Přeskočit na hlavní obsah

Hlasy | The Voices [75%]

Ryan Reynolds je sympaťák a už nějaký pátek se snaží dostat mezi přední Hollywoodské herce pomocí hned několika blockbusterů. Zatím měl ovšem spíše smůlu, neboť velká část velkých produkcí ve kterých se objevil, byla pro studio komerční průser. Než se však do kin dostane další jeho pokus, adaptace výborného komiksu Deadpool, kterou právě točí ve Vancouveru, do distribuce se dostává jeden z nezávislých snímků, komediální thriller Hlasy, ve kterém si zahrál hlavní roli. Stojí tahle nenápadná podívaná za váš čas?

Jerry (Ryan Reynolds) patří mezi podivíny. Pracuje v maloměstě Milton v továrně na sanitární vybavení a žije skromným životem ve svém bytě nad uzavřenou bowlingovou hernou. Jediným problémem v jeho životě jsou psychické problémy, které ho trápí už od problematického dětství, kdy ho vychovávala psychicky narušená matka. Z toho jej ovšem léčí jeho doktorka (Jacki Weaver), která mu předepisuje léky na normalizování jeho mentálního stavu. Co už ovšem jeho doktorka neví je fakt, že Jerry léky přestal brát a brát je rozhodně začít opět nechce, neboť by s ním pak přestala mluvit jeho kočka, ačkoliv jeho pes na to má jiný názor... 

Slušelo by se na začátek říct, že Hlasy jsou snímkem, který tu už dlouhá léta nebyl. Něco tak šíleného, absurdního a zároveň výborně napsaného a nápaditého jsem osobně už dlouho neviděl. Ono mě ani nenapadá moc, k čemu tento film vlastně přirovnat, snad jen Americké psycho, kde někdo chorobnou obsesi ve své image a sociálním postavení nahradil bližším vztahem se svými domácími mazlíčky. 

Marjane Satrapi totiž natočila film, který se pro hodně lidí bude hodně těžko uchopovat nějakým běžně zaměřeným pohledem. Tohle je totiž veskrze netradiční podívaná, která střídá kriminální brutalitu s absurdním humorem a do tohoto mixu přidává lehce přímočarou avšak obsáhlou studii narušené mysli. Ve výsledku z toho vychází mnoho šílených momentů (možná bych se nebránil ani označení fucked up), které jsou zpracovány často v ne nepodobném stylu, jako byste sledovali rodinou komedii s cílením na děti. S barvičkami, mluvícíma zvířaty (a nejenom jimi) a naivními postavami. A zatím přitom sledujete docela brutálního vraha který porcuje své oběti a dává jejich ostatky do krabiček na oběd. 

A přesně to je důvod, proč si troufnu říci, že velké části publika podobný originální přístup k tématice nebude zrovna při chuti. Hlasy nejsou totiž psychopatickým thrillerem, kde je hlavní hrdina potrefený blázen který vraždí ze záliby, namísto toho je to relativně jednoduchý chlapec, kterému jen špatně radí jeho domácí mazlíčci. A ve výsledku je to vlastně jen jedna docela brutální, avšak přesto komedie. A to jak po stránce dialogové, tak po stránce herecké a vlastně úplně všeho. Možná jen ne po té stránce porcování obětí. 

Dopomáhá tomu příjemnému a netradičnímu výsledku také slušné herecké obsazení, kde se kromě Reynoldse objeví pár známých tváří, kterým odpustíte i to menší přehrávání, neboť krásně ladí s do extrému zahnanému vyznění celého snímku. Připočtěte si zajímavé a vizuálně výrazné zpracování, dobrou hudbu včetně neskutečně nakažlivé hlavní skladby (a tím myslím silně nakažlivou skladbu) a celkově příjemně odlehčenou atmosféru bořící téměř veškeré filmové stereotypy a máte před sebou jednu z nejoriginálnějších filmových záležitostí poslední doby. 

Hlasy se mohou ukázat jako pro někoho příliš nestravitelná podívaná, tomu komu ovšem sedne trocha absurdní zábavy a nevadí mu trocha náznaků morbidity, rozhodně se v tomto případě nezklame. Přinejmenším dostane podívanou, kterou těžko bude s něčím možnost srovnat. Snad jen něco ve stylu Amerického psycha na drogách přetvořeného do formy rodinné komedie. Že to zní šíleně? To jste ještě neviděli Hlasy
Nemám moc slov. Popravdě mě moc nenapadá s čím tuhle šílenost vlastně srovnat. Tak jako tak, i přes nesmírnou absurditu celého filmu jsem si téměř celou dobu s filmem bezproblémově užíval a některé momenty mi vykouzlily úsměv na tváři. Vezměte si Americké psycho přetransformujte jej až do pohádkově barevného zpracování a to vše naroubujte na rodinnou komedii, kde vás vaše vlastní kočka přemlouvá k vraždě. To vše navíc za rytmu neskutečně chytlavé hlavní melodie, která vám v hlavě uvízne na dlouhou dobu. 
 
 Koktejl: 
60% Krvavá šílenost
40% Rodinná komedie

Hlasy
(The Voices)
Komedie / Krimi / Thriller
USA / Německo, 2014, 107 min

Režie: Marjane Satrapi
Scénář: Michael R. Perry
Kamera: Maxime Alexandre
Hrají: Ryan Reynolds, Gemma Arterton, Anna Kendrick, Jacki Weaver, Paul Chahidi, Gulliver McGrath, Aaron Kissiov, Stanley Townsend

Německo V kinech od: 30.04.2015 Ascot Elite Filmv.
USA V kinech od: 06.02.2015 Lionsgate

http://www.csfd.cz/film/343028-hlasy/
http://www.imdb.com/title/tt1567437/








Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Chicagský tribunál | The Trial of the Chicago 7

Díky opět se zpřísňujícím opatřením a všeobecné situaci nejenom ve filmovém průmyslu je osud očekávaných filmových hitů zatím neznámý. Velké letní filmy se odsouvaly prvně na podzim, poté na příští rok s nadějí, že situace se dramaticky zlepší. Není to ovšem problém jen velkých blockbusterů ale také umělecky hodnotnějších filmů, které pomýšlejí na nějaké to ocenění začátkem příštího roku. Jedním z takových byl i hvězdně obsazený příběh na motivy skutečných událostí z tvůrčí dílny Aarona Sorkina Chicagský tribunál , který od Paramountu v červnu koupil Netflix aby jej v půlce října nabídly svým předplatitelům. A byl to od nich zatraceně dobrý tah...