Přeskočit na hlavní obsah

Baby Driver [70%]

Edgar Wright patří mezi adorované tvůrce, kteří si i s rostoucí filmografií zvládají držet svůj výrazný režijní styl. Nyní však dostane jeho tvorba tvrdou zkoušku, neboť po odchodu od Ant-Mana se Wright vrhl na americkou kriminálku Baby Driver, která se ve čtvrtek dostala i do českých kin. S sebou přináší velice spokojené zahraniční ohlasy, kde dokonce dlouhou dobu držela stoprocentní skóre v poměru pozitivních recenzí na serveru Rotten Tomatoes. Nyní se však můžeme přesvědčit o kvalitách filmu i my. 

Baby (Ansel Elgort) platí za jednoho z nejlepších řidčů pracujících pro podsvětí v Atlantě. Díky své maldické nerozvážnosti se zadlužil u Doktora (Kevin Spacey), člověka který organizuje ty největší loupeže široko daleko. Jenže Babyho dluh už bude zanedlouho splacen a tak si začíná plánovat budoucnost se servírkou Deborou (Lily James) z nedalekého bistra. Skvělého řidiče jako on se ovšem Doktor bude zbavovat jen velmi nerad a udělá vše v jeho silách, aby si Babyho udržel... 

Samotný nápad filmu je vlastně úplně super. A kdo jiný by se podobného konceptu měl chopit, jako Edgar Wright, který například svým zpracováním komiksu Scott Pilgrim proti zbytku světa ukázal, že hraje audiovizuálně trochu jinou ligu. Idea čistokrevné kriminálky říznuté muzikálem v jeho podání tak zněla víc než lákavě. A v traileru působila neskutečně efektivně... Jenže samotný film má dvě hodiny. A s tím přichází první problém. 


Koncept Baby Drivera totiž v rámci možností funguje i v jeho celovečerním podání, kdy příběh otevírá s jednou z nejefektivnějších scén útěku z banky, který byl kdy natočen. Dynamika akce, působivá kamera a díky propojení s hudebními motivy až dá se říci hypnotická akční sekvence dává příslib něčeho unikátního hned za horizontem, co Edgar Wright skrývá pro zbytek filmu. Jenže to je právě to. Stejně jako Jon Bernthal se tenhle náboj vzápětí z filmu vytratí a to co zbyde, je sice pořád hodně fajn, nicméně ani z daleka takové, jako na začátku. Wright jakoby vystřílel většinu dobré munice pro tenhle nápad v úvodu a film pak nepochopitelně natáhl, čímž efekt zbytku působivých scén značně zredukoval. 

Film totiž zvládá hned v několika momentech vytáhnout hned několik zajímavých momentů, u kterých se budete bavit, přesto se ono střídání pomalé kriminálky a efektivních honiček za zvuku hudebních klasik docela rychle okouká a film jakoby v druhé půli začal tak trochu tápat, jak tuhle celou srandu ukočírovat. Jistě, hudba je pořád fajn, akce taky, nicméně to vše i přesto tak nějak nudí a úplně nebaví. Bez celého toho prvku s hudebně diktovanou akcí je totiž Baby Driver nesmírně tuctová zábava, která se tak trochu ztrácí sama v sobě. Ano, stojí za to vidět už jen z principu, nicméně v rámci tvorby Edgara Wrighta se jedná o asi zatím nejslabší článek. 

Baby Driver je tak konec konců celkem zajímavý film, na který se určitě oplatí vyrazit do kina už jen kvůli tomu audiovizuálnímu zážitku. Přesto se v jádru této kriminálky skrývá obyčejný, ničím extra výrazný snímek, který kromě originálního pojetí nemá vlastně moc co nabídnout. Rozhodně pak nemá co nabídnout závěr, kdy film tak trochu běhá od jedné věci k druhé jak splašený zajíc, kterému myslivec právě za ušima střelil brokovnicí. Navíc je film možná tak o půl hodiny delší, než by vlastně musel být. Revoluci zkrátka nečekejte, spíše jen solidní filmařinu a herecké představitele v orginálně zpracované tuctové kriminálce.  .
    
Zajímavě pojatá, byť nesmírně natahovaná a v druhé půli už trochu nezajímavá tuctová kriminálka, ve které je sice potenciál, díru do světa s ní ale Edgar Wright neudělal. Jako pokus dobré ale revoluce se nekoná.  
50% Hudební klenoty
25% Skvělá akce
25% Nezáživná tuctová kriminálka
Baby Driver
Akční / Krimi / Komedie / Thriller
Velká Británie / USA, 2017, 112 min

Režie: Edgar Wright
Scénář: Edgar Wright
Kamera: Bill Pope
Hudba: Steven Price
Hrají: Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Hamm, Eiza González, Jamie Foxx, Jon Bernthal, Sky Ferreira, Viviana Chavez, Flea, Wilbur Fitzgerald, Elizabeth Davidovich, Lanny Joon, Hudson Meek, Jeff Chase, Paul Williams
Producenti: Nira Park, Eric Fellner, Tim Bevan
Střih: Paul Machliss, Jonathan Amos
Scénografie: Marcus Rowland
Kostýmy: Courtney Hoffman

Nevhodný mládeži do 12 let
Česko V kinech od: 27.07.2017 Falcon
Slovensko V kinech od: 27.07.2017 Itafilm
USA V kinech od: 28.06.2017 TriStar Pictures
Velká Británie V kinech od: 28.06.2017 Sony Pictures Releasing UK

https://www.csfd.cz/film/64015-baby-driver/
http://www.imdb.com/title/tt3890160/

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Chicagský tribunál | The Trial of the Chicago 7

Díky opět se zpřísňujícím opatřením a všeobecné situaci nejenom ve filmovém průmyslu je osud očekávaných filmových hitů zatím neznámý. Velké letní filmy se odsouvaly prvně na podzim, poté na příští rok s nadějí, že situace se dramaticky zlepší. Není to ovšem problém jen velkých blockbusterů ale také umělecky hodnotnějších filmů, které pomýšlejí na nějaké to ocenění začátkem příštího roku. Jedním z takových byl i hvězdně obsazený příběh na motivy skutečných událostí z tvůrčí dílny Aarona Sorkina Chicagský tribunál , který od Paramountu v červnu koupil Netflix aby jej v půlce října nabídly svým předplatitelům. A byl to od nich zatraceně dobrý tah...