Přeskočit na hlavní obsah

Ve jménu krve | Blood Father [60%]

Mel Gibson je už dlouhodobě v Hollywoodu v nelibosti. Díky lapáliím v osobním životě, nevybíravému chování a poznámkám byl na několik let v Hollywoodu na černé listině lidí, se kterými nechce mít nikdo nic společného. V posledních letech se ovšem snaží o jakýsi návrat (seč u hlavounů má útrum, viz například kampaň za jeho režii Iron Mana 4, kterou Robert Downey Jr. nedávno prosazoval), byť jeho nové filmy jsou spíše fajn žánrovkami než čímkoliv jiným. K něčemu podobnému se ovšem hlásí jeho letošní akční novinka Ve jménu krve, kde se už od trailerů tvůrci snaží hrát na podobnou notu, jakou před lety rozjeli Liam Neeson a producent Luc Besson se svým hitem 96 hodin. Od té doby se tenhle vzor snažilo následovat hned několik dalších filmů. Otázkou tedy zůstává. Je snímek Ve jménu krve následovníkem tohoto trendu nebo přináší něco víc? 
Link (Mel Gibson) dělá tetování ve svém karavanu uprostřed malé komunity. Je bývalým zločincem, který je žije již nějakou dobu v podmínce, která značně omezuje jeho možnosti. Snaží se ale dát svůj život do pořádku a tak dodržuje podmínky svého propuštění, navíc bojuje se svým alkoholismem a snaží se zůstat střízlivý. Veškerá jeho snaha ale přichází vniveč v momentě, kdy se jeho pohřešovaná dcera po letech ozve, že je v problému. Na stopě ji jsou totiž překupníci drog z jihu, kteří ji chtějí zabít. I když Vzat Linka a Lydie (Erin Moriarty) nebyl nikdy ideální a několik let se neviděli, rozhodně nehodlá svoji dceru zločincům vydat. Dvojice se tedy musí vydat na útěk... 

Musím říct, že se mi snaha Mela Gibsona se prosadit v průmyslu, kde je tak trochu pořád na černé listině, zamlouvá. Ať už je v soukromí jaký chce, hrát tenhle Australan jednoznačně umí a jeho charisma a působivý chraplák ani s léty a vráskami příliš neutrpělo. A když ho poté člověk najde v řízné žánrovce, která jeho hereckému projevu parádně sedne, o to líp. Ve jménu krve je totiž přesně to, co slibuje od prvních materiálů. Akční béčko o znovunalezení otce s dcerou na pozadí války gangů a intrik překupníků drog. Nic víc, nic míň. Pokud je tohle to, co od novinky očekáváte, pak směle dál. 

Jean-François Richet totiž na ploše necelé hodiny a půl servíruje poměrně slušnou podívanou, které sice podrážejí nohy trochu zbrklé a nedomyšlené scenáristické kličky a občasná lacinost vyprávěného materiálu (což se ovšem od béčkové produkce dá tak trochu čekat, že), přesto zvládá vybalancovat tyto neduhy slušným hlavním hrdinou, ve kterém Gibson tak trochu reflektuje i svoji osobní situaci. A možná právě proto je jeho casting do role podobně problematického hlavního hrdiny tak přesný. Ať už totiž John Link má své problémy a rozhodně není typickým good guyem, člověk mu nemá problém fandit v jeho nezáviděníhodné situaci. 

Celé to navíc vypadá až překvapivě schopně. Hudební stránka Svena Faulconera příliš prostoru pro vyniknutí sice nedostane, ovšem kamera Roberta Gantze rozhodně zaujme, především proto, že jí napomáhají praktické triky, namísto přehršle digitálního balastu, jako bývá v hlubinách této produkce zvykem. Díky tomu nepůsobí Ve jménu krve úplně jako současné akční béčko, spíše ale jako něco z devadesátek s příměsí vizuálu a motivů z počátku nového tisíciletí. A to je kombo, které překvapivě dobře šlape od začátku až do konce a nebýt právě slabší dějové stránky, některých hereckých výkonů (Erin Moriarty nezvládá držet krok, William H. Macy má zase příliš málo prostoru) a slabších záporáků (Diego Luna moc jako děsivý gangster nefunguje, Michael Parks pro změnu střídá skvělé momenty s těmi hodně špatnými), mohl film mířit podstatně výš. Takhle je to ve výsledku jen slušná žánrovka se skvělým Gibsonem.         

Ve jménu krve je tedy spíše záležitostí pro fanoušky žánru a akčních béček, spíše než pro kohokoliv jiného. Navíc máte-li rádi Mela Gibsona jako herce, pak není jediný důvod, proč vám film vymlouvat. Předvádí tu totiž jeden z nejlepších výkonů za hodně dlouhou dobu. Pokud máte akci a béčka v krvi, případně si potrpíte na problematické hrdiny a jejich malá dramata a nevadí vám příměs olova, pak směle do kina.           
Slušné akční videobéčko, které nabízí skvělého Gibsona a trochu zaostávající zbytek. Herecky a scenáristicky slabší, přesto značnou část filmu zachraňuje solidní vizuál, slušná režie a hlavní hrdina. Tenhle mix devadesátek a ranných akčních filmů nového tisicíletí ale fanoušky žánru rozhodně potěší.  
50% Akce
25% Kartely
25% Mel Gibson
Ve jménu krve
(Blood Father, V mene krvi)
Akční / Thriller
USA, 2016, 88 min
Režie: Jean-François Richet
Předloha: Peter Craig (kniha)
Scénář: Peter Craig, Andrea Berloff
Kamera: Robert Gantz
Hudba: Sven Faulconer
Hrají: Mel Gibson, Erin Moriarty, Diego Luna, William H. Macy, Elisabeth Röhm, Dale Dickey, Raoul Max Trujillo, Michael Parks, Daniel Moncada, Katalina Parrish, Luce Rains, Tait Fletcher
Producenti: Sébastien K. Lemercier, Pascal Caucheteux
Střih: Steven Rosenblum
Kostýmy: Terry Anderson

Nevhodný mládeži do 12 let
Česko V kinech od: 15.09.2016 Bohemia MP
Slovensko V kinech od: 15.09.2016 Continental
USA V kinech od: 26.08.2016 Lionsgate US

http://www.csfd.cz/film/376160-ve-jmenu-krve/
http://www.imdb.com/title/tt3647498/

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Dokonalý svědek s.r.o. | The Wedding Ringer [60%]

Komik Kevin Hart jede. Ze stand-up baviče se v posledních letech stává nová afro-americká filmařská kasovní jistota. Lidi baví, talent má a umí si vybírat přesně ty nenáročné materiály, které jsou předurčené ke kasovním úspěchům. The Wedding Ringer na tom není jinak. Rodinných oddychových komedií tu bylo již spousta a těch s tématikou svatby také není zrovna málo, nicméně i přesto si právě tato nová komedie, které domácí kinopremiéra byla začátkem roku zrušená, své diváky rozhodně najde. Jen nečekejte zázraky. 

Doug (Josh Gad) je úspěšný podnikatel, který má vše co by si jen mohl mladý člověk jako on přát. Po otci zdědil vysoké bohatství ve formě úspěšné firmy, v osobním životě má pak krásnou partnerku Gretchen (Kaley Cuoco-Sweeting), se kterou se hodlá co nejdříve oženit. Jenže právě v tom je problém. Díky svému problematickému dětství a pozdějšímu zaměření na práci totiž Doug neměl nikdy moc čas na přátele a tak nemá koho by si pozval na svatbu a co je ještě horší, nemá nikoho, kdo b…

Spravedlnost podle Spensera | Spenser Confidential

Na první březnový týden si Netflix nachystal další novinku, která budí pozornost diváků. Svůj nový film totiž pro Netflix natočil komerčně realtivně úspěšný rutinér Peter Berg a do hlavní role tentokrát opět sehnal Marka Wahlberga. Jedná se tak již o několikátou jejich spolupráci v řadě a minimálně to co doposud natočili, stálo vždy za to. Bude z toho i tentokrát úspěch? Producenti Netflixu by rozhodně byli rádi, kdyby se knižní postava z pera Roberta B. Parkera  dočkala dostatečné popularity, aby si tahle kriminálka vysloužila pokračování, po kterém film v závěru pokukuje. Spravedlnost podle Spensera to ovšem nebude mít jednoduché a záleží, kolik fanoušků si tahle knižní adaptace nakonec na platformě najde...