Přeskočit na hlavní obsah

Podfukáři | Now You See Me [75%]

Magie nepatří zase k tak častým tématům v rámci filmové branže. Čas od času se nějaký ten snímek objeví a obvykle to stojí za trochu toho času, nicméně posledně tu začátkem roku byli Kouzelníci, a to nebyla zrovna pěkná podívaná. Letošní rok má ale tohle odvětví zábavního průmyslu hned dvě želízka v ohni. Tím druhým je totiž nový thriller v režii Louise Leterriera (Kurýr, Utržený ze řetězuNeuvěřitelný Hulk, Souboj Titánů) Podfukáři, který na začátku léta vtrhl do českých kin. Není proto od věci se k němu vrátit a podívat se, jestli to alespoň protentokrát stojí za to. 


Čtyři kouzelníky svede na jedno místo tajemná pozvánka, kde čtveřice odhalí plány k tomu největšímu kouzelnickému triku, co kdy kterýkoliv z nich viděl. O rok později se pak tahle skupinka kouzelníků po prvním z těchto triků dostává do hledáčku FBI, když během živého vystoupení vykrade banku v Paříži a obsah jejího sejfu rozfouká po celém sále. Aby agenti mohli kouzelníky zatknout, musejí odhalit, jak se jim tento husarský kousek podařilo předvést. Na pomoc přichází Thaddeus Bradley, kdysi slavný kouzelník, dnes postrach tohoto řemesla. Ve svém speciálu totiž odhaluje tajemství kouzelnických triků a diskredituje tak jednotlivé umělce a jejich vystoupení. Se čtveřicí kouzelníků to ovšem nebude mít úplně jednoduché. Ti jsou totiž vždy o krok napřed před ním a o dva před FBI. A jejich plán nezahrnuje jen jedno číslo... 

Samozřejmě. Pro část lidí budou Podfukáři poměrně zklamáním. A on to vlastně není špatný nápad to vyřídit takhle ze začátku. Scénář totiž není úplně z těch nejlepších a tak se místy tak moc snaží být chytrý, až přechytračí sám sebe. V mnoha místech totiž logika nefunguje tak úplně jak by měla akce probíhá příliš přimočaře a tak trochu naivně. Nejvíce je to vidět zhruba po první hodině, kdy se poctivě budovaná atmosféra poctivé kouzelnické podívané rozplyne a tvůrci je horko těžko dávaí ke konci filmu zase zpátky. Na druhou stranu ani tyhle menší přešlapy nejsou v konečném důsledku tak rušivé, aby vám nenapravitelně poškodily dojem z filmu. 

Podfukáři jsou totiž tím, co v podstatě slibují v trailerech. Ted sympatickou kouzelnickou záležitostí, která distribuuje příběh rovnoměrně mezi kriminální thriller a trochu osobitý heist film, při kterém se milony doslova válí na každém rohu. Navíc, snímek úvodní hodinu šlape doslova jako hodinky (i přes logické zádrhely a možná trochu naivní chování postav) a než se stihnete nadát, tahle efektivně zpracovaná, sympatickými charaktery nabitá podívaná se přehoupne do svojí druhé poloviny. Tam už to sice trochu skřípe, však charismatický Mark Ruffalo to stále drží jakž takž nad vodou. A to i přesto, že zhruba na dvacet minut se postavy přesunou výrazově někam jinam a film se jim začíná drolit pod rukama. On začátek dotahování jednotlivých motivů směrem k závěrečnému odhalení není úplně bezproblémově napsán a tak působí trochu více než divně, postavy najednou obrátí o 180 stupňů a celé to prostě je najednou úplně jiné. 

Avšak i když se snímek rozsype, podaří se ho Leterrierovi navrátit alespoň z větší části do správných kolejí a záver, ať již umělý nebo ne, funguje opět téměř bezproblémově. Ve výsledku je tak snímek Podfukáři poměrně nezávadnou oddychovou podívanou, který nabízí dostatek zajímavých charakterů, sympatického hlavního vyšetřovatele, neokoukanou zápletku, solidni vizuální zpracování a i trochu něco navíc. Naštěstí si snímek dokázal udržet svoji napínavost od začátku až do konce a získává také body navíc za fakt, že nemá potřebu sk oncem filmu vysvětlit vše a nechává tak některé otázky otevřené. 

Leterrier se opět zase po nějaké době trefil do černého. Podfukáři jsou i na ploše necelých dvou hodin poměrně zábavnou, svižnou a nápaditou podívanou, která jednoduše nenudí. Je sice v mnoha ohledech dost naivní, trochu více komplikovaná než by bylo zdrávo a po první hodině zažije menší rozpad atmosféry, avšak do konce se jej snaží poměrně úspěšně vynahradit. V konečném výsledku by si tak snímek možná zasloužil lehce nižší hodnocení, nicméně už jen kvuli tomu sympatickému obsazení,  tomu zpracování a těm několika scénám které fungují jak na drátkách prostě níže nepůjdu. Pokud hledáte oddychovou zábavu, která se tak trochu liší od toho co je vám normálně nabízeno, nezbývá než Podfukáře doporučit.   

 Koktejl:
25% Kouzla a magie
25% FBI
25% Peníze
25% Neškodná zábava




Podfukáři
(Now You See Me, Podfukári)

Thriller / Krimi
USA, 2013, 116 min (SE: 125 min)

Režie: Louis Leterrier
Scénář: Josh Appelbaum, André Nemec, Boaz Yakin, Edward Ricourt, Ed Solomon
Kamera: Larry Fong
Hudba: Brian Tyler
Hrají: Jesse Eisenberg, Morgan Freeman, Woody Harrelson, Mélanie Laurent, Mark Ruffalo, Michael Caine, Dave Franco, Isla Fisher, Caitriona Balfe, David Warshofsky, Stephanie Honore, Elias Koteas, Common, James Rawlings, David Joseph Martinez, Michael Kelly, Juliet Reeves, Michelle DeVito, Jaren Mitchell, Christopher Matthew Cook, Scott Shilstone

Nevhodný mládeži do 12 let
V kinech ČR od: 13.06.2013 Bontonfilm CZ
V kinech SR od: 13.06.2013 Bontonfilm SK

http://www.csfd.cz/film/292555-podfukari/
http://www.imdb.com/title/tt1670345/








Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Dunkerk | Dunkirk [85%]

Christopher Nolan má v dnešním hollywoodu postavení asi jako málokdo. I kdyby totiž tenhle brit točil drama o výrobě mouky, asi by to pořád byl jeden z nejočekávanšjích filmů roku.  Díky svojí filmografii, kde doposud nemá špatný film, si totiž může tak trochu diktovat, co vlastně chce dělat a našlo by se jen málo filmových producentů, kteří by mi na jakýkoliv jeho film nedali peníze. Po komiksu a sci-fi, kterým se věnoval posledně, se nicméně rozhodl vydat do válečné vřavy a v jeho novince Dunkerk se vydává do stejnojmenného francouzského městečka, které se stalo dějištěm hned dvou významných událostí během druhé světové války. A jedné z nich, hromadné evakuaci britských vojsk pod kódovým označením Operace Dynamo, se věnuje jeho nový film. Jak si jeden z nejzajímavějších mainstreamových tvůrců poradil s těžkým válečným filmem? 

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to.