Přeskočit na hlavní obsah

Dredd [70%]


Dredd 3D
http://www.csfd.cz/film/266803-dredd-3d/
http://www.imdb.com/title/tt1343727/

Akční / Krimi / Sci-Fi / Thriller
Velká Británie / USA / Indie, 2012, 95 min

Režie: Pete Travis
Hudba: Paul Leonard-Morgan
Scénář: 
Alex Garland
Hrají: Karl Urban, Lena Headey, Olivia Thirlby, Langley Kirkwood, Warrick Grier, Jason Cope, Domhnall Gleeson

Původní Soudce Dredd z roku 1995 je ukázkový příklad promarněné šance. Komiksová adaptace poněkud svérázné předlohy nenabídla dostatečně zajímavé prostředí proto, aby diváka dokázala pobavit a tak jediné co z filmu zbylo, byla jen odhalená brada Silvestera Stalloneho. Před nějakou dobou, pár chytrým hlavám došlo, že když už se dnes ve filmovém průmyslu hodí oživovat veškeré staré látky, možná by bylo na čase resuscitovat i futuristického bijce na straně zákona. Tentokrát však s trochou větší píle a pořádně od podlahy.  

Soudce Dredd patří do jediného policejního sboru operujícího ve městě Mega City 1. Soudci jsou jediná složka udržující zákon i v těch nejšpinavějších koutech města, které má dny své největší slávy už dávno za sebou. Jednoho dne dostane za úkol zaškolit jednoho nováčka a přesvědčit se o tom, zda má na to stát se Soudcem. Spolu s nováčkem vyráží k případu trojnásobné vraždy v dvouset patrovém obytném bloku. To ovšem ještě netuší, že právě v tomto bloku místní vůdce gangu vyrábí novou drogu, která má brzy ovládnout celé město. A fakt, že se v bloku objevili dva soudci nehraje gangu moc do karet. Vůdkyně gangu Ma Ma se rozhodne celý obytný blok neprodyšně uzavřít a dva soudce uštvat. Z obyčejného policejního zásahu se tak stává boj o holý život. 

V nového Dredda vkládalo dost lidí naděje, i když jeho rozpočet byl zhruba polovina toho, za co byl natočen jeho předchůdce před sedmnácti lety. Hlavně to bylo díky tomu, že se tvůrci s režisérem Travisem v čele rozhodli tentokráte dospělý rating R vytěžit pořádně. Už od trailerů tak nový Dredd vypadal sice vizuálně trochu zpátečnicky, ale dostatečně špinavě a surově, což jsou dva prvky kterými mohla takováto látka uspět. 

A přesně to se také vyplnilo.Nová verze komiksové adaptace jakoby až na vizuální inspiraci kašlala na původní film, případně zažité konvence, spíše jakoby si šla svoji vlastní cestou. Ta by se dala popsat jako krvavé nekompromisní béčko na fetu. Díky tomu samozřejmě trpí jedny elementy snímku, zatímco druhé dostávají na jejich úkor více prostoru. Tedy, postavy jsou ploché, téměř bez jakéhokoliv rozvoje a když už se o nějakou osobní renesanci snaží, je to trochu k smíchu. Na druhou stranu ale dostávají místo toho prostor akčně položené pasáže, za které by se nemusely stydět i daleko dražší snímky. Povinné berličky propojující jednotlivé masírování rektálního regionu záporáků konci noh taky nezabírají příliš mnoho prostoru. Vše je tedy hlavně o akci, přesunu k další akci a zase akci. Do toho nějaké zanedbatelné vyšší poselství a potřebná kritika charakteru zlomeného finanční injekcí.

Kdo by ovšem čekal od adaptace tohoto materiálu nějaký hlubší sofistikovaný příběh o strastiplném životě vykonavatelů zákona v postapokalyptické Americe, asi by byl hodně naivní. Dredd jako jeden z mála filmů v poslední době šel na jistotu a naservíroval přesně to, v co fanoušci doufali. Tedy hodinku a půl akce s druhou nejslavnější filmovou bradou, které smrdí olovem a střelným prachem na kilometry daleko. Je to hloupé, je to přímočaré a je to nadopované adrenalinem. Vadí to v tomhle případě ale někomu? Nejspíš ne.  

 Dredd znovu dobývá plátna. To co ztratil na muskulatuře nicméně dohání přímočarou akcí, nadopovanou adrenalinem a stereoidy úplně na maximum. Nový Dredd je sice až příliš naivním počinem, který ovšem dodává přesně to, co fanoušci chtějí. Karl Urban coby následovník na postu druhé nejslavnější filmové brady funguje překvapivě parádně a ostatní jsou celkem do počtu. Prim tu hraje olovo, střelný prach, drogy, krev a Dredd. A tak to má být.  


Hodnocení: 70%

Koktejl: 
60% Bradáčův návrat ve velkém stylu
10% Akce
10% Drogy
10% Barvičky
10% Hektolitry digitální krve

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Dokonalý svědek s.r.o. | The Wedding Ringer [60%]

Komik Kevin Hart jede. Ze stand-up baviče se v posledních letech stává nová afro-americká filmařská kasovní jistota. Lidi baví, talent má a umí si vybírat přesně ty nenáročné materiály, které jsou předurčené ke kasovním úspěchům. The Wedding Ringer na tom není jinak. Rodinných oddychových komedií tu bylo již spousta a těch s tématikou svatby také není zrovna málo, nicméně i přesto si právě tato nová komedie, které domácí kinopremiéra byla začátkem roku zrušená, své diváky rozhodně najde. Jen nečekejte zázraky. 

Doug (Josh Gad) je úspěšný podnikatel, který má vše co by si jen mohl mladý člověk jako on přát. Po otci zdědil vysoké bohatství ve formě úspěšné firmy, v osobním životě má pak krásnou partnerku Gretchen (Kaley Cuoco-Sweeting), se kterou se hodlá co nejdříve oženit. Jenže právě v tom je problém. Díky svému problematickému dětství a pozdějšímu zaměření na práci totiž Doug neměl nikdy moc čas na přátele a tak nemá koho by si pozval na svatbu a co je ještě horší, nemá nikoho, kdo b…

Spravedlnost podle Spensera | Spenser Confidential

Na první březnový týden si Netflix nachystal další novinku, která budí pozornost diváků. Svůj nový film totiž pro Netflix natočil komerčně realtivně úspěšný rutinér Peter Berg a do hlavní role tentokrát opět sehnal Marka Wahlberga. Jedná se tak již o několikátou jejich spolupráci v řadě a minimálně to co doposud natočili, stálo vždy za to. Bude z toho i tentokrát úspěch? Producenti Netflixu by rozhodně byli rádi, kdyby se knižní postava z pera Roberta B. Parkera  dočkala dostatečné popularity, aby si tahle kriminálka vysloužila pokračování, po kterém film v závěru pokukuje. Spravedlnost podle Spensera to ovšem nebude mít jednoduché a záleží, kolik fanoušků si tahle knižní adaptace nakonec na platformě najde...