Přeskočit na hlavní obsah

Baby Driver [70%]

Edgar Wright patří mezi adorované tvůrce, kteří si i s rostoucí filmografií zvládají držet svůj výrazný režijní styl. Nyní však dostane jeho tvorba tvrdou zkoušku, neboť po odchodu od Ant-Mana se Wright vrhl na americkou kriminálku Baby Driver, která se ve čtvrtek dostala i do českých kin. S sebou přináší velice spokojené zahraniční ohlasy, kde dokonce dlouhou dobu držela stoprocentní skóre v poměru pozitivních recenzí na serveru Rotten Tomatoes. Nyní se však můžeme přesvědčit o kvalitách filmu i my. 

Baby (Ansel Elgort) platí za jednoho z nejlepších řidčů pracujících pro podsvětí v Atlantě. Díky své maldické nerozvážnosti se zadlužil u Doktora (Kevin Spacey), člověka který organizuje ty největší loupeže široko daleko. Jenže Babyho dluh už bude zanedlouho splacen a tak si začíná plánovat budoucnost se servírkou Deborou (Lily James) z nedalekého bistra. Skvělého řidiče jako on se ovšem Doktor bude zbavovat jen velmi nerad a udělá vše v jeho silách, aby si Babyho udržel... 

Samotný nápad filmu je vlastně úplně super. A kdo jiný by se podobného konceptu měl chopit, jako Edgar Wright, který například svým zpracováním komiksu Scott Pilgrim proti zbytku světa ukázal, že hraje audiovizuálně trochu jinou ligu. Idea čistokrevné kriminálky říznuté muzikálem v jeho podání tak zněla víc než lákavě. A v traileru působila neskutečně efektivně... Jenže samotný film má dvě hodiny. A s tím přichází první problém. 


Koncept Baby Drivera totiž v rámci možností funguje i v jeho celovečerním podání, kdy příběh otevírá s jednou z nejefektivnějších scén útěku z banky, který byl kdy natočen. Dynamika akce, působivá kamera a díky propojení s hudebními motivy až dá se říci hypnotická akční sekvence dává příslib něčeho unikátního hned za horizontem, co Edgar Wright skrývá pro zbytek filmu. Jenže to je právě to. Stejně jako Jon Bernthal se tenhle náboj vzápětí z filmu vytratí a to co zbyde, je sice pořád hodně fajn, nicméně ani z daleka takové, jako na začátku. Wright jakoby vystřílel většinu dobré munice pro tenhle nápad v úvodu a film pak nepochopitelně natáhl, čímž efekt zbytku působivých scén značně zredukoval. 

Film totiž zvládá hned v několika momentech vytáhnout hned několik zajímavých momentů, u kterých se budete bavit, přesto se ono střídání pomalé kriminálky a efektivních honiček za zvuku hudebních klasik docela rychle okouká a film jakoby v druhé půli začal tak trochu tápat, jak tuhle celou srandu ukočírovat. Jistě, hudba je pořád fajn, akce taky, nicméně to vše i přesto tak nějak nudí a úplně nebaví. Bez celého toho prvku s hudebně diktovanou akcí je totiž Baby Driver nesmírně tuctová zábava, která se tak trochu ztrácí sama v sobě. Ano, stojí za to vidět už jen z principu, nicméně v rámci tvorby Edgara Wrighta se jedná o asi zatím nejslabší článek. 

Baby Driver je tak konec konců celkem zajímavý film, na který se určitě oplatí vyrazit do kina už jen kvůli tomu audiovizuálnímu zážitku. Přesto se v jádru této kriminálky skrývá obyčejný, ničím extra výrazný snímek, který kromě originálního pojetí nemá vlastně moc co nabídnout. Rozhodně pak nemá co nabídnout závěr, kdy film tak trochu běhá od jedné věci k druhé jak splašený zajíc, kterému myslivec právě za ušima střelil brokovnicí. Navíc je film možná tak o půl hodiny delší, než by vlastně musel být. Revoluci zkrátka nečekejte, spíše jen solidní filmařinu a herecké představitele v orginálně zpracované tuctové kriminálce.  .
    
Zajímavě pojatá, byť nesmírně natahovaná a v druhé půli už trochu nezajímavá tuctová kriminálka, ve které je sice potenciál, díru do světa s ní ale Edgar Wright neudělal. Jako pokus dobré ale revoluce se nekoná.  
50% Hudební klenoty
25% Skvělá akce
25% Nezáživná tuctová kriminálka
Baby Driver
Akční / Krimi / Komedie / Thriller
Velká Británie / USA, 2017, 112 min

Režie: Edgar Wright
Scénář: Edgar Wright
Kamera: Bill Pope
Hudba: Steven Price
Hrají: Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Hamm, Eiza González, Jamie Foxx, Jon Bernthal, Sky Ferreira, Viviana Chavez, Flea, Wilbur Fitzgerald, Elizabeth Davidovich, Lanny Joon, Hudson Meek, Jeff Chase, Paul Williams
Producenti: Nira Park, Eric Fellner, Tim Bevan
Střih: Paul Machliss, Jonathan Amos
Scénografie: Marcus Rowland
Kostýmy: Courtney Hoffman

Nevhodný mládeži do 12 let
Česko V kinech od: 27.07.2017 Falcon
Slovensko V kinech od: 27.07.2017 Itafilm
USA V kinech od: 28.06.2017 TriStar Pictures
Velká Británie V kinech od: 28.06.2017 Sony Pictures Releasing UK

https://www.csfd.cz/film/64015-baby-driver/
http://www.imdb.com/title/tt3890160/

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Joker

Jen málokterá komiksová postava je tak ikonická, jako jeden z nejznámějších záporáků z komiksového univerza Joker, který desítky let zatápí především Batmanovi. Na filmová plátna se tento psychopatický klaun dostal již v několika podobách, v aktuální novince Joker se na jeho zrod zkouší režisér Todd Phillips podívat z trochu jiného úhlu. A ať už si myslíte, že je v dnešní době už překomiksováno nebo ne, tenhle ten kousek by vám rozhodně neměl utéct. Veškerá ta šuškanda okolo filmu, jenž si odbyl premiéru na festivale v Benátkách má totiž svoje opodstatnění. Tohle totiž není váš běžný komiksový flák pro celou rodinu... 

Tenkrát v Hollywoodu | Once Upon a Time in Hollywood

Quentin Tarantino se vrací do kin se svým devátým filmem. Hvězdami nabitý snímek Tenkrát v Hollywoodu se vydává do hlavního města amerického filmu v roce 1969, kdy byla na obzoru hrůzná událost, za kterou stál Charles Manson. Trochu jiný pohled na události ze skutečného světa se v další ódě na filmové klasiky let minulých pokusí Tarantino představit divákům se své skoro tříhodinové novince točící se okolo upadající kariéry velké filmové a televizní hvězdy... A vynést nějaký konečný verdikt nad jeho devátým filmem se ukázalo jako docela obtížný úkol.