Přeskočit na hlavní obsah

Atomic Blonde: Bez lítosti | Atomic Blonde [75%]

Charlize Theron jako elitní špiónka v době těsně před pádem železné opony. Komiksové akční béčko Atomic Blonde: Bez lítosti v režii Davida Leitche, který je jedním z tvůrců dnes již legendárního Johna Wicka, slibovalo poměrně velké věci už od prvních ukázek. Silně stylová podívaná, slušné obsazení a přísná audiovizuální stylizace, která si nebere moc servítek. Jak dopadla tahle Rková řežba? A dokázal Leitch navázat na úspěch svého předešlého filmu a potvrdit tak důveru, kterou dostal s nabídkou režie druhého Deadpoola


Agentka MI6 Lorraine Broughton (Charlize Theron) dostane nelehký úkol. Den před jejím povoláním byl v Berlíně zabit jeden z dalších agentů britské špionážní služby, se kterým navíc Lorraine v minulosti sdílela něco více, než jen profesní zaměření. Její misí je získat nejen tělo padlého agenta ale také zajistit, aby přísně tajný seznam všech světových špiónů, který se mu před jeho smrtí podařilo získat. Tento seznam je ale asi nejcennější komoditou v momentě, kdy je zeď rozdělující západ a východ na spadnutí...  

Nemohu říci, že bych vůči Atomic Blonde měl kdovíjaká velká očekávání. Předlohu jsem nečetl, nicméně jsem věřil Leitchovi s tím, že pokud si po chváleném Wickovi vybral jiný projekt, měl k tomu asi své důvody. A já je po shlédnutí filmu docela chápu. Atomic Blonde: Bez lítosti je totiž hodně sebvědomou podívanou, která jede od začátku do konce především na styl a atmosféru, spíše než aby se zabývala dírama ve scénáři. Tedy pokud je krvavé, mrazivou atmosférou napěchované a sexappealem přetékající akční béčko s Charlize Theron to co od filmu čekáte, zklamáni rozhodně nebudete.  

Hned jak na řadu přijde akce, je jasné, kdo za tímhle snímkem stojí. Byť se totiž po příběhové stránce tak trochu Atomic Blonde: Bez lístosti zamotává tak trochu do svého vlastního spletence zvratů a vztahů, po straně akce jí jde máloco vytknout. Zvláště pak když na její hrdince jde každá rána vidět a i přesto, že toho vydrží hodně, výlet na pohraničí NDR a svobodného světa na ní zanechá nejeden šrám. Charlize Theron to ovšem umí prodat ať už jako sexbomba bez šrámu, tak jako domlácená agentka, která právě vlastnoručně zastavila hrozbu třetí světové války. A mezitím si stihle odskočit za svojí koleginí s tváří Sofie Boutelly a vykouzlit na plátně scénu s takovým erotickým nábojem, že se může jít i 50 odstínů zahrabat. 

Napomáhá tomu neskutečně stylové zapracování, které se nebojí jít si nekompromisně za svým. Jistě, krvavá akce a hromada šedé kůry mozkové létající vzduchem tak nějak už patří k rukopisu tohoto tvůrce, nicméně i vše ostatní kolem stojí za zmínku. Parádní kamera o kterou se postaral Jonathan Sela, k tomu zvládá vykouzlit hned několik zajímavých momentů, kde například i jedna z automobilových honiček zvládá přinést něco nového a neokoukaného. Plusové body sbírá ovšem výrazně také hudba Tylera Batese, která na jedné straně zvládá využívat ty největší dobové hity s grácií, na straně druhé zvládá využít i jejich hlavní motivy v upravené podobě po zbytek filmu. Zajímavý hudebně orchestrální koktejl, který ke zvolené stylizaci nesmírně sedne a budete si jej pamatovat ještě dlouho.   

Jak jsem již ale zmínil výše, největším nedostatkem filmu je jeho scenáristická nevyváženost, díky které se místym ožná až příliš zbytečně táhne a působí tak trochu delší, než by vlastně musel být. Navíc, ne všechny zvraty momenty jsou tak šokující, jak by si asi film rád myslel. Přesto je to ale obsazení, které zvládá film i ve slabších momentech držet nad vodou. Potěší v tomto ohledu také James McAvoy a možná trochu upozaděný Til Schewiger.  

I tak je ale Atomic Blonde: Bez lítosti hodně slušnou fanouškovskou službou, která divákům bažícím po krvavém akčním béčku se sexy a drsnou hlavní hrdinkou dá přesně to, co od ní očekávali. Parádní akce a skvělé zpracování jsou hlavní pozitiva filmu, který se naštěstí nebere tak úplně vážně. A je to dobře. Ta koňská dávka nostalgie tomu navíc pomáhá nesmírně. Hledáte-li ženskou hrdinku která se nebojí využít svůj sexappeal i svaly, dál už nehledejte. Lorraine je ta správná volba.  .
    
Charlize Theron v hlavní roli stylového a krvavého akčního béčka, kde o kulky, zvraty a sexappeal není ani zdaleka nouze. Skvělá hudební složka, parádní zpracování a trochu slabší scénář, to vše dává dohromady zajímavý mix, který si ovšem nebudete chtít nechat ujít v kině. Naavíc k té akci film totiž zvládá vykouzlit v několika momentech takový sexuální náboj, o kterém si můžou filmy jako 50 odstínů šedi nechat jenom zdát. 
25% Rozdělený Berlín a špionáž
25% Akce
25% Sexappeal 
25% Stylové béčko
Atomic Blonde: Bez lítosti
(Atomic Blonde, The Coldest City)
Akční / Mysteriózní / Thriller
USA, 2017, 115 min

Režie: David Leitch
Scénář: Kurt Johnstad
Kamera: Jonathan Sela
Hudba: Tyler Bates
Hrají: Charlize Theron, James McAvoy, John Goodman, Sofia Boutella, Toby Jones, Eddie Marsan, Roland Møller, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Attila Árpa, Daniel Bernhardt, James Faulkner, Declan Hannigan, Lili Gesler
Producenti: Charlize Theron, A.J. Dix
Střih: Elísabet Ronaldsdóttir
Scénografie: David Scheunemann
Kostýmy: Cindy Evans

Nevhodný mládeži do 15 let
Česko V kinech od: 03.08.2017 Vertical Ent.
Slovensko V kinech od: 03.08.2017 Forum Film SK
USA V kinech od: 28.07.2017 Focus Features

https://www.csfd.cz/film/418745-atomic-blonde-bez-litosti/
http://www.imdb.com/title/tt2406566/
http://www.atomicblonde.com/


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem? 

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to.