sobota, srpna 31, 2013

Kick-Ass 2 [40%]

První dobrodružství superhrdiny z řad normálních lidí bylo poměrně svěží podívanou, která si nebrala s ničím moc servítky a dodala nekompromisní komiksovou adaptaci, která potěšila nejednoho diváka. Komiks z dílny Marka Millara sklidil úspěch sice jen decentní, nicméně se zaplatil a všichni byli spokojeni. O tři roky později tedy přichází adaptace druhého dílu komiksu (závěrečný třetí je právě v přípravě), která se snaží diváka přesvědčit, že to napoprvé nebyla náhoda. 

U Davea mě už podruhé celkem mrzelo, že se všichni přechylovači cizích jmen na jeho hrdinském alter egu nevyřádili. A zrovna nějaký trefný český ekvivalent netopířího či pavoučího muže by zrovna v jeho případě působil poměrně efektivně. Stejně jako podtitul snímku Balls to the Wall. To ale tak trochu odbočuji. Takže, jak to s druhým Kick-Assem tedy je? Absence Matthews Vaughna je znát i když se Jeff Wadlow snaží, seč mu síly stačí, se svému předchůdci vyrovnat. Bohužel, to je ale nejmenší z problémů snímku.

Zásadním problémem je totiž fakt, že dvojka působí ve všech ohledech nesoudržně, nastavovaně a řekněme si to narovinu, také zbytečně. Filmy nejsou komiksy a tak to, co může fungovat v rámci sešitového příběhu na pokračování, nemusí být úplně to pravé ořechové pro film. Jednička předvedla nevybíravou zábavnou komiksovou podívanou, která ale zároveň předváděla solidní příběh na pozadí společensko kritické fresky moderní společnosti. Důraz na internetem žijíci nejen mládež a chorobná záliba v morbidnostech tomu dodával jakýsi punc. Na to vše navíc dohlížel nápaditý Vaughn, který sázel nápady z rukávu s podobnou kadencí, s jakou Big Daddy a Hit Girl kosili protivníky. A i přesto, že se vás ukázky pokouší přesvědčit o tom, že o tohle tu půjde i tentokrát, je více než pravděpodobné, že z kina budete odcházet zklamáni. 

Vyzní to možná trochu přísně, ovšem nejvhodnější popis, který by se ke dvojce hodil, je totiž direct-to-video sequel, ve kterém se sice na chvíli mihne Jim Carrey, avšak do kin se dostal jen nějakým nedopatřením. Celá ta aura jedničky je totiž ta tam. Wadlow snaží divákům přinést nášup toho, co se jim líbilo minule v podobném balení. Efekt je ovšem takový, že Kick-Ass 2 je spíše ne zrovna vydařenou nadstavbou toho co se stalo v jedničce, která rozpouští vše co by za něco stálo v moři ohraných klišé, nesoudržného děje a v podstatě prázdného filmu.   

Ano, Jim Carrey jako Colonel Stars & Stripes funguje naprosto dokonale a je to pro něj po delší době konečně role kde sedne doslova jako prdel na hrnec. Nicméně nikdy bych neřekl, že po jeho nedávném distancování se od filmu vůči násilnostem v něm vyobrazeném, mu budu muset dát zapravdu. Ovšem z trochu jiného hlediska. Ve filmu je totiž minimálně polovina oněch brutalit naprosto zbytečně. Tím netvrdím, že mám něco proti nim, ani zdaleka. Wadlow totiž nejen, že nezvládá zaujmout nějakou rádoby efektivní akční scénou (zpomalovačky nepomáhají, vážně ne, Jeffe), každou druhou chvíli doplňuje jen aby se neřeklo nějakou lehce zvrácenou chuťovkou. Ta ovšem nepůsobí rušivě ale spíše nudně.


A tak je to s celým Kick-Assem bohužel. Jimův mentor je sice příjemným náznakem něčeho, co byl posledně Nick Cage, zbytek je ovšem nesoudržná nudná kaše, která se nesnaží ani trochu být originální. Hudebně navíc Matthew Margeson nedělá v podstatě nic jiného, než že recykluje hudební motivy z jedničky. Ne že bych si největší pecky skladatele Johna Murphyho neposlechl znovu, ovšem člověk má tendenci čekat něco trochu více, než jen recklaci už v jedničce použité skladby z jiného filmu. A bohužel tohle platí i u všeho ostatního. Kick-Ass 2 není ničím jiným, než velmi laciným šidítkem pro ty, kterým se zamlouval první film a pro ty, kteří jej neviděli, nemá moc co navíc nabídnout. Carrey je fajn, Chloë Grace Moretz má i v 16 více sex appealu než všechny její o mnoho let starší vyumělkované protivnice a to je vlastně tak všechno. Je to asi tak, jako když jdete na Kofolu a místo toho vám ve sklenici skončí za stejnou cenu nějaká náhražka. Chuť je podobná, víte co zhruba od toho čekat, ale kofola to není, ať už se vám snaží nápojový lístek tvrdit co chce. Je to škoda, tohle si vyšperkovaná jednička nezasloužila. A jeji fanoušci už tuplem ne. 


