Přeskočit na hlavní obsah

Všechny cesty vedou do hrobu | A Million Ways to Die in the West [75%]

Komedie jsou problematické, o tom jsem se tu bavil již několikrát. Tvůrci se musí zkrátka trefit do chuti co největší mase diváctva a to bývá občas problém. Proto tu do roka je hned několik komedií, které zkrátka nefungují tak jak by měly a tak po zásluze vyhoří. A to je do značné míry i případ snímku Všechny cesty vedou do hrobu od režiséra, scénáristy a herce Setha MacFarlanea. Ten totiž svým novým filmem navazuje na svůj celovečerní debut Méďa, který se stává možná největším problém jeho nového westernového dobrodružství. Pokud totiž čekáte nějaký ceslitvý příběh, který bude dodržovat žánrové konvence a strukturu, čeká vás v kinech hodně studená sprcha. Pokud však jdete do kina na neclé dvě hodiny dovádění tvůrce seriálu Family Guy (Griffinovi), pak račte dále.  

Albert Stark (Seth MacFarlane) je prostý pasáček ovcí na divokém západě, konkrétně v Arizoně. Když vstupujeme do jeho života, právě se s ním rozchází jeho přítelkyně Louise (Amanda Seyfried), která se jej rozhodla nechat kvůli majiteli místního kníračství Foyovi (Neil Patrick Harris). To už je však pro Alberta poslední kapka a je pevně rozhodnut se na západ vybodnout a zkusit štěstí někde jinde. Jenže jeho plány na opuštění města poněkud zkomplikuje nová přistěhovalkyně Anna (Charlize Theron), která se má v plánu ve městě usadit. Co však ani Albert ani nikdo jiný z města neví je fakt, že je manželkou největšího padoucha široko daleko, Clinche Leatherwooda (Liam Neeson), který se nedaleko připravuje na svůj další nezákonný podnik a svoji manželku jen na pár dní do zapadákova uklidil...  

Proč, že je vlastně Méďa největším problémem tohoto filmu? Je to jakýmsi indexem očekávání, který divák v této spojitosti zkrátka čeká. Jenže MacFarlaneova prvotina byla do značné míry klasická komedie, která sice zapojuje do děje typické šílenosti tohoto tvůrce, především pak mluvícího dospělého plyšového medvěda, nicméně v jádru zůstává poměrně klasickým komediálním snímkem trochu hrubšího zrna. To ovšem není to, co na vás čeká v sálech kin. A to je důvod proč je tolik lidí tímto filmem zklamáno. Seth MacFarlane se totiž tentokrát doslova utrhl ze řetězu a spíše než celistvou komedii z Divokého západu si tyto rekvizity a dějiště vzal pouze jako vymezení svého hřiště, na kterém hodlá necelé dvě hodiny dělat naprosté hovadiny. A pokud znáte seriálové výtvory tohoto tvůrce, je vám zhruba jasné, kam tohle celé míří. 

Jistě, musím samozřejmě uznat, že přílišné akcentování typicky amerického humoru zahrnujícího veškeré tělní tekutiny bylo pro mě místy už trochu moc, stejně jako přílišný důraz na vyobrazení pohlavních orgánů domácích zvířat (pokud se tedy tak tomu dá říkat, když je to na divokém západě a ohrady vlastně nikde nejsou). Tohle vše jsem ovšem připraven ve světle toho, co si tvůrci dovolují vyvádět na filmovém plátně, ochoten přehlédnout. Zábavné postavy, několik naprosto smrtících momentů a neskutečná drzost, to jsou hlavní pozitiva filmu, který se na vás odedneška chystá v českých a slovenských kinech. MacFarlane a lidi kolem něj to navíc vše servírují v jak se patří westernovém podání, takže srdce fanouška, který vyrůstal na komediálních Spaghetti Westernech, díky tomuto pomrknutí na dnes již téměř mrtvou tématiku jednoduše zaplesá.  


Všechny cesty vedou do hrobu není rozhodně geniální snímek. Nicméně pokud máte smysl pro zvrhlý a uhozený humor, pár momentů se genialitě docela přibližuje. Zbytek je sice docela solidní kaše, která těch několik nesouvislých exhibic udržuje docela pohromadě. Zkrátka, Seth MacFarlane se rozhodl jít se vydovádět na divoký západ a přibral k tomu hned několik solidních hereckých představitelů a dvojici cameo roliček, které vás dorazí. A pokud někdo je zklamán, že nedostal svoji klasickou porci předem předžvýkaného humoru, tak přesně pro ten důvod já udělím filmu jednoznačný palec nahoru, neboť tak jsem se už dlouho v kině nepobavil. A milerád si tuhle výpravu do světa nebezpečných pistolníku, doktorů ozbrojených krvežíznivou sojkou a neposedných oveček udělám znovu.     


Seth MacFarlane se vydal na divoký západ a tam spustil komediální apokalypsu. Jistě, dosti lidem toto v podstatě téměř dvě hodiny dlouhé blbnutí bez cíle nesedne, nicméně pro mě bych si dal klidně hned z patra nášup. Nebýt těch vtípků zahrnujících tělní tekutiny, dorazilo by Všechny cesty vedou do hrobu ještě o pár stupínků výše. Nápadité a příkladně nostalgické zpracování, parádní herecká sestava, dostatek humoru na každém rohu (okořený o občasné naprosto smrítící momenty) a dvě camea, které se zapisují do těch nejstylovějších hostovaček v historii. Takže proč by ne.  
 Koktejl: 
20% Divoký západ
10% Vlci
10% Pistolníci
30% Ovečky
10% Jedno maloměsto
10% Parádní herecká sestava
10% Tělní tekutiny

Všechny cesty vedou do hrobu
(A Million Ways to Die in the West, Všetky cesty vedú do hrobu)
Western / Komedie
USA, 2014, 116 min

Režie: Seth MacFarlane
Scénář: Seth MacFarlane, Alec Sulkin, Wellesley Wild
Kamera: Michael Barrett
Hudba: Joel McNeely
Hrají: Charlize Theron, Seth MacFarlane, Amanda Seyfried, Liam Neeson, Neil Patrick Harris, Giovanni Ribisi, Sarah Silverman, Wes Studi, Evan Jones, Rex Linn, Tatanka Means, Alex Borstein

Nevhodný mládeži do 15 let
V kinech ČR od: 12.06.2014 CinemArt
V kinech SR od: 12.06.2014 Barracuda Movie

http://www.csfd.cz/film/334972-vsechny-cesty-vedou-do-hrobu/
http://www.imdb.com/title/tt2557490/








Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to. 

Blade Runner 2049 [85%]

Jeden z největších filmových kultů posledních desetiletí hlásí návrat. Sci-fi Blade Runner Ridleyho Scotta se dočkalo přímého následovníka od jednoho z nejvelebenějších režisérů současnosti, které včerejším dnem vstoupilo do českých a slovenských kin. Pro velkou část publika se jedná dokonce o filmovou událost podzimu (ne-li celého roku). Očekávání byla veliká, nicméně už ze začátku je potřeba říct jednu věc. Blade Runner 2049 je filmová pecka, kterou si nebudete chtít nechat ujít, ať už jste fanoušci originálu, či nikoliv.