Přeskočit na hlavní obsah

Poslední lovec čarodějnic | The Last Witch Hunter [50%]

Vin Diesel má letos úspěšný rok. Nový díl Rychle a zběsile patří nejen mezi nejvýdělečnější filmy letošního roku ale také mezi komerčně nejúspěšnější filmy historie. Letošek však pro něj není jen ve znamení akční, benzínem nasáklé série ale také se do českých a slovenských kin podívá v novince tohoto týdne, béčkovém fantasy Poslední lovec čarodějnic. Jak tahle roztodivně vypadající akční záležitost nakonec dopadla? A oplatí se vám na ni vyrazit do kina?


Kaulder (Vin Diesel) je tou největší zbraní kterou mají lidé proti temné magii a čarodějnicím. Před více jak osmi sty let byla jeho skupina rozmetána královnou čarodějnic, kterou se Kaulderovi pak se štěstím podařilo zabít. Ještě než se tak stalo, jej ovšem proklela věčným životem. Nemůže tak zemřít ani cizí rukou ani stářím. Takhle putuje stoletími až se dostává do současnosti, kde pomáhá udržovat velmi křehkou rovnováhu mezi čarodějnicemi a lidmi. Když je ovšem jeden z jeho nejbližších přátel zavražděn, začíná pátrat po jeho vrahovi. Což ovšem ještě netuší je to, že jej jeho pátrání zavede do vlastní minulosti... 

Vynést nějaký rozsudek nad Posledním lovcem čarodějnic je nakonec trochu problém. Jistě, tahle v rámci možností ambiciozní novinka je bezbřehou ptákovinou, u které vás bude bolet hlava a u některých dialogů vám budou skřípat zuby, nicméně na druhé straně má zase několik dobrých momentů, které ospravedlňují její shlédnutí. To vše samozřejmě za předpokladu, že od novinky Vina Diesela neočekáváte nic víc, než jen výplachové tupé béčko, které se snaží být možná až příliš chytré pro svoje vlastní dobro. V takovém případě by se totiž ta hodinka a třičtvrtě ve společnosti filmu mohla celkem rychle proměnit v hrůzu, děs a utrpení. 

Problém lovce je v tom, že se možná až příliš snaží oprostit od toho, čím v jádru je. Ve své podstatě se k vám dostává nízkonákladová břečka jak vyšitá z videopůjčovny devadesátých let, ve které akorát Dolpha Lundgrena nebo Michaela Dudikoffa vystřídal právě populární plešatý bijec (paradoxně ty nejlepší části filmu má na sobě výrazně velké množství ochlupení a vlasů ve striktně vikingském zpracování) a celé to bylo naroubováno na současnou společnost asi tak obratně, jako v případě snímku Outlander kde se James Caviezel proháněl s laserovou puškou mezi vikingy. Na rozdíl od právě Outlandera však tady ne zrovna funguje ona snaha vybudovat nějaký skromný vlastní vesmír postav a institucí fungujících u základů fikčního světa. Jste zkrátka postaveni před několik frakcí a postav, které spolu nějakým způsobem bojují díky snaze dosáhnout určitého cíle, nicméně nějaké budování mytologie samotného vesmíru ve kterém tyto postavy fungují zde zkrátka moc nejde. 

Výraznou roli na tom má i způsob, s jakým je odvyprávěn samotný film. Ne že by zde potenciál pro výjimečnou nebyl, on zde je. Problém je ale v tom, jak jej v každém druhém případě tvůrci až trestuhodně zahazují. Nejvíc je to však zřetelné v poslední části filmu, kde naprosto parádní Ólafur Darri Ólafsson v roli Beliala po několika náznacích v celém filmu má konečně dostat prostor pro finální konfrontaci. To však nenastává, jeho postava je odklizena ze scény překvapivě rychle a finální souboj přebírá nevýrazný sekundární záporák, podpořený jen těžce předvídatelnou zradou. Díky nepříliš přehledné kameře a nezajímavým exteriérům pak vyvrcholení celého příběhu postrádá zajímavé či zapamatovatelné momenty. Mrzký výsledek pak nepodpoří kromě zmíněného Ólafssona ani zbytek hereckého ansámblu, kde o nějaké soudržnosti jednotlivých postav nemůže být ani řeč, což je možná až příliš patrné v případě hlavního hrdiny.