Když dva dělají totéž není to totéž. Před lety Matthew Vaughn předvedl nevybíravou komiksovou adaptaci, která položila nejedno člověka na prdel. Doslova. Teď se na to pokouší navázat Wadlow a... no vlastně nepokouší. Dvojka Kick-Ass se snaží být v jednom ohledu klasickým šablonovitým sequelem (Bigger-Better-Darker) aby v tom druhém skončila jako pouhopouhá laciná nádivka pro ty, kterým nestačil hlavní chod z minula. Snaha o to jít do hloubky a ona společensko-kritická atmosféra je skoro všechna pryč, stejně jako je na ústupu i humor a v konečném důsledku i zábava. Pár minut perfektně padnoucího Jima Carreyho to nezachrání, stejně jako to nezachrání s každým filmem herecky rostoucí Chloë Moretz. Všechno je to až příliš rozvláčné a příliš velký konstrukt na to, aby to začlo být zajímavé. A to ani v momentech, kdy umírají sympaťáci. Protože jenom ti umírají mladí.  

 Koktejl:
25% Naředěný sirup z prvního dílu
50% Nuda
25% Záblesky zábavy kontrované záblesky nudy


 Kick-Ass 2

Akční / Komedie / Krimi / Thriller
USA / Velká Británie, 2013, 103 min

Režie: Jeff Wadlow
Scénář: Jeff Wadlow
Hudba: Matthew Margeson
Hrají: Aaron Taylor-Johnson, Chloë Grace Moretz, Christopher Mintz-Plasse, Morris Chestnut, Clark Duke, Jim Carrey, John Leguizamo, Lindy Booth, Lyndsy Fonseca, Donald Faison, Yancy Butler, Lee Asquith-Coe, Ella Purnell, Steven Mackintosh, Augustus Prew, Robert Emms, Daniel Kaluuya, Garrett M. Brown, Andy Nyman, Enzo Cilenti, Iain Glen

Nevhodný mládeži do 15 let
V kinech ČR od: 22.08.2013 CinemArt
V kinech SR od: 22.08.2013 Barracuda Movie






neděle, srpna 25, 2013

Star Trek: Do temnoty | Star Trek Into Darkness [65%]

V rámci dohánění restů ze začátku léta, není ideálnější volba než nový Star Trek. Druhý díl v režii J.J. Abramse, který před třemi lety úspěšně zrestartoval tuhle značku a v současné době pracuje na sedmém díle Star Wars, vtrhl do českých kin začátkem června. Za několik týdnů se pak dostane na Bluray a DVD, a tak je myslím doba na to podívat se, zda-li si placku s novým dobrodružstvím lodi Enterprise a její posádky pořídit domů do sbírky. 

James T. Kirk i jeho posádka jsou při jedné z pozorovacích misí svědky posledních momentů jedné z primitivních ras, které má co nevidět vyhladit sopečná aktivita na planetě. Rozhodnou se riskovat porušení základních pravidel Hvězdné flotily a zachránit rasu pomocí neutralizace sopky. Mise však nejde podle plánu, jejich identita je odhalena a osudy obyvatel planety jsou pozměneny. Za porušení direktivy je kapitán suspendován a Enterprise dostává na povel zpět kapitán Pike. Než se však vydá i s Kirkem jako svým 1. důstojníkem zpět do hlubin vesmíru, jsou nuceni řešit krizovou situaci na Zemi. Zběhlý agent John Harrison se rozhodl rozpoutat válku s vedením Hvězdné flotily a při jednom z jeho útoků umírá několik kapitánů včetně Pikea. Znovu dosazený Kirk má před sebou nelehký úkol. Letět se svojí posádkou hluboko do nepřátelského vesmíru a pomocí nových experimentálních zbraní zneškodnit Harrisona.

Popravdě, nejsem příliš fanouškem Star Treku. Již od malička mé sympatie směřovaly spíše k chlapcům a děvčatům se světelnými meči a takovými vesmírnými stanicemi, které v mžiku oka ničí planety. Netvrdím však, že jsem neviděl slušnou řádku dílu z drtivé většiny seriálů, které z tohoto univerza byly vytvořeny a také část snímků. Avšak restart série z roku 2009 se zaměřoval právě na takové, jako jsem já. A to poměrně úspěšně. A jak tedy dokázal Abrams na svoje vizuálně líbivé začátky nejslavnější vesmírné posádky navázat druhým dílem? Upřímně, do ideálního stavu to má poměrně daleko. 

První Star Trek nebyl ideálním filmem, nicméně vizuální styl Abramse šlapal téměř bez chyby a příběhová stránka, i když měla své mouchy, šlapala slušně jak pro fanoušky série tak pro nováčky. Druhý díl měl proto idální výchozí pozici. Jedničkou načrtnutá solidní aktualizace posádky, osobité filmové zpracování a režijní vedení Abramse a i přes některé trochu neobyčejnější výjevy, poměrně snadno uchopitelná žánrová podívaná. Dvojka v tomhle do jisté míry poměrně dost pokračuje, avšak stejně jako když použijete stejný čajový pytlik na druhou várku, ta chuť už nebude úplně stejná. A to ani když přidáte démonického Benedicta Cumberbatche jako jendoho z netěžších nepřátel, na kterého posádka lodi Entreprise kdy narazila. 

Parádní vizuální stránka a solidní nálož lens flare totiž není tím jediným co dělá snímek. Tím pádem když použijeme klasickou sequelovou matematiku, vizuálních lákadel přibylo a lens flare jak bysmet. To co ale i přibylo jsou místy ne zrovna logická rozhodnutí a jednání, často až přiliš zkratkovité pasáže a místy zbytečně kladený důraz na ne zrovna fungující pasáže. Tím samozřejmě nechci říct, že bych se u druhého Star Treku nudil. To ne. I přes více jak dvě hodiny dlouhou stopáž se jedná o poměrně svižný filmy který neznačne nudit. Problém je však v tom, že kromě pasáží s charakterem Benedicta Cumberbatche a několika akčních scén je zbytek filmu poměrně nezúčastněným vyprávěním o tom, jak James T. Kirk k troše pokory přišel. 


