Přeskočit na hlavní obsah

Wrong [65%]

Wrong

http://www.csfd.cz/film/307513-wrong/
http://www.imdb.com/title/tt1901040/

Komedie / Drama
USA, 2012, 94 min

Režie: Quentin Dupieux
Scénář: Quentin Dupieux
Kamera: Quentin Dupieux
Hrají: William Fichtner, Jack Plotnick, Steve Little, Eric Judor, Alexis Dziena




Quentin Dupieux je poměrně hodně osobitým filmařem. Jeho poslední snímek Rubber se dokonce dostal i na některé tuzemské filmové festivaly pod názvem Guma. Snímek, kde hlavního zabijáka hraje pneumatika je záležitostí sama pro sebe. Loni přišel tento francouzský režisér s další záležitostí, pojmenovanou jednoduše Wrong. Je to podobný úlet i tentokrát?



Dolph Springer se nemůže zbavit problému. Poté co ráno vstal, zjišťuje, že jeho pes zmizel. I přes veškerou snahu svého čtyřnohého mazlíčka Paula najít, se mu to nedaří. Nemůže to jen tak nechat a tak se vydává pátrat po něm po okolí. Zdánlivě obyčejná příhoda se ale mění v téměř nesplnitelný úkol, který nemá dopad jen na psychický stav Dolpha, ale také jeho okolí. Během svého pátrání totiž stíhá drasticky zasahovat do životů druhých.  


Ono, čekat normální snímek od člověka, který ve svém předešlém filmu nechal vraždit pneumatiku a svůj nový snímek otevírá záběrem na hasiče vykonávajícího potřebu uprostřed silnice, by bylo asi hodně naivní. Zase ale na druhou stranu, nesourodý blábol může udělat kde kdo. To ovšem není jeho případ. Stejně jako u předešlého snímku, i tentokrát na ploše hodiny a půl nabízí francouzský tvůrce řemeslně vyšperkované filmové cvičení, které vás nenecháv klidu.   

Wrong totiž dělá ze sledování snímku zajímavou zkušenost, protože divák jednoduše čeká, s čím snímek přijde. Každou minutu, každou sekvenci. V realitě snímku totiž neplatí žádná pravidla a jediné, čeho si můžete být jistí je to, že si nemůžete být jistí ničím. Není to ovšem nějak výrazně ulítlé jako Rubber, spíše se zde prostor narušuje skrze malé detaily a narušování ustálených konceptů a šablon. Nejlepší na tom však je, že i pokud přistoupíte na režisérovu hru, budete od snímku očekávat nějaký zvrácený twist, divné chování postavy nebo další sekvenci uplně mimo, stejně to čekat nebudete a uvědomíte si to až se tak stane. 

Ve výsledku tak tenhle počin asi nebude sedět jen tak někomu. Přecijen nic zde není ani zdánlivě normální a celé by se to dalo označit za artový úlet. Ať už se však na jeho vlnu naladíte či nikoliv, originalitu a zajímavost snímku to neovlivní. Musím tak přiznat, že i přesto, že jsem většinu snímku jen kroutil hlavou a přemýšlel, na jaké droze tvůrce tohoto snímku ujížděl v době psaní a natáčení filmu, nakonec jsem si uvědomil, že jsem se nenudil a místy i bavil. Což je lepší vizitka, než má značná část "normálních" filmů. 


There's something seriously wrong with this one. Dupieux a jeho další zářez na poli filmového WTF. Artová hodinka a půl solidní vizuální stránky, která je naplněná stejně jako příběh detaily, které jinde neuvidíte a Williamem Fichtnerem, který hraje asiata. Je potřeba říkat více? Ano, ten film je divný, je úchylný a je s ním hned několik věcí v nepořádku, nicméně s čistým svědomím nemohu říct, že jsem se nudil. Dokonce mě nápaditost autora donutila se nad některými elementy příběhu přihlouple usmívat. 

 Hodnocení: 65%

Koktejl: 
100% Šílenost

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Avengers: Endgame

Největší filmová událost posledních let je tady. Završení plánů Marvelu, které začaly v roce 2008 a zároveň také rozuzlení příběhu, který přesně před rokem přišel do kin v Avengers: Infinity War. Ano, Avengers: Endgame dnešním dnem vstupuje do českých a slovenských kin a s ním také konec jedné éry. Je nad slunce jasné, že film samotný bude událost srovnatelná snad jen se závěry těch největších filmových sérií historie. Jak se ale Marvelu podařilo uzavřít celé ty roky budování a dospěl celý ten propojený příběh na pozadí do zaslouženě povedeného konce?

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room. Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku Wind River z minulého roku?

Složka 64 | Journal 64

Severské kriminálky se těší dlouhodobé oblibě a to ať již se jedná o knižní nebo filmové počiny. O sérii Oddělení Q od Jussi Adler-Olsena to platí dvojnásob. Knižní předlohy už několikátý rok patří mezi žánrové bestsellery a série jejich filmových adaptací zraje s každým dílem. Nyní se do kin vydává již čtvrté pokračování s názvem Složka 64, které se s poměrně aktuálním tématem pokusí navázat na úspěchy dílů předešlých. A pokud vám tahle série doposud unikala, není lepší čas tento nedostatek napravit.