Přeskočit na hlavní obsah

Temné kouty | Dark Places [60%]

Gillian Flynn je v poslední době na roztrhání. Poté, co její Zmizelou přepracoval do filmové podoby nedávno David Fincher a byla z toho neskutečně zajímavá podívaná, je tato autorka v trendu. A tak kromě televizní adaptace jejího díla Ostré předměty, se dočkala v mezi čase filmové verze i její další kniha Temné kouty, tentokráte však v rukou o poznání méně zkušenějšího Gillese Paquet-Brennera. Vyšla z toho i tentokrát poctivé atmosferické drama s prvky thrilleru, nebo se jedná o snahu přiživit se na popularitě díla v posledních letech? 

Libby (Charlize Theron) si v dětství prožila nepopsatelné trauma. Její matka společně se dvěma sestrami byly jednoho dne v noci zabity a Libby jako jediná tento masakr přežila. O co horší, z vraždy byl usvědčen její bratr (Corey Stoll / Tye Sheridan). Nyní, o 30 let později, navždy narušená Libby žije z posledních peněz, které v rámci pomocného fondu získala. Jednoho dne ji kontaktuje Lyle (Nicholas Hoult), člen spolku s názvem Kill Club. Jejich náplní je řešit nevyřešené zločiny a dávné problematické případy. A jedním z nich je i vražda Libbyiny matky a sester. Členové klubu si totiž na základě předložených důkazů nemyslí, že by vraždy mohl spáchat její bratr, kterého právě Libby pomohla svým svědectvím poslat za mříže... 

Temné kouty jsou problematickým snímkem. Nevyhnout se totiž přímé komparaci se Zmizelou, což je na druhé straně jejich největší nevýhoda. Při tomto srovnání totiž nemohou ani v nejmenším vyhrát. Zmizelá totiž čerpala z velké části své kvality z režijního a vizuálního umu Davida Finchera a tomu Gillese Paquet-Brennera nesahá ani po kotníky. Když tak tedy snímek Temné kouty pokouší podobně temnou stránku věci, na které vykresluje tentokrát příběh narušené osobnosti pátrající ve své minulosti po skutečném vrahovi, není to úplně tam. Ne že by to byl jediný problém, proč Temné kouty jako film moc nefungují, nicméně je to jeden z největších. Paquet-Brenner totiž nezvládá ukočírovat množství postav v různých časových pozicích a tak se nejednou stane, že divák neznalý knižní předlohy tak trochu tápe o co vlastně jde nebo proč se něco děje. Postavy jako by často následovaly neviditelné stopy, které jim neumožňují se vymezit jakýmkoliv směrem. 

Vizuální stránka filmu je při střízlivém pohledu celkem klasický průměr, kde jen minimum scén nabízí nějakou přidanou hodnotu ve formě netradičního uchopení scény ke zdůraznění atmosféry či právě probíhající akce v rámci filmového narativu. Paquet-Brenner ve spolupráci s kameramanem Barrym Ackroydem často nenechají plně vyznít scény a jejich podivně rychlé a do značné míry až příliš tradiční snímání dusí surovou atmosféru, kterou dílo jinak mohlo divákům nabízet. Představené šokující scény, zvraty či prohlubující se traumata pak vyznívají tak trochu na prázdno a trochu zbytečně v některých případech. O vykonstruovanosti a násilnosti některých z nich ani nemluvě.  

Herecky se samozřejmě jedná o komerčně nejlákavější stránku filmu. Charlize Theron v hlavní roli předvádí svůj standard, ostatní jako Nicholas Hoult, Ty Sheridan nebo Chloë Grace Moretz výrazně zaostávají. Jediný kdo v rámci snímku zvládá trochu herecky držet krok je stále viditelnější Corey Stoll. Bohužel i v těch silnějších scénách přichází na řadu místy momenty, kdy ne vše je ideální a výsledný dojem to tak kazí. 

Temné kouty jsou průměrným nezávislým osobním dramatem, s prvky temného thrilleru, které ze všeho nejvíce trpí nepříliš silnou režijní stránkou a slabším scénářem, který ne úplně funguje pro diváky neznalé knižní předlohy od Gillian Flynn. Na jedné straně je množství známých tváří, pár zajímavých nápadů a pár dobrých atmosferických momentů, na straně druhé nepříliš věrohodně prodaný příběh, kolísající atmosféra a herecké výkony a slabší režie. Pokud plánujete návštěvu kina, není úkolem tohoto článku vás od ní odradit, spíše připravit na to, že tentokráte dostanete průměrné osobní drama s pár slušnými momenty a s pár vyloženě špatnými. Nic víc, nic míň.    

