Přeskočit na hlavní obsah

Ve jménu krve | Blood Father [60%]

Mel Gibson je už dlouhodobě v Hollywoodu v nelibosti. Díky lapáliím v osobním životě, nevybíravému chování a poznámkám byl na několik let v Hollywoodu na černé listině lidí, se kterými nechce mít nikdo nic společného. V posledních letech se ovšem snaží o jakýsi návrat (seč u hlavounů má útrum, viz například kampaň za jeho režii Iron Mana 4, kterou Robert Downey Jr. nedávno prosazoval), byť jeho nové filmy jsou spíše fajn žánrovkami než čímkoliv jiným. K něčemu podobnému se ovšem hlásí jeho letošní akční novinka Ve jménu krve, kde se už od trailerů tvůrci snaží hrát na podobnou notu, jakou před lety rozjeli Liam Neeson a producent Luc Besson se svým hitem 96 hodin. Od té doby se tenhle vzor snažilo následovat hned několik dalších filmů. Otázkou tedy zůstává. Je snímek Ve jménu krve následovníkem tohoto trendu nebo přináší něco víc? 
Link (Mel Gibson) dělá tetování ve svém karavanu uprostřed malé komunity. Je bývalým zločincem, který je žije již nějakou dobu v podmínce, která značně omezuje jeho možnosti. Snaží se ale dát svůj život do pořádku a tak dodržuje podmínky svého propuštění, navíc bojuje se svým alkoholismem a snaží se zůstat střízlivý. Veškerá jeho snaha ale přichází vniveč v momentě, kdy se jeho pohřešovaná dcera po letech ozve, že je v problému. Na stopě ji jsou totiž překupníci drog z jihu, kteří ji chtějí zabít. I když Vzat Linka a Lydie (Erin Moriarty) nebyl nikdy ideální a několik let se neviděli, rozhodně nehodlá svoji dceru zločincům vydat. Dvojice se tedy musí vydat na útěk... 

Musím říct, že se mi snaha Mela Gibsona se prosadit v průmyslu, kde je tak trochu pořád na černé listině, zamlouvá. Ať už je v soukromí jaký chce, hrát tenhle Australan jednoznačně umí a jeho charisma a působivý chraplák ani s léty a vráskami příliš neutrpělo. A když ho poté člověk najde v řízné žánrovce, která jeho hereckému projevu parádně sedne, o to líp. Ve jménu krve je totiž přesně to, co slibuje od prvních materiálů. Akční béčko o znovunalezení otce s dcerou na pozadí války gangů a intrik překupníků drog. Nic víc, nic míň. Pokud je tohle to, co od novinky očekáváte, pak směle dál. 

Jean-François Richet totiž na ploše necelé hodiny a půl servíruje poměrně slušnou podívanou, které sice podrážejí nohy trochu zbrklé a nedomyšlené scenáristické kličky a občasná lacinost vyprávěného materiálu (což se ovšem od béčkové produkce dá tak trochu čekat, že), přesto zvládá vybalancovat tyto neduhy slušným hlavním hrdinou, ve kterém Gibson tak trochu reflektuje i svoji osobní situaci. A možná právě proto je jeho casting do role podobně problematického hlavního hrdiny tak přesný. Ať už totiž John Link má své problémy a rozhodně není typickým good guyem, člověk mu nemá problém fandit v jeho nezáviděníhodné situaci. 

Celé to navíc vypadá až překvapivě schopně. Hudební stránka Svena Faulconera příliš prostoru pro vyniknutí sice nedostane, ovšem kamera Roberta Gantze rozhodně zaujme, především proto, že jí napomáhají praktické triky, namísto přehršle digitálního balastu, jako bývá v hlubinách této produkce zvykem. Díky tomu nepůsobí Ve jménu krve úplně jako současné akční béčko, spíše ale jako něco z devadesátek s příměsí vizuálu a motivů z počátku nového tisíciletí. A to je kombo, které překvapivě dobře šlape od začátku až do konce a nebýt právě slabší dějové stránky, některých hereckých výkonů (Erin Moriarty nezvládá držet krok, William H. Macy má zase příliš málo prostoru) a slabších záporáků (Diego Luna moc jako děsivý gangster nefunguje, Michael Parks pro změnu střídá skvělé momenty s těmi hodně špatnými), mohl film mířit podstatně výš. Takhle je to ve výsledku jen slušná žánrovka se skvělým Gibsonem.         

