Přeskočit na hlavní obsah

Wrong [65%]

Wrong

http://www.csfd.cz/film/307513-wrong/
http://www.imdb.com/title/tt1901040/

Komedie / Drama
USA, 2012, 94 min

Režie: Quentin Dupieux
Scénář: Quentin Dupieux
Kamera: Quentin Dupieux
Hrají: William Fichtner, Jack Plotnick, Steve Little, Eric Judor, Alexis Dziena




Quentin Dupieux je poměrně hodně osobitým filmařem. Jeho poslední snímek Rubber se dokonce dostal i na některé tuzemské filmové festivaly pod názvem Guma. Snímek, kde hlavního zabijáka hraje pneumatika je záležitostí sama pro sebe. Loni přišel tento francouzský režisér s další záležitostí, pojmenovanou jednoduše Wrong. Je to podobný úlet i tentokrát?



Dolph Springer se nemůže zbavit problému. Poté co ráno vstal, zjišťuje, že jeho pes zmizel. I přes veškerou snahu svého čtyřnohého mazlíčka Paula najít, se mu to nedaří. Nemůže to jen tak nechat a tak se vydává pátrat po něm po okolí. Zdánlivě obyčejná příhoda se ale mění v téměř nesplnitelný úkol, který nemá dopad jen na psychický stav Dolpha, ale také jeho okolí. Během svého pátrání totiž stíhá drasticky zasahovat do životů druhých.  


Ono, čekat normální snímek od člověka, který ve svém předešlém filmu nechal vraždit pneumatiku a svůj nový snímek otevírá záběrem na hasiče vykonávajícího potřebu uprostřed silnice, by bylo asi hodně naivní. Zase ale na druhou stranu, nesourodý blábol může udělat kde kdo. To ovšem není jeho případ. Stejně jako u předešlého snímku, i tentokrát na ploše hodiny a půl nabízí francouzský tvůrce řemeslně vyšperkované filmové cvičení, které vás nenecháv klidu.   

Wrong totiž dělá ze sledování snímku zajímavou zkušenost, protože divák jednoduše čeká, s čím snímek přijde. Každou minutu, každou sekvenci. V realitě snímku totiž neplatí žádná pravidla a jediné, čeho si můžete být jistí je to, že si nemůžete být jistí ničím. Není to ovšem nějak výrazně ulítlé jako Rubber, spíše se zde prostor narušuje skrze malé detaily a narušování ustálených konceptů a šablon. Nejlepší na tom však je, že i pokud přistoupíte na režisérovu hru, budete od snímku očekávat nějaký zvrácený twist, divné chování postavy nebo další sekvenci uplně mimo, stejně to čekat nebudete a uvědomíte si to až se tak stane. 

Ve výsledku tak tenhle počin asi nebude sedět jen tak někomu. Přecijen nic zde není ani zdánlivě normální a celé by se to dalo označit za artový úlet. Ať už se však na jeho vlnu naladíte či nikoliv, originalitu a zajímavost snímku to neovlivní. Musím tak přiznat, že i přesto, že jsem většinu snímku jen kroutil hlavou a přemýšlel, na jaké droze tvůrce tohoto snímku ujížděl v době psaní a natáčení filmu, nakonec jsem si uvědomil, že jsem se nenudil a místy i bavil. Což je lepší vizitka, než má značná část "normálních" filmů. 


There's something seriously wrong with this one. Dupieux a jeho další zářez na poli filmového WTF. Artová hodinka a půl solidní vizuální stránky, která je naplněná stejně jako příběh detaily, které jinde neuvidíte a Williamem Fichtnerem, který hraje asiata. Je potřeba říkat více? Ano, ten film je divný, je úchylný a je s ním hned několik věcí v nepořádku, nicméně s čistým svědomím nemohu říct, že jsem se nudil. Dokonce mě nápaditost autora donutila se nad některými elementy příběhu přihlouple usmívat. 

 Hodnocení: 65%

Koktejl: 
100% Šílenost

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to. 

Blade Runner 2049 [85%]

Jeden z největších filmových kultů posledních desetiletí hlásí návrat. Sci-fi Blade Runner Ridleyho Scotta se dočkalo přímého následovníka od jednoho z nejvelebenějších režisérů současnosti, které včerejším dnem vstoupilo do českých a slovenských kin. Pro velkou část publika se jedná dokonce o filmovou událost podzimu (ne-li celého roku). Očekávání byla veliká, nicméně už ze začátku je potřeba říct jednu věc. Blade Runner 2049 je filmová pecka, kterou si nebudete chtít nechat ujít, ať už jste fanoušci originálu, či nikoliv.