Přeskočit na hlavní obsah

Resident Evil: Odveta | Resident Evil: Retribution [15%]

Resident Evil: Odveta
http://www.csfd.cz/film/293062-resident-evil-odveta/
http://www.imdb.com/title/tt1855325/

Alternativní názvy:   Resident Evil: Retribution, Re5ident Evil: Retribution, Resident Evil 5: OdvetaNevhodný mládeži do 15 let
V kinech ČR od: 13.09.2012 Falcon
V kinech SR od: 13.09.2012 ITAFilm

Režie: Paul W.S. Anderson
Scénář: Paul W.S. Anderson
Hudba: tomandandy
Hrají: Milla Jovovich, Sienna Guillory, Michelle Rodriguez, Aryana Engineer, Bingbing Li, Boris Kodjoe, Johann Urb, Kevin Durand, Oded Fehr, Colin Salmon, Shawn Roberts, Mika Nakashima, Razaaq Adoti, Kim Coates, Martin Crewes, Iain Glen, Sandrine Holt, Thomas Kretschmann, Ali Larter, Spencer Locke, Eric Mabius, Wentworth Miller, James Purefoy, Norman Yeung, Anna Bolt, Heike Makatsch, Pasquale Aleardi, Amanda Dyar

Když je blbá hlava, trpí celé tělo. Nebo alespoň takhle nějak zní tato slavná fráze. A tak když jsem tu na blogu  před dvěma lety psal o čtvrtém dílu série Resident Evil s podtitulem Afterlife, byl to jeden z nejnepříjemnějších zážitků co se týče návštěvy kina. Nyní, po dvouleté pauze přichází břečkař Paul W.S. Anderson s dalším zářezem. Pokud si totiž naivně myslíte, že to horší jako to bylo posledně, už snad ani být nemůže, jste na šeredném omylu. Stejně jako já. Pokud jste pátý díl této série ve zdraví prošvihli na plátnech kin, brzy se na vás bude valit v obchodech z pultů s BluRay a DVD. Jenom takové upozornění na začátek, rozhodl jsem se upustit od veškeré serioznosti v tomto článku, jednoduše proto, že Odveta je snímkem tak špatným, že mi to ani nestojí za námahu. A ne, není tak špatný aby byl vtipný, je jen vyloženě špatný. 


K Alice, superčlověku nadopovaném T-virem od společnosti Umbrella se vracíme přesně v momentě, kde jsme ji před dvěma lety zanechali. Tedy ne tak úplně. Poté co ji Albert Wesker, záporná postava z minulého dílu (která neumřela) zbavil jejich schopností  jako lusknutím prstu, se ocitá už popáté úplně na začátku. V kulisách hned několika světových metropolí bojuje s návaly zombies, zachraňuje malou holčičku, kterou se snaží zabít spolu s ní jiná malá holčička, protentokrát digitální. A to vše Alice dělá jen kvůli tomu, že se v ní najednou probudily mateřské instinkty. Do toho se poté spojí proti výše zmíněné digitální červené holčičce z prvního dílu se svým úhlavním nepřítelem Weskerem, protože dva záporáci zaráz by už asi bylo moc. Po cestě za cílem potkává staré známé z předchozích dílů, bez ohledu na to, že všichni dávno zemřeli. Když se dostane z komplexu její skutečný úkol právě začíná... v dalším filmu na který budete čekat další dva roky. 


Ano slyšíte správně. Vážně, tohle není epická řežba jak se vás snaží přesvědčit propagační kampaň. Celá epičnost a světové metropole slibované marketingovou synopsí filmu je čistokrevný bullshit. Všechno je to totiž jen součást obrovského komplexu kdesi na Kamčatce. Ups, spoiler. Nebo vlastně ne, film vám to řekne hned  při nejbližší možné příležitosti. Samozřejmě až poté, co jste zaplatili za vstup do kina, případně za domácí nosič. A pokud si pod tím představujete nějakou komplexní vizi, jako kupříkladu v Truman show, zapomeňte hned na to. Jedno známé místo s dvěma podpůrnými kulisami a je to. Chcete víc? He he, máte smůlu. 

Kdyby ovšem dělání z publika kretény skrze balamutění o příběhu byl jediný problém snímku, bylo by to fajn. Anderson totiž i tentokrát jede podle stejného receptu, podle jakého vařil posledně. Tedy zpomalujeme všechno, od dýchání postav, otevírání dveří až po nějakou tu akci s debilní choreografií která je jednoduše špatná. Uvěřitelnost hereckých výkonů zažila určitý progress oproti minule, tentokrát se už ani herci nesnaží. Digitální efekty se téměř nezměnily, i přes drobný nárůst rozpočtu jsou stále stejně špatné, místy zacházející až za hranici dobrého
 vkusu. Nikoho to ovšem asi nezajímá.

