Přeskočit na hlavní obsah

Legenda o Tarzanovi | Legend of Tarzan [35%]

Hollywood se v posledních letech snaží zužitkovat veškerý materiál, který snad jen trochu zavání možnými zisky. V záplavě nepotřebných pokračování a předělávek, čas od času přijde film, o který nikdo tak trochu vlastně ani nestál a najednou je tady. Pozdě a diváci tak vlastně ani neví, co od takové podívané čekat. Letos si tohoto černého Petra vytáhlo pokračování příběhů o Tarzanovi. Do kin se ho rozhodl přivést režisér posledních dílů Harryho Pottera a na rozdíl od nového zpracování klasického příběhu, vám novinka Legenda o Tarzanovi nabídne pohled na to, jak to s hrdiny bylo dále... 

Lord Clayton (Alexander Skarsgård) už nějakou dobu žije i s Jane (Margot Robbie) zpátky ve Spojeném království. Jeho pozornosti ovšem neunikne situace v jeho domovském Kongu, kde se společenská situace přiostřuje díky otrokářským praktikám belgického kapitána Roma (Christoph Waltz).  I přesto, že se tedy Tarzan svojí minulosti snažil utéct do civilizovaného světa, ta si jej našla i na jiném kontinentu a on je nyní nucen se vrátit a situaci vyřešit. To ovšem ještě neví, že přesně s tím mocichtivý kapitán přesně počítal...   



Aaaahhh. Kde vlastně začít. Popravdě se mi už nějakou dobu nestalo, že bych neměl moc o filmu co říci. Nový Tarzan byl od začátku projekt, který si vysloužil nemálo pozdvižených obočí, nicméně přesto se dostal do kin a my nyní můžeme zakusit co si režisér David Yates s poněkud zajímavým hereckým ansámblem pro nás připravil. A tím je bohužel dvouhodinová zívačka tak pochybných kvalit, že vám ony pozdvižené obočí nebudou mít už kam dále stoupat. Abych se tedy zopakoval - kde vlastně začít. 

Hlavním problémem filmu je nápad filmu samotný. Neberte mě špatně, na příběhu Tarzana jsem jako malý vyrůstal a nebyl jsem sám. Jeho příběh je jedním z nejvíce známých dobrodružných titulů, jaké se dají najít a nová verze tedy dříve či později musela přijít. Přesto, že ji na starost dostane David Yates, který svými neúspornými režijními praktikami dokáže utopit velké peníze za nepříliš velkolepou podívanou, to bych vážně nečekal. Přesto se tak stalo a výsledek tomu odpovídá. Yates totiž přes veškerou snahu o velkolepost nezvládá udržet otěže tohoto dobrodružného snímku, který díky mizernému scénáři často vlastně neví, čím chce být. Jednou věcí ale není určitě - zábavou pro diváka. 

Opět aktuální téma rasizmu a s ním spojenou společenskou krizí v důsledku agresivní politiky film vtiskuje svým pojetím, které vtahuje Tarzana do fantaskní verze skutečných událostí, které se v domovině oblíbeného hrdiny udály, zatímco se snaží právě svým vyjadřováním k této problematice představit nějaké stanovisko. Jistě, podobné vymezování se vůči nějakému společenskému problému je sice fajn, nicméně film jako takový v důsledku vývoje samotného příběhu působí spíše jako nahrubo poskládaný slet událostí ve formě nepříliš srozumitelného společenského komentáře, který je přítomný pouze proto, aby něco propojovalo ono gró filmu, čímž mají být ony efektní akční scény. 

A to je problém dvě. Ona akce vypadá šíleně uměle, greenscreen je na filmu vidět místy až příliš na film za podobné peníze. nemluvě o masivním využití barevných filtrů, které v podstatě dělí film na tři vizuální polohy, všechny tři stejně přesaturované až hrůza (a to je prosím komentář od člověka, který vizuální vylepšení obrazu a obrazové filtry má v oblibě). Svoji roli na mizernosti filmu a oněch akčněji položených scén má ovšem také obsazení. Není totiž snad jediný herecký představitel z filmu, kterého bych mohl vyzvednout jako alespoň obstojně nebo normálně hrajícího. Alexander Skarsgård nezvládá moc přesvědčivě svým charismatem zaujmout v roli tohoto typu a jeho toporné herectví tomu rozhodně moc nenapomáhá. Margot Robbie ze všech zúčastněných vychází asi nejlépe, byť i její výkon má občasné kolísavé tendence. Nejhůře ovšem dopadlo duo Samuel L. Jackson a Christoph Waltz. První jmenovaný v podstatě hraje sám sebe v džungli, zatímco trousí suché poznámky a představuje divákům zbraňový arzenál filmu. Christoph Waltz je ovšem asi největší průšvih, neboť asi až na dva, tři momenty, kdy nějakým malým detailem zaujal, je jeho Roma nezajímavý, nudný a křečovitě kýčovitý záporák, který nudí, nebaví a otravuje. Waltz hraje jako by si byl vědom vad své vlastní postavy a hraje nezaujatě, otráveně a výsledný projev je pak asi nejmizernější postava celého filmu vůbec (pokud v téhle zábavní katastrofě má smysl vůbec ukazovat v tomhle ohledu prstem).       


