Přeskočit na hlavní obsah

Doupě | Brick Mansions [55%]

Od úmrtí Paula Walkera v listopadu minulého roku, se toho o jeho herecké kariéře napsalo už hodně a pravděpodobně se toho ještě hodně napíše, neboť za necelého půl roku jde do kin jeho definitivně poslední snímek Rychle a zběsile 7. Faktem nicméně je, že kariéra tohoto herce byla v posledních několika letech kromě závodní série závislá především na béčkách různých tvarů a podob. A právě jedním z takových je i Walkerův předposlední film, Brick Mansions, v českém distribučním názvu Doupě. Snímek z produkce Luca Bessona je americkou předělávkou francouzského akčního snímku Pierra Morela Okrsek 13 z roku 2004. Podařilo se ve své době celkem populární snímek prodat po téměř deseti letech v nové podobě i podruhé?

Damien Collier (Paul Walker) patří k těm mála policistům v Detroitu, kteří nepatří na výplatní pásku některého z vlivných magnátů či mafiánů. Právě tahle jeho odhodlanost a cílevědomost jej dovede ke speciálnímu úkolu, kterým ho pověří přímo starosta města. Před několika hodinami se během transportu ztratilo v místním ghetu obrněné vozidlo ukrývající taktickou neutronovou bombu, která v případě výbuchu bude znamenat miliony mrtvých. Ono od města oddělené gheto, pod názvem Brick Mansions, je však pod nadvládou drogového krále Tremainea Alexandera (RZA), který se zbraně rozhodně nehodlá vzdát ale naopak ji použít proti starostovi a všem obyvatelům centra Detroitu. Damien je tak nucen v utajení vniknout do separované zóny a za pomoci kriminálníka Lina (David Belle) se propracovat až k bombě. Na provedení akce mají ovšem jen něco málo přes jedenáct hodin, po kterých bomba exploduje... 

Inu, originality Doupě rozhodně neposbíralo. Na druhou stranu se ani o to, být jakýmkoliv způsobem originální, nesnaží. To co totiž v tomhle balení dostanete je akční béčko přesně nalajnované původním Okrskem 13, včetně jednoho z hlavních představitelů Davida Bellea. Problém ovšem je, že to co fungovalo jednou, na podruhé už tak dobře nefunguje a má to hned několik důvodů. Tím prvním z nich je slaboučký scénář, který do zbytečně běžných situací dopuje jakousi dřevěnost předem nalajnovanými dialogy. 

S tím ostatně souvisí i druhý problém, kterým je herecký ansámbl. Paul Walker je docela fajn a předvádí zde ten svůj klasický repertoár, v čemž mu zdatně sekunduje Belle, se kterým tvoří docela příjemně fungující akční dvojku. Ty pozitivní body, které chemie hlavní dvojice získává, však zabíjí zbytek hlavních postav v příběhu. Raperovi RZA by někdo měl říct, že skutečně hrát neumí, nicméně je pravděpodobně příliš velký gangster na to, aby si to někdo dovolil. Ayisha Issa, která hraje ve filmu jeho pravou ruku, mu nicméně stereotypní a hloupou záporáckou postavu docela zdatně podporuje svojí "sexy bitch" a ve výsledku tak oba působí spíše jak karikatury, než někdo, kdo by měl mít jakýkoliv vliv na diváka. To ostatně jen podtrhuje rádoby překvapivé finále, které to celé postaví na hlavu a podtrhne tak tuhým fixem absurdnosti, že by přes něj nešlo vidět ani původní text. 

Na druhou stranu, pokud právě to, co od Doupěte očekáváte je další efektní, až videoklipová nálož adrenalinové akce s lehkou nadsázkou a trocha toho parokouru, rozhodně zklamáni nebudete. I když totiž místy selhává trošku režie a herecky či scenáristicky to není žádná hitparáda, Doupě nabízí dostatek celkem zábavné akce kde prim hraje docela efektivní první půlhodinka. Během hodiny a půl, kterou vám film zabere se vám tak dostane jen lehoulince nadprůměrné akční béčko, které bohužel přímé srovnání s originálem neustojí. Samo o sobě ale vyloženě neurazí. Pokud jsou filmy podobného ražení vaše parketa, dokonce byste se mohli i místy bavit.   