Je to poměrně škoda, neboť závěrečná třetina funguje celkem slušně. Samozřejmě, má to své chyby ale dynamika tomu nechybí, pěkně se na to kouká, emoce nechybí a Michael Giacchino bezchybně dopuje napětí svým hudebním doprovodem. Musím se ale přiznat, že i přes destrukci slušné části San Francisca mi závěr přišel tak trochu zklamavší v tom ohledu, že jsme prostě po hodině a třičtvrtě budování prostoru pro závěrečnou konfrontaci hned několika postav čekal možná přecijen trochu víc. 

Druhý díl zrestartovaného univerza Star Treku je poměrně nezávadný letní blockbuster, který nabízí slušné charaktery, parádního záporáka, naleštěný vizuální kabátek, solidní porci lens flare a možná i trochu něco navíc. Na druhou stranu ale jen prohlubuje neduhy předešlého dílu, které se stávají o  to viditelnější. Díky tomu se snímek občas zamotává do vlastní sítí na jedné straně, aby zdánlivě důležitými momenty profrčel s nepřirozenou rychlostí a lehkostí. Neznamená to však, že by i na svoji ne zrovna skromnou délku nudil. 
 Koktejl:
35% Lens Flare
30% Modernizovaný Star Trek
15% Benedict Cumberbatch a jeho dvojí identita
20% Naivita, zkratkovitost a nezaujatost


  
 Star Trek: Do temnoty
( Star Trek Into Darkness )

Sci-Fi / Dobrodružný / Akční / Thriller
USA, 2013, 132 min

Režie: J.J. Abrams
Scénář: Roberto Orci, Alex Kurtzman, Damon Lindelof
Kamera: Daniel Mindel
Hudba: Michael Giacchino
Hrají: Chris Pine, Zachary Quinto, Zoe Saldana, Simon Pegg, Anton Yelchin, Karl Urban, John Cho, Benedict Cumberbatch, Bruce Greenwood, Alice Eve, Leonard Nimoy, Peter Weller, Tom Archdeacon, Noel Clarke, Nazneen Contractor, Amanda Foreman, Heather Langenkamp, Nolan North, Nick Tarabay, Beau Billingslea, Hina Khan, Jonathan Dixon, Chris Hemsworth, Aisha Hinds, Jennifer Morrison

Nevhodný mládeži do 12 let
V kinech ČR od: 06.06.2013 CinemArt
V kinech SR od: 06.06.2013 Barracuda Movie
Na DVD od: 09.10.2013 Magic Box
Na Blu-ray od: 09.10.2013 Magic Box

http://www.csfd.cz/film/261497-star-trek-do-temnoty/
http://www.imdb.com/title/tt1408101/




čtvrtek, srpna 22, 2013

Podfukáři | Now You See Me [75%]

Magie nepatří zase k tak častým tématům v rámci filmové branže. Čas od času se nějaký ten snímek objeví a obvykle to stojí za trochu toho času, nicméně posledně tu začátkem roku byli Kouzelníci, a to nebyla zrovna pěkná podívaná. Letošní rok má ale tohle odvětví zábavního průmyslu hned dvě želízka v ohni. Tím druhým je totiž nový thriller v režii Louise Leterriera (Kurýr, Utržený ze řetězuNeuvěřitelný Hulk, Souboj Titánů) Podfukáři, který na začátku léta vtrhl do českých kin. Není proto od věci se k němu vrátit a podívat se, jestli to alespoň protentokrát stojí za to. 


Čtyři kouzelníky svede na jedno místo tajemná pozvánka, kde čtveřice odhalí plány k tomu největšímu kouzelnickému triku, co kdy kterýkoliv z nich viděl. O rok později se pak tahle skupinka kouzelníků po prvním z těchto triků dostává do hledáčku FBI, když během živého vystoupení vykrade banku v Paříži a obsah jejího sejfu rozfouká po celém sále. Aby agenti mohli kouzelníky zatknout, musejí odhalit, jak se jim tento husarský kousek podařilo předvést. Na pomoc přichází Thaddeus Bradley, kdysi slavný kouzelník, dnes postrach tohoto řemesla. Ve svém speciálu totiž odhaluje tajemství kouzelnických triků a diskredituje tak jednotlivé umělce a jejich vystoupení. Se čtveřicí kouzelníků to ovšem nebude mít úplně jednoduché. Ti jsou totiž vždy o krok napřed před ním a o dva před FBI. A jejich plán nezahrnuje jen jedno číslo... 

Samozřejmě. Pro část lidí budou Podfukáři poměrně zklamáním. A on to vlastně není špatný nápad to vyřídit takhle ze začátku. Scénář totiž není úplně z těch nejlepších a tak se místy tak moc snaží být chytrý, až přechytračí sám sebe. V mnoha místech totiž logika nefunguje tak úplně jak by měla akce probíhá příliš přimočaře a tak trochu naivně. Nejvíce je to vidět zhruba po první hodině, kdy se poctivě budovaná atmosféra poctivé kouzelnické podívané rozplyne a tvůrci je horko těžko dávaí ke konci filmu zase zpátky. Na druhou stranu ani tyhle menší přešlapy nejsou v konečném důsledku tak rušivé, aby vám nenapravitelně poškodily dojem z filmu. 

Podfukáři jsou totiž tím, co v podstatě slibují v trailerech. Ted sympatickou kouzelnickou záležitostí, která distribuuje příběh rovnoměrně mezi kriminální thriller a trochu osobitý heist film, při kterém se milony doslova válí na každém rohu. Navíc, snímek úvodní hodinu šlape doslova jako hodinky (i přes logické zádrhely a možná trochu naivní chování postav) a než se stihnete nadát, tahle efektivně zpracovaná, sympatickými charaktery nabitá podívaná se přehoupne do svojí druhé poloviny. Tam už to sice trochu skřípe, však charismatický Mark Ruffalo to stále drží jakž takž nad vodou. A to i přesto, že zhruba na dvacet minut se postavy přesunou výrazově někam jinam a film se jim začíná drolit pod rukama. On začátek dotahování jednotlivých motivů směrem k závěrečnému odhalení není úplně bezproblémově napsán a tak působí trochu více než divně, postavy najednou obrátí o 180 stupňů a celé to prostě je najednou úplně jiné. 

Avšak i když se snímek rozsype, podaří se ho Leterrierovi navrátit alespoň z větší části do správných kolejí a záver, ať již umělý nebo ne, funguje opět téměř bezproblémově. Ve výsledku je tak snímek Podfukáři poměrně nezávadnou oddychovou podívanou, který nabízí dostatek zajímavých charakterů, sympatického hlavního vyšetřovatele, neokoukanou zápletku, solidni vizuální zpracování a i trochu něco navíc. Naštěstí si snímek dokázal udržet svoji napínavost od začátku až do konce a získává také body navíc za fakt, že nemá potřebu sk oncem filmu vysvětlit vše a nechává tak některé otázky otevřené. 

Leterrier se opět zase po nějaké době trefil do černého. Podfukáři jsou i na ploše necelých dvou hodin poměrně zábavnou, svižnou a nápaditou podívanou, která jednoduše nenudí. Je sice v mnoha ohledech dost naivní, trochu více komplikovaná než by bylo zdrávo a po první hodině zažije menší rozpad atmosféry, avšak do konce se jej snaží poměrně úspěšně vynahradit. V konečném výsledku by si tak snímek možná zasloužil lehce nižší hodnocení, nicméně už jen kvuli tomu sympatickému obsazení,  tomu zpracování a těm několika scénám které fungují jak na drátkách prostě níže nepůjdu. Pokud hledáte oddychovou zábavu, která se tak trochu liší od toho co je vám normálně nabízeno, nezbývá než Podfukáře doporučit.   

 Koktejl:
25% Kouzla a magie
25% FBI
25% Peníze
25% Neškodná zábava




Podfukáři
(Now You See Me, Podfukári)

Thriller / Krimi
USA, 2013, 116 min (SE: 125 min)

Režie: Louis Leterrier
Scénář: Josh Appelbaum, André Nemec, Boaz Yakin, Edward Ricourt, Ed Solomon
Kamera: Larry Fong
Hudba: Brian Tyler
Hrají: Jesse Eisenberg, Morgan Freeman, Woody Harrelson, Mélanie Laurent, Mark Ruffalo, Michael Caine, Dave Franco, Isla Fisher, Caitriona Balfe, David Warshofsky, Stephanie Honore, Elias Koteas, Common, James Rawlings, David Joseph Martinez, Michael Kelly, Juliet Reeves, Michelle DeVito, Jaren Mitchell, Christopher Matthew Cook, Scott Shilstone

Nevhodný mládeži do 12 let
V kinech ČR od: 13.06.2013 Bontonfilm CZ
V kinech SR od: 13.06.2013 Bontonfilm SK

http://www.csfd.cz/film/292555-podfukari/
http://www.imdb.com/title/tt1670345/








středa, srpna 14, 2013

Man of Tai Chi [30%]

Keanu Reeves bude pro většinu lidí do konce života Neo. Za svoji kariéru už ale vytvořil dostatečně velké množství památných tolí, ze kterých si ho budou lidé pamatovat. Nic ho ale neovlivnilo tak jako právě Matrix. Během příprav strávil se svými hereckými kolegy dlouhé měsíce tréninkem asijských bojových umění. Dříve než se ovšem po letech k tomuto odvětví vrátí v dlouho odkládaném snímku 47 Ronin, do distribuce se dostává jeho režijní debut Man of Tai Chi. Snímek, který staví na v poslední době hodně zpopularizovaném čínském bojovém umění. Stojí ale hercův režijní debut za téměř hodinu a třičtvrtě vašeho času? 

Svět ilegálních zápasů, to je něco co bují i na druhé straně zeměkoule. Zvláště když je poblíž movitý byznysmen, který se nebojí chopit příležitosti. Mark Donaka provozuje bezpečnostní agenturu, která funguje hned v několika asijských zemích. Jeho skutečný příjem ale leží právě v pořádaní turnaje bojových umění. Ten se ovšem neřídí klasickými pravidly a leží tak proto v žaludku policejním detektivům, kteří bez důkazů proti Donakovi nemohoiu zakročit. Ten však narozdíl od nich řeší jiný problém. Díky tomu, že jeho poslední zápasník donášel policii, udělal s ním rychlý proces a v duchu turnaje "zabij nebo budeš zabit" jej vlastnoručně zabil. Proto aby ale nepřišel o zdroj většiny jeho jmění, potřebuje do turnaje nového zápasníka. Tím se má stát zápasník Tai Chi Tiger Chen. Zbývá už ho jen přesvědčit, aby své defenzivní bojové umění proměnil ve smrtící zbraň. 

Předně, musím se k něčemu takhle na začátek přiznat. Strašně moc jsem Keanovi fandil. Vážně jsem mu přál, aby jeho snímek uspěl a on se vrátil opět na špičku diváckého zájmu. Ze stejného důvodu mu přeju, aby vyšel i problémový snímek 47 Ronin, který ale pravděpodobně skončí jako přestřelený akční hyperblábol kombinující všechno a přitom nic. S jeho debutem je to ale jiné. Čínsko-americká koprodukce, která hercovi zabrala pět let staví svůj hlavní marketingový tah na bojových uměních. Honosí se kritické spokojenosti. Dokonce i John Woo pochválil akční scény. Jak rychle ale nadšení stoupá při reakcích na film, tak rychle může i klesat v momentě, kdy se vám do ruky dostane hotový produkt. Man of Tai Chi má totiž do bojového must-see filmu opravdu na míle daleko. Je možné, že jsem se spletl a vlastně jsem snímek uplně nepochopil, respektive jsem se nenaladil na správnou vlnu, abych mohl snímek správně shlédnout. Jako člověk, který má ke klasickým bojovkám poměrně blízko a asijská akční produkce mi také není úplnou neznámou, to co jsem čekal byl amerikanizovaný spektákl podle čínské šablony. A přesně to jsem dostal, ovšem to jsem ještě netušil, co ve skutečnosti tato definice také může znamenat. 

Men of Tai Chi je totiž do jisté míry opravdu zajímavý mix kultur, který bohužel v konečném pohledu nefunguje ani trochu. Na jedné straně totiž máme kriminálku, kdy se nikým nepochopená policistka snaží dopadnout zlotřilého kapitalistu, který vykořisťuje ostatní. Na straně druhé máme mladého učence, který okusí temnou stranu síly, aby se nakonec na pokraji smrti opět navrátil na stranu dobra a odehnal síly zla. No a na třetí straně máme megalomanského milionáře, který chce vlivem ovládnout svět, tady v podobě zástupu diváků. Dostáváme tak jakýsi trojúhelník neoriginality, který je ozdoben vedlejšími charaktery, kterým můžete slovo stereotyp odezírat téměř ze rtů. A to je celkem bolestivé, když i stereotypního američana hraje vlastně číňan. 

Inu dobrá, příběh ani všechno okolo vlastně nejsou na snímku důležité můžete říct. Tady jde o pořádnou nakládačku přeci, ne? Ono to i s těmi souboji nebude zase taková sláva. Zatímco choreografie a velká část akčních sekvencí funguje poměrně bezchybně, chybí tomu jakýkoliov náznak atmosféry. Identifikace s hrdinou který chce porazit nepřátele neprobíhá a vy sledujete pouze pár týpků ve snaze udělat z obličeje toho druhého rajský protlak. 

Ono se ale není čemu divit. Film, i když je v podstatě jen kombinací jednotlivých zbytků a stereotypů z jiných filmů, se snaží být něčím víc. A Reeves jako člověk na režijní sesli tomu dodává pomyslnou třešničku na dortu. Ano už od dob svých raných rolí je znám svým prkenným výrazem, nicméně u některých rolí mu tahle poloha jednoduše sedla (Neo nebo John Constantine), tady ovšem jakoby se rozhodl redefinovat význam slova prkenný. Jeho hlavní záporák nejen, že umí přeplavat z jednoho ostrova na druhý bez toho aniž by se nadechnul a má problémy s tím, chodit jako nromální člověk, on má problémy i s tím mluvit jako normální lidská bytost. Pusťte si trailer, závěrečná věta je poměrně krásným vzorkem tohoto problému. 


Herecký výraz je tak soustředěný, že rádoby zlověstný pohled Keanu je tak nebezpečný, že se ani nepotřebuje dívat na to, na co se dívat má a na co se tváří že se dívá. Digitálně upravené oční bulvy tomu pak dodávají větší šmrnc. Do toho scénář vypadá jako kdyby jej psal někdo, kdo se emocionální reakce učil u hereckého kouče Kirsten Stewart. Tak zjednodušené a umělohmotné dialogy tu už dlouho nebyly. Tu umělou hmotu z toho můžete cítit asi do podobné míry, jako kdyby jste žvýkali příslušenství k panence Barbie místo popcornu. 

Man of Tai Chi je mizerným béčkem, které nedokáže udržet ani úroveň toho jediného, co tuto splácaninu drží do nějaké míry pohromadě. A nedostatek zápalu ani "magie" mistrů Tai Chi nenahradí. Přičtěte si k tomu mizerné digitální triky, několik stylových obleků pro Nea, téměř negradační závěr a trochu antiklimatický finální desetiminutovku a máte zhruba to, co na vás pod nálepkou Made in China, tedy Man of Tai Chi čeká.  