Druhá Zmizelá se nepřekvapivě nekoná. Toto temné drama z pera Gillian Flynn se ve filmové podobě proměnilo v průměrné osobní drama s prvky thrilleru, které většinu času drží v hlubinách průměru nevyrovnané zpracování, které často přestává dávat smysl a režírující a píšící Gilles Pasquet-Brenner nedělá nic, aby potápějící loď zachránil. I napříč zvučné předloze a zajímavému obsazení jsou tak filmové Temné kouty průměrností, která sice nabídne pár zajímavých momentů, nicméně vyrovnává je bezezbytku těmi vyloženě špatnými. 
 Koktejl: 
40% Kolísající atmosféra
50% Dramatický průměr
10% Známé tváře



Temné kouty
(Dark Places, Temné miesta)
Drama / Mysteriózní / Thriller
Francie, 2015, 104 min

Režie: Gilles Paquet-Brenner
Předloha: Gillian Flynn (kniha)
Scénář: Gilles Paquet-Brenner
Kamera: Barry Ackroyd
Hudba: Gregory Tripi, Brian Transeau
Hrají: Charlize Theron, Chloë Grace Moretz, Nicholas Hoult, Andrea Roth, Christina Hendricks, Tye Sheridan, Corey Stoll, Sterling Jerins, Sean Bridgers, Denise Williamson, Tyler Forrest, Addy Miller, Dora Madison Burge, Drea de Matteo, P.J. Marshall

Nevhodný mládeži do 15 let
Česko V kinech od: 18.06.2015 Bioscop
Slovensko V kinech od: 18.06.2015 Magic Box
Francie V kinech od: 08.04.2015 Mars Distribution

http://www.csfd.cz/film/341224-temne-kouty/
http://www.imdb.com/title/tt2402101/




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Dokonalý svědek s.r.o. | The Wedding Ringer [60%]

Komik Kevin Hart jede. Ze stand-up baviče se v posledních letech stává nová afro-americká filmařská kasovní jistota. Lidi baví, talent má a umí si vybírat přesně ty nenáročné materiály, které jsou předurčené ke kasovním úspěchům. The Wedding Ringer na tom není jinak. Rodinných oddychových komedií tu bylo již spousta a těch s tématikou svatby také není zrovna málo, nicméně i přesto si právě tato nová komedie, které domácí kinopremiéra byla začátkem roku zrušená, své diváky rozhodně najde. Jen nečekejte zázraky. 

Doug (Josh Gad) je úspěšný podnikatel, který má vše co by si jen mohl mladý člověk jako on přát. Po otci zdědil vysoké bohatství ve formě úspěšné firmy, v osobním životě má pak krásnou partnerku Gretchen (Kaley Cuoco-Sweeting), se kterou se hodlá co nejdříve oženit. Jenže právě v tom je problém. Díky svému problematickému dětství a pozdějšímu zaměření na práci totiž Doug neměl nikdy moc čas na přátele a tak nemá koho by si pozval na svatbu a co je ještě horší, nemá nikoho, kdo b…

Spravedlnost podle Spensera | Spenser Confidential

Na první březnový týden si Netflix nachystal další novinku, která budí pozornost diváků. Svůj nový film totiž pro Netflix natočil komerčně realtivně úspěšný rutinér Peter Berg a do hlavní role tentokrát opět sehnal Marka Wahlberga. Jedná se tak již o několikátou jejich spolupráci v řadě a minimálně to co doposud natočili, stálo vždy za to. Bude z toho i tentokrát úspěch? Producenti Netflixu by rozhodně byli rádi, kdyby se knižní postava z pera Roberta B. Parkera  dočkala dostatečné popularity, aby si tahle kriminálka vysloužila pokračování, po kterém film v závěru pokukuje. Spravedlnost podle Spensera to ovšem nebude mít jednoduché a záleží, kolik fanoušků si tahle knižní adaptace nakonec na platformě najde...