Přeskočit na hlavní obsah

The Titan

Netflix v poslední době plní roli sběrného místa pro filmy, které se nepodařilo prodat do širší distribuce. Tyhle exkluzivity ovšem zatím příliš kladné reakce nevyvolaly a třeba takový The Cloverfield Paradox patří mezi největší zklamání roku 2018. V nabídce Netflixu se od 30. března objevil také ambiciozní snímek The Titan který po čachrech s distribučními právy v průběhu února koupil Netflix do mezinárodní distribuce a nyní jej předplatitelům své služby nabízí ke zhlédnutí. Stojí ovšem za váš čas nebo se jedná o další brak, pro který Netflix byla záchrana před propadlištěm dějin?


V roce 2048 se Země pomalu ale jistě stává neobyvatelnou, budoucnost lidské rasy na jejím je tedy nereálnou. Mezi jedním z možných řešení, jak vyhynutí člověka zabránit, je tajný vládní program Titan, který má za cíl upravit lidské DNA tak, aby byl člověk schopný přežít na povrchu Titanu, jednoho z měsíců Saturnu. Díky nehostinným podmínkám této planety ovšem tyto zásahy do lidského genetického kódu nejsou nejmenší. Především se ovšem nedá předpovídat, jak tenhle experiment ovlivní pokusné subjekty. Jedním z nich je i bývalý vojenský pilot Rick Janssen (Sam Worthington)... 

Je to docela smutné, že se z Netflixu stává taková trochu odnož béčkových a céčkových produkcí jako z videopůjčoven. Před lety, když tato platforma s vlastními filmy začínala, měla ambice i na filmy hodné nějakých ocenění. A i když vznikají pro tuto distribuci občas stále relativně kvalitní filmy, z většinového hlediska se originální filmová tvorba Netflixu a exkluzivní distribuční dohody dají popsat slovy "meh". A novinka The Titan tenhle stav jen potvrzuje jako další film koupený pro mezinárodní distribuci, který by se za normálních podmínek asi do kin ani nedostal.   

A přitom nezačíná obzvláště špatně. První dejme tomu polovina filmu nastavuje docela zajimavý svět, ve kterém se hlavní hrdina s tváří Sama Worthingtona pokouší zachránit lidskou rasu účastí v riskantním projektu na vynucenou evoluci lidského pokolení. Nijak obzvláště objevná myšlenka, nicméně se slušným zpracováním dává naději na docela zajímavé sci-fi béčko (a to i s přihlédnutím k faktu, že právě hlavní představitel má asi tolik charismatu jako kartonová rulička na toaletní papír). Tahle naděje se ovšem rozplyne v momentě, kdy film začíná jít do hloubky lidské proměny v nový živočišný druh a pouští se do samotného jádra problematiky, čímž z velké části ztrácí vyloženě dech. 

The Titan působí zhruba od půlky jako film, který vlastně ztratil představu toho, čím vlastně chce být. Lennart Ruff sází na kombinaci mnoha prvků, které úplně nefungují dohromady, sdělení filmu se ztrácí v nedohlednu a vše co zůstává je takový nanicovatý pokus o nějaké morální důsledky hraní s DNA, které tvůrci kombinují s rádoby až hororovými prvky. Výsledek ovšem působí příliš lacině, nedotaženě a vyumělkovaně. Když se pak film dobere do samotného závěru, přemýšlíte, co to vlastně mělo být tohle. Pomyslnou třešničkou na dortu je finální pohyb Znovu narozeného Ricka, který dal vzpomenout na finální momenty Matrixu. Tedy až po tom, co jsem se přestal smát naprosté debilitě toho, co mělo být závěrečný moment tohoto sci-fi.  

Bohužel film nemá moc co nabídnout ani po stránce zpracování. Po všech ohledech relativně průměrná podívaná, kterou zachraňuje místy výprava. místy kamera. Je to ale opravdu hledání čehokoliv pozitivního, protože toho film zase tolik nepřinese. V podstatě se k vám dostane průměrné laciné sci-fi béčko, které se po zhruba půli mění na fantasmagorický mix který úplně nefunguje ani v rámci předem nastavených mantinelů. Slabé digitální triky tomu pak rozhodně nepomáhají.


The Titan je zkrátka průšvih, který příliš nebaví i přes docela zajímavý námět. Nijaké obsazení, slabý scénář a tragická druhá půlka nedávají příliš důvodů k tomu, proč filmu vůbec dávat nějakou šanci. Nudný, nepříliš dobře natočený film promrhávající jak svůj potenciál tak čas diváka. Jediným pozitivem filmu je slušná Taylor Schilling, to ovšem na hodinu a půl vážně nestačí. Tuhle tu radost si s ledovým klidem můžete nechat ujít.         
    

Nudná, nepříliš dobře natočená variace na béčková sci-fi z videopůjčovny, která se v druhé půli začne utápět ve fantasmagorických nesmyslech s takovou vervou, že vlastně ztratí pojetí o tom, co vlastně chce sdělit. 
The Titan
Sci-Fi

Velká Británie / USA, 2018, 97 min

Režie: Lennart Ruff
Scénář: Max Hurwitz, Arash Amel
Hudba: Fil Eisler
Hrají: Sam Worthington, Taylor Schilling, Nathalie Emmanuel, Diego Boneta, Tom Wilkinson, Agyness Deyn, Corey Johnson, Aleksandar Jovanovic, Noah Jupe, Steven Cree, Alex Lanipekun, Ben Aldridge
Producenti: Fred Berger, Leon Clarance
Scénografie: Julian R. Wagner

Velká Británie V kinech od: 13.04.2018 Signature Entertainment

https://www.csfd.cz/film/423100-the-titan/
https://www.imdb.com/title/tt4986098/








Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými.