Přeskočit na hlavní obsah

Ulice Cloverfield 10 | 10 Cloverfield Lane [75%]

Ještě předtím, než se z found-footage  hororu stal bolehlav filmových fanoušků díky neustálému přísunu nízkonákladových hororových ptákovin, podařilo se jednomu snímku zazářit. Řeč je o originálním sci-fi thrilleru Monstrum z roku 2008, který v produkci J.J. Abramse natočil Matt Reeves. Tento týden vstupuje do kin jeho diametrálně odlišný následovník s podtitulem Ulice Cloverfield 10. Podařilo se i tentokrát natočit napínavou podívanou?  

Michelle (Mary Elizabeth Winstead) právě učinila velký krok v životě a po hádce se svým přítelem se rozhodla, že jej opustí. Na útěku se ovšem přimotala k dopravní nehodě, po které skončila v bezvědomí. Poté, co se probere, zjistí, že se nachází v podzemním bunkru, připoutaná k lůžku a s dlahou na noze. Její zachránce, Howard (John Goodman) ji sdělí, že měla nehodu a on ji zavedl do bezpečí v době, kdy byl na americké jižní pobřeží zahájen útok zatím neznámých nepřátel. Může mu ovšem věřit, když ji drží v úkrytu násilím? 

Ulice Cloverfield 10 benefituje především z toho, čím méně o filmu víte. Producentovi J.J. Abramsovi se podařil další husarský kousek a film oznámil až relativně nedávno, tedy se nestihlo moc provalit o čem to vlastně je a jak to navazuje na předešlý díl. A to je vlastně to nejlepší na samotnému filmu, neboť i jeho propagace příliš mnoho neprozradí. To co na vás čeká v kině tak může naplno rozehrát hru mysteriozna, napětí a nedůvěřivosti ke všemu a všem. Díky tomu film diváka táhne skrze jednotlivé precizně vrstvené vlny napětí a mrazu v zádech vstříc možná zbytečně doslovnému finále, nicméně tu cestu tam si zatraceně užijete. 

Herecké trio totiž nezaváhá ani na moment, John Goodman coby těžce čitelný zachránce působí skvěle a celá atmosféra nevědomosti hlavních hrdinů se dokáže velice snadno přenést i na diváky v sále. Napomáhá tomu totiž slušná kamera Jeffa Cuttera, doplněná o precizní hudební doprovod Beara McCrearyho, která v režii Dana Trachtenberga servíruje audiovizuální lahůdku, která díky skvěle napsaným scénám působí na mentalitu člověka lépe, že leckterý průměrný horor. 

Ulice Cloverfield 10 je zkrátka nápaditý thriller, který pokud si chcete naplno užít, měli byste si o něm číst nejméně, ideálně vůbec. Proto je tento článek spíše kryptický, než obsáhlejší, neboť bych vás nerad připravil o jeden z těch nápaditějších filmů posledních let, který přestože nabízí úplně něco jiného jako jeho předchůdce, dokáže vás napnout téměř identicky. Slušně natočený, výborně zahraný a solidně vrstvený film kazí ve výsledku jen trochu zbytečně přepálené finále, které trochu podráží zbytku filmu nohy. I přesto je ovšem Ulice Cloverfield 10 filmem, který si vaši pozornost zaslouží. Pokud totiž jsou poctivě natočené napínáky vaší krevní skupinou, s návštěvou kina neotálejte ani na moment. 

J.J. Abrams si produkčně pohlídal už druhé mysteriozní dílko v téhle sérii, které dokáže z nevědomosti a napětí udělat svoji nejsilnější zbraň. Parádní audiovizuál, skvěle navrstvený scénář a slušné herecké obsazení tomu zdatně napomáhají na cestě k jednomu z nejpříjemnějších překvapení posledních měsíců. Škoda snad jen trochu moc doslovného a přepáleného závěru. 


50% Bunkr
25% Nejistá hrozba
25% Mezilidské vztahy

Ulice Cloverfield 10
(10 Cloverfield Lane, Ulica Cloverfield 10)

Horor / Mysteriózní / Sci-Fi / Drama
USA, 2016, 105 min


Režie: Dan Trachtenberg
Scénář: Josh Campbell, Matthew Stuecken, Damien Chazelle
Kamera: Jeff Cutter
Hudba: Bear McCreary
Hrají: John Goodman, Mary Elizabeth Winstead, John Gallagher Jr., Douglas M. Griffin, Suzanne Cryer, Bradley Cooper, Frank Mottek
Produkce: J.J. Abrams, Lindsey Weber
Střih: Stefan Grube
Scénografie: Ramsey Avery
Kostýmy: Meagan McLaughlin

Nevhodný mládeži do 12 let
Česko V kinech od: 07.04.2016 CinemArt CZ
Slovensko V kinech od: 07.04.2016 CinemArt SK
USA V kinech od: 11.03.2016 Paramount Pictures

http://www.csfd.cz/film/420498-ulice-cloverfield-10/
http://www.imdb.com/title/tt1179933/



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem? 

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to.