Přeskočit na hlavní obsah

Parker [35%]


O kariéře britského skokana do vody, který si za posledních patnáct let vybudoval slušnou filmovou kariéru tu toho bylo napsáno už několik odstavců. Stejně jako jsem jeho setrvačnost rozebíral třeba u už přes rok starého snímku Blesk nebo o trochu novějšího Safe mohl bych se o ní zmínit i zde. To je ale bezpředmětné. To hlavní co diváka zajímá je fakt, že přichází další akční "stathamovka" a britský bijec bude zase nakopávat neřádům zadky a příležitostně do nich sypat olovo. Čekat revoluci by bylo asi hodně naivní.

Jmenuje se Parker. Žije si celkem spokojený život a sem tam otočí nějakou sumu z bohatství někoho jiného. Jednoho dne mu jeho budoucí tchán dohodí fušku, na jejímž konci na něj čeká dvěstě tisíc dolarů. Celou akci plánuje pět lidí a právě Parker je má pod palcem. I když však celá kráděž peněz z městské slavnosti dopadne dobře, spolupachatelé začnou být hamižní a chtějí peníze investovat do další, daleko větší loupeže. Parker ovšem nesouhlasí, chce mít své peníze jisté. Netřeba říkat, že jeho kolegové nejsou z jeho názoru nadšení a tak se ho rozhodnou zbavit. Udělají však jednu chybu, nechají ho žít. Poté co se částečně Parker zotaví, přejímá na sebe identitu texaského zbohatlíka a přijíždí na Floridu, kde jeho dřívější partneři plánují onu velkou loupěž. Parker má ale v plánu jim to překazit, získat zpět své peníze a vrátit to podrazáckým kumpánům i s úroky. 

"Jason Statham tentokrát v roli Jasona Stathama. Opět." 
Tady už se někdo ani nesnaží. Je zřejmé, že většina filmů se Stathamem mímo Expendables se v poslední době podobá téměř jako vejce vejci. Parker není vyjímkou. Jason Statham tentokrát v roli Jasona Stathama. Opět. Žádná snaha o to transforomovat hlavního hrdinu někam jinam. Maximálně jsou zde scény, kde se brit snaží předstírat texaský přízvuk a všechny okolo to dokáže přesvědčit. Jinak je to totiž naprosto přesná herecká pozice, jakou razí v podstatě od začátku své kariéry. Problém je ovšem v tom, že v podobné pozici se pod neobratným režijním vedením začíná zajídat a Parker je toho krásnou ukázkou.

I když se totiž hlavní hrdina snaží, třeskutě tupou podívanou, ve které nefunguje ani akční element na kterém to má stavět je toho totiž špatně jednoduše moc. Mizerné herecké představení, které korunuje i na její poměry toporná Jennifer Lopez. Neskutečně otravná postava v otravném podání jen podtrhává mizerná castingová rozhodnutí  při produkci tohoto snímku.Kromě Stathama se tu totiž nikdo ani pořádně netváří, že se vlastně odehrává vážný akční film a ani Jason to místy v lobotomickém scénáři nemá jednoduché. Čekáte logiku a věrohodné herecké výkony v alespoň trochu zajímavém příběhu? Tady se toho ani zdaleka nedočkáte.

Parker je totiž jednou z nejmizernějších akčních záležitostí, která se dostala do distribuce. Hloupý scénář který nejen, že nabízí díry jak vrata do chlíva a nedělá si problémy s kontinuitou nebo logikou toho co se děje, navíc je podpořen neskutečně mizerným hereckým ansámblem. Dokonce se obávám, že pokud jedna z posledních akčních jistot bude v tomto výběru pokračovat, skončí zanedlouho ve vodách, kde plaval před lety Chuck Norris. Což bych mu nepřál, na to má až příliš mnoho charismatu. A tak i pokud patříte mezi akčně pozitivní fanoušky nebo máte prostě jen rádi Jasona jak rozdává jednu ránu za druhou, Parkerovi se raději vyhněte. Nenapadá mě totiž jediný důvod, proč filmu vlastně dávat šanci. 



Jason Statham a encyklopedie nakopávání pozadí, díl sedmdesátý pátý - jak se to nemá dělat. Po obstojném Bleskovi a špatném Safe přichází opět holohlavý brit v další čistokrevné akční vypalovačce, která však nenabízí v podstatě nic moc zajímavého. Akce je hloupá a blbě natočená, scénář má díry jako dobře uleželý sýr a Jennifer Lopez je špičkou nechutně otravného hereckého ledovce. Parker je pravděpodobně nejmizernější stathamovkou vůbec.   
Blbá akce, Nic moc scénář, Nuda na ploše dvou hodin 
Brit jako zabiják s Ekvádoru s texaským přízvukem

Postup:
Smíchejte první tři suroviny, nařeďte na dvě hodiny a nechte odstát. Před servírováním ozdobte Britem a doufejte, že to někomu bude chutnat.    



Parker
( Parker )
Krimi / Thriller, USA, 2013, 118 min


Režie: Taylor Hackford
Předloha: Donald E. Westlake (kniha)
Scénář: John J. McLaughlin
Kamera: J. Michael Muro
Hrají: Jason Statham, Jennifer Lopez, Nick Nolte, Michael Chiklis, Clifton Collins Jr., Wendell Pierce, Emma Booth, Sala Baker, Patti LuPone, Daniel Bernhardt, Kirk Baltz, Derek Cecil, Robb Maus, Carlos Carrasco, Danny Epper


http://www.csfd.cz/film/299562-parker/
http://www.imdb.com/title/tt1904996/




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Chicagský tribunál | The Trial of the Chicago 7

Díky opět se zpřísňujícím opatřením a všeobecné situaci nejenom ve filmovém průmyslu je osud očekávaných filmových hitů zatím neznámý. Velké letní filmy se odsouvaly prvně na podzim, poté na příští rok s nadějí, že situace se dramaticky zlepší. Není to ovšem problém jen velkých blockbusterů ale také umělecky hodnotnějších filmů, které pomýšlejí na nějaké to ocenění začátkem příštího roku. Jedním z takových byl i hvězdně obsazený příběh na motivy skutečných událostí z tvůrčí dílny Aarona Sorkina Chicagský tribunál , který od Paramountu v červnu koupil Netflix aby jej v půlce října nabídly svým předplatitelům. A byl to od nich zatraceně dobrý tah...