Přeskočit na hlavní obsah

Já, Frenkenstein | I, Frankenstein [35%]

Dnes už se adaptuje téměř cokoliv, především pak komiksy, které se pro Hollywood staly tou největší dojnou v posledních letech. Jedním z takových projektů je i snímek Já, Frankenstein, založený na komiksu Kevina Greviouxe, který se po několika letech v produkci dostal koncem ledna i do českých kin a zanedlouho ožije znovu na DVD a Bluray. Stojí ale tahle ta temná fantasy za váš čas?   

Adam (Aaron Eckhart) přežil svého tvůrce. Před několika stoletími jej vytvořil Dr. Frankenstein, když se však rozhodl své stvoření zničit, zaplatil za to životem. Adam se po několika stoletích v ústraní vrací zpět do společnosti, neboť hodlá ulovit démonského prince Naberia (Bill Nighy), který vysílá své jednotky aby Adama polapili. Skrze něho chce totiž stvořit armádu vlastní jednotek aby skoncoval válku s gargoyly jednou provždy. Frankensteinovo stvoření se tak ocitá chtě nechtě ve století trvající válce mezi démony a gargoyly, kterou on a jeho tajemství mohou navždy zvrátit pro jednu ze stran. Boj o přežití právě začíná... 

Inu, již z detailního popisu děje vyplývá, že to nebude žádná hitparáda co se týče smysluplnosti a nápaditosti. Ano, transformovat jednu z nejznámějších literárních postav do akčního superhrdiny je docela odvážný a docela zajímavý krok, nicméně to by se tvůrci pro filmové zpracováni nesměli vydat cestou prachsprostého kopírování série Underworld. Ta sama totiž dokázala, že samotný koncept zavání vyčpělostí již po prvním díle a lacině vyhlížející digitální efekty to zkrátka nezachrání. 

Já, Frankenstein je tak docela nešťastným projektem. Sympaťáci Aaron Eckhart a Billy Nighy tu bohužel přehrávají, čímž se sami sráží na úroveň až otravných herců jako je třeba Jai Courtney a ve výsledku tak ani herecké výkony nemohou zachránit jinak ubíjející nudu, která originalitu (tedy kromě základního konceptu) neviděla ani z okna rychíku. To co totiž film nabízí, je skrz na skrz průměrné až podprůměrné hloupé béčko, které se snaží svézt na vlně zájmu o temné a efektní velkolepé podívané, nicméně nemá k tomu k dispozici ani solidní atmosféru, ani solidní režii a koneckonců ani solidní scénář, který by nějak upoutal za hranice nutného zla mezi mrzkými digitálními orgiemi.

Jediné co nakonec zaslouží alespoň trochu pochvalu je docela solidní hudební kompilace, která snímek doprovází, a to ať již hudební tak orchestrální, tak alespoň části choreografie které docela příjemně využívá bojové umění Kali. Není však využíváno v tak hojné míře, aby to fungovalo jako argument, proč snímku dát šanci. Hodina a půl času se dá totiž strávit daleko konstruktivněji než u tohoto snímku. 

Nakonec tak to, co vypadalo jako docela zábavné a neskutečně přepálené videobéčko, končí jako nudná neoriginální křeč, která nabízí skutečně málo důvodů, proč se jí věnovat. Herecké obsazení je buď vyloženě otravné nebo nudí svým do extrému zahnaným přehráváním, režie je špatná a nezajímavá a digitální triky působí ještě o úroveň hůře, než působily z trailerů. Já, Frankenstein je tak velmi nepříjemným přešlapem který se zkrátka nevyvedl ani v jednom ohledu. A to je zatracená škoda protože s trochou píle a řemeslného umu z toho mohlo být fajnové béčko, které mělo potenciál bavit i v dalších dílech. Nic takového však díky vizitce jedničky nečekejte, i když se s tím tvůrci dušovali a tak trochu s tím počítali...        


Jedna z nejvíc ikonických literárních postav se vrací coby ultimátní bad ass superhrdina nakopat zadky gargoylům a démonům aby zachránil lidské pokolení. To co zní jako docela nápadité béčko však díky neumětelství na všech stranách končí jako těžce neoriginální a odpudivě vyhlížející kopírka, které nechybí klasické neduhy filmů podobného ražení. Špatné režie, scénář a přehrávající herecký ansámbl jsou jen špička ledovce u tohohle nefungujícího akčního výplachu. 
 Koktejl:
50% Underworld kopie
10% Přehrávající herecký ansámbl
10% Fragmenty každého akčního fantasy posledních let
10% Neumětelství
10% Nuda
10% Neoriginalita
Já, Frankenstein
(I, Frankenstein, Ja, Frankenstein)
Akční / Fantasy / Sci-Fi
USA / Austrálie, 2014, 92 min

Režie: Stuart Beattie
Scénář: Kevin Grevioux, Stuart Beattie
Kamera: Ross Emery
Hudba: Reinhold Heil, Johnny Klimek
Hrají: Aaron Eckhart, Yvonne Strahovski, Deniz Akdeniz, Bill Nighy, Jai Courtney, Miranda Otto, Chris Pang, Caitlin Stasey

Nevhodný mládeži do 12 let
V kinech ČR od: 30.01.2014 A-Company CZ
V kinech SR od: 30.01.2014 Magic Box

http://www.csfd.cz/film/265281-ja-frankenstein/
http://www.imdb.com/title/tt1418377/





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Chicagský tribunál | The Trial of the Chicago 7

Díky opět se zpřísňujícím opatřením a všeobecné situaci nejenom ve filmovém průmyslu je osud očekávaných filmových hitů zatím neznámý. Velké letní filmy se odsouvaly prvně na podzim, poté na příští rok s nadějí, že situace se dramaticky zlepší. Není to ovšem problém jen velkých blockbusterů ale také umělecky hodnotnějších filmů, které pomýšlejí na nějaké to ocenění začátkem příštího roku. Jedním z takových byl i hvězdně obsazený příběh na motivy skutečných událostí z tvůrčí dílny Aarona Sorkina Chicagský tribunál , který od Paramountu v červnu koupil Netflix aby jej v půlce října nabídly svým předplatitelům. A byl to od nich zatraceně dobrý tah...