Přeskočit na hlavní obsah

Poslední lovec čarodějnic | The Last Witch Hunter [50%]

Vin Diesel má letos úspěšný rok. Nový díl Rychle a zběsile patří nejen mezi nejvýdělečnější filmy letošního roku ale také mezi komerčně nejúspěšnější filmy historie. Letošek však pro něj není jen ve znamení akční, benzínem nasáklé série ale také se do českých a slovenských kin podívá v novince tohoto týdne, béčkovém fantasy Poslední lovec čarodějnic. Jak tahle roztodivně vypadající akční záležitost nakonec dopadla? A oplatí se vám na ni vyrazit do kina?


Kaulder (Vin Diesel) je tou největší zbraní kterou mají lidé proti temné magii a čarodějnicím. Před více jak osmi sty let byla jeho skupina rozmetána královnou čarodějnic, kterou se Kaulderovi pak se štěstím podařilo zabít. Ještě než se tak stalo, jej ovšem proklela věčným životem. Nemůže tak zemřít ani cizí rukou ani stářím. Takhle putuje stoletími až se dostává do současnosti, kde pomáhá udržovat velmi křehkou rovnováhu mezi čarodějnicemi a lidmi. Když je ovšem jeden z jeho nejbližších přátel zavražděn, začíná pátrat po jeho vrahovi. Což ovšem ještě netuší je to, že jej jeho pátrání zavede do vlastní minulosti... 

Vynést nějaký rozsudek nad Posledním lovcem čarodějnic je nakonec trochu problém. Jistě, tahle v rámci možností ambiciozní novinka je bezbřehou ptákovinou, u které vás bude bolet hlava a u některých dialogů vám budou skřípat zuby, nicméně na druhé straně má zase několik dobrých momentů, které ospravedlňují její shlédnutí. To vše samozřejmě za předpokladu, že od novinky Vina Diesela neočekáváte nic víc, než jen výplachové tupé béčko, které se snaží být možná až příliš chytré pro svoje vlastní dobro. V takovém případě by se totiž ta hodinka a třičtvrtě ve společnosti filmu mohla celkem rychle proměnit v hrůzu, děs a utrpení. 

Problém lovce je v tom, že se možná až příliš snaží oprostit od toho, čím v jádru je. Ve své podstatě se k vám dostává nízkonákladová břečka jak vyšitá z videopůjčovny devadesátých let, ve které akorát Dolpha Lundgrena nebo Michaela Dudikoffa vystřídal právě populární plešatý bijec (paradoxně ty nejlepší části filmu má na sobě výrazně velké množství ochlupení a vlasů ve striktně vikingském zpracování) a celé to bylo naroubováno na současnou společnost asi tak obratně, jako v případě snímku Outlander kde se James Caviezel proháněl s laserovou puškou mezi vikingy. Na rozdíl od právě Outlandera však tady ne zrovna funguje ona snaha vybudovat nějaký skromný vlastní vesmír postav a institucí fungujících u základů fikčního světa. Jste zkrátka postaveni před několik frakcí a postav, které spolu nějakým způsobem bojují díky snaze dosáhnout určitého cíle, nicméně nějaké budování mytologie samotného vesmíru ve kterém tyto postavy fungují zde zkrátka moc nejde. 

Výraznou roli na tom má i způsob, s jakým je odvyprávěn samotný film. Ne že by zde potenciál pro výjimečnou nebyl, on zde je. Problém je ale v tom, jak jej v každém druhém případě tvůrci až trestuhodně zahazují. Nejvíc je to však zřetelné v poslední části filmu, kde naprosto parádní Ólafur Darri Ólafsson v roli Beliala po několika náznacích v celém filmu má konečně dostat prostor pro finální konfrontaci. To však nenastává, jeho postava je odklizena ze scény překvapivě rychle a finální souboj přebírá nevýrazný sekundární záporák, podpořený jen těžce předvídatelnou zradou. Díky nepříliš přehledné kameře a nezajímavým exteriérům pak vyvrcholení celého příběhu postrádá zajímavé či zapamatovatelné momenty. Mrzký výsledek pak nepodpoří kromě zmíněného Ólafssona ani zbytek hereckého ansámblu, kde o nějaké soudržnosti jednotlivých postav nemůže být ani řeč, což je možná až příliš patrné v případě hlavního hrdiny.