Musím říct, že jsem vážně nečekal, že Anderson dokáže natočit tak špatný film, že bych začal přehodnocovat kvality toho předešlého. Stalo se ovšem tak. Totální splácanina, pro kterou jsou slova scénář a narativní kontinuita jenom cizími sprostými slovy, stejně jako logika a věrohodnost. Film totiž postrádá jakoukoliv světlou stránku, pozitivní prvek a vlastně vůbec cokoliv, proč by měl divák protrpět hodinu a půl jeho sledováním. Vyloženě hloupá nesourodá kaše, která spíše než film připomíná vykrádačku všeho v laciném, digitálně nepěkném balení. To vše za doprovodu rádoby efektivná hudby která vykrádá všechno a všechny. Rádoby epické výjevy tak působí třeskutě špatně, snaha o mytologii celého univerza je účinná asi jako házení kamení o stěnu a ve výsledku tak nakonci budete sedět s výrazem ne nepodobným tomuto. 


Co tedy závěrem? Resident Evil:Odveta rozhodně není nejhorším filmem a výsledné hodnocení by si tak zasloužilo o pár procent možná zvednout. Bohužel tak se zdravým rozumem a v zájmu zachování psychické integriti nemohu učinit a nejnovější díl videoherně filmové série obdrží k tomuto datu nejnižší hodnocení jaké film na tomto blogu dostal. Proč? Jednoduše proto, že film snad obsahuje veškeré myslitelné základní filmové chyby, divák se nebaví a arogantní sebestředná debilita, se kterou Paul W.S. Anderson servíruje divákům tenhle rozbředlý zombie eintopf není už jen otravná, nicméně se, zejména díky závěru přelévá v nápory agrese a potřebu udělat něco moc zlého režisérovi tohoto majstrštyku. Vzhledem k faktu, že tahle sranda vydělala, nás čeká závěrečný šestý díl (který možná bude následovat sedmý a po něm restart série). Třikrát hurá.
Resident Evil popáté. Pokud pro vás nebyl poslední výlet dostatečně deprimující díky svým kvalitám, Paul W.S. Anderson se rozhodl vám to natřít znovu. Pátý Evil má snad všechny myslitelné chyby, nefunguje a scénář stojí za starou belu, stejně jako triky. Do toho všeho se opět všechno zpomaluje, abyste si dosytosti vychutnali tu debilitu co se děje na plátně. Herci už se ani nesnaží hrát a film sám to vlastně vzdává už od začátku. Největší prasárna je fakt, že film postrádá jakoukoliv logiku a na vrcholu narativní gradace, kde bývá finále je cliffhanger. Pac a pusu a poslušně příště naklusat do kina. Děkuji, myslím, že tahle porce nesourodého zombie guláše byla moje poslední sousto. 


  Hodnocení: 15%

Koktejl: 
100% Hovadina

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Doom Annihilation

Pamatujete si na filmového Dooma, který do kin vtrhl před čtrnácti roky a také se z převážné části natáčel u nás? Že ne? Kdo by se divil, tahle videoherní adaptace se zařadila po právu do zástupu braků, které se snažily prodat slavnou videoherní značku na stříbrná plátna tím co možná nejlacinějším způsobem. Ano původní film Doom z roku 2005 měl sice pár zajímavých nápadů, každopádně, jich bylo zatraceně málo na to, aby stály za další shlédnutí. Loni ovšem někoho napadlo se pustit do dalšího pokusu, které se v některých sektorech prodává jako druhý díl, aniž by měl cokoliv vyjma předlohy a názvu cokoliv společného s původním filmem, ve kterém se mimo jiné objevili i Karl Urban a Dwayne Johnson. Doom Annihilation se za pár dní podívá do digitální distribuce po celém světě a já se vám pokusím na následujících řádcích přiblížit, proč by vás to mělo nechat absolutně chladnými. 

Joker

Jen málokterá komiksová postava je tak ikonická, jako jeden z nejznámějších záporáků z komiksového univerza Joker, který desítky let zatápí především Batmanovi. Na filmová plátna se tento psychopatický klaun dostal již v několika podobách, v aktuální novince Joker se na jeho zrod zkouší režisér Todd Phillips podívat z trochu jiného úhlu. A ať už si myslíte, že je v dnešní době už překomiksováno nebo ne, tenhle ten kousek by vám rozhodně neměl utéct. Veškerá ta šuškanda okolo filmu, jenž si odbyl premiéru na festivale v Benátkách má totiž svoje opodstatnění. Tohle totiž není váš běžný komiksový flák pro celou rodinu... 

Spravedlnost podle Spensera | Spenser Confidential

Na první březnový týden si Netflix nachystal další novinku, která budí pozornost diváků. Svůj nový film totiž pro Netflix natočil komerčně realtivně úspěšný rutinér Peter Berg a do hlavní role tentokrát opět sehnal Marka Wahlberga. Jedná se tak již o několikátou jejich spolupráci v řadě a minimálně to co doposud natočili, stálo vždy za to. Bude z toho i tentokrát úspěch? Producenti Netflixu by rozhodně byli rádi, kdyby se knižní postava z pera Roberta B. Parkera  dočkala dostatečné popularity, aby si tahle kriminálka vysloužila pokračování, po kterém film v závěru pokukuje. Spravedlnost podle Spensera to ovšem nebude mít jednoduché a záleží, kolik fanoušků si tahle knižní adaptace nakonec na platformě najde...