Přeskočit na hlavní obsah

Oldboy [50%]

Předělávky to nemají lehké. Většina diváků na ně kouká skrze prsty a zavděčit se jimi je jednoduše náročnější jak s normální novou látkou. I tak jsou ale věcí poměrně častou a bylo jen otázkou času, kdy se svojí amerikanizované verze dočká korejská kultovní klasika Oldboy. Nicméně na začátek tohoto článku by se slušelo říci, že si na ni právě ještě počkáme. Nový Oldboy je totiž jen prachsprostou zbytečnou kopií asijského originálu. A to celkem bolí. 

 Joe Doucett (Josh Brolin) nevede zrovna nejlepší život. V práci se přestává dařit, svojí tříletou dceru nevidí moc často a díky alkoholismu má často konflikty s okolím, především se svojí exmanželkou. Jednoho dne však tyto problémy přebije jeden daleko větší. Někdo jej unesl a uvěznil do cely stylizované do hotelového pokoje ve které tráví dalších dvacet let v téměř naprosté izolaci. Jednoho dne se však probouzí opět na svobodě a má před sebou nelehký úkol. Zjistit, kdo jej uvěznil a proč. Především však musí očistit svoje jméno. Zatímco totiž byl uvězněn, byl neprávem usvědčen na základě falešných důkazů ze znásilnění a vraždy své bývalé manželky. 

O novém Oldboyi se píše poměrně těžko. Není to totiž vyloženě špatný film, nicméně jedná se o rádoby aktualizovanou verzi jedné z mála asijských záležitostí, která je i přes svou relativní divnost snesitelná i pro mě. Nechci tvrdit, že jsem měl od americké verze velká očekávání, nicméně čekal jsem, že když se projektu upsal zrovna takový tvůrce jako Spike Lee a hlavní roli si střihl Josh Brolin, že to bude alespoň nápadité když už nic. A zrovna tu jsem se mýlil. 

Nový Oldboy je čistě přeobsazená amerikanizovaná kopie, která od začátku do konce kopíruje svého předchůdce bez náznaku jakékoliv zásadní invence. Jistě, dočkáte se sice trochu kosmetických změn ve scénáři a menší úpravy celého příběhu který teď záporákovi do úst vkládá poněkud jinačí motivaci jako tomu je u pedchůdce, nicméně tohle nejsou ty změny, které snímek pro věrohodnost v jiné kultuře potřeboval. Výsledkem je tak hned několik místve filmu, které fungují v korejském kontextu, nicméně na americké půdě působí směšně a tak trochu přitažené za vlasy. A to je právě důvod, proč se remaky mají dělat, aby se tyto prostory eliminovaly. No očividně se někde stala chyba.  

Nový Oldboy je jednoznačně průser. Není to vyloženě špatný snímek, nicméně v porovnání s originálem se jedná o zbytečnou výpravu do oblastí bezhlavého přepisu, který ve dvou docela odlišných kulturách jednoduše nefunguje. A nemění na tom nic fakt, že máte solidní herecké výkony, fuckujícího Samuela L. Jacksona,  příjemný hudební doprovod a docela fajn kameru. Kde se odbyde scénář, tam je veškerá snaha marná. Jednoznačné doporučení na závěr: "Dožeňte raději originál." 

Spike Lee a jeo ukázka naprosto zbytečného remaku. Americký Oldboy zklamává hned na několika frontách a nezachrání ho ani solidní kamera, soundtrack a povedené herecké výkony. Tenhle bezhlavý přepis se jednoznačně nevyvedl a je jedním z nejzbytečnějších filmů co jsem za svůj život viděl. Josh Brolin je zabiják, Elizabeth Olsen jen potvrzuje že je kočka, Sharlto Copley magory umí a Samuel fuckuje jak na běžícím pásu, to je ale vše. Lépe uděláte, když sáhnete po originálu.  


Oldboy
(Old Boy)
Thriller / Akční / Drama / Mysteriózní
USA, 2013, 104 min

Režie: Spike Lee
Scénář: Mark Protosevich
Kamera: Sean Bobbitt
Hudba: Roque Baños
Hrají: Josh Brolin, Elizabeth Olsen, Sharlto Copley, Samuel L. Jackson, James Ransone, Lance Reddick, Michael Imperioli, Richard Portnow, Max Casella, Pom Klementieff, Joe Chrest, Ciera Payton, Cinqué Lee, Linda Emond, Philippe Radelet, Dustan Costine, Caitlin Dulany

Nevhodný mládeži do 15 let
V kinech ČR od: 05.12.2013 Bontonfilm CZ
V kinech SR od: 05.12.2013 Bontonfilm SK

http://www.csfd.cz/film/299315-oldboy/
http://www.imdb.com/title/tt1321511





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem? 

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to.