"Debut Keanu Reevese v asijské koprodukci, kde budou bojová umění hrát prim? Sem s tím!" Aneb jak si krásně naběhnout. Tak nezaujatý snímek, u kterého nejde myslet na nic jiného než na citoslovce "meh" při každém druhém záběru. Keanu Reeves podává zaručeně nejhorší výkon svojí kariéry coby herec a jako režisér to příliš nespravil. Většinu času slušná akce, nicméně bez nápadu, bez zápalu a naprosto bez atmosféry. Man of Tai Chi je zbytečný snímek, který je ukázkovou ztrátou času. I když, ty dialogy jsou občas tak blbé, že jsou až zábavné. Jednoduše a prostě: hodina a třičtvrtě soubojů lepší i horší kvality a prachmizerné vše ostatní co tohle cvičení dělá filmem.  
 Koktejl:
25% Dřevěný Neo
25% Bojové umění
50% Nuda


Man of Tai Chi

 (Taiji Xia) 

Akční
USA / Čína / Hong Kong, 2013, 105 min

Režie: Keanu Reeves
Kamera: Elliot Davis
Hrají: Tiger Chen Hu, Keanu Reeves, Karen Mok, Iko Uwais, Simon Yam

http://www.csfd.cz/film/306222-man-of-tai-chi/
http://www.imdb.com/title/tt2016940





pondělí, srpna 12, 2013

Pot a krev | Pain and Gain [65%]

Výbuchy a destrukce, to je takový epitom tvorby Michaela Baye. Člověk který si postavil jméno v Hollywoodu na tom, že vyhodí do vzduchu kde co  prostřídá to se záběry na vypracované muže ve stylových autech a polonahé ženy, ideálně na kapotě. Takový Roland Emmerich, který se nesnaží být kdoví jak smysluplný ale prostě se baví tím co dělá a diváci s ním. Od druhých Mizerů už ale uplynulo dlouhých deset let a Bay kromě solidního Ostrova natočil jen sérii filmů o Transformerech. Třetí díl měl být jeho poslední ale z toho nakonec sešlo. Než ale příští rok rozpoutá opět kovové peklo, rozhodl se odskočit si k "malému filmu o kulturistech" (jeho slova). A ten se teď po několika měsících v zahraniční distribuci dostává i k nám do kin. Takže, otázka zní jasně. Co si představit pod pojmem malý film u člověka, který je synonymem popcornového blockbusteru pro masy?

Být osobním trenérem v Miami a vyžívat ze svého malého přijmu už Danielovi nestačí. Legální cestou je pro něj cesta k bohatství až příliš pomalá a výdělky příliš malé. Vymyslí proto plán jak rychle a bezbolestně zbohatnout na úkor jednoho z bohatých kilentů posilovny kde pracuje. Stejně jako jeho hrdinové, se chce stát uznávaným a bohatým. Avšak i s pomocí svých dvou kolegů není cesta k cizímu bohatství tak snadná, jak si ji Daniel představoval. Navíc, pokud nedotáhnete práci do konce, může se vám celý plán náramně vymstít. A to i v případě, že oběti nevěří ani policie, ani soukromý detektiv a nezbývají mu na účtě po krádeži žádné peníze. S jídlem totiž roste chuť a jen málokdo si umí říct ne. 

Ano, je to jiné a přitom na druhou stranu vlastně vůbec. Bay dlouho hlásal, že si tenhle film chce natočit a tak není divu, že si na něm dal záležet. Ve výsledku to znamená dvě věci. První je definice malého filmu, která neznamená nic jiného, než že je akce omezena na minimum a exploze tentokrát nejsou přítomny. Ta druhá je fakt, že všechny ostatní trademarky tohoto tvůrce jsou přítomny, snad jen helikoptéra za úsvitu chybí. Pokud vám tak není tvorba tohoto režiséra úplně cizí, můžete si sepsat jeho typické vizuální prvky a jeden po druhém si je během něco málo přes dvě hodiny dlouhého snímku si je odškrtávat. 

Pot a krev je totiž zredukovaný základ bayova filmového výrazu, ve kterém při procesu tvorby tohoto snímku odstranil svoji největší přednost. Pokud si představíte takové odlehčenější Mizerové 2 s partou dutých bodybuilderů místo hláškujících policistů, nebudete daleko od pravdy. Ačkoliv je totiž Pot a krev snímkem založeným na skutečné události, Bay se nebojí přisypat trochu své finesy do výsledného produktu. Za řemeslně propracovaným snímkem plným klasických lákadel se ale skrývá poněkud podvyživený snímek někde na hranici komedie, kde středobodem diváckého zájmu je skupina kulturistů pod vlivem demagogie okolí a jejich vykládání amerického snu a všechno okolo je jen lepými děvami a slunečným Miami ochucená omáčka tak říkajíc do počtu. 

Více než cokoliv jiného ale Pot a krev slouží jako důkaz o schopnostech Michaela Baye jako popcornové mašiny, kterého je možná až příliš velká škoda pro plechová dobrodružství s hračkami pro děti. I když je totiž snímek v mnoha místech zdlouhavý a trochu se vleče, co se týče vizuálního zpracování, nelze mu nic moc co vyčíst. Člověk by si až přál, aby se konečně u třetích Mizerů pohnuly ledy a začlo se něco dít. Po stránce herecké i po stránce hudební je pak kulturistický snímek vyloženou sázkou na jistotu. Klasické dobové hity  příjemně dokreslují atmosféru, zatímco ideálnější obsazení by hledal člověk jen těžko. Pokud tedy máte k Bayovi nebo bodybuildingu blízko a nemáte zrovna dvě hodinky co dělat, není důvod proč nedat Pot a krev šanci. 


