, že je zde pár vtipných scének, které vyplňuje těžce nezáživná vata. Tu naštěstí trochu zvedají seriáloví Chris O'Dowd a Jon Hamm.



Základní problém je tak kromě kopírovaní postupů těžká nezajímavost. Je to možná jen mnou, že jsem film nepochopil, nicméně těch pár v celku vtipných momentů mi na 125 minut nestačí. Další z problémů, které jsou tentokrát již čistě osobní, jsou zaprvé pro mě těžce nesympatická Maya Rudolph, zadruhé oblíbená hudební vložka na konci snímku. Ne že by mi to u některých snímků vadilo, tady ovšem mě to donutilo přemýšlet, co je špatně. Na závěr navíc diváci dostanou i přídavek, který má suplovat slideshow fotek z Pařby, ve formě home videa jedné z dam.



Za mě tedy tato dámská taškařice nefunguje. Neřekl bych, že to je tím, že jsem nekompatibilní se snímkem, spíše však faktem, že Ženy sobě jsou čistě jen dámská variace na něco, co tu už bylo, hrající na svéráznější notu. Kirsten Wiig coby hlavní smolařka je sice poměrně fajn ale ve zbytku filmu se utopí, stejně jako veškeré dobré nápady které mohl scénář skrývat. Prostě a jednoduše čistě průměrný, celkem nezajímavý snímek, který své ambice nenaplňuje ani z daleka.

Annie je smolařka, které se rozpadá život. Jediná její kamarádka Lillian navíc plánuje svatbu a vybrala si svoji nejlepší kamarádku, aby pro ni uspořádala večírek na rozloučenou. Ten místo aby kamarádky sblížil, prohloubí mezi nimi propast. Ženy sobě jsou vcelku nezajímavá běžná komedie, která sice nabízí humor hrubějšího a nechutnějšího rázu, ovšem rozpouští jej ve vodách nezajímavosti a přehnaných klišé. Snaha o napodobení formy Pařby ve Vegas pro ženské publikum je tu více než očividná, nicméně se těžce míjí účinkem. 

 Hodnocení
45%





Koktejl :
50 % Nuda
30 % Pařba ve Vegas
10 % Občasné světlé chvilky
10 % Momenty za hranicí vkusu

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to. 

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem?