Přeskočit na hlavní obsah

Ruce z kamene | Hands of Stone [55%]

Filmový podzim se pomalu loučí a s ním se studia snaží do kin dostat zajímavé filmy předtím, než se o přízeň diváků začnou pokoušet velké vánoční blockbustery a rodinné filmy. Tento premiérový víkend měl do kin u nás jít původně také snímek Hands of Stone, ve které se Robert DeNiro v krátké době vrací podruhé k tématice profesionálního boxu, která z něj díky Zuřícímu býkovi před mnoha lety pomohla udělat hvězdu. Nyní ovšem nikoliv jako zápasník, ale legendární boxerský trenér Ray Arcel. Filmová novinka totiž sleduje vzestup a pád boxera Roberta Durána, kterého Arcel na sklonku svojí kariéry trénoval...  


Roberto Durán (Édgar Ramírez) je přirozený talent. Jeho nadání pro box bylo patrné už od dětství, kdy právě k tomuto sportu přičichl. Díky nestabilní situaci v jeho rodné Panamě ovšem také začal pohrdat autoritami a především také začal pohrdat vším americkým. Proto je velice rozladěn v momentě, kdy mu jeho manažer přivede stárnoucího amerického trenéra Raye Arcela (Robert DeNiro), který za svoji kariéru trénoval nespočet světových šampionů napříč různými váhovými kategoriemi.  Pokud ovšem chce být Roberto světovým šampionem, musí alespoň v tomhle případě udělat výjimku... 

Boxerských filmů je poslední dobou zase dost. Žánr jako by se s Rockym vyčerpal a vyjma několika pokusů o sošky nejcennější, se toho v tomto žánru mnoho neudálo. V posledních letech ale jakoby tento druh filmové zábavy narazil druhou mízu, a to ať již v rovinách umělečtěji položených filmů (jako byl loňsky spin-off Rockyho Creed), tak i v rámci filmů pro všechny věkové kategorie (od komedií s Kevinem Jamesem, přes videobéčka až po třeba nedávnou sportovní komedii Zpátky do ringu). Novinka Hands of Stone je pak někde mezi. Chce být totiž strašně moc dalším velebeným portrétem velikána tohoto sportovního odvětví, nicméně nezvládá naplnit základní charakteristiky právě takového filmu.

Předně je to problém samotní výstavby příběhu Roberta Durána. Režírující Jonathan Jakubowicz nezvládá ve svém vlastním scénáři vyvolat příliš napětí, nějaké gradace či nějaký větší emocionální náboj filmu. Durán v jeho podání je totiž jen agresivní, nic moc neříkající namyšlený hrubián, který neprojde téměř žádným vývojem v rámci filmu, i když se vás tvůrci o tom snaží přesvědčit. Místo nějakého většího zapojení diváka do filmu tak nastává observace představeného děje bez většího zájmu, kde i původně zamýšlené silné momenty ze života skutečného boxera vyznívají tak trochu na prázdno.  

Zpracování samotného filmu je víceméně fajn, jen ty masky by možná trochu větší péče zasloužily. Herecky se pak jedná o čistokrevný průměr, kde nikdo nevybočuje ze snesitelného, ale ničím zvláštního pojetí představovaných postav. Robert DeNiro jede na volnoběh, což u něj je bohužel v poslední době stále více časté, Édgar Ramírez v hlavní roli mi v nezajímavosti zdatně sekunduje. Ani jeden z nich však nemá na otravného Ushera Raymonda, který pojal podezření, že umí hrát. Nad rámec tohoto všeho se pak stylisticky jedná o žánrovou rutinu, kde je možná až příliš místy vidět počítačová úprava pozadí.

Hands of Stone je tak i přes veškeré naděje jen průměrným, ničím nezajímavým sportovním dramatem o jednom velkém boxerovi, které nedokázalo proměnit v dobrou podívanou ani relativně zajímavý životní příběh. Suché, bez náboje či napětí a hlavně strašně nucené. Pokud patříte mezi fanatiky do boxu, asi nemá smysl vám tuhle podívanou rozmlouvat. Čekáte-li ovšem slušné sportovní drama na motivy skutečného příběhu, čekejte dále, neboť to se tu skutečně nezrodilo. Spíše než alternativa k Rockymu nebo Hurikánu v ringu se tak jedná o laciné béčko, které se snaží právě na renomé takovýchto snímků přiživit.            
Naprosto tuctové boxerské drama bez většího nápadu. Hands of Stone mění jednoho z velikánu boxu v nezajímavého rozmazleného fracka, který vám bude po dobu dvou hodin v kině úplně volný. Po všech ohledech průměrný film, který se k velikánům žánru ani zdaleka nepřiblížil. A nezachránil to ani znuděný Robert DeNiro.   
25% Box
25% Panama
25% Politika
25% Nucenost
Ruce z kamene
(Hands of Stone)
Akční / Drama / Životopisný / Sportovní
USA / Panama, 2016, 116 min

Režie: Jonathan Jakubowicz
Scénář: Jonathan Jakubowicz
Kamera: Miguel Ioann Littin Menz
Hudba: Angelo Milli
Hrají: Robert De Niro, Édgar Ramírez, Usher Raymond, Ana de Armas, Yancey Arias, Óscar Jaenada, Ellen Barkin, John Turturro, Reg E. Cathey, Drena De Niro, Rubén Blades, Adrian Scott, Robb Skyler, Ken Oefelein
Producenti: Claudine Jakubowicz, Jonathan Jakubowicz, Carlos Garcia de Paredes
Střih: Ethan Maniquis
Scénografie: Tomas Voth
Kostýmy: Bina Daigeler


USA V kinech od: 26.08.2016 The Weinstein Company

http://www.csfd.cz/film/282362-hands-of-stone/
http://www.imdb.com/title/tt1781827/




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Avengers: Endgame

Největší filmová událost posledních let je tady. Završení plánů Marvelu, které začaly v roce 2008 a zároveň také rozuzlení příběhu, který přesně před rokem přišel do kin v Avengers: Infinity War. Ano, Avengers: Endgame dnešním dnem vstupuje do českých a slovenských kin a s ním také konec jedné éry. Je nad slunce jasné, že film samotný bude událost srovnatelná snad jen se závěry těch největších filmových sérií historie. Jak se ale Marvelu podařilo uzavřít celé ty roky budování a dospěl celý ten propojený příběh na pozadí do zaslouženě povedeného konce?

Složka 64 | Journal 64

Severské kriminálky se těší dlouhodobé oblibě a to ať již se jedná o knižní nebo filmové počiny. O sérii Oddělení Q od Jussi Adler-Olsena to platí dvojnásob. Knižní předlohy už několikátý rok patří mezi žánrové bestsellery a série jejich filmových adaptací zraje s každým dílem. Nyní se do kin vydává již čtvrté pokračování s názvem Složka 64, které se s poměrně aktuálním tématem pokusí navázat na úspěchy dílů předešlých. A pokud vám tahle série doposud unikala, není lepší čas tento nedostatek napravit. 

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room. Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku Wind River z minulého roku?