Přeskočit na hlavní obsah

Hra na hraně | Runner Runner [50%]

Hazard není zas tak častým tématem kriminálních filmů. Několik kousků ale vždy za rok do kin přeci jen přijde. Většinou však tyto snímky končí jen jako solidní avšak lehce průměrné výplňovky, které místo riginality či nadšení nabízejí především sázku na jistotu. Hra na hraně, ve které se sešel Ben Affleck a Justin Timberlake, měla být nečím víc než jen dalším zástupcem této kategorie. Opak je však pravdou. V průběhu ledna se na přenosné nosicče dostane další z hazardních kriminálek, která nedokázala vystoupit z vlastního stínu a po zásluze pohořela. 

Richie Furst (Justin Timberlake) má během studia docela solidní přivýdělek bokem. polupracuje s lokálním internetovým kasinem, což mu vynáší dostatek peněz na to, aby se udržel na prestižní škole. Ředitel školy se však o tomto jeho zaměstnání dozví a logicky z něj nemá příliš radost. Richiemu dá na výběr, škola nebo hazard. Richie se proto rozhodne vsadit všechny úspory na jednu hru, ve které má v úmyslu vyhrát peníze na zaplacení celého zbytku studia. Když však díky podvodu přijde během hry o všechny peníze způsobem, jaký není bez podvádění možný, rozhodne se vydat se na vlastní pěst do Costa Ricy nahlásit tuto událost samotnému magnátovi internetových kasín, Ivanovi Blockovi (Ben Affleck). Ten nejn, že s jeho pomocí najde chybu ve svém systému, ale nebízí Richiemu i práci snů, kde však slovo hazard nabývá naprosto nových rozměrů. A s rostoucí výškou sázek roste i riziko tvrdého pádu na zem. 

Bohužel i přes účast více než známých tváří není situace u tohoto snímku produkovaného mimojiné Leonardem DiCapriem zase tak ideální. Hra na hraně totiž až příliš rychle zapadá do naprosto neskutečně šablonovitého formátu, který nemá nejmenší ponětí o tom, jak s rafinovaností obelstít diváka a tahat ho alespoň trochu za nos. Nebo jej třeba alespoň trochu zapojit do svého vlastního příběhu. Místo toho nabízí jakousi strnulou observaci stereotypních postav jdoucích po předem vylajnované trase, která jde vidět od prvních momentů. Pokud toto byl režijní záměr, dokázat divákovi čistou mechaničnost celého procesu hazardu a poté ji podpořit silně mechanickým zpracováním a adaptací příběhu, pak to dopadlo naprosto na jedničku. Bohužel se obávám, že toto jednoduše není ten případ. 

Herecky nepřesvědčivá změť kýčovitých výjevů, která doslova křičí do všech stran svoji mizérii. Nejde o to, že by snímek byl něco příšerně strašného, že by se na to nedalo koukat. Hra na hraně je ovšem tak strašně průměrný snímek ve všech ohledech, což jako by se i odráželo na všech zúčastněných, kteří se ani nesnaží navodit alespoň iluzi důveryhodnosti. Díky tomu snahy udržet si vážnou tvář přicházejí vniveč. Exotické prostředí ostrovů je fajn a atraktivní sféra hazardu taky není k zahození, nicméně čekáte li od snímku cokoliv jiného, budete šeredně zklamáni. Což je podtrhne jediná honička ve filmu, která jednoduše nebaví. 

Hra na hraně je tak spíše nuda skrytá pod hladinou průměru. Pár známých tvářiček předvádí spíše mluvící hlavy než nějaké zainteresované postavy, příběh nenabízí dostatek prostrou pro napětí ani na ploše deseti minut natož na ploše hodiny a půl a zpracování by zasloužilo také trochu péče. V konečném výsledku tak nic jiného než jen čistý průměr se vším všudy. Takhle se rodí snímky, po kterých za rok dva nikdo ani neštěkne. 


Hra na hraně průměru neboli spíše v jeho nekonečných hlubinách. Runner Runner je křečovité, nudné a ničím nepřekvapivé kopírování šablony bez nejmenší chyby. Během celé hodiny a půl nenajdete v podstatě jedinou originální myšlenku, herci nudí a celé to nevypadá nejhůře, nicméně i ono audiovizuální zpracování by zasloužilo ještě trochu péče. Hra na hraně je snímek, který po právu zapadne a za dva roky po něm nikdo ani neštěkne. Větší průměr byste totiž v kinech letos jen těžko hledali.   
 Koktejl:
50% Nuda
25% Stereotypy a šablony
25% Nuda i na straně hereckého obsazení


Hra na hraně
(Runner Runner, Hra na hrane)
Krimi / Drama / Thriller
USA, 2013, 91 min

Režie: Brad Furman
Scénář: Brian Koppelman, David Levien
Kamera: Mauro Fiore
Hudba: Christophe Beck
Hrají: Ben Affleck, Justin Timberlake, Gemma Arterton, Anthony Mackie, Ben Schwartz, David Costabile, Yul Vazquez, Louis Lombardi, Oliver Cooper

Nevhodný mládeži do 15 let
V kinech ČR od: 26.09.2013 CinemArt
V kinech SR od: 26.09.2013 Barracuda Movie
Na DVD v ČR od: 29.01.2014 Bonton

Na Blu-ray v ČR od: 29.01.2014 Bonton

http://www.csfd.cz/film/317124-hra-na-hrane/
http://www.imdb.com/title/tt2364841/




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Chicagský tribunál | The Trial of the Chicago 7

Díky opět se zpřísňujícím opatřením a všeobecné situaci nejenom ve filmovém průmyslu je osud očekávaných filmových hitů zatím neznámý. Velké letní filmy se odsouvaly prvně na podzim, poté na příští rok s nadějí, že situace se dramaticky zlepší. Není to ovšem problém jen velkých blockbusterů ale také umělecky hodnotnějších filmů, které pomýšlejí na nějaké to ocenění začátkem příštího roku. Jedním z takových byl i hvězdně obsazený příběh na motivy skutečných událostí z tvůrčí dílny Aarona Sorkina Chicagský tribunál , který od Paramountu v červnu koupil Netflix aby jej v půlce října nabídly svým předplatitelům. A byl to od nich zatraceně dobrý tah...