Michael Bay a jeho malý velký film. Pokud chcete vidět, jak to dopadne, když ta největší mašina na popcorn v Hollywoodu podřadí na nejmenší rychlostní stupeň normálních filmů, tady to nenajdete. Kromě výbuchů a s minimem akce je totiž Pot a krev jinak plnokrevná Bayovka, která jeho fanoušky nezklame a ty ostatní vyloženě nudit nebude. Dějově by to sice mohlo být propracovanější a metráž trochu střídmější, nicméně humor tam je, herecky i atmosférou je to solidní a nuda to koneckonců tak není. Jen by to mohlo být lepší. Tak třeba příště, Mizerové III čekají, Michaele. Jinak, pokud je tohle doopravdy podle skutečné události, člověk se musí jen smát nad demencí některých jedinců. 

 Koktejl:
30% Miami
30% Stereoidy
40% Michael Bay
0% Exploze


Pot a krev

(Pain and Gain, Pot a krv)
Komedie / Krimi / Thriller / Akční / Drama
USA, 2013, 130 min

Režie: Michael Bay
Scénář: Christopher Markus, Stephen McFeely
Kamera: Ben Seresin
Hudba: Steve Jablonsky
Hrají: Mark Wahlberg, Dwayne Johnson, Ed Harris, Rebel Wilson, Tony Shalhoub, Anthony Mackie, Rob Corddry, Tony Plana, Bar Paly, Jeff Chase, Ken Jeong, Kurt Angle, Yolanthe Cabau, Peter Stormare, Keili Lefkovitz, Michael Rispoli, Vivi Pineda, Nikki Benz

Nevhodný mládeži do 15 let
V kinech ČR od: 08.08.2013 CinemArt

V kinech SR od: 08.08.2013 Barracuda Movie



http://www.csfd.cz/film/311871-pot-a-krev/
http://www.imdb.com/title/tt1980209/


pátek, srpna 09, 2013

No One Lives [50%]

Luke Evans se snaží. Za poslední tři roky se objevil a objeví hned v několika snímcích. Před nějakou dobou byl navíc obsazen do remaku kultovní komiksové adaptace Vrána. Ještě než se tak však stane a ještě než se objeví na vánoce v pokračování Hobita, střihnul si mimo vysokooktanového Rychle a zběsile 6 také roli v béčkovém thrilleru, jenž se mu bude při natáčení maskovaného mstitele hodit. Jak dopadla krvavá pomsta v jeho podání? 

Řidič luxusního sedanu projíždí krajinou, stěhuje se z jednoho státu do druhého. Na své cestě zastaví v malém městečku, kde se vydá se svojí spolujezdkyní na večeři. Při ní však narazí na skupinu zlodějů, kterým nevyšla poslední práce a tak jsou nervy v plném proudu. Jeden z nich si vyhlídne večeřící pár turistů a pomocí únosu se z nich pokusí dostat peníze. To ovšem nejde podle plánu a řidičova spolujezdkyně umírá přivázaná ke křeslu rukou jednoho z únosců. Co ale ještě v té době zbytek zlodějů netuší je fakt, že řidič není jen obyčejným turistou ale dlouhá léta hledaným psychopatickým sériovým vrahem. A tím, že mu zabili přítelkyni si pro sebe podepsali trest smarti. Hra kočky s myší začíná...

Ale jo. Filmů kde psychopat je za to menší zlo a divák s ním i přes jeho brutalitu částečně soucítí, zase tolik není. A od té doby, co seriálový Dexter tak trochu vyměkl, není na škodu si zase projednou užít v hlavní roli totálního psychopata který spíše než na emoce přemýšlí nad tím, jak rozporcovat člověka do pěti minut. Evans se jednoduše snaží a i tady mu to nelze mít za zlé. Člověk, který v předešlých snímcích prošel převážně jako Orlando Bloom z tuzexu jen dokazuje, že to s filmovou kariérou myslí vážně. A i když jeho fyzická stránka je spíše vhodná pro nějakého naškrobeného panáka, je právě tenhle jeho aspekt tím, kvůli čemu mu posedlý magor poměrně prochází. 

To ostatní kolem něj je ovšem čistokrevná béčková záležitost, která mísí rutinní thrillerovou práci s poměrně solidní vyvražďovačkou, kde se pro krev rozhodně nejde daleko. V rámci béčkových limitů pak i trochu ujetější a lacinější způsoby jak někomu  rozplácnout šedou kůru mozkovou na kachličky v koupeně prochází. Herecky, stejně jako zpracováním a režií snímek nevybočuje jakýmkoliv způsobem z žánrem a kvalitou snímku vymezené škatulky. 

No One Lives je solidní béčko, které nenabízí nic tak extra zvláštního, abyste mu věnovali necelou hodinu a půl vašeho času. Když už ale na to dojde, nezpůsobí žádné trvalé následky a totální psychopat v podobě hlavního hrdiny jednoduše stojí za to. Pokud tak hledáte nějakou výplň na nedělní odpoledne není film  úplně špatnou volbou. Pokud hledáte něco víc, zvolte něco jiného.  