Výsledek je zkrátka mizérie. Legenda o Tarzanovi je trestuhodně špatný blockbuster, který nebaví a po většinu času nudí a otravuje. Špatný casting, slabá režie a pochybná vizuální stránka, kterou táhnou k zemi hodně lacině vypadající triky. Jediné, co si alespoň trochu zaslouží pochválit je snad jen kompozice Ruperta Gregson-Williamse, která se snaží nadopovat tu správnou dobrodružnou atmosféru do diváků i v momentě, kdy situaci už zbytek ansámblu odmával. Pokud se tomuto blickbusteru v kinech vyhnete, o nic moc ve výsledku nepřijdete.


Tak to je docela průšvih. Yates ukazuje, že to s jeho režijním umem nebude tak horké jak se zdálo. Jak jsem tvrdil už po některých Harry Potterech v jeho režii - jak dokáže tenhle chlap utopit tak nehorázné peníze za takovou nudu mi zůstává záhadou. Legenda o Tarzanovi je film o který nikdo vlastně moc nestál a po tomhle výsledku zase hodně dlouho stát nebude. Dvě hodiny nudy, mizerných triků a špatných hereckých výkonů od docela zajímavého obsazení na ploše mizerně vystavěného fikčního příběhu propleteného se skutečnými událostmi a aktuální tématikou. 

10% Džungle
30% Pomsta
10% Lekce z historie
50% Rádoby velkolepá nuda


Legenda o Tarzanovi
(The Legend of Tarzan, Legenda o Tarzanovi)
Dobrodružný / Akční
USA, 2016, 110 min

Režie: David Yates
Předloha: Edgar Rice Burroughs (kniha)
Scénář: Adam Cozad, Craig Brewer
Kamera: Henry Braham
Hudba: Rupert Gregson-Williams
Hrají: Alexander Skarsgård, Margot Robbie, Ella Purnell, Samuel L. Jackson, Christoph Waltz, Djimon Hounsou, Jim Broadbent, Casper Crump, Simon Russell Beale, Matt Cross, Adam Starks, Osy Ikhile, Lasco Atkins, Cédric Weber, Teresa Churcher, Bentley Kalu, Miroslav Zaruba, Christopher Benjamin, Attila G. Kerekes
Producenti: David Barron, Jerry Weintraub, Tony Ludwig, Alan Riche
Střih: Mark Day
Kostýmy: Ruth Myers

Nevhodný mládeži do 12 let
Česko V kinech od: 07.07.2016 Freeman Ent.
Slovensko V kinech od: 07.07.2016 Continental
USA V kinech od: 01.07.2016 Warner Bros. US

http://www.csfd.cz/film/268037-legenda-o-tarzanovi/
http://www.imdb.com/title/tt0918940/



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Avengers: Endgame

Největší filmová událost posledních let je tady. Završení plánů Marvelu, které začaly v roce 2008 a zároveň také rozuzlení příběhu, který přesně před rokem přišel do kin v Avengers: Infinity War. Ano, Avengers: Endgame dnešním dnem vstupuje do českých a slovenských kin a s ním také konec jedné éry. Je nad slunce jasné, že film samotný bude událost srovnatelná snad jen se závěry těch největších filmových sérií historie. Jak se ale Marvelu podařilo uzavřít celé ty roky budování a dospěl celý ten propojený příběh na pozadí do zaslouženě povedeného konce?

Složka 64 | Journal 64

Severské kriminálky se těší dlouhodobé oblibě a to ať již se jedná o knižní nebo filmové počiny. O sérii Oddělení Q od Jussi Adler-Olsena to platí dvojnásob. Knižní předlohy už několikátý rok patří mezi žánrové bestsellery a série jejich filmových adaptací zraje s každým dílem. Nyní se do kin vydává již čtvrté pokračování s názvem Složka 64, které se s poměrně aktuálním tématem pokusí navázat na úspěchy dílů předešlých. A pokud vám tahle série doposud unikala, není lepší čas tento nedostatek napravit. 

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room. Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku Wind River z minulého roku?