Ve jménu krve je tedy spíše záležitostí pro fanoušky žánru a akčních béček, spíše než pro kohokoliv jiného. Navíc máte-li rádi Mela Gibsona jako herce, pak není jediný důvod, proč vám film vymlouvat. Předvádí tu totiž jeden z nejlepších výkonů za hodně dlouhou dobu. Pokud máte akci a béčka v krvi, případně si potrpíte na problematické hrdiny a jejich malá dramata a nevadí vám příměs olova, pak směle do kina.           
Slušné akční videobéčko, které nabízí skvělého Gibsona a trochu zaostávající zbytek. Herecky a scenáristicky slabší, přesto značnou část filmu zachraňuje solidní vizuál, slušná režie a hlavní hrdina. Tenhle mix devadesátek a ranných akčních filmů nového tisicíletí ale fanoušky žánru rozhodně potěší.  
50% Akce
25% Kartely
25% Mel Gibson
Ve jménu krve
(Blood Father, V mene krvi)
Akční / Thriller
USA, 2016, 88 min
Režie: Jean-François Richet
Předloha: Peter Craig (kniha)
Scénář: Peter Craig, Andrea Berloff
Kamera: Robert Gantz
Hudba: Sven Faulconer
Hrají: Mel Gibson, Erin Moriarty, Diego Luna, William H. Macy, Elisabeth Röhm, Dale Dickey, Raoul Max Trujillo, Michael Parks, Daniel Moncada, Katalina Parrish, Luce Rains, Tait Fletcher
Producenti: Sébastien K. Lemercier, Pascal Caucheteux
Střih: Steven Rosenblum
Kostýmy: Terry Anderson

Nevhodný mládeži do 12 let
Česko V kinech od: 15.09.2016 Bohemia MP
Slovensko V kinech od: 15.09.2016 Continental
USA V kinech od: 26.08.2016 Lionsgate US

http://www.csfd.cz/film/376160-ve-jmenu-krve/
http://www.imdb.com/title/tt3647498/

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Power Rangers: Strážci vesmíru | Power Rangers [35%]

Strážci vesmíru jsou kulturní fenomén, na kterém vyrůstalo hned několik generací dětí v devadesátých letech. Někoho však napadlo, že po mnoha televizních seriálech, které se natáčí do současnosti, je na čase značku představit v novém filmu, který přiblíží v nové verzi zrod těchto ikonických hrdinů. Film si na starosti vzal Dean Israelite, který si před dvěma lety udělal jméno sci-fi snímkem Projekt minulost. Dokázal představit tuhle látku novým i starým divákům ve velkém stylu nebo jsou Power Rangers: Strážci vesmíru první velký průšvih letošního filmového léta?

Ze zákulisí filmu #5 | Největší komerční průšvihy

Vítejte u dalšího dílu nepravidelné rubriky Ze zákulisí filmu, ve které se čas od času pokouším přiblížit události z pozadí filmového průmyslu, které vrhají na filmovou produkci trochu jiné světlo. Poté, co jsme se v minulých dílech podívali na filmy, které nevznikly a některé lidi to možná zamrzelo, se dnes podíváme na zoubek snímkům, které vznikly, nicméně jejich producenti by nejspíše byli rádi, kdyby tomu tak nebylo. V dnešním článku se totiž budu věnovat takzvaným komerčním bombám nebo propadákům, tedy filmům, které díky obrovským nákladům a mizernému komerčnímu výkonu skončily pro studia jako ztrátové, mnohdy i více jak několik desítek milionů dolarů. Pojďme tedy na to. 

Blade Runner 2049 [85%]

Jeden z největších filmových kultů posledních desetiletí hlásí návrat. Sci-fi Blade Runner Ridleyho Scotta se dočkalo přímého následovníka od jednoho z nejvelebenějších režisérů současnosti, které včerejším dnem vstoupilo do českých a slovenských kin. Pro velkou část publika se jedná dokonce o filmovou událost podzimu (ne-li celého roku). Očekávání byla veliká, nicméně už ze začátku je potřeba říct jednu věc. Blade Runner 2049 je filmová pecka, kterou si nebudete chtít nechat ujít, ať už jste fanoušci originálu, či nikoliv.