Příjemné oddychové krvavé béčko. Nenadchne ani neurazí. No One Lives nabízí přesně to, co se od takovéhoto filmu sluší a patří. Nehraje se na nic víc a v tom co předvádí v rámci možností funguje bez problému. Antihrdina hlavním hrdinou tu zase tak často nebývá, Evans svoji roli emocionálně narušeného psychopata zvládá bez problému a pár krvavých lahůdek vyloženě potěší. Pokud potřebujete u něčeho vypnout, nebo vás jen baví béčková produkce, v případě No One Lives nemůžete sáhnout vedle.  
 Koktejl:
20% Únos
20% Krev
40% Psychopat
20% B produkce se svými klady i zápory

No One Lives

Horor / Thriller
USA, 2012, 88 min

Režie: Rjúhei Kitamura
Kamera: Daniel Pearl
Hrají: Luke Evans, Adelaide Clemens, Derek Magyar, America Olivo, Lee Tergesen, Lindsey Shaw, Laura Ramsey, Gary Grubbs, Lenore Banks, Garrett Hines, Andrea Frankle, Dane Rhodes

http://www.csfd.cz/film/300084-no-one-lives/
http://www.imdb.com/title/tt1763264




středa, srpna 07, 2013

Frankensteinova armáda | Frankenstein's Army [25%]

A ještě jeden pohled zpět do Karlových Varů. V rámci půlnočních projekcí, kde hlavní roli přebíraly hororové snímky, si svoji projekci vydobyla také jedna lahůdka z Nizozemsko-americké koprodukce, která se natáčela v českých luzích a hájích. Řeč je o dalším found-footage hororu, který tentokrát obsahuje také českou hvězdu v titulní roli. Frankensteinova armáda to, podobně jako další festovalový highlight Sezona zabíjení, do kinodistribuce nedotáhla a tak se s ní setkáme zanedlouho na Bluray a DVD. Je ale o co stát? Tvrzení několika dam ve frontě na lístky, že by Karel Roden do ničeho špatného nešel, si dovolím zpochybnit a jeho nový zářez do filmografie podrobím zkoušce.

Během druhé světové parta přeživších vojáku ve službě sovětských jednotek putuje válkou zmítanou krajinou. Jejich hlavním úkolem je přežít a navrátit se k přátelským jednotkám, které je rádiem požádaly o pomoc. Jak však putují duchaprázdnou krajinou při pátrání po nich, narážejí na podivné mechanické vynálezy a ostatky, které do normálních lidí mají daleko. Ve vesnici, kde naleznou pohřebiště za živa upálených jeptišek se rozhodnou pátrat po pachateli. To co ale naleznou je opuštěná továrna. V ní nalézají jednoho z mechanicky upravených lidí naživu...  

Tak tohle je rozhodně zážitek. Docela mě mrzí, že jsem se na tu projekci v rámci festivalu nedostal. Docela by mě totiž zajímaly reakce těch lidí. Frankensteinova armáda je totiž z žánru těch blbých hororových slátanin, které si jsou moc dobře vědomy své vlastní kvality a tak se většinu času ani nesnaží. Koncept found footage má zakrýt vyloženě špatné amatérské zpracování. Tomu nenapomáhá ani iluze kolorování obrazu, která prostě po pár minutách zmizí a nic se neděje. 

Prachimizerné hrecké výkonů herců z třídy, na které by vám ani nestačily písmena abecedy tak nějak k této hororové úrovni tak trochu patří. To ovšem neznamená, že si na to jednoduše člověk zvykne. A ono je to tak vlasntě s celým slavným snímkem. Jediný důvod, proč se o tomhle hororu mluví a neskončí hned v pošetce v trafice vedle Posledního výkřiku aniž by po něm kdokoliv štěkl je fakt, že v něm hraje Karel Roden. To je ale to jediné. Jinak je to po všech ohledech horor z té nejnižší cenové skupiny, který má v podstatě jen jediné plus. Tím jsou výtvory šíleného doktora, které nápaditostí předčí drtivou většinu hororových výtvorů posledních dvacet / třiceti let. V šikovných rukou a v klasickém filmovém zpracování by nadělali doslova paseku. Takhle ale ne. Závěrečná dvacetiminutovka, která z předešlého konceptu dělá jakýsi doktorův videoblog je sice fajn, nicméně ani Karel Roden není bůh a potápějící loď nezachrání. 

Frankensteinova armáda je záležitostí spíše pro hororové nadšence spíše než pro běžné publikum. Běžný divák pravděpodobně neocení  mizernou kvalitu snímku na podobné úrovni jako klasická hororová produkce pro videopůjčovny. Slušné minimalistické zvukové aranžmá a působivý design ďábelských výtvorů však jinak skrz na skrz nudnou produkci nezachrání.

PS. Fanoušci herní série Wolfenstein si možná s přimhouřením obou oči přijdou místy na své.  

Karel Roden a videodeníček profesora, který má v hlavě trochu vydrbáno. Krvavá dokumentace jeho hrůzných výtvorů, které se právem řadí k tomu nejlepšímu co se v hororu za poslední roky objevilo. Setsakramentská škoda, že tohle je ani ne třetina snímku, která nestíhá zachránit topící se loď jménem Frankensteinova armáda. Nezajímavá, nudná a těžce amatérská podívaná, která se snaží vyvolávat dojem té nejméně nákladné hororové produkce, nicméně ani to ji uplně dobře nejde. Pár světlých momentů a solidní zvuková stopa to nezachrání bohužel. Nuda je prostě nuda. 


 Koktejl:
20% Karel von Roden coby šílený doktor a jeho videoblog
80% Nuda v hororovém déčku

Frankensteinova armáda

( Frankenstein's Army) 

Akční / Horor / Sci-Fi
Nizozemsko / USA, 2013, 84 min

Režie: Richard Raaphorst
Hrají: Karel Roden, Joshua Sasse, Luke Newberry, Ivana Hrubá-Lokajová, Zdeněk Bařinka, Hon Ping Tang

http://www.csfd.cz/film/312306-frankensteinova-armada/
http://www.imdb.com/title/tt1925435/