Vizuální stránka filmu pak není vyloženě špatná, nicméně absence většího rozpočtu je znatelná opět v závěru, kdy filmu možná až příliš čouhá sláma z bot a tak připomíná lacinou výplňovku pro sobotní odpoledne na Nově, spíše než surovou akční podívanou, na kterou je třeba vyrazit do kina. Vizitku alespoň částečně zachraňuje Steve Jablonsky, který přináší ten přesný správný mix epického orchestru jemné ambientní hudby, který na jedné straně není ničím převratný nebo originální, pro potřeby filmu funguje ale více než dobře a dostatečně. Divák se tak vyloženě nenudí a i ve slabších momentech hudební doprovod dodává filmu tak říkajíc krev do žil. To je ale asi tak vše. 

Poslední lovec čarodějnic je tak zkrátka rozporuplnou filmovou novinkou. Zatímco potenciál a několik náznaků ve filmu nabudí na slušnou nenáročnou zábavu pro dospělé, ve výsledku je všechno tak víceméně na půl cesty. Nevýrazní herečtí představitelé, velice špatný scénář s především trestuhodně špatnými dialogy a v rámci možností slušná audiovizuální stránka, kterou táhne ke dnu především malý rozpočet. Pokud od filmu nic moc neočekáváte, zklamáni nejspíše nebudete. Nic více, než jen po všech stránkách průměrný a místy celkem nezáživný film však ve výsledku také nedostanete. Tohle se zkrátka úplně nepovedlo ani v béčkových mantinelech.            

Vin Diesel krotí čarodějnice. Potenciál téhle premisy ovšem zůstává nevyužit neboť Poslední lovec čarodějnic končí jen jako čistokrevně po všech stranách průměrná žánrová výplachovka, které ničím nenadchne a přitom spíše zklame mizerným scénářem a bídnými dialogy. Potenciál tam byl, i atmosféra by tam místy byla. To je ale ve výsledku asi taky všechno.  
 Koktejl: 
50% Béčko jak z videopůjčovny
30% Fantasy
20% Nuda

Poslední lovec čarodějnic
(The Last Witch Hunter, Posledný lovec čarodejníc)
Akční / Dobrodružný / Fantasy
USA, 2015, 107 min

Režie: Breck Eisner
Scénář: Cory Goodman, Matt Sazama, Burk Sharpless
Kamera: Dean Semler
Hudba: Steve Jablonsky
Hrají: Vin Diesel, Rose Leslie, Elijah Wood, Ólafur Darri Ólafsson, Rena Owen, Julie Engelbrecht, Joseph Gilgun, Isaach De Bankolé, Michael Halsey, Lotte Verbeek, Inbar Lavi, Bex Taylor-Klaus, Michael Caine, Aimee Carrero, Samara Lee, Armani Jackson, Shane Callahan, Jackson Frazer, Mark Falvo, Billy Hepfinger, Eric Rasmussen
Produkce: Bernie Goldmann

Nevhodný mládeži do 12 let
Česko V kinech od: 22.10.2015 Bontonfilm CZ
Slovensko V kinech od: 22.10.2015 Bontonfilm SK
USA V kinech od: 23.10.2015 Lionsgate/Summit

http://www.csfd.cz/film/337836-posledni-lovec-carodejnic/
http://www.imdb.com/title/tt1618442/




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Joker

Jen málokterá komiksová postava je tak ikonická, jako jeden z nejznámějších záporáků z komiksového univerza Joker, který desítky let zatápí především Batmanovi. Na filmová plátna se tento psychopatický klaun dostal již v několika podobách, v aktuální novince Joker se na jeho zrod zkouší režisér Todd Phillips podívat z trochu jiného úhlu. A ať už si myslíte, že je v dnešní době už překomiksováno nebo ne, tenhle ten kousek by vám rozhodně neměl utéct. Veškerá ta šuškanda okolo filmu, jenž si odbyl premiéru na festivale v Benátkách má totiž svoje opodstatnění. Tohle totiž není váš běžný komiksový flák pro celou rodinu... 

Tenkrát v Hollywoodu | Once Upon a Time in Hollywood

Quentin Tarantino se vrací do kin se svým devátým filmem. Hvězdami nabitý snímek Tenkrát v Hollywoodu se vydává do hlavního města amerického filmu v roce 1969, kdy byla na obzoru hrůzná událost, za kterou stál Charles Manson. Trochu jiný pohled na události ze skutečného světa se v další ódě na filmové klasiky let minulých pokusí Tarantino představit divákům se své skoro tříhodinové novince točící se okolo upadající kariéry velké filmové a televizní hvězdy... A vynést nějaký konečný verdikt nad jeho devátým filmem se ukázalo jako docela obtížný úkol.