Remake Okrsku 13 nakonec jak úplný průser nedopadl, nicméně žádná sláva to také není. Kromě docela fungující dvojice Walker/Belle totiž tohle akční béčko nabízí neskutečně mizerného záporáka v podání RZA a hloupoučký scénář, který vyvolává hned na několika místech pozvednuté obočí. Solidní akce a fajn střih to alespoň trochu vyvažují, nicméně ne tolik, aby se film vyhrabal z hlubin lepšího průměru. 
 Koktejl: 
30% Akce
10% Parkour
30% Rádoby hardcore Hopeři
15% Solidní ústřední duo
15% Hloupý a neoriginální scénář

 Doupě
(Brick Mansions, Zakázaná zóna)
Akční / Krimi / Drama
Francie / Kanada, 2014, 100 min

Režie: Camille Delamarre
Scénář: Luc Besson, Bibi Naceri
Kamera: Christophe Collette
Hudba: Trevor Morris, Marc Bell
Hrají: Paul Walker, David Belle, RZA, Catalina Denis, Ayisha Issa, Robert Maillet, Carlo Rota, Bruce Ramsay, Marco Bellocchio, Goûchy Boy

Mládeži přístupný
Česko V kinech od: 01.05.2014 H.C.E.
Slovensko V kinech od: 08.05.2014 Continental

Francie V kinech od: 23.04.2014 EuropaCorp. Distribution

 http://www.csfd.cz/film/331743-doupe/
http://www.imdb.com/title/tt1430612/



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Akta Pentagon: Skrytá válka | The Post

Za vlády prezidenta Richarda Nixona se na povrch dostala řádka vládních afér, které pohnuly jak americkou domácí, tak zahraničně politickou situací. Ještě než však propukla aféra Watergate, dostala se do popředí médií aféra ohledně tzv. Pentagon Papers - zveřejnění přísně tajného dokumentu o americkém působení ve válce ve Vietnamu, které nechal zpracovat v roce 1967 ministr obrany Robert McNamara. Zveřejnění údajů v této zprávě otřáslo nejen obyvatelstvem USA ale také základy svobody tisku zakotvené v ústavě Spojených států. A přesně tuhle situaci a její vývoj se pokouší novinka jednoho z největších filmařů přiblížit v novém filmu. Stojí ale tahle lekce z historie za návštěvu?  

Hold the Dark

Netflix si na filmový podzim nachystal do distribuce hned několik zajímavých snímků, se kterými se pokusí u fanoušků zabodovat a dokázat tak, že zásadní události podzimu diváci mohou hledat i někde jinde, mimo plátna kin. Jedním z nich by měl být i mysteriozní thriller od režiséra povedeného Green Room . Podařilo se  mu z výletu do nehostinné přírody na Aljašce vykouzlit zajímavou podívanou a napodobit tak úspěch podobně laděného snímku  Wind River z minulého roku?

Chicagský tribunál | The Trial of the Chicago 7

Díky opět se zpřísňujícím opatřením a všeobecné situaci nejenom ve filmovém průmyslu je osud očekávaných filmových hitů zatím neznámý. Velké letní filmy se odsouvaly prvně na podzim, poté na příští rok s nadějí, že situace se dramaticky zlepší. Není to ovšem problém jen velkých blockbusterů ale také umělecky hodnotnějších filmů, které pomýšlejí na nějaké to ocenění začátkem příštího roku. Jedním z takových byl i hvězdně obsazený příběh na motivy skutečných událostí z tvůrčí dílny Aarona Sorkina Chicagský tribunál , který od Paramountu v červnu koupil Netflix aby jej v půlce října nabídly svým předplatitelům. A byl to od nich zatraceně dobrý tah...