Vizuální stránka filmu pak není vyloženě špatná, nicméně absence většího rozpočtu je znatelná opět v závěru, kdy filmu možná až příliš čouhá sláma z bot a tak připomíná lacinou výplňovku pro sobotní odpoledne na Nově, spíše než surovou akční podívanou, na kterou je třeba vyrazit do kina. Vizitku alespoň částečně zachraňuje Steve Jablonsky, který přináší ten přesný správný mix epického orchestru jemné ambientní hudby, který na jedné straně není ničím převratný nebo originální, pro potřeby filmu funguje ale více než dobře a dostatečně. Divák se tak vyloženě nenudí a i ve slabších momentech hudební doprovod dodává filmu tak říkajíc krev do žil. To je ale asi tak vše. 

Poslední lovec čarodějnic je tak zkrátka rozporuplnou filmovou novinkou. Zatímco potenciál a několik náznaků ve filmu nabudí na slušnou nenáročnou zábavu pro dospělé, ve výsledku je všechno tak víceméně na půl cesty. Nevýrazní herečtí představitelé, velice špatný scénář s především trestuhodně špatnými dialogy a v rámci možností slušná audiovizuální stránka, kterou táhne ke dnu především malý rozpočet. Pokud od filmu nic moc neočekáváte, zklamáni nejspíše nebudete. Nic více, než jen po všech stránkách průměrný a místy celkem nezáživný film však ve výsledku také nedostanete. Tohle se zkrátka úplně nepovedlo ani v béčkových mantinelech.            

Vin Diesel krotí čarodějnice. Potenciál téhle premisy ovšem zůstává nevyužit neboť Poslední lovec čarodějnic končí jen jako čistokrevně po všech stranách průměrná žánrová výplachovka, které ničím nenadchne a přitom spíše zklame mizerným scénářem a bídnými dialogy. Potenciál tam byl, i atmosféra by tam místy byla. To je ale ve výsledku asi taky všechno.  
 Koktejl: 
50% Béčko jak z videopůjčovny
30% Fantasy
20% Nuda

Poslední lovec čarodějnic
(The Last Witch Hunter, Posledný lovec čarodejníc)
Akční / Dobrodružný / Fantasy
USA, 2015, 107 min

Režie: Breck Eisner
Scénář: Cory Goodman, Matt Sazama, Burk Sharpless
Kamera: Dean Semler
Hudba: Steve Jablonsky
Hrají: Vin Diesel, Rose Leslie, Elijah Wood, Ólafur Darri Ólafsson, Rena Owen, Julie Engelbrecht, Joseph Gilgun, Isaach De Bankolé, Michael Halsey, Lotte Verbeek, Inbar Lavi, Bex Taylor-Klaus, Michael Caine, Aimee Carrero, Samara Lee, Armani Jackson, Shane Callahan, Jackson Frazer, Mark Falvo, Billy Hepfinger, Eric Rasmussen
Produkce: Bernie Goldmann

Nevhodný mládeži do 12 let
Česko V kinech od: 22.10.2015 Bontonfilm CZ
Slovensko V kinech od: 22.10.2015 Bontonfilm SK
USA V kinech od: 23.10.2015 Lionsgate/Summit

http://www.csfd.cz/film/337836-posledni-lovec-carodejnic/
http://www.imdb.com/title/tt1618442/




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Chicagský tribunál | The Trial of the Chicago 7

Díky opět se zpřísňujícím opatřením a všeobecné situaci nejenom ve filmovém průmyslu je osud očekávaných filmových hitů zatím neznámý. Velké letní filmy se odsouvaly prvně na podzim, poté na příští rok s nadějí, že situace se dramaticky zlepší. Není to ovšem problém jen velkých blockbusterů ale také umělecky hodnotnějších filmů, které pomýšlejí na nějaké to ocenění začátkem příštího roku. Jedním z takových byl i hvězdně obsazený příběh na motivy skutečných událostí z tvůrčí dílny Aarona Sorkina Chicagský tribunál , který od Paramountu v červnu koupil Netflix aby jej v půlce října nabídly svým předplatitelům. A byl to od nich zatraceně dobrý tah...