Přeskočit na hlavní obsah

The Titan

Netflix v poslední době plní roli sběrného místa pro filmy, které se nepodařilo prodat do širší distribuce. Tyhle exkluzivity ovšem zatím příliš kladné reakce nevyvolaly a třeba takový The Cloverfield Paradox patří mezi největší zklamání roku 2018. V nabídce Netflixu se od 30. března objevil také ambiciozní snímek The Titan který po čachrech s distribučními právy v průběhu února koupil Netflix do mezinárodní distribuce a nyní jej předplatitelům své služby nabízí ke zhlédnutí. Stojí ovšem za váš čas nebo se jedná o další brak, pro který Netflix byla záchrana před propadlištěm dějin?


V roce 2048 se Země pomalu ale jistě stává neobyvatelnou, budoucnost lidské rasy na jejím je tedy nereálnou. Mezi jedním z možných řešení, jak vyhynutí člověka zabránit, je tajný vládní program Titan, který má za cíl upravit lidské DNA tak, aby byl člověk schopný přežít na povrchu Titanu, jednoho z měsíců Saturnu. Díky nehostinným podmínkám této planety ovšem tyto zásahy do lidského genetického kódu nejsou nejmenší. Především se ovšem nedá předpovídat, jak tenhle experiment ovlivní pokusné subjekty. Jedním z nich je i bývalý vojenský pilot Rick Janssen (Sam Worthington)... 

Je to docela smutné, že se z Netflixu stává taková trochu odnož béčkových a céčkových produkcí jako z videopůjčoven. Před lety, když tato platforma s vlastními filmy začínala, měla ambice i na filmy hodné nějakých ocenění. A i když vznikají pro tuto distribuci občas stále relativně kvalitní filmy, z většinového hlediska se originální filmová tvorba Netflixu a exkluzivní distribuční dohody dají popsat slovy "meh". A novinka The Titan tenhle stav jen potvrzuje jako další film koupený pro mezinárodní distribuci, který by se za normálních podmínek asi do kin ani nedostal.   

A přitom nezačíná obzvláště špatně. První dejme tomu polovina filmu nastavuje docela zajimavý svět, ve kterém se hlavní hrdina s tváří Sama Worthingtona pokouší zachránit lidskou rasu účastí v riskantním projektu na vynucenou evoluci lidského pokolení. Nijak obzvláště objevná myšlenka, nicméně se slušným zpracováním dává naději na docela zajímavé sci-fi béčko (a to i s přihlédnutím k faktu, že právě hlavní představitel má asi tolik charismatu jako kartonová rulička na toaletní papír). Tahle naděje se ovšem rozplyne v momentě, kdy film začíná jít do hloubky lidské proměny v nový živočišný druh a pouští se do samotného jádra problematiky, čímž z velké části ztrácí vyloženě dech. 

The Titan působí zhruba od půlky jako film, který vlastně ztratil představu toho, čím vlastně chce být. Lennart Ruff sází na kombinaci mnoha prvků, které úplně nefungují dohromady, sdělení filmu se ztrácí v nedohlednu a vše co zůstává je takový nanicovatý pokus o nějaké morální důsledky hraní s DNA, které tvůrci kombinují s rádoby až hororovými prvky. Výsledek ovšem působí příliš lacině, nedotaženě a vyumělkovaně. Když se pak film dobere do samotného závěru, přemýšlíte, co to vlastně mělo být tohle. Pomyslnou třešničkou na dortu je finální pohyb Znovu narozeného Ricka, který dal vzpomenout na finální momenty Matrixu. Tedy až po tom, co jsem se přestal smát naprosté debilitě toho, co mělo být závěrečný moment tohoto sci-fi.  

Bohužel film nemá moc co nabídnout ani po stránce zpracování. Po všech ohledech relativně průměrná podívaná, kterou zachraňuje místy výprava. místy kamera. Je to ale opravdu hledání čehokoliv pozitivního, protože toho film zase tolik nepřinese. V podstatě se k vám dostane průměrné laciné sci-fi béčko, které se po zhruba půli mění na fantasmagorický mix který úplně nefunguje ani v rámci předem nastavených mantinelů. Slabé digitální triky tomu pak rozhodně nepomáhají.


The Titan je zkrátka průšvih, který příliš nebaví i přes docela zajímavý námět. Nijaké obsazení, slabý scénář a tragická druhá půlka nedávají příliš důvodů k tomu, proč filmu vůbec dávat nějakou šanci. Nudný, nepříliš dobře natočený film promrhávající jak svůj potenciál tak čas diváka. Jediným pozitivem filmu je slušná Taylor Schilling, to ovšem na hodinu a půl vážně nestačí. Tuhle tu radost si s ledovým klidem můžete nechat ujít.         
    

Nudná, nepříliš dobře natočená variace na béčková sci-fi z videopůjčovny, která se v druhé půli začne utápět ve fantasmagorických nesmyslech s takovou vervou, že vlastně ztratí pojetí o tom, co vlastně chce sdělit. 
The Titan
Sci-Fi

Velká Británie / USA, 2018, 97 min

Režie: Lennart Ruff
Scénář: Max Hurwitz, Arash Amel
Hudba: Fil Eisler
Hrají: Sam Worthington, Taylor Schilling, Nathalie Emmanuel, Diego Boneta, Tom Wilkinson, Agyness Deyn, Corey Johnson, Aleksandar Jovanovic, Noah Jupe, Steven Cree, Alex Lanipekun, Ben Aldridge
Producenti: Fred Berger, Leon Clarance
Scénografie: Julian R. Wagner

Velká Británie V kinech od: 13.04.2018 Signature Entertainment

https://www.csfd.cz/film/423100-the-titan/
https://www.imdb.com/title/tt4986098/








Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Avengers: Endgame

Největší filmová událost posledních let je tady. Završení plánů Marvelu, které začaly v roce 2008 a zároveň také rozuzlení příběhu, který přesně před rokem přišel do kin v Avengers: Infinity War. Ano, Avengers: Endgame dnešním dnem vstupuje do českých a slovenských kin a s ním také konec jedné éry. Je nad slunce jasné, že film samotný bude událost srovnatelná snad jen se závěry těch největších filmových sérií historie. Jak se ale Marvelu podařilo uzavřít celé ty roky budování a dospěl celý ten propojený příběh na pozadí do zaslouženě povedeného konce?

Složka 64 | Journal 64

Severské kriminálky se těší dlouhodobé oblibě a to ať již se jedná o knižní nebo filmové počiny. O sérii Oddělení Q od Jussi Adler-Olsena to platí dvojnásob. Knižní předlohy už několikátý rok patří mezi žánrové bestsellery a série jejich filmových adaptací zraje s každým dílem. Nyní se do kin vydává již čtvrté pokračování s názvem Složka 64, které se s poměrně aktuálním tématem pokusí navázat na úspěchy dílů předešlých. A pokud vám tahle série doposud unikala, není lepší čas tento nedostatek napravit. 

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room. Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku Wind River